collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Niet geslaagd in brevetje...  (gelezen 2842 keer)

Offline Pudsey

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • This is love...
Niet geslaagd in brevetje...
« Gepost op: juli 18, 2010, 14:27:54 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Deze ochtend met mijn labje voor de allereerste keer meegedaan aan het Clubkampioenschap met daarnaast ook de brevetjes. Het eerste deel van de oefeningen ging supergoed: begroeten, voedsel weigeren, tandjes tonen, etc. alles perfect! :-) De hoop op het brevetje begon dus te groeien...

Maar toen kwam de wandeling wat jah, niet goed was natuurlijk. Toby heeft geen aandacht voor mij, ook al loopt hij wel mee, maar we botsen veel. Al bij al was ik wel 'tevreden' want hij liep met een losse lijn dus dat was al beter dan het tijdens de lessen was geweest...
Toen kwam de 'zit voor' oefening en dat verliep ook niet super maar wel ok, het lukte uiteindelijk. Het laatste proefje, nl. apporteren ging ook terug perfect.

Ik had er dus op gehoopt dat het brevetje wel zou gelukt zijn maar helaas heeft hij een 0 gekregen voor wandeling en bij één 0 mag je blijkbaar niet over naar de andere groep :-(
Een zware dobber dus en nu ben ik natuurlijk ferm aan het twijfelen wat te doen: blijven verder werken in de hondenschool of alleen beginnen trainen? Aangezien de andere oefeningen perfect waren, lijkt het me zinloos om terug naar de lessen te gaan want het gaat enkel om de wandeling dus eigenlijk kan ik dit op mijn ééntje trainen denk ik dan?? En indien ik in de hondenschool blijft: blijf ik dan bij dezelfde hondenschool of verander ik? Aan de ene kant ben ik het daar nu gewoon... maar aan de andere kant is het redelijk ver van bij mij thuis en is de motivatie nu echt onder 0 gedaald waardoor ik dan liever naar de hondenschool ga die op 5 min van mijn huis lig ... zucht... wat is jullie raad?
Heeft iemand hier ervaring met het niet slagen voor het gehoorzaamheidsbrev et en is dit dan uiteindelijk gebeterd?

:wub: Arthur :wub: Love is like quicksilver in the hand. Leave the fingers open and it stays. Clutch it, and it darts away... :wub: Toby :wub:

Online Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
Re: Niet geslaagd in brevetje...
« Reactie #1 Gepost op: juli 18, 2010, 15:16:59 »
volhouden en doorbijten is de boodschap  :yes: :yes:
een verloren veldslag is nog geen verloren oorlog...gewoon rustig verder trainen en oefenen en de volgende keer op nieuw meedoen...
als je tevreden bent van je hs hoef je niet te veranderen hoor...

Offline krista

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: juli 18, 2010, 15:41:35 »
Je gaat toch niet opgeven? Met mijn Cocker is het brevet de 2 de keer gelukt. Met mijn herplaats Boxer zit ik al meer dan een jaar in de B klas. Telkens doe ik de overgang proeven mee en telkens gebuisd. Maar opgeven staat niet in mijn woordenboek. Zolang het voor beiden leuk blijft.  :weetniet:

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: juli 18, 2010, 16:06:50 »
Niet zo snel opgeven!
Phelan is ook niet van de makkelijkste, en ik heb ook al veel tegenslagen gekend. Ik heb 9maand in de A-klas gezeten voor ik eindelijk over mocht naar de B's en ik heb er 1 jaar over gedaan om hem te leren apporteren, hij heeft het 5x gedaan ofzo en nu ben ik weer bij af :weetniet: Maar opgeven? Daar denk ik écht niet aan!!

Bij de wandeling snap ik het wel niet goed...is het dan de bedoeling dat je hond aandacht heeft voor jou!? Zolang de hond meewandelt is er toch geen probleem? Phelan heeft ook geen aandacht voor mij tijdens de volg ze...van mij mag hij snuffelen, zolang hij maar volgt en niet achter blijft.

Offline stefanietjeuh

• *
  • 1679 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: juli 18, 2010, 16:30:41 »

Bij de wandeling snap ik het wel niet goed...is het dan de bedoeling dat je hond aandacht heeft voor jou!? Zolang de hond meewandelt is er toch geen probleem? Phelan heeft ook geen aandacht voor mij tijdens de volg ze...van mij mag hij snuffelen, zolang hij maar volgt en niet achter blijft.
Bij ons op de hondenschool moet je hond toch ook aandacht hebben voor het baasje hoor. Denk dat dit toch belangrijk is, dat zn baasje belangrijker is dan zn neus...

Lost my heart, I lost my mind without you. I will never be the same without you

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: juli 18, 2010, 16:38:54 »
Bij ons op de hondenschool moet je hond toch ook aandacht hebben voor het baasje hoor. Denk dat dit toch belangrijk is, dat zn baasje belangrijker is dan zn neus...
In het begin trainde ik ook dat hij aandacht moest hebben..maar als er dan hindernissen in het parcours worden gezet kijkt Phelan niet waar hij loopt en loopt hij er tegen.
Bij de overgang naar de C overlaatst waar ik aan deel mocht nemen, mochten we niet belonen..dus toen heeft hij de wandelingen (zowel los als aangelijnd) ook al snuffelend afgelegt, maar hij bleef wel mooi bij mij. Sindsdien train ik eigenlijk niet meer zozeer op die aandacht..zolang hij volgt is het voor mij al goed al vind ik het zelf natuurlijk ook mooier als je hond mooi aandacht heeft of op zn minst met zijn hoofd rechtop loopt. Maar de lesgever zegt ook dat Phelan geen middenweg kent. Ofwel snuffelt hij, ofwel heeft hij aandacht..iets daar tussen in kent hij niet.
Maar om dan een 0 voor wandeling te krijgen, puur omdat je hond geen aandacht heeft voor jou :weetniet: dat vind ik eigenlijk wel wat overdreven. Moest de hond nu treuzelen of weglopen ja, maar zolang hij volgt vind ik het toch wel goed hoor...

Offline Barbara

• hondenvriend pro
  • *
  • 328 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: juli 18, 2010, 16:43:24 »

Zolang je met losse lijn wandelt en geen halve meters neemt is het toch ok?
Niet alle honden lopen gans de wandeling naar de geleider te kijken. Henna doet dit ook niet en het hoeft voor mij ook niet.

Zolang je het beide leuk vindt, zou ik doorzetten. Je kan altijd een paar maanden stoppen en dan opnieuw starten. Heb ik ook gedaan. Ben na het brevet gestopt omdat ze het echt beu was, we zijn nu terug begonnen, Henna moet er terug wat in komen, maar ik zie dat ze er terug plezier in heeft.

Offline Pudsey

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • This is love...
« Reactie #7 Gepost op: juli 18, 2010, 17:01:15 »
Dag allemaal,

het doet wel deugd om dit hier wat te lezen want voelde me deze ochtend zo wat de mislukking van de hondenschool :oops: Rationeel gezien weet ik eigenlijk wel dat het allemaal zo erg niet is en geloof me alvast, opgeven staat ook niet in mijn woordenboek. Ik was gewoon aan het twijfelen of het nog zin had om lessen te volgen enkel voor het wandelen... zou het niet meer zin hebben om zelf elke dag goed te trainen op het wandelen ipv die 5 min in de hondenschool.

De fouten bij het wandelen waren eigenlijk dat ik bijbevelen moest geven. Hij snuffelt en kijkt rondom hem waardoor hij niet beseft dat we vb. slalom om paaltjes moeten lopen en ik hem dat dus moet 'zeggen' :-) Belonen mag ook niet tijdens de oefening wat ik tijdens de lessen wel altijd deed waardoor de hond nu iets minder aandachtig was ook... Maar op zich was de lijn niet gespannen en kwam hij wel mee (al loopt hij soms ook ietsje voor maar dus niet met gespannen lijn). Hij liep zeker niet weg, noch bleef hij achter... tjah, beetje een zonde dat we enkel daarvoor in groep A moeten blijven maar nu denk ik: dan zal hij die andere oefeningen nog beter kennen de volgende keer en vanaf we voor het wandelen 1 puntje ipv 0 halen mag hij over :lol:
:wub: Arthur :wub: Love is like quicksilver in the hand. Leave the fingers open and it stays. Clutch it, and it darts away... :wub: Toby :wub:

Offline gwenda

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: juli 18, 2010, 17:06:22 »
Gehoorzaamheidsbrev et met paaltjes? :denk:
Ik heb vandaag ook brevet gedaan met de border en we zijn ook niet geslaagd :doh: Vréselijk vind ik het nu nog, maar dat zal wel weer voorbij gaan.
Bij ons waren het de standen. Meneer had alles tot dan toe super gedaan. Kreeg zelfs complimenten over de mooie volgoefening en mooie slalom :yes:, maar we moesten nogal dicht bij de keurder staan voor de houdingen en meneer had zijn gedachten er niet bij. Hij wilde gaan knuffelen en rammelde dus compleet zijn standen af zonder te wachten of te horen welke stand hij nu moest nemen :bla:
De herkansing kwam dan ook heel erg snel ernaar en meneer was nog in de war dus wederom niet goed.
Al de rest ging dan weer wel goed :doh:
De keurder vond het zelf spijtig en vroeg op het einde of ik zijn standen eens wilde doen en meneer deed ze alsof het niks was :muur:

Volgende keer dus beter...
Niets ter wereld kan een man met de juiste mentale instelling ervan weerhouden zijn doel te bereiken. Niets ter wereld kan een man met de verkeerde mentale instelling helpen. .

Offline Pudsey

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • This is love...
« Reactie #9 Gepost op: juli 18, 2010, 17:30:36 »
Oei gwenda, ik ken het gevoel! Nu lijkt het nog vreselijk hé maar pas op, we zijn een paar uur later nu en ik bekijk het ook al weer positiever :-)

Ik denk dat ik het misschien verkeerd heb uitgelegd: het was met kegeltjes waarom we moesten slalommen. Bij ons jammer genoeg geen herkansing maar goed ja, ik vermoed dat alle oefeningen op gelijk welke hondenschool wel grotendeels hetzelfde zijn aangezien het om hetzelfde brevetje gaat dus op een andere hondenschool zou hij waarschijnlijk ook niet geslaagd zijn  :denk:

Offline Kinai

• hondenvriend pro
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: juli 18, 2010, 17:33:23 »
Niet opgeven, ik heb al vaak proeven moeten overdoen en zit nu eindelijk bij de gevorderden (Kinai is wel al 4 jaar ondertussen  :mrgreen:)
Niet opgeven en blijven volharden in de boosheid  :thumbs:

Offline gwenda

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: juli 18, 2010, 17:38:50 »
Oei gwenda, ik ken het gevoel! Nu lijkt het nog vreselijk hé maar pas op, we zijn een paar uur later nu en ik bekijk het ook al weer positiever :-)

Ik denk dat ik het misschien verkeerd heb uitgelegd: het was met kegeltjes waarom we moesten slalommen. Bij ons jammer genoeg geen herkansing maar goed ja, ik vermoed dat alle oefeningen op gelijk welke hondenschool wel grotendeels hetzelfde zijn aangezien het om hetzelfde brevetje gaat dus op een andere hondenschool zou hij waarschijnlijk ook niet geslaagd zijn  :denk:
goh ik kan het wel plaatsen hoor en weet ook wel waarop te werken (al zal dat moeilijker zijn), maar in principe kan hij elke oefening perfect.
We zien wel wanneer we voor de volgende keer gaan en misschien dat een vreemd terrein wel helpt.
Maar brevet is toch overal hetzelfde? Allez ja...das voorgeschreven door st hubertus...
Niets ter wereld kan een man met de juiste mentale instelling ervan weerhouden zijn doel te bereiken. Niets ter wereld kan een man met de verkeerde mentale instelling helpen. .

Offline Pudsey

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • This is love...
« Reactie #12 Gepost op: juli 18, 2010, 17:40:33 »
Ja, ik denk ook dat het overal hetzelfde is.... bij jullie is het nu waarschijnlijk ook zo dat de apport-oefening vb. niet meer aan de lange lijn wordt gedaan? Bij ons vertelden ze dat dit vroeger wel nog werd gedaan maar vanaf nu niet meer en men zonder leiband dit moet kunnen. Op zich geen probleem want dat was iets dat Toby wel kon  :lol:

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: juli 18, 2010, 18:37:37 »

Ging dat om het officiële gehoorzaamheidsbrev et? Dat is nl. met keurmeesters van Sint-Hubertus en is dus niet direct clubafhankelijk.

Ik kan me trouwens echt niet voorstellen dat een hond al snuffelend volgt, dat is voor mij persoonlijk niet volgen. Maar goed, als je als baasje daar tevreden mee bent...

Offline Pudsey

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • This is love...
« Reactie #14 Gepost op: juli 18, 2010, 18:44:13 »
Ah neen, het was niet met keurders van Sint Hubertus, dus waarschijnlijk dan niet officieel.

En neen, ik ben niet tevreden dat hij al snuffelend volgt, dat is voor mij ook niet volgen. Ik heb dit trouwens ook niet gezegd, enkel dat hij niet wegloopt en met momenten wel mooi los aan de lijn liep. Ik vind het logisch dat ik hier weinig punten voor krijg ... al had ik iets meer dan 0 willen hebben :roll:

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: juli 18, 2010, 19:17:09 »
Ik kan me trouwens echt niet voorstellen dat een hond al snuffelend volgt, dat is voor mij persoonlijk niet volgen. Maar goed, als je als baasje daar tevreden mee bent...
Idd...
Dat niet elke hond met zijn kop steeds naar boven volgt kan ik me voorstellen, maar snuffelen zou ik absoluut niet toelaten!

Offline Gorg

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: juli 18, 2010, 19:31:16 »
Deze ochtend met mijn labje voor de allereerste keer meegedaan aan het Clubkampioenschap met daarnaast ook de brevetjes. Het eerste deel van de oefeningen ging supergoed: begroeten, voedsel weigeren, tandjes tonen, etc. alles perfect! :-) De hoop op het brevetje begon dus te groeien...

Maar toen kwam de wandeling wat jah, niet goed was natuurlijk. Toby heeft geen aandacht voor mij, ook al loopt hij wel mee, maar we botsen veel. Al bij al was ik wel 'tevreden' want hij liep met een losse lijn dus dat was al beter dan het tijdens de lessen was geweest...
Toen kwam de 'zit voor' oefening en dat verliep ook niet super maar wel ok, het lukte uiteindelijk. Het laatste proefje, nl. apporteren ging ook terug perfect.

Ik had er dus op gehoopt dat het brevetje wel zou gelukt zijn maar helaas heeft hij een 0 gekregen voor wandeling en bij één 0 mag je blijkbaar niet over naar de andere groep :-(
Een zware dobber dus en nu ben ik natuurlijk ferm aan het twijfelen wat te doen: blijven verder werken in de hondenschool of alleen beginnen trainen? Aangezien de andere oefeningen perfect waren, lijkt het me zinloos om terug naar de lessen te gaan want het gaat enkel om de wandeling dus eigenlijk kan ik dit op mijn ééntje trainen denk ik dan?? En indien ik in de hondenschool blijft: blijf ik dan bij dezelfde hondenschool of verander ik? Aan de ene kant ben ik het daar nu gewoon... maar aan de andere kant is het redelijk ver van bij mij thuis en is de motivatie nu echt onder 0 gedaald waardoor ik dan liever naar de hondenschool ga die op 5 min van mijn huis lig ... zucht... wat is jullie raad?
Heeft iemand hier ervaring met het niet slagen voor het gehoorzaamheidsbrev et en is dit dan uiteindelijk gebeterd?
Niet zo snel opgeven !!!!!
Zo lang je je maar goed voelt op de hondenschool, maar mag ik weten naar welke hs jij gaat ?

Offline Pudsey

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • This is love...
« Reactie #17 Gepost op: juli 18, 2010, 19:39:28 »
Ik ga naar een hondenschool in Wielsbeke maar twijfel om nu naar Olsene te gaan ... want Wielsbeke is zo'n 20min rijden en die in Olsene maar 5min rijden. De reden waarom ik Wielsbeke heb gekozen is puur organisatorisch... ik moet werken op donderdag - en dinsdagavond waardoor ik enkel naar hondenschool kon als het op woensdagavond was en dat was enkel zo in Wielsbeke..

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: juli 18, 2010, 19:45:06 »
Ik was gewoon aan het twijfelen of het nog zin had om lessen te volgen enkel voor het wandelen... zou het niet meer zin hebben om zelf elke dag goed te trainen op het wandelen ipv die 5 min in de hondenschool.

De fouten bij het wandelen waren eigenlijk dat ik bijbevelen moest geven. Hij snuffelt en kijkt rondom hem waardoor hij niet beseft dat we vb. slalom om paaltjes moeten lopen en ik hem dat dus moet 'zeggen' :-) Belonen mag ook niet tijdens de oefening wat ik tijdens de lessen wel altijd deed waardoor de hond nu iets minder aandachtig was ook... Maar op zich was de lijn niet gespannen en kwam hij wel mee (al loopt hij soms ook ietsje voor maar dus niet met gespannen lijn). Hij liep zeker niet weg, noch bleef hij achter... tjah, beetje een zonde dat we enkel daarvoor in groep A moeten blijven maar nu denk ik: dan zal hij die andere oefeningen nog beter kennen de volgende keer en vanaf we voor het wandelen 1 puntje ipv 0 halen mag hij over :lol:

Allebei: thuis elke dag een kwartiertje oefenen en op HS mee met de hoop...

Nu, wat je vertelt over zijn manier van volgen doet mij toch denken dat hij totaal geen aandcaht heeft voor je en dat jullie nog niet zo goed kunnen samenwerken. Dat is toch iets dat zou moeten in orde zijn in een B-klas...

Ik zou thuis zo oefenen:
- als je zijn altijd aandacht kan krijgen als hij aan de voet zit pas beginnen met een volgoefening
- nooit een volgoefening starten voor hij naar je kijkt en duidelijk klaar is om te werken
- desnoods vanuit de voet maar 1 stapje nemen, terwijl hij naar je blijft kijken en dan uitbundig belonen
- zo opbouwen naar meerdere stapjes, maar er vooral op letten dat je beloont en de oefening dus afbreekt vóór zijn aandacht gaat verslappen en hij gaat achterblijven of snuffelen
- laat bijbevelen maar vallen, je moet gewoon proberen hem niet in de fout te laten gaan.
Het komt er op aan hem te leren dat er een grote beloning volgt als hij met aandacht volgt, zonder fout, en dat zal hij normaal snel doorhebben. Als je het zo systematisch opbouwt zal het op een redelijke tijd lukken van een parcours af te leggen terwijl hij op jou gericht blijft.
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline chico

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 9 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #19 Gepost op: juli 18, 2010, 20:12:00 »
@ Pudsey, zeker niet opgeven is de boodschap!!!
Olsene is bij mijn weten een zeer goede club, waar men u in hart en ziel zal helpen.
Zeker weten!!!
Persoonlijk heb ik een zeer goede band met Olsene en weet zeker dat men u daar gaat helpen.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal