collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Niet geslaagd in brevetje...  (gelezen 2847 keer)

Offline Pudsey

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • This is love...
Re: Niet geslaagd in brevetje...
« Reactie #20 Gepost op: juli 18, 2010, 21:02:32 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Allebei: thuis elke dag een kwartiertje oefenen en op HS mee met de hoop...

Nu, wat je vertelt over zijn manier van volgen doet mij toch denken dat hij totaal geen aandcaht heeft voor je en dat jullie nog niet zo goed kunnen samenwerken. Dat is toch iets dat zou moeten in orde zijn in een B-klas...

Ik zou thuis zo oefenen:
- als je zijn altijd aandacht kan krijgen als hij aan de voet zit pas beginnen met een volgoefening
- nooit een volgoefening starten voor hij naar je kijkt en duidelijk klaar is om te werken
- desnoods vanuit de voet maar 1 stapje nemen, terwijl hij naar je blijft kijken en dan uitbundig belonen
- zo opbouwen naar meerdere stapjes, maar er vooral op letten dat je beloont en de oefening dus afbreekt vr zijn aandacht gaat verslappen en hij gaat achterblijven of snuffelen
- laat bijbevelen maar vallen, je moet gewoon proberen hem niet in de fout te laten gaan.
Het komt er op aan hem te leren dat er een grote beloning volgt als hij met aandacht volgt, zonder fout, en dat zal hij normaal snel doorhebben. Als je het zo systematisch opbouwt zal het op een redelijke tijd lukken van een parcours af te leggen terwijl hij op jou gericht blijft.

Dag Elliot,

dankjewel, dat lijkt mij inderdaad een goede tip te zijn. Ik ben altijd zo gericht op het feit dat hij niet mag 'trekken' dat ik eigenlijk zelf nooit aandacht heb gehad of hij al dan niet naar mij keek tijdens het wandelen. Zolang hij niet trok, was ik blij  :roll:  Vanaf morgen begin ik er aan!
:wub: Arthur :wub: Love is like quicksilver in the hand. Leave the fingers open and it stays. Clutch it, and it darts away... :wub: Toby :wub:

Offline gwenda

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: juli 19, 2010, 09:03:00 »
TS: ah das iets anders h. Bij ons was het de officile brevetwedstrijd :happywink:

Elliot: volgen das geen probleem. Niks eigenlijk :denk:
Och ja...ne slechten dag en ik moet gewoon oefenen dat hij aandacht houdt bij zijn standen als er ne vreemde voor hem staat.  :doh:
Niets ter wereld kan een man met de juiste mentale instelling ervan weerhouden zijn doel te bereiken. Niets ter wereld kan een man met de verkeerde mentale instelling helpen. .

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: juli 19, 2010, 14:01:08 »
Dag allemaal,

het doet wel deugd om dit hier wat te lezen want voelde me deze ochtend zo wat de mislukking van de hondenschool :oops:
Dat heb ik me al vaak gevoeld op de HS, en dat zal ik me wrs nog vaak voelen. Maar opgeven, no way!

Als je hond snuffelt tijdens het volgen kun je met je voet eens over het gras wrijven tot tegen de hond zijn neus. Niet hard he!
Ik heb het al paar keer geprobeerd bij Phelan, maar het doet hem dus niks. Bij Phelan stopte ik vanaf de moment dat hij snuffelt, dan moest hij weer aan mn voet komen en startte ik opnieuw. Mijn volgoefening duurt op sommige lessen dubbel zo lang als de andere, maar tjah :weetniet: Daar ga ik nu weer mee beginne, want sinds ik hem niet meer corrigeer op het snuffelen tijdens een volg zie ik zijn volg zienderogen slechter worden :roll:

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: juli 19, 2010, 16:14:13 »
TS: ah das iets anders h. Bij ons was het de officile brevetwedstrijd :happywink:

Elliot: volgen das geen probleem. Niks eigenlijk :denk:
Och ja...ne slechten dag en ik moet gewoon oefenen dat hij aandacht houdt bij zijn standen als er ne vreemde voor hem staat.  :doh:

Jama, ik bedoelde met "allebei" dat TS best n thuis oefende n op de HS  :wink:

En ja, dat is het "charmante" van met dieren werken, he; dat ze hun eigen gemoedsgesteldheid en wil hebben. Anders zou het maar saai zijn en zouden we beter allemaal met een Nintendogs spelen  :wink:
Volgende keer speel je gewoon brevet met 100/100 Gwenda, ge gaat dat zien!

(Zoals ik het mijne met 97 haalde en de week erna nog eens n mee deed (had me voor een paar brevetten ingeschreven) en maar ergens in de 70 meer haalde  :oops:)
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline gwenda

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: juli 20, 2010, 07:14:25 »
Jama, ik bedoelde met "allebei" dat TS best n thuis oefende n op de HS  :wink:

En ja, dat is het "charmante" van met dieren werken, he; dat ze hun eigen gemoedsgesteldheid en wil hebben. Anders zou het maar saai zijn en zouden we beter allemaal met een Nintendogs spelen  :wink:
Volgende keer speel je gewoon brevet met 100/100 Gwenda, ge gaat dat zien!

(Zoals ik het mijne met 97 haalde en de week erna nog eens n mee deed (had me voor een paar brevetten ingeschreven) en maar ergens in de 70 meer haalde  :oops:)
Ah ok. Khad het dan wat verkeerd begrepen :oops:
We zullen zien volgende keer. Misschien volgende maand in Stevoort, maar ik mag hopen voor hem dat hij het dan wel goed doet :hmpf: kwas trouwens zo zeker van mijn stuk dat ik me maar voor eentje ingeschreven heb :oops:
Niets ter wereld kan een man met de juiste mentale instelling ervan weerhouden zijn doel te bereiken. Niets ter wereld kan een man met de verkeerde mentale instelling helpen. .

Offline scorpia

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 14 HV-Punten
    • Het leven van een Duitse Herder
« Reactie #25 Gepost op: september 01, 2012, 17:14:24 »
Citaat
Olsene is bij mijn weten een zeer goede club
Ik ben er onlangs gaan kijken, omdat de zoon nu ook een hond geadopteerd heeft (beagle van 1 jaar), want ik woon op amper 10 min wandelen van daar, maar had er niet zo'n goed gevoel bij.  Vooral dat er in het reglement staat dat slipkettingen toegelaten zijn en dat de hond fysiek gestraft mag worden als de trainer er in toestemt. 

Online bollekefun

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 26 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: september 09, 2012, 21:17:53 »
slipkettingen zijn toegelaten maar fysiek straffen wordt absoluut niet toegelaten!

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: september 11, 2012, 22:43:25 »
Ik ben er onlangs gaan kijken, omdat de zoon nu ook een hond geadopteerd heeft (beagle van 1 jaar), want ik woon op amper 10 min wandelen van daar, maar had er niet zo'n goed gevoel bij.  Vooral dat er in het reglement staat dat slipkettingen toegelaten zijn en dat de hond fysiek gestraft mag worden als de trainer er in toestemt.

Ze hebben er onlangs een lesgever buitengezet nadat hij een hond fysiek strafte... (niet eens de zijne)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal