collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: HS Prob  (gelezen 4462 keer)

Offline Liekeuh

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 796 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • ...
HS Prob
« Gepost op: juni 19, 2012, 13:50:12 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
K'zit een beetje vast mensen ...

Ik ga super graag naar de HS, maar ik heb het gevoel dat ik "vast" blijf zitten. Ik ben niet moe, laat staan dat Saint moe is, omdat er grotendeels van de tijd moet gewacht worden. Bij een bepaalde lesgever was het wél intensief, maar die zie ik al een paar weken niet meer ...

Ik heb ook het gevoel dat ik niets meer bijleer. We doen 2x per week iedere keer dezelfde oefening, die hij dan ook heel goed uitvoert (behalve de apport dan, maar dat is een "probleem" sinds puppyklas en bij zit voor komt hij voet staan ipv voor mij  :lol:) en that's it...

Ik zit soms meer te babbelen dan op te letten, want de oefening is toch identiek dezelfde met een lichte afwijking, en soms tot ergernis van de lesgever, merja..Wat moet ik staan doen  :silenced:

We zitten dus nu al een maand en half in de A groep, en mijn interesse neemt af, gewoon omdat ik weet van "waarom gaan, ik leer niets bij, ik kan even goed hetzelfde thuis trainen". Van dat maand en half heb ik gemerkt dat ik misschien met moeite 1x per week blij volgen, terwijl ik er vroeger zo op stond "niets komt er voor de hondenschool". Ik wil terug nieuwe dingen leren, de mogelijkheid hebben om thuis ook nieuwe dingen te oefenen ipv altijd "hetzelfde". Saint gaat zich op de duur ook vervelen ... We doen het al iedere dag thuis (zij het maar een tiental minuutjes), maar toch ...

Nu zit ik dus te twijfelen om te veranderen van HS.

Wat denken jullie? Zouden jullie de stap durven wagen?

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
Re: HS Prob
« Reactie #1 Gepost op: juni 19, 2012, 13:53:35 »
tja...
In de A klas is het bij ons ook soms lang wachten tussen de oefeningen door,
de luxe van een hele hoop lesgevers te hebben is er niet, en als er dan veel mensen in u groep zitten, en een aantal nieuwe daarbij...

Maar mij zie je in de A klas nooit babbelen tussen oefeningen door, ik ben constant met mijn hond bezig
't is niet omdat je moet staan wachten dat je niet met je hond mag bezig zijn he!
Ik oefen op aandacht, oefen op houdingen, enz enz...
Moest ik daar hele tijd staan rondkijken, tja, dan gaat zowel ik als mijn hond het saai vinden, da's waar, maar dat laat ik dus niet gebeuren  :wink:

Offline christelbalou

• *
  • 2139 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: juni 19, 2012, 13:54:14 »
ervoor zorgen dat je een klas hoger geraakt, als ge niets meer bijleert  (al kunt ge altijd bijleren, bijvoorbeeld al de afwerking van uw voet en zitvoor want je geeft aan dat hij dat nog niet kan) dan is het teken dat je hond het kan, dan moet je toch verder doorstromen naar de b klas

enne als instructeur kan ik het zelf niet verdragen dat mensen zitten te sjouwelen tijdens de les, ze krijgen  bij mij geen kans :hmpf:
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2012, 13:57:42 door christelbalou »

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: juni 19, 2012, 13:55:21 »
Als je hond klaar is, gewoon meedoen met de test om naar de volgende klas te gaan. Dan kan je nieuwe dingen leren.

Als hij niet klaar is, dan zit je daar gewoon nog op zijn plaats. (1,5mnd is nu ook weer niet zo lang hé en je gaat dan nog maar 1x per week, dus dat is 6x?)

Maar als je zegt dat hij het heel goed doet, is dat toch een oplossing?

Je kan toch meer doen dan babbelen als het je beurt niet is?? Ik zou dat ook niet graag hebben als instructeur. Losse sfeer mag, maar niet nonchalant.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2012, 13:55:33 »
ik zou al lang weg zijn in elk geval. groepstrainen is duidelijk niets voor mij, krijg al de kriebels van het gewoon maar te lezen  :lol:
  • waardeerde dit.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: juni 19, 2012, 13:57:37 »
ik zou al lang weg zijn in elk geval. groepstrainen is duidelijk niets voor mij, krijg al de kriebels van het gewoon maar te lezen  :lol:

Ik gebruikte dat ook niet voor de les zelf, die had ik niet nodig, maar als je in dat systeem blijft is het wel fijn dat je hond het gewoon is om te werken met andere honden op plein. Op dat vlak is dat wel interessant.

Vooral voor mensen met een hond die daar wat moeilijkheden mee heeft. (Nelson heeft volgens mij nooit gemerkt dat er nog anderen waren  :vuistje: )

Offline christelbalou

• *
  • 2139 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: juni 19, 2012, 13:58:20 »

ik volg zene, mijn volgende hond zal af en toe is tussen de groep staat voor wat gewenning, maar trainen, dat zal apart gebeuren :wink:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #7 Gepost op: juni 19, 2012, 14:04:12 »
Ik probeer ook wel te oefenen op aandacht hoor, maar als ik geen nieuwe oefeningen wéét, kan ik er zelf niet uitvinden.

Hij kan: kijk, zit, down, recht, tandjes tonen, blijf (en dan weggaan ervan), dicht bij het lopen enz... Wa moet ik nog meer doen?  :weetniet: Dat zijn de enige dat we wekelijks oefenen en dat ik dus ook ken ....

De aandachtsoefeningen doet hij dus super goed. Ook zijn wandelen is zo goed als perfect. T'es nu enkel die zit voor en aport die wat minder zijn. Moet ik dit dan constant proberen te oefenen ertussendoor? 

K'zal dat vanavond eens doen, benieuwd wat dat gaat gevne!  :mrgreen:

Offline christelbalou

• *
  • 2139 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: juni 19, 2012, 14:07:56 »
wat moeten jullie kunnen voor de overgangsproef?

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: juni 19, 2012, 14:09:56 »
Ik denk dat je bij iedere hondenschool in de A-klas hetzelfde "probleem" zult hebben. Wij hebben de luxe dat we meestal maar met een 6-tal mensen in de groep zitten en ik heb niet het gevoel dat ik lang moet wachten.
Dus veranderen heeft volgens mij weinig nut, ik zou eens vragen of je kan meedoen om naar de B-klas te gaan, normaal gezien gaan ze u niet afkeuren op uw apport want tijdens mijn overgang (A-B) zat dat niet eens erin

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #10 Gepost op: juni 19, 2012, 14:12:09 »
wat moeten jullie kunnen voor de overgangsproef?

Dees vraag ik mij ook af... Wat moet je feitelijk allemaal kunnen voor over te gaan?  :weetniet:

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: juni 19, 2012, 14:14:32 »
Ik probeer ook wel te oefenen op aandacht hoor, maar als ik geen nieuwe oefeningen wéét, kan ik er zelf niet uitvinden.

Hij kan: kijk, zit, down, recht, tandjes tonen, blijf (en dan weggaan ervan), dicht bij het lopen enz... Wa moet ik nog meer doen?  :weetniet: Dat zijn de enige dat we wekelijks oefenen en dat ik dus ook ken ....

De aandachtsoefeningen doet hij dus super goed. Ook zijn wandelen is zo goed als perfect. T'es nu enkel die zit voor en aport die wat minder zijn. Moet ik dit dan constant proberen te oefenen ertussendoor? 

K'zal dat vanavond eens doen, benieuwd wat dat gaat gevne!  :mrgreen:

Je kan toch andere dingen doen...
Je kan hem doen liggen, en er es over gaan staan, of es naar gaan zitten terwijl hij zelf moet blijven zitten...
Je kan oefenen op zitvoor...
Je kan de tijd tussen de houdingen proberen opdrijven (bv dat hij wat langer moet blijven rechtstaan)
Er is zoveel dat je kan doen, gewoon variaties op de oefeningen.
En gewoon bezig zijn met de hond, knuffelen ofzo, maakt allemaal niet uit, zolang hij zich maar niet zit te vervelen, en jij de les niet verstoort  :wink:

Kijk ook eens wat voor oefeningen ze in de B moeten doen, kan je daar eventueel al op oefenen (opbouwend)

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: juni 19, 2012, 14:15:04 »
Dees vraag ik mij ook af... Wat moet je feitelijk allemaal kunnen voor over te gaan?  :weetniet:

dat hangt af van HS tot HS, en moet je eens vragen aan de lesgever  :wink:

Offline Els

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 155 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: juni 19, 2012, 14:17:14 »
Citaat
Ook zijn wandelen is zo goed als perfect
  :shock: 

Ik heb een programma 2 hond die dit weekend 149 speelde ... maar zelfs die zijn volgen is niet perfect  :lol:

Oefenen met toestellen, korte wendingen, tempowisselingen...
Idem voor de houdingen, toestellen, achter, naast, beetje uit het zicht...
Slechte apport ? Leren voorwerp vast te houden...

Er is zoveel te doen  :wink:

En dat wachten : kijken naar honden en baasjes en wat er gebeurt en hoe honden reageren - véél van te leren ook.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #14 Gepost op: juni 19, 2012, 14:25:19 »
Hij kreeg 98/100 bij zijn puppyklas en dat was één punt af bij volgen aan leiband omdat ik voedsel gebruik en idem bij volgen los, ook door voedsel en ondertussen is dat niet meer nodig  :mrgreen: Ik weet wel dat hij belange niet "perfect" is, maar toch ... Wij komen van een op dol geslagen stafford die een GL nodig had op de hondenschool van al zijn getrek  :lol: Dus ik ben blij  :lol: (de lesgever van de puppyklas ook trouwens als hij ziet van waar hij komt  :vuistje: )

Maar ik zal jullie beide raad opvolgen, k'ga keer volhouden en voor mezelf uitmaken wat hij beter kan en wat niet.  :thumbs:

We gaan er vanavond eens een intensief lesje terug van maken se!  :mrgreen:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: juni 19, 2012, 14:29:10 »
Ik gebruikte dat ook niet voor de les zelf, die had ik niet nodig, maar als je in dat systeem blijft is het wel fijn dat je hond het gewoon is om te werken met andere honden op plein. Op dat vlak is dat wel interessant.

Vooral voor mensen met een hond die daar wat moeilijkheden mee heeft. (Nelson heeft volgens mij nooit gemerkt dat er nog anderen waren  :vuistje: )

trainen tussen anderen doe ik wel hoor, alles loopt door elkaar bij ons.
Maar zo staan wachten tot ik een opdrachtje krijg,... nee, dat is duidelijk niets voor mij  :oops:

Als ik zelf les geef (nu ja, begeleid, les geven is veel gezegd  :oops: ) is dat ook aan slechts 1 persoon per keer.
  • waardeerde dit.

Offline christelbalou

• *
  • 2139 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: juni 19, 2012, 14:33:17 »
Hij kreeg 98/100 bij zijn puppyklas en dat was één punt af bij volgen aan leiband omdat ik voedsel gebruik en idem bij volgen los, ook door voedsel en ondertussen is dat niet meer nodig  :mrgreen: Ik weet wel dat hij belange niet "perfect" is, maar toch ... Wij komen van een op dol geslagen stafford die een GL nodig had op de hondenschool van al zijn getrek  :lol: Dus ik ben blij  :lol: (de lesgever van de puppyklas ook trouwens als hij ziet van waar hij komt  :vuistje: )

Maar ik zal jullie beide raad opvolgen, k'ga keer volhouden en voor mezelf uitmaken wat hij beter kan en wat niet.  :thumbs:

We gaan er vanavond eens een intensief lesje terug van maken se!  :mrgreen:

straf voedsel niet meer nodig, ik zie bij ons de progr.1 en 2 mensen constant met voedsel werken....
enne vraag is wat uw overgangsproef inhoudt! 
bij onze hs stelt dat echt niet veel voor hoor, zit, lig, zit,    voet, toerke errond,  1 minuut blijven liggen en wandeling voor en achter het front en dat moet niet perfect zijn, ze willen alleen zien dat geleider met lijn, stem kan werken

Online pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: juni 19, 2012, 14:49:54 »
Lijkt me saai. Daarom doe ik dat niet meer. Ik stond me daar ook stierlijk te vervelen. Mijn hond ook.

Doggy dance?
  • waardeerde dit.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #18 Gepost op: juni 19, 2012, 15:24:38 »
Lijkt me saai. Daarom doe ik dat niet meer. Ik stond me daar ook stierlijk te vervelen. Mijn hond ook.

Doggy dance?

Ik moet zeggen, puppy en die lessen bij de intensieve lesgever vond hij wel super leuk hoor! Je zag dat hij ervan genoot om die dingen te doen en beloond te worden! T'es de tijd ertussen dat wat minder is  :lol:

Doggy dance, daarvoor is hij véééél te hevig! Hij heeft moeilijkheden nog met zich te bedwingen  :lol:

Offline snokkie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 40 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: juni 19, 2012, 16:00:26 »
Los volgen al in de puppyklas ?? Of lees ik nu verkeerd .
Als het je zo tegen steekt doe dan gewoon iets anders , gaan wandelen , obidience , agility enz ...
Vel geen oordeel over zaken waarvan je alleen de echo of de schaduw kent .

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal