collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: HS Prob  (gelezen 4450 keer)

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • For Eternity You're an Angel
Re: HS Prob
« Reactie #20 Gepost op: juni 19, 2012, 16:14:31 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Als hij moeilijkheden heeft om zich te bedwingen, gebruik dan maar met beide handjes je wachttijd in de A klas. Onze groepen zijn soms ook veel te groot, en dan oefen ik gewoon tal van andere oefeningen met Kalypso: nog wat kleine volgoefeningen, specifiek op zijn probleempuntjes. Hij volgt netjes, maar zijn start is niet altijd even goed, dus extra oefenen op het vertrek, daarvoor heb je niet veel plek nodig. Ik ben nu bezig met 'voet' dus die doe ik ook vaak tussendoor. Zijn apportje vasthouden, voor een mooie afwerking van de apport erin te trainen. Een target touchen, mijn hand touchen, een houding langer aanhouden, een blijfoefening, met zijn achterpoten op iets staan, rustig blijven terwijl de agilityhonden lopen,... Of ik laat hem effe relaxen, ga ernaast zit en aai hem wat (vind ik ook belangrijk, dat ze tot rust kunnen komen tijdens het trainen door).

Offline Liekeuh

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #21 Gepost op: juni 19, 2012, 16:17:45 »
Los volgen al in de puppyklas ?? Of lees ik nu verkeerd .
Als het je zo tegen steekt doe dan gewoon iets anders , gaan wandelen , obidience , agility enz ...

U leest juist  :lol: Daar werd op getraind in een speciale gang waar de pups niet kunnen bij de andere honden :)

Okaaay dus, we blijven oefenen dan, merci voor de tips, ik zal eens vanavond laten weten hoe alles verloopt  :thumbs:

Online pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: juni 19, 2012, 16:18:18 »

Ik moet zeggen, puppy en die lessen bij de intensieve lesgever vond hij wel super leuk hoor! Je zag dat hij ervan genoot om die dingen te doen en beloond te worden! T'es de tijd ertussen dat wat minder is  :lol:

Doggy dance, daarvoor is hij véééél te hevig! Hij heeft moeilijkheden nog met zich te bedwingen  :lol:
Net daarom dat je doggydance kan gaan doen. Daar moet hij leren, maar niet stil staan. En krijg je echt moeilijke zaken om aan te leren.

Of mssn is het een hond die actie nodig heeft.

Offline an

• hondenvriend pro
  • *
  • 90 HV-Punten
    • Echtenhof, bouviers en corgi's
« Reactie #23 Gepost op: juni 19, 2012, 17:07:08 »

Ik moet zeggen, puppy en die lessen bij de intensieve lesgever vond hij wel super leuk hoor! Je zag dat hij ervan genoot om die dingen te doen en beloond te worden! T'es de tijd ertussen dat wat minder is  :lol:

Doggy dance, daarvoor is hij véééél te hevig! Hij heeft moeilijkheden nog met zich te bedwingen  :lol:

Daar moet JIJ voor zorgen, dat je hond het leuk vind, en niet zozeer de lesgever.

Als je hond echt naar de volgende klas kan, dan doe je toch de overgang en hup, op naar nieuwe oefeningen.
Maar heel dikwijls denken mensen dat hun hond het allemaal kan, en valt dat met de testen dik tegen.

@ Maart : de wedstrijden gehoorzaamheid zijn ook zo, in groep en ieder om beurt de oefening doen.  Dus uiteindelijk is het zo gek niet, dat er dan ook zo getraind wordt.  Elke discipline zijn "specialiteiten".

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: juni 19, 2012, 17:25:00 »

@ Maart : de wedstrijden gehoorzaamheid zijn ook zo, in groep en ieder om beurt de oefening doen.  Dus uiteindelijk is het zo gek niet, dat er dan ook zo getraind wordt.  Elke discipline zijn "specialiteiten".

weet ik wel. Na 1 hond gezien te hebben was ik dan ook al weer weg  :mrgreen:

Offline an

• hondenvriend pro
  • *
  • 90 HV-Punten
    • Echtenhof, bouviers en corgi's
« Reactie #25 Gepost op: juni 19, 2012, 19:13:52 »
weet ik wel. Na 1 hond gezien te hebben was ik dan ook al weer weg  :mrgreen:

En toch, zo gemakkelijk is het allemaal niet (toch niet de hogere klassen). 
Enkel wat minder spectaculair dan jou sport.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: juni 19, 2012, 19:19:46 »
En toch, zo gemakkelijk is het allemaal niet (toch niet de hogere klassen). 
Enkel wat minder spectaculair dan jou sport.

ik beweer ook helemaal niet dat het gemakkelijk is  :weetniet:
ieder zijn plezier...

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: juni 19, 2012, 20:32:42 »
De A-klas vond ik ook maar saai hoor, en ik was enorm blij dat ik eindelijk over was naar de B-klas. Dus ik zou gewoon toewerken naar de volgende overgang, maar zolang je hond niet apporteert kan je het vergeten, ik heb daardoor ook een halfjaar over de A-klas gedaan :doh:

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: juni 19, 2012, 20:34:57 »
Vreemd, bij ons moest de apport helemaal niet om naar de B te gaan heb ik geluk gehad  :mrgreen:

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: juni 19, 2012, 20:41:47 »
Vreemd, bij ons moest de apport helemaal niet om naar de B te gaan heb ik geluk gehad  :mrgreen:
Lucky you idd...ik heb daar toen vaak op zitten vloeken. Op elk onderdeel wask er door en dan kwam de apport en elke keer wast weer hetzelfde "moest hij kunnen apporteren, dan mocht je over"
Uiteindelijk hebben ze na mijn 4e poging wat 'gesjoemeld', het moest gene perfecte apport zijn (in die zin hondje naast u, apport weggooien zonder wachten & apport brengen). Ik mocht een trekspel doen, de apport loslaten & achteruit stappen en als Phelan dan kwam aantikken om opnieuw een trekspel te starten wast al goed. Ikke blij want 6maand A-klas is écht lang :shock:

Online pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: juni 19, 2012, 21:20:24 »
Daar moet JIJ voor zorgen, dat je hond het leuk vind, en niet zozeer de lesgever.

Als je hond echt naar de volgende klas kan, dan doe je toch de overgang en hup, op naar nieuwe oefeningen.
Maar heel dikwijls denken mensen dat hun hond het allemaal kan, en valt dat met de testen dik tegen.

Als je hier leest dat de mensen wel willen blijven komen, maar overwegen van te stoppen omdat het te saai is, dan moat je als lesgever toch wel eens nadenken.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #31 Gepost op: juni 19, 2012, 21:43:03 »
Voila, t'es geen super training geweest, maar de eerste overwinning bij de apport is binnen se  :lol: van de eerste keer juist  !!

Bij zit voor ook mooi compliment gehad van de instructeur dat het meteen juist was  :thumbs:

Ook als enigste zijn down en blijf oefening gedaan van de groep, ikke super trots. Ik kon met gemak voor hem blijven  :bow:

Meneerke zat voor zijn oefeningen in zijn goede dag (en dus als we verwijderd waren van de groep eigenlijk....), maar vnaf dat we weer "in de rij" gingen was hij weer van't minste afgeleid, wat het een hell-les maakte ...

Ik heb me echt véél met hem beziggehouden (ben weer lekker moe en hij zit al een uurke te ronken in zijn mand...) maar ondakns dat toch naar andere honden uithalen, bij t'minste geurtje afgeleid zijn, beginnen trekken, bijten in de riem.... pffffff  :muur: Om er gek van te worden. Denk trouwens dat we beiden moe zijn van het getrek ipv van de oefeningen ....
Bij het minste dat hij kon, probeerde hij het  :muur:

en dan zie ik jullie vraag dan afkomen, "wat zegt de instructeur ervan" ... heel simpel, hij toont niet hoe we moeten optreden enkel: "het bijten ind e riem moet je niet toelaten hoor"... Ik heb soms zin om sarcastisch te zeggen: denk je dat ik er plezier aan heb misschien????  :zot: :roll:

Offline christelbalou

• *
  • 2139 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: juni 19, 2012, 22:29:22 »
bijten in de riem, als eens een ketting als riem gebruikt?  Daar bijten ze niet graag in, eens ze dat eens door hun tandjes voelen schuiven  :fuu:

En uw hond het woord NEE aanleren, te weinig honden kennen dat

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #33 Gepost op: juni 20, 2012, 06:55:39 »
bijten in de riem, als eens een ketting als riem gebruikt?  Daar bijten ze niet graag in, eens ze dat eens door hun tandjes voelen schuiven  :fuu:

En uw hond het woord NEE aanleren, te weinig honden kennen dat

Hij bijt ook in een ketting :-) tes gewoon pure frustratie dat hij heeft omdat hij niet naar de anderen mag.....

We zullen beginnen idd met nee.. :-)

Offline gotcha

• hondenvriend pro
  • *
  • 526 HV-Punten
  • her pawprints is in our hearts forever
« Reactie #34 Gepost op: juni 20, 2012, 07:28:33 »
 Eens met de lesgever een praatje maken,maar dan wel na de les :mrgreen:
En volhouden,het is nog een pup.
Probeer zelf ook ontspannend les te volgen.

Offline Els

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 155 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: juni 20, 2012, 08:44:27 »
Citaat
maar ondakns dat toch naar andere honden uithalen, bij t'minste geurtje afgeleid zijn, beginnen trekken, bijten in de riem.... pffffff   Om er gek van te worden. Denk trouwens dat we beiden moe zijn van het getrek ipv van de oefeningen ....
Bij het minste dat hij kon, probeerde hij het   

dan lijkt het mij dat je nog heel veel werk hebt in de A - 't is pas als ze met afleiding toch bij de zaak blijven dat een 'oefening' gekend is

wij hebben met 2 van onze honden brevet gaan spelen vanuit de A klas, de oefeningen aanleren moet je uiteindelijk toch zelf doen en als ze kunnen werken in de drukte van de A zal dat op een brevet of debutanten eens zo makkelijk zijn  :mrgreen:

Citaat
"wat zegt de instructeur ervan" ... heel simpel, hij toont niet hoe we moeten optreden enkel: "het bijten ind e riem moet je niet toelaten hoor"... Ik heb soms zin om sarcastisch te zeggen: denk je dat ik er plezier aan heb misschien????   

hoe meer uitleg een instructeur moet geven, hoe langer de honden moeten wachten natuurlijk...
mij lijkt het simpel, afstand wat vergroten zodat je je hond wél aandachtig kan houden - en rustig opbouwen
bijten in een lijn zou ik ombuigen naar een bal - maar ook niet constant natuurlijk

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: juni 20, 2012, 09:56:58 »
Wat uit heel dit topic naar voor komt is niet zozeer dat je moet werken aan je oefeningen om door te gaan naar de volgende klas, maar enkel en alleen op aandacht.  Enkel een hond die aandacht heeft voor zijn baasje, zal het gevraagde uitvoeren.  Want je geeft het zelf aan, apart (dus aandacht voor jou) lukt het wel.  Jij moet in belangrijkheid stijgen tov alle blaadjes die passeren, geurtjes die passeren enz.
Iedere keer je hond belonen als hij spontaan naar je kijkt. 

Gebruik je een clicker of clickerwoord?
Click of flink (of iets anders) iedere keer hij je aan kijkt en belonen.  Maar hond moet wel eerst de associatie maken tussen de flink of click en een beloning.  Je kan die enkele malen per dag herhalen.  Zullen er rap mee weg zijn.

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: juni 20, 2012, 11:39:36 »
Enkele zaken die je goed kan oefenen terwijl je stilstaat of maar een klein plekje hebt om te oefenen:

- het begin van het plaatske, leer je hond een target aantikken met de neus, eerst in je handen, dan wanneer de target op de grond ligt, en dan op een afstand
- werken op die aandacht, dus enerzijds zonder commando's belonen bij aandacht, maar anderzijds ook een commando "kijk" aanleren. in het begin enkele seconden, dan steeds opdrijven tot hij veel langer naar je moet kijken, maak deze oefening moeilijk door dit te doen wanneer de afleiding groter is door de andere honden rondom je
- tandjes kijken kan je ook heel goed tussendoor oefenen, daarnaast kan je dat uitbreiden naar overal laten aanraken, leg je hond op zijn zijde en oefen op rustig gedrag wanneer je hem overal aanraakt en "onderzoekt"
- doe tussendoor eens een blijfoefening, hierbij kan je ook veel variatie inbrengen op drie manieren: ofwel werk je aan afstand opbouwen, ofwel aan tijd opbouwen, ofwel aan variatie opbouwen. variatie zijn dingen zoals in je handen klappen, praten, zingen, gekke gezichten trekken, dansen, door je knieën gaan enzovoort ...
- de zitvoor kan je ook heel goed tussendoor oefenen, ik lees dat deze nog niet zo goed gaat, dus ik zou deze zelfs nog oefenen door wat door je benen te zakken en je benen wat te spreiden. Je kan eventueel nog verder gaan en belonen wanneer hij je handen aanraakt. ook af en toe terug gaan belonen voor het blijven zitten
- wanneer de zitvoor zo goed gaat, kan je een volledige cirkel rondwerken, dus dat hij in zitvoor moet kunnen komen van achter, voor, links of rechts van jou, daar heb je ook helemaal niet zoveel plaats voor
- met de voet hetzelfde, de hele cirkel rondwerken
- als aandachtoefening: je armen spreiden wanneer er een koekje in je handen zit en pas belonen wanneer hij naar je gezicht kijkt, afwisselen beide armen, linker- of rechterarm
- als aandachtsoefening: snoepje onder je voet steken en hij krijgt het pas wanneer hij naar jou kijkt, dit breidt je dan uit naar het snoepje laten vallen of zelfs naar hem gooien (maar dat zal nu nog veel te vroeg zijn!), je moet er echt voor zorgen dat hij het nooit te pakken krijgt
- wanneer de zitvoor en voet apart al enkele weken goed gaan, kan je de overgang van zitvoor naar voet apart oefenen
- ook de "vast" en "los" kan je perfect oefenen met weinig ruimte, zet de hond voor je en leer hem dat hij zijn apport moet blijven vasthouden tot jij los zegt
- vertrek van de volgoefening kan je ook aan werken
- voor de houdingen heb je ook niet veel ruimte nodig en daar kan je ook heel veel variatie in brengen, zet je aan de kant tegen de afsluiting zodat je kan oefenen op het niet bijdraaien van zijn achterhand, leer de houdingen voor en naast je. bouw de tijd op dat hij in dezelfde houding moet blijven. oefen elke houding zodat jij een volledige cirkel rond hem kan wandelen. oefen de houdingen dat je over hem kan stappen. of houdingen vanuit wandeling, dus doe enkele stappen en vraag dan een houding. elke houding vanuit elke andere houding oefenen, dus niet steeds zelfde volgorde
- daarnaast genoeg trucjes die je je hond voor de fun kan aanleren met een beperkte ruimte: achteruit leren stappen, cirkeltjes draaien, door je benen weaven, linker- en rechterpoot geven enzovoort

En tussendoor natuurlijk veel spelen en knuffelen.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: juni 20, 2012, 12:40:58 »
Een hond die gehoorzaamheid saai vindt, dat ligt in het merendeel van de gevallen aan de geleider, die het niet interessant genoeg maakt :wink:

Als ik jouw posts lees, denk ik dat er toch nog meer dan genoeg werk aan de winkel is. Aandacht is de basis van alle oefeningen, dus daar kan je perfect aan werken, terwijl je staat te wachten. Vergroot je afstand van de rest van de groep, vraag eerst kort aandacht, bij succes goed belonen (zonder daarbij diegene die zijn oefening aan't doen is te storen, dus balletjes apporteren en dergelijke, dat is iets wat je tussendoor niet moet doen in een A-klas) Verder kan je inderdaad de oefeningen doen die venijntje hierboven al opsomde.

Hoe vaak heb je overgangsproeven bij jullie op de club? Als je denkt dat je hond klaar is, moet je meedoen he, dan is je probleem ineens opgelost.

Ervaring leert hier echter dan honden waarbij de aandacht niet snor zit alleen verder in de problemen komen in hogere klassen :wink: (ik geef intussen bijna 3 jaar de B-klas, dus ik zie het een en ander passeren :lol:)

Offline gotcha

• hondenvriend pro
  • *
  • 526 HV-Punten
  • her pawprints is in our hearts forever
« Reactie #39 Gepost op: juni 20, 2012, 15:12:01 »
ik kan mij in de reactie van fie vinden,omdat ook wij in de groep toen mensen hadden die er zaak van maakte om zo vlug mogelijk bij de andere groep te kunnen/ horen.
Wij wachtten gewoon af tot onze lesgever zelf vond dat het tijd was om naar de andere groep te gaan.Vertel ik er even bij dat we er iets langer over deden maar uiteindelijk zat die van ons ook bij de grote sloebers.en sommige van die strevertjes zag je er niet meer bijstaan  :vuistje: :thumbs:
En degene die hun pup alles onder de knie had en dus gemakkelijk konden overgaan,zeiden gewoon"tof dat je er bent".
Dus meedoen en dan weet je direct of je hond klaar is of niet,en een gesprek met de lesgever. :wink:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal