collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Een hoera'tje voor Goa!  (gelezen 2068 keer)

Offline Fie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Een hoera'tje voor Goa!
« Gepost op: juli 20, 2012, 06:00:37 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Dat was immers al even geleden :mrgreen:

Na onze deelname aan de Beker vorig jaar in september werd het tijd om met Goa beginnen te trainen voor P2.

Eind 2011/begin 2012 was nu niet meteen de geweldigste periode in ons leven door allerlei tegenslagen en problemen, dus er werd wel wat minder fanatiek getraind dan normaal, maar toch, Goa maakte vooruitgang, ze was nog altijd mijn kleine vrolijkerd op het plein, die flink haar best deed om haar bouvierkont op de borderhindernissen te persen die onze trainer met regelmaat van de klok klaarzette voor een mooie zitvoor/voet. (qua grootte vallen Goa en ik een béétje uit de toon in onze wedstrijdgroep... :lol: )

Alleen 1 probleem bleef hardnekkig bestaan: het stokske :doh:

Goa snapte het écht niet. Dat spoor netjes afgaan, dat ging nog zonder problemen, maar dan dat stokje ook meepakken :weetniet: Soms stond ze er gewoon bovenop, en nog vond ze het niet. En natuurlijk, door zelden tot nooit succes te hebben, kreeg haar zelfvertrouwen een serieuze knauw, en werd ze erg onzeker. En ik had nog nooit een hond het stokske moeten aanleren, dus ik wist ook niet zo goed wat ik nog meer kon doen dan wat ik nu al deed.

De "domme Goa"-mopjes vlogen ons dan ook geregeld rond de oren, want "Allez, domme hond, ze staat er bovenop, vindt die dat nu niet?" (eerlijk, in't begin was dat nog wel grappig, maar op den duur begon het wel wat pijn te doen aan mijn "hondenmoederhart" :shifty: Goa is misschien soms wat lomp in haar bewegingen, dat ga ik niet ontkennen. :lol: En ze is ook wat minder wendbaar dan onze borderige trainingsgenootjes, da's ook een feit, maar ze is dan ook dubbel zo groot. Maar dom? Neen :hmpf: )

Maar sinds 2 weken is het tijd voor een (voorzichtig) hoera'tje. De frank lijkt gevallen te zijn. 9 succesvolle stokjes op 10 trainingssessies. En ongelofelijk, wat dat doet voor haar zelfvertrouwen. Gisteravond sjeesde ze over't plein, zo zeker was ze van haar stuk. Zalig gewoon, 't deed mij echt deugd van haar ook bij het stokske "op zijn Goa's" te zien, met enthousiasme dat niet altijd even elegant is (:mrgreen:), maar waar je wel gewoon aan heel de hond ziet dat ze er lol in heeft.

Nog een beetje verder trainen, dat het er goed ingebakken geraakt, en haar zelfvertrouwen nog wat verder opkrikken, en dan hopen wij in het najaar weer enkele wedstrijdjes mee te pikken. Kan ik weer lekker sterven van de zenuwen (ahja, een nieuw programma, dat vraagt om extra zenuwen!), gewoon voor de leut van de sport :lol:
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2012, 09:58:27 door Fie »

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 48 HV-Punten
Re: Een hoera'tje voor Goa!
« Reactie #1 Gepost op: juli 20, 2012, 07:31:54 »
Knap, het komt wel goed  :thumbs:

Offline Nelweb

• hondenvriend pro
  • *
  • 226 HV-Punten
    • vom Bussardwald - Duitse herders
« Reactie #2 Gepost op: juli 20, 2012, 08:00:59 »
De aanhouder wint!  :thumbs:
"Only those who dare to fail greatly can ever achieve greatly" - Robert F. Kennedy

Offline christelbalou

• *
  • 2139 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: juli 20, 2012, 08:20:43 »
 Goa is  :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #4 Gepost op: juli 20, 2012, 08:20:58 »
 :thumbs:

en de moed nooit verliezen. Fates heeft uiteindelijk twee jaar gesukkeld met zijn stokje. Ondertussen is hij al een half jaar super goed bezig bij deze oefening. Zijne euro is gevallen en nu mist hij nog zelden een stokje

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: juli 20, 2012, 08:30:21 »
Hoera!!  :thumbs:
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: juli 20, 2012, 09:19:10 »
Super!!  :thumbs:

Ik vond het ook altijd zalig om Seppe het stokje te zien doen. (voor hem is dat al een heel stokJE natuurlijk) Met zijn korte pootjes dat spoor zoeken en dan zijn manier van 'vinden' en terugsjeezen.  :mrgreen:
(al was hij op het laatst altijd te laat terug binnen, maar dat wist hij niet natuurlijk, dus altijd beloond. Hij kon er niets aan doen, niet op zijn plooi en korte poten! :hmpf:)

En wat dat sterven betreft, ik kon echt niet meer spreken vlak voor mijn eerste P2 wedstrijd. Ik had zenuwen met mijn eerste P1, maar dat was niets vergeleken met mijn eerste P2.  :zot:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: juli 20, 2012, 09:30:52 »
 :clap: :clap: voor Goa !

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #8 Gepost op: juli 20, 2012, 10:37:55 »
Het stokske is gevallen! Proficiat Goa! :thumbs:

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #9 Gepost op: juli 20, 2012, 11:21:05 »
sjiek Fie  :dance: :dance: :clap: :clap:

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: juli 20, 2012, 11:50:15 »
Fantastisch!! :thumbs:
Vooral leuk om te lezen dat ze het terug zo leuk vindt!

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: juli 20, 2012, 11:57:05 »
Proficiat!!  :dance:

Ik zit wel zo ver nog niet, maar ik verschoot mij deze week op training een ongeluk toen Handsome bij het terugsturen dezelfde route volgde als de wandeling, ipv gewoon rechtdoor te gaan, zonder dat ooit geoefend te hebben  :lol: :lol: :lol:
Zal mss wel toevalstreffer geweest zijn  :vuistje:

Offline wiccagirl

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 576 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: juli 20, 2012, 12:04:04 »
proficiat  :thumbs:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: juli 20, 2012, 12:08:18 »
Merci iedereen!

Oeh, ik ben er echt zo blij mee, wanhopig werd ik ervan, dat ik het haar maar niet aan haar verstand gebracht kreeg dat ze dat stokje moest meepakken (en dat ze niet mocht opgeven als ze het niet vond).

Kijk er wel naar uit om terug te gaan spelen, want na een jaar zo goed als elk weekend gaan spelen naar helemaal niet meer spelen, dat was toch wel afkicken :shifty:

We zullen niet voor de 150 moeten gaan spelen in P2, dat besef ik ook wel, daarvoor zijn we niet goed genoeg, en ik denk ook niet dat dat erin zit. (en wellicht ligt dat ook voor een deel aan mij, 't is mijn eerste hond waarmee ik in P2 geraak) Maar kijk, ze hebben ons in't begin ook zot verklaard dat we voor de Beker gingen, met een hond die slecht apporteerde, en dat hebben we toch ook maar mooi opgelost gekregen én we hebben het daar (op die onderbreking die ze normaal nooit mist na :roll:) zeker niet slecht gedaan :hmpf: Do not underestimate the power of a Goa :hmpf: Als je maar hard genoeg traint, kan er echt wel veel, daar ben ik van overtuigd.

We gaan ons amuseren in P2, en vooral ook veel bijleren voor als "de opvolging" eraan komt (en neen, dat wordt geen border, hoe hard ze mij die ook willen aansmeren) en als ze haar best doet op wedstrijd en het beste geeft wat ze kan, dan ben ik content. Als er op training 1 hond is die ergens vanaf dondert ("Kijk baasje, hoe een flinke zitvoor!" *KNOTS* de tandjes door de tong door in alle hevigheid af te komen en op de bobijn te springen, maar dan niet meer te kunnen remmen :lol: ) of ergens doorheen zakt (een bouvier in zitvoor laten komen op een half plastieken tonnetje is vragen om brokken :lol: ), dan is het mijn Goa wel. Maar dat vind ik net zo leuk aan haar, dat typische lompe Goa-enthousiasme.

Offline annemieb

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: juli 20, 2012, 12:18:33 »
das super!
succes in p2
ik ga het vanaf augustus eens in P1 proberen :D

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: juli 20, 2012, 12:24:21 »
We gaan ons amuseren in P2, en vooral ook veel bijleren voor als "de opvolging" eraan komt (en neen, dat wordt geen border, hoe hard ze mij die ook willen aansmeren) en als ze haar best doet op wedstrijd en het beste geeft wat ze kan, dan ben ik content. Als er op training 1 hond is die ergens vanaf dondert ("Kijk baasje, hoe een flinke zitvoor!" *KNOTS* de tandjes door de tong door in alle hevigheid af te komen en op de bobijn te springen, maar dan niet meer te kunnen remmen :lol: ) of ergens doorheen zakt (een bouvier in zitvoor laten komen op een half plastieken tonnetje is vragen om brokken :lol: ), dan is het mijn Goa wel. Maar dat vind ik net zo leuk aan haar, dat typische lompe Goa-enthousiasme.
:lol:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: juli 20, 2012, 12:41:07 »
en neen, dat wordt geen border, hoe hard ze mij die ook willen aansmeren

Oef  :mrgreen:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: juli 20, 2012, 12:53:07 »
Oef  :mrgreen:

Jij zou zeker beter moeten weten, dat dat hier echt niet het geval zou zijn :lol:

De volgende wordt terug een bouvier. En als het om 1 of andere reden toch geen bouvier wordt, dan wordt het een Lakense herder. Maar het zal ruw zijn, een snor hebben en niet zo veel voorkomend zijn :hmpf:

En trouwens, Goa moet nog 5 worden dit jaar, die kan nog wel heel wat jaartjes meedraaien voor ze op pensioen moet gaan.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: juli 20, 2012, 12:58:07 »
Je weet nooit wat voor rare dingen hormonen met je doen hé.  :lol:

Offline Turco Andaluz

• *
  • 62 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • Amor vincit omnia
    • Perromasters Blog
« Reactie #19 Gepost op: juli 21, 2012, 09:05:50 »
                                :fuu: Fie . . .  :fuu:
Is uwen "eerste " in den "Twee" dan bij de Snuffel ?
                       :pic:     :thumbsup:      :pic:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal