collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: plaatske  (gelezen 2898 keer)

Offline Sofie en Lady

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1052 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
Re: plaatske
« Reactie #20 Gepost op: december 20, 2012, 10:52:26 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ook hier de Fie methode met puppy Hidde gedaan  :thumbs:. De clicker is een handig ding bij het aanleren van het plaatsje. En nog heel handig ook als je ze van in het begin al leert aantikken met de neus, want het plaatsje wordt natuurlijk steeds moeilijker en niet meer altijd op zicht te doen.

Leer jij ze dan meteen die doek aantikken met hun neus?

Of werk je met een targetplaatje en leg je dat op de grond? (nadat ze goed kennen om het aan te tikken met hun neus)?

Online Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: december 20, 2012, 12:34:29 »
Je mat is gewoon je target.

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #22 Gepost op: december 20, 2012, 12:59:14 »
Even dit terug omhoog halen: hoe gaat het nu Loesje?
Enkele dagen nadat ik dit topic postte, had hij het ineens door.
Ondertussen mogen starten met de combi oefening:
Met hem het matje leggen, hem laten liggen op het matje, hem achterlaten terwijl hij ligt, hem oproepen en hem terug sturen naar zijn matje.
Maar daar heb ik nog niet zoveel tijd ingestoken  :oops:

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #23 Gepost op: december 20, 2012, 14:06:52 »
Je mat is gewoon je target.

Leg je die mat dan gewoon meteen op de grond en wacht tot ze die touchen met de neus? Of hou je zoals bij een touchplaatje eerst de mat omhoog wat me nu niet echt praktisch lijkt :HV-kerst:

Online Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: december 22, 2012, 22:12:09 »
Leg je die mat dan gewoon meteen op de grond en wacht tot ze die touchen met de neus? Of hou je zoals bij een touchplaatje eerst de mat omhoog wat me nu niet echt praktisch lijkt :HV-kerst:

Ik leg dat matje op de grond, en wijs ernaar. Ze volgt dan je vinger, de moment dat haar neus de mat raakt, click je en beloon je OP JE MAT. Dat doe je een paar keer. Je zal zien dat ze heel snel doorheeft dat met haar neus naar de mat gaan wat oplevert, en ze zal het dan spontaan gaan doen.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #25 Gepost op: december 22, 2012, 22:43:39 »
Ik leg dat matje op de grond, en wijs ernaar. Ze volgt dan je vinger, de moment dat haar neus de mat raakt, click je en beloon je OP JE MAT. Dat doe je een paar keer. Je zal zien dat ze heel snel doorheeft dat met haar neus naar de mat gaan wat oplevert, en ze zal het dan spontaan gaan doen.

:afro:

nu nog een geschikte mat vinden  :HV-kerst:

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #26 Gepost op: december 23, 2012, 05:14:42 »
Kalypso had het ook heel snel door en omdat hij gewoon was om te shapen moest ik zelfs niet wijzen en is hij ook razend snel gaan liggen op de mat, eens hij vlot ging touchen, ging ik even de beloning uitstellen en hij lag al op zijn buik.
Via een andere hondenschool (werken met clicker) zag ik volgende methode: Clicken op de mat, beloning weg van de mat, zo krijg je hem spelenderwijs van de mat af en kan je vandaar weer beginnen met je oefening. Ik weet niet meer wat ik gebruikt heb. Clicken uiteraard op de mat en toen ik er vlakbij stond beloning ook op de mat geloof ik, eens ik verder stond, vermoed ik dat ik de beloning (wij werken bijna steeds met bal/trekspeeltje) afwisselend ergens gooide, soms op de mat, soms weg van de mat.

Ik heb opgebouwd tot dat ik hem van een 15 meter naar zijn mat (zo'n standaard voetenveegmat) kon sturen en dan gestopt met alle gehoorzaamheidstrai ning. Daar heb ik nu spijt van :doh:
Ik heb zelfs zijn werkboekje niet meer aangevraagd en de brevet plannen zitten ergens in een kast opgeborgen. Nochtans, hij heeft echt aanleg, wil veel nauwkeuriger werken dan Feya (maar dat is waarschijnlijk omdat ik een hoger niveau eis).
Enfin, de komende maanden gaat agility voor mij misschien niet meer zo goed lukken, dus dan zullen we daar wel weer aan gaan werken.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal