collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Hondenscholen... alle raad en tips meer dan welkom  (gelezen 4630 keer)

Offline Kerzan

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 64 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Hondenscholen... alle raad en tips meer dan welkom
« Gepost op: juli 14, 2011, 11:50:40 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hallo iedereen,

Ik heb een beetje een probleem met een hondenschool te vinden waar ik me thuis voel.
Wij zouden oorspronkelijk starten bij Idefix in Stekene, maar deze school is gestopt.
Geen probleem, bij HS Filos te Moerbeke waren we ook welkom... Wij naar daar met onze Tarzan en ik supergelukkig, er werd getraind met beloning, veel uitleg gegeven, Tarzan leerde snel en ons Kendra was ook meer dan welkom.
Komen wij daar 2 weken geleden aan, lessen opgeschort tot nader order... Ik probeer iemand te bellen van het bestuur, van niemand geen reactie meer.... Nu wil ik per se naar de hondenschool, dus wij gisteren naar ergens anders...

Ik ben wenend terug thuis gekomen... Ik vond de mevrouw die lesgaf echt bruut... Misschien ben ik een watje, daarom graag jullie meningen.
Even het verloop schetsen, ik kom aan, mensen geven een beetje uitleg en ik schrijf mij in want had best een goed gevoel erbij... (dom? absoluut  :roll: )
Ik zeg dat Tarzan al een aantal weken geen les heeft gehad door omstandigheden maar dat wel thuis zijn blijven oefenen op zit lig blijf... meer kent hij nog niet echt.

Het plein op, moet hij zitten voor binnenkomen, oké ik vraag en zit en krijg er eentje.
Nadien hebben we een 15tal minuten rond kegels gelopen op een pleintje, loopt hij blijkbaar niet dicht genoeg bij mij, oké ik vraag hem dicht, die kan dat maar nog niet zo lang... ik vraag of ik hem mag belonen als hij het flink doet, krijg ik als antwoord we belonen enkel als hij erg flink is...

Ineens keelt de instructeur dat we moeten stoppen en onmiddellijk zit. Ik heb daar mensen horen roepen tegen hun hond, ik zou zelf schrik krijgen ( zoals ik al zei, misschien ben ik wel een watje  :fuu: )

Volgende oefening: liggen en blijven... Mijn hond kan nog geen 10 minuten blijven, ik probeer dat elke dag een beetje langer en zo op te bouwen. Krijg ik als antwoord, je dwingt hem te liggen en dan trek je zijn lijn naar beneden, en zet je er u voet op, hij zal wel liggen dan... Resultaat Tarzan ligt te spartelen op de grond, kan toch niet de bedoeling zijn denk ik dan...
En zo ging het dus een hele les door, tegen het einde keek Tarzan zo naar mij van 'vrouwtje.... dit is niet leuk hoor'....

Moest ik ook nog op het laatste horen dat het niet meer lang zal duren voor hij zou bijten als ik zo vriendelijk met hem bleef....
Onze hond komt al vanaf 8 weken tussen kinderen, andere mensen, gaat mee naar winkels en de markt, en heeft de hele les niet gegromd, uitgevallen, laat staan gebeten naar iets of iemand....

Dus... terug op zoek naar een andere hondenschool; wel jammer want ik heb al lidgeld betaald, maar ik geloof niet in deze aanpak... Ik hoorde de mensen van 2 terreinen verder roepen tegen hun honden...

Graag jullie meningen, reacties, tips... alles is welkom !

Groetjes Sarah

Offline Neleke2

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 104 HV-Punten
Re: Hondenscholen... alle raad en tips meer dan welkom
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2011, 11:58:58 »
Ik vind jou geen watje hoor.  :wink:
Duidelijk nog een hondenschool die in een hardere aanpak geloofd en het nut dus niet inzien van werken met beloningen. Ik zou daar ook niet blijven, ik ben ook van mening dat je een hond niet kan dwingen om zaken te doen (zoals je daar de ligoefening beschrijft).  :x
Als ik in jou schoen stond zou ik ook opzoek gaan naar een andere hondenschool. Jij en je hond voelen je er duidelijk niet goed bij en je gaat meer slecht dan goed doen op den duur. :wink:

Offline Stefzz

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2011, 12:23:19 »
Tarzan heeft gelijk.. ALs hij het echt niet leuk vindt en jij ook niet.. gaan jullie er het allerminst van vooruitgaan hoor.

Offline Loetje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 393 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2011, 12:28:06 »
jawadde, ik zou nogal wegrennen van zo'n hondenschool.
Loetje zo daar absoluut geen boodschap aan hebben.
Jij zat op een goede HS, jammer dus dat ze gestopt is. Zal een beetje zoeken worden, in jouw streek ken ik er geen.
Maar je was en bent goed bezig met je hondjes. Ik zou thuis zo verder doen en ondertussen uitkijken naar een goede beloningsgerichte hondenschool die je hond ook respecteert. Een hond moet dingen doen omdat hij het zelf wil, niet uit schrik voor zijn baasje.
Succes met de zoektocht, er zij hier zeker mensen die je kunnen helpen.

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: juli 14, 2011, 12:40:44 »
O jeetje, daar zou ik wegblijven hoor en verder zoeken naar een beloningsgerichte hondenschool.  De hond is helemaal niet doof en daar moet echt niet zo tegen geschreeuwd worden.  Brrr, wij zouden er ook niet goed van zijn....

Offline doglover

• *
  • 44 HV-Punten
    • www.doglover.be
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2011, 12:52:04 »
check pb
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2011, 12:55:11 door doglover »
There are many things in life that will catch your eyes, but only a few will catch your heart...

Offline Hiza

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: juli 14, 2011, 13:29:50 »
Als je ingeschreven bent zou ik toch even iemand van het bestuur raadplegen en vragen of het wel de bedoeling is dat er zo les gegeven word.

Blijven liggen eerst opbouwen in tijd nadien in afstand,een voet op de leiband en een spartelende hond daarmee ga je hem geen blijven aanleren en dat hoort mijn inziens ook niet thuis op een hondenschool 'gehoorzaamheid'.
Vermits je eerst een 'positieve' uitleg gekregen hebt toch ff horen of het wel de bedoeling is.
En
Mijn eerste reactie was eigenlijk , oei wat scheelt er op de 'filos' ?

Offline doglover

• *
  • 44 HV-Punten
    • www.doglover.be
« Reactie #7 Gepost op: juli 14, 2011, 13:31:54 »
Filos is ondertussen al terug bezig hoor!  :wink:
There are many things in life that will catch your eyes, but only a few will catch your heart...

Offline Erinyes

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #8 Gepost op: juli 14, 2011, 13:40:29 »
Mag ik weten welke hondenschool dat was? Eventueel in een privébericht als je het niet publiek wilt zetten?

Ik ga naar www.dogs-dream.com, ook in jouw buurt, maar ik doe er obedience en ben wel zeer tevreden van de hondvriendelijke aanpak.

Offline Kerzan

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 64 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: juli 14, 2011, 14:36:19 »
Iedereen al bedankt voor de reacties... ( ik wist wel dat ik geen watje was  :hmpf: )
Ik ga vandaag toch eens bellen ja, omdat ik toch wel mijn mening wil geven ook..
Maar super dat Filos al terug bezig is, dan zien ze ons zondag en woensdag weer daar  :dance:

Offline zini

• warme hondenvriend
  • *
  • 55 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: juli 14, 2011, 18:33:47 »
Ik zou proberen mijn lidgeld terug te krijgen  :weetniet:
Bij ons op de HS was er "gezever" met iemand die net haar lidkaart had vernieuwd maar haar geld terug wou omwille van een vete met iemand.
Omdat ze nog maar net betaald had, hebben ze het gewoon teruggestort.

Offline Nelweb

• hondenvriend pro
  • *
  • 226 HV-Punten
    • vom Bussardwald - Duitse herders
« Reactie #11 Gepost op: juli 15, 2011, 09:27:51 »
Is dat in veel hondenscholen zo dat je eerst moet inschrijven voor je mag deelnemen aan een les?

Bij ons op de club kom je eerst een training of 4 deelnemen en dan pas mag je je inschrijven.
"Only those who dare to fail greatly can ever achieve greatly" - Robert F. Kennedy

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: juli 15, 2011, 10:56:35 »
Is dat in veel hondenscholen zo dat je eerst moet inschrijven voor je mag deelnemen aan een les?

Bij ons op de club kom je eerst een training of 4 deelnemen en dan pas mag je je inschrijven.

Hetzelfde bij ons. Lijkt me ook maar logisch dat je eerst eens komt proberen en dan pas beslist of je wilt blijven.

Offline willyken

• startende hondenvriend
  • *
  • 9 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: juli 20, 2011, 13:46:11 »
'Proberen' lijkt me overbodig. Je kan gerust van aan de zijkant verschillende lessen observeren (verschillende groepen en lesgevers).
Honden zomaar laten meetrainen kan problemen opleveren met bv. de verzekering.

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: juli 20, 2011, 13:53:28 »
 :shock: wat een gezellige hondenschool.. bij ons wordt er voor het minste beloningen gegeven.niet te uitbundig,maar gewoon een snoepje en een "flinke jongen"  :yes:

Offline Roesjoesjoeke

• warme hondenvriend
  • *
  • 103 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: september 11, 2011, 16:08:02 »
Als je ingeschreven bent zou ik toch even iemand van het bestuur raadplegen en vragen of het wel de bedoeling is dat er zo les gegeven word.

Blijven liggen eerst opbouwen in tijd nadien in afstand,een voet op de leiband en een spartelende hond daarmee ga je hem geen blijven aanleren en dat hoort mijn inziens ook niet thuis op een hondenschool 'gehoorzaamheid'.
Vermits je eerst een 'positieve' uitleg gekregen hebt toch ff horen of het wel de bedoeling is.
En
Mijn eerste reactie was eigenlijk , oei wat scheelt er op de 'filos' ?

kzou daar toch niet direct iemand op aanspreken maar gewoon in stilte verdwijnen...
denk als je ze erop aanspreekt daje een reactie zou krijgen int genre van "wat komt gij hier vertellen als nieuweling"
ben het er wel compleet mee eens dat dit geen manier van trainen is

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: september 11, 2011, 19:13:46 »
Normaal mag je toch zeker 2 lessen meetrainen vooraleer je beslist om lidgeld te betalen. Op de meeste hondenscholen is dat zo.

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: september 11, 2011, 19:41:42 »
Ik ga naar www.dogs-dream.com, ook in jouw buurt, maar ik doe er obedience en ben wel zeer tevreden van de hondvriendelijke aanpak.

Hier ben ik ook geweest.  :thumbs: goeie hondenschool, met idd erg hondvriendelijke aanpak. Naar Filos ben ik ook meerdere jaren geweest. Die vond ik ook erg goed.

Misschien valt Filos wat meer wedstrijdgericht te omschrijven, en vind ik Dog's dream beter om de band tussen baas en hond te trainen. Voor een moeilijkere hond zou ik zeker voor Dog's dream kiezen. Als je echt goed wil zijn in gehoorzaamheid, dan eerder Filos. (niet obedience, da's dan weer Dog's dream)  :doh: ben ik 'n beetje duidelijk in m'n uitleg?

'k Vraag me eigenlijk ook af, welke die andere hondenschool was waar je geweest bent?

Offline koenv

• *
  • 313 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #18 Gepost op: juli 01, 2012, 13:21:44 »
Dertien jaar geleden was er een hondenschool aan de brug in Kessel. Is er iemand die weet waar die nu gevestigd zijn en hoe de naam was van die school ?

Offline an

• hondenvriend pro
  • *
  • 90 HV-Punten
    • Echtenhof, bouviers en corgi's
« Reactie #19 Gepost op: juli 01, 2012, 19:24:52 »
Dertien jaar geleden was er een hondenschool aan de brug in Kessel. Is er iemand die weet waar die nu gevestigd zijn en hoe de naam was van die school ?

Als je Kessel in de provincie Antwerpen bedoelt, dan was dat "HS 't Sas, Duffel".

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal