collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: iemand van de gehoorzaamheid,op 1 maand tijd ring laten spelen met een ringhond?  (gelezen 1602 keer)

Offline gitta

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
hallo,
Vind jij dat iemand van de gehoorzaamheid,op 1 maand tijd, een niet echte sociale,maar wel een driftige hond kan over nemen om ring te gaan spelen?met hulp van het baasje,(en dat wel in de hoogste categorie!!!!!) Of vind jij jezelf daartoe instaat.Het is een hele driftige brutte hond!         het ringprogramma staat op     www.nvbk.org     

groetjes gitta

« Laatst bewerkt op: maart 05, 2007, 10:30:41 door gitta »

ringkickster

Bruno

• Gast
nee, ik vind van niet.

Offline gitta

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
nee, ik vind van niet.

hallo,
volgens u niet mogelijk of iets anders?  ik dacht even aan de witte raven? (tv programma)

vroeger deed ik ook gehoorzaamheid,en ik moet zeggen dat het een totaal ander programma is,behalve wat onderdelen van het kleinwerk dat een stukje gehoorzaamheid is.

vriendelijke groetjes en bedankt voor"t antwoorden,gitta

ringkickster

Bruno

• Gast
Ringwerk is een gans andere discipline. Als je het als "witte raven" project bekijkt maak je inderdaad kans, door die persoon intens op te leiden. Maar om jan en alleman in een maandje over te zetten ... denk dat dat te simplistisch bekeken zou zijn.

Dus kan het : mja misschien wel als uitzondering , maar het zal iemand met goeie feeling moeten zijn :!:

Offline fervente hondevriend

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 48 HV-Punten
  • Geslacht: Man
vraagje:om welke reden wil je iemand anders dit laten"proberen"?
'we are alone,absolutely alone on this planet:and atmid all the forms of life that surround us,excepting the dog,has made alliance wich us'  Maurice Maeterlinck

Offline gitta

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
Ringwerk is een gans andere discipline. Als je het als "witte raven" project bekijkt maak je inderdaad kans, door die persoon intens op te leiden. Maar om jan en alleman in een maandje over te zetten ... denk dat dat te simplistisch bekeken zou zijn.

Dus kan het : mja misschien wel als uitzondering , maar het zal iemand met goeie feeling moeten zijn :!:

ja, de discipline is totaal anders,ben ik volledig met je eens,maar de hond kent zijn werk,dus is het eigelijk de liefhebber africhten :rolf: en iemand van de gehoorzaamheid,die heeft toch al wat achtergrond,wat honden betreft.En feeling,dat heb je of niet!mischien een vleugje lef en moed!en haar op je tanden? of hoe moet ik het zeggen?

groetjes gitta

ringkickster

Offline gitta

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
vraagje:om welke reden wil je iemand anders dit laten"proberen"?

hallo,

het gaat niet om willen proberen,maar ergens om moetens.
Ik lig eruit wegens ongeval,en mijne hond stil leggen voor maanden dat is onmogelijk voor mij,dan krijg ik er problemen mee.Ook moet ik mijn aantal goede wedstrijden behalen om mogelijk deel te nemen aan de belgische kamp. dus reden genoeg.Maar stil leggen is echt niet haalbaar.Zelfs zonder die kampioenschhappen.
En ik zou onder andere omstandigheden NOOIT iemand anders met mijne hond laten werken of wat dan ook.
het is het lot.

vriendelijke groetjes gitta

ringkickster

Perle

• Gast
Ja, ik denk van wel. Als die persoon "gevoel" heeft om met een hond te werken, openstaat voor begeleiding, en de beste begeleiding mogelijk krijgt. En JIJ er een goed gevoel bij hebt dat die persoon met jouw hond werkt. Want da's verdorie niet makkelijk.  :wink:
MITS het veilig blijft voor die persoon in kwestie. En dan bedoel ik dat ik nooit de verantwoordelijkhei d zou nemen om een hond die zich wel eens zou durven keren tegen zijn geleider, aan iemand toe te vertrouwen.

Offline gitta

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
Ja, ik denk van wel. Als die persoon "gevoel" heeft om met een hond te werken, openstaat voor begeleiding, en de beste begeleiding mogelijk krijgt. En JIJ er een goed gevoel bij hebt dat die persoon met jouw hond werkt. Want da's verdorie niet makkelijk.  :wink:
MITS het veilig blijft voor die persoon in kwestie. En dan bedoel ik dat ik nooit de verantwoordelijkhei d zou nemen om een hond die zich wel eens zou durven keren tegen zijn geleider, aan iemand toe te vertrouwen.

Bedankt perle,
ik ken mijne hond echt,en ik weet wie? en wanneer? hij iemand aanvaard.De eerste dagen was het kennismaking,maar hij kende de persoon al van ziens,en was daar gelukkig al een hele tijd niet meer kwaad op,zoals bij vreemde.Het is echt een eerlijke hond,dat heeft die persoon ook door,en heeft daar dan ook gene schrik meer van,hij is er super lief voor zijne nieuwe begeleider,mijne hond heb ik leren werken voor de fun!!!!!!
Dat maakt ermee werken wel gemakkelijker.(al blijft het wel moeilijk,snap je)hem onder appel houden met zijn driften,das moeilijker.
Hij heeft die persoon aanvaard en zal die dan ook niet bijten,zolang er niet gemept wordt,dus das simpel.Natuurlijk kan ik de persoon niet beschermen tegen driftbeetjes,en een brutte opkomst met zijne apport,dat bij ons veel gebeurd en mag,wegens 30 sec vreemde apport.Het is een brutte hond,al is hij al wat gekalmeerd.
Ik moest wel even slikken toen ik hem naast die persoon zag staan de eerste keer,veel tijd hebben we niet,ik doe mijn uitsterste best om goed te begeleiden,wat niet simpel is aan iemand die niet van de ring is,de hond kent zijn werk,en met mijn mannier van aanpak,die overgenomen wordt doet die alles,maar het is ook voor de persoon in kwestie heel zwaar,elke dag trainen,heeeeeel veeel theorie,veel onthouden,mijne hond loopt rechts,ook een aanpassing enz.Ik vind dat die dat goed doe,maar we zijn er nog niet he.
Het doet echt wel raar iemand anders er mee zien werken,maar als ik mijne hond zie genieten,dan is dat snel over.Ik mag niet egoistish zijn,mijne hond kick op zijn sport!Ik heb ooit wegens ziekte hem maar 14 dagen moeten stil leggen ik heb dan door zijn overfokte driften 7 dagen achter elkaar moeten gaan trainen,je zag daar niets van aan mijne hond, en hij stond weer elke keer even zot te wachten op zijn beurt.
O ja,mijne hond keert zich niet tegen mij.Het is echt veilig.Hij kiest wie hij wel of niet in zijn leven toelaat.En meestal is dat van het begin,je kan er vriendschap mee sluiten of niet.Hij houd niet van macho's  :rolf:

groetjes gitta

ringkickster

Perle

• Gast
Hij houd niet van macho's  :rolf:

Hij heeft groot gelijk.  :mrgreen:

Veel goede moed en succes  :thumbs:!

Offline gitta

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
Re: iemand van de gehoorzaamheid,op 1 maand tijd ring laten spelen met een ringhond?
« Reactie #10 Gepost op: maart 05, 2007, 16:07:38 »
Hij heeft groot gelijk.  :mrgreen:    :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf:

Veel goede moed en succes  :thumbs:!   dat zal nodig zijn,bedankt

:thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2007, 16:09:36 door gitta »

ringkickster

Offline gitta

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
Re: iemand van de gehoorzaamheid,op 1 maand tijd ring laten spelen met een ringhond?
« Reactie #11 Gepost op: maart 05, 2007, 16:19:44 »
perle

ik blijf gewoon plat :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: gaan van't lachen door die zin van je

hij heeft gelijk :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf:
ik stik hier wijt :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf:

groetjes :mrgreen: :mrgreen: :thumbs: :thumbs:

ringkickster

Perle

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: maart 05, 2007, 16:23:02 »
LOL. Ik hou ook niet van macho's, jij wel dan?  :mrgreen: :mrgreen:

Offline gitta

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: maart 05, 2007, 16:25:01 »
LOL. Ik hou ook niet van macho's, jij wel dan?  :mrgreen: :mrgreen:

mag ik eerlijk zijn,,ik haat ze,vandaar ik het mijne hond niet kwalijk neem  :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :thumbs: :thumbs:

ringkickster

Perle

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: maart 05, 2007, 16:26:32 »
Haha, mijn teefje heeft eens zo'n vent tussen zijn ****** geknald met haar snuit. Ik kwam niet meer bij.  :rofl:

Offline gitta

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: maart 05, 2007, 16:42:07 »
Haha, mijn teefje heeft eens zo'n vent tussen zijn ****** geknald met haar snuit. Ik kwam niet meer bij.  :rofl:
:rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf:

werkte zijn kinderfabriekje nog? :shock: :mrgreen: :shock:

ik heb toch niet graag dat mijne hond mensen mishandeld!
ook al doet die dat soms per ongeluk met mij en zijne nieuwe begeleider. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ringkickster

Perle

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: maart 05, 2007, 16:43:15 »
Dat weet ik niet, en da's mijn probleem ook niet.  :hmpf:

Ze was in haar volste recht. Als zij het niet had gedaan, had ik mijn knie wel gebruikt.  :mrgreen:

Offline gitta

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: maart 05, 2007, 17:00:11 »
ik  ben voorzichtiger,of mijne hond nu juist of fout is,we blijven burgerlijk aansprakelijk.

moest ik die niet kennen zoals ik hem ken zou hij niet met iemand anders mogen trainen,of moest ik me daar niet gerust in voelen.

ik heb niet veel tijd meer,dus straks weer trainen,duimen he! :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:
een maand is snel om,als je maar een maand tijd heb,een maand wachten op iets duurd langer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

eigelijk maar 27 dagen de 28ste dag is het wedstrijd :muur: :shifty: :mrgreen:
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2007, 17:21:39 door gitta »

ringkickster

Perle

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: maart 05, 2007, 17:06:06 »
Er stonden 4 politie-mensen bij, en nog een paar van 't leger, die allemaal vonden dat ze gelijk had. Zat dus wel redelijk safe.  :rolf: :rolf: :rolf:

Ik duim voor jullie!!! :thumbs:

Offline gitta

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: maart 05, 2007, 17:41:53 »
hallo,
mischien zijn er nog mensen met die ervaring? een vreemde hond even over nemen,van een ander discipline?

groetjes gitta
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2007, 17:46:04 door gitta »

ringkickster

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal