collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Brevet met Zia!  (gelezen 3425 keer)

Offline venijntje13

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1221 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Brevet met Zia!
« Reactie #20 Gepost op: juli 30, 2012, 22:30:17 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
:doh: nieje nieje . . .veur die kraskes. . .   :wink:
Ja, ik weet het wel. :lol:
Zo erg is het ook niet hoor, ze zou eens moeten proberen. Het is niet de bedoeling dat ze me echt bijt, maar is gewoon wat spelen.

Offline Agda

• hondenvriend pro
  • *
  • 154 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: juli 30, 2012, 22:41:16 »
 :thumbs: Proficiat !

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #22 Gepost op: juli 31, 2012, 09:55:57 »
Proficiat! Mooie punten!

Dat is bij ons nog een ver van ons bed show :lol: Krassen op mijn arm zal ik dan zeker hebben, wondes in mijn handen ook en alle moeite van de wereld zal het kosten om hem niet in zijn leiband te laten bijten en verder dromen van dat resultaat met mijn klein varkentje...

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #23 Gepost op: juli 31, 2012, 12:12:10 »
Bedankt allemaal! :thumbs:

Ik heb nog wat krassen op mijn arm staan van gisteren. :lol: Belonen met speelgoed of voedsel mag niet, maar ik wou haar toch iets meer geven dan enkel een 'goedzo' en een aai ofzo, dus ze mocht op mijn arm tekeer gaan. :lol:

maar dat maakt dat ze zo goed gewerkt heeft!! :thumbs:

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: juli 31, 2012, 13:47:52 »
Proficiat! Mooie punten!

Dat is bij ons nog een ver van ons bed show :lol: Krassen op mijn arm zal ik dan zeker hebben, wondes in mijn handen ook en alle moeite van de wereld zal het kosten om hem niet in zijn leiband te laten bijten en verder dromen van dat resultaat met mijn klein varkentje...
Ik weet eigenlijk niet of het op een brevet zo'n probleem is als ze even in de lijn hangen hoor. Zelfs bij de debutanten heb ik het heel veel gezien dit weekend. Gewoon even kort na elke oefening en bij het brevet zijn ze daar ook wel losser in denk ik.
Tijdens het wachten bijvoorbeeld heb ik Zia ook gewoon laten doen en ze lag enkele keren op haar rug te rollen in het gras. Terwijl er dan mensen hun hond heel de tijd netjes naast hen lieten zitten, maar zolang je hond geen andere honden stoort (afhankelijk van de oefening en waar je staat dus), was dat totaal geen probleem.
Er liep trouwens een héél mooie golden rond die me aan Kalypso deed denken. Ook een werktype en goud van kleur!
En anders moet je meteen alle oefeningen los doen, dan kan hij al niet in zijn lijn gaan hangen tijdens de oefeningen.  :fuu: :mrgreen:

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
  • 960 HV-Punten
    • Flynn, Koda, Mowgli en Sibo
« Reactie #25 Gepost op: juli 31, 2012, 17:41:15 »
Proficiat! Ik heb trouwens al wat foto's zien verschijnen van jullie op FB  :mrgreen:

Goh, ik beloon Flynn na de oefening ook met ff zot doen en/of in de lijn hangen en daar hebben ze nog niets van gezegd.
Ik kreeg van Nancy wel een opmerking toen Flynn op zijn rug in het gras lag te rollen met wat geluid erbij "juffrouwke, zet uwe hond is naast u in de voet"  :hmpf: :fuu:

The Australian Shepherd - Not just a breed, but a lifestyle

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: juli 31, 2012, 21:40:24 »
Proficiat! Ik heb trouwens al wat foto's zien verschijnen van jullie op FB  :mrgreen:

Goh, ik beloon Flynn na de oefening ook met ff zot doen en/of in de lijn hangen en daar hebben ze nog niets van gezegd.
Ik kreeg van Nancy wel een opmerking toen Flynn op zijn rug in het gras lag te rollen met wat geluid erbij "juffrouwke, zet uwe hond is naast u in de voet"  :hmpf: :fuu:
Ohja, waar? Ik heb enkel die op de fb van de Kempense kwispel zelf gevonden? Heb jij er nog andere gezien?

Ik heb ook een opmerking gekregen, en ook van Nancy. :lol: Het was ook geen onterechte opmerking, maar ik speel liever een puntje kwijt en dat ik het wat leuk maak, dan andersom.
Ik heb inderdaad gezien dat Flynn ook even in de lijn mocht hangen!

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
  • 960 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: augustus 01, 2012, 01:54:21 »
Nee, ik bedoelde die van de Kempense Kwispel  :thumbs:

Ja, inderdaad, ik ook hoor, maar ik ben nogal ne schrikkepiet en denk dan altijd dat ze ons van het plein gaan smijten ofzo  :doh:

Hehe ja, hij verdiende het en had wat opbeuring nodig; ik vond hem redelijk rustig (mss ook door de warmte al) en wil dat hij plezier heeft!

Offline annemieb

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: augustus 01, 2012, 08:22:40 »
"alles wat de keurmeester niet ziet, mag je doen"
zijt er maar zeker van dat na elke oefening ze een stuk worst krijgen op wedtrijd :mrgreen: :mrgreen:

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: augustus 01, 2012, 09:17:28 »
:mrgreen:

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
  • 960 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: augustus 02, 2012, 01:04:02 »
 :fuu: :mrgreen:

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: augustus 02, 2012, 06:40:41 »
Ik ben er zeker van dat je er wel eens een opmerking over zal krijgen als je je hond in de lijn laat bijten op wedstrijd. Je mag je hond belonen na een oef, maar niet te lang en niet tè vrolijk. Vooral het eventuele storen van andere honden ligt gevoelig. Hidde ligt ook wel eens in het gras te rollen op wedstrijd, ze zit echt nooit aan de voet (dat is bij mij dan ook echt een oefening, en niets voor tussendoor), en zolang dat zonder geluid is en er niet op een meter naast je een hond zijn oef aan het doen is zeggen ze daar niets van. Ik zet me ook vaak bij Hidde op de grond voor een knuffelsessie.
Ik geef trouwens nooit snoep op wedstrijd.

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: augustus 02, 2012, 10:57:50 »
Ik ben er zeker van dat je er wel eens een opmerking over zal krijgen als je je hond in de lijn laat bijten op wedstrijd. Je mag je hond belonen na een oef, maar niet te lang en niet tè vrolijk. Vooral het eventuele storen van andere honden ligt gevoelig. Hidde ligt ook wel eens in het gras te rollen op wedstrijd, ze zit echt nooit aan de voet (dat is bij mij dan ook echt een oefening, en niets voor tussendoor), en zolang dat zonder geluid is en er niet op een meter naast je een hond zijn oef aan het doen is zeggen ze daar niets van. Ik zet me ook vaak bij Hidde op de grond voor een knuffelsessie.
Ik geef trouwens nooit snoep op wedstrijd.
Ok, bedankt! Dit is wat An me ook zei, niet te uitbundig en zeker niet teveel geluid.
Ze hebben mij echter telkens gezegd dat er op een brevet normaal minder streng op bovenstaande zaken gekeurd wordt. Ik ben al zo bang dat ik te snel ga of teveel druk leg, dus vandaar dat ik het toch echt wat leuk wou maken voor haar.

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: augustus 02, 2012, 16:36:30 »
Ok, bedankt! Dit is wat An me ook zei, niet te uitbundig en zeker niet teveel geluid.
Ze hebben mij echter telkens gezegd dat er op een brevet normaal minder streng op bovenstaande zaken gekeurd wordt. Ik ben al zo bang dat ik te snel ga of teveel druk leg, dus vandaar dat ik het toch echt wat leuk wou maken voor haar.

Ik heb net de indruk dat het allemaal wat losser wordt als je in een hogere klasse terecht komt. Bij de debutanten moet je bv. echt altijd direct je hond aanlijnen na een oef, anders krijg je snel een opmerking. In P1 wordt er al niet meer echt iets van gezegd als je los met je hond terug naar de plaats gaat. Ook al omdat ze weten dat die honden normaal wel luisteren  :mrgreen:.

Je mag zeker belonen, maar hou er vooral rekening mee dat je je uitbundige beloning kort houdt. En dat je er goed op let dat je niet onnozel staat te doen met je hond als een ander iemand vlakbij al/nog met een oefening bezig is.
Maar kom, ik heb er ook al een opmerking over gekregen hoor. Op dat moment luister je het best gewoon even  :wink:.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: augustus 02, 2012, 18:22:41 »
Ik beloon ook altijd na een oefening op wedstrijd. Uiteraard niet met snoep, maar ik laat haar meestal wel even tegen/langs mij opspringen of wat dan ook.

Zo een sec aaitje over de bol, nja, dat vind ik maar niks.

In't algemeen, zolang je de andere honden en geleiders niet stoort, wordt er weinig van gezegd. Ik zou zelf ook niet graag gestoord worden als ik moet werken, dus ik let er ook wel op dat ik dat ook niet bij anderen doe. En als ze er wel wat van zeggen, dan excuseer ik mij, en stop met wat ik op dat moment aan't doen ben.

Deze foto is vorig jaar op de Beker gemaakt. Als er 1 wedstrijd op het jaar is waar je voor alles wat niet reglementair is afgestraft wordt, dan is het dan wel. :wink:

Er is daar toen niks van gezegd, van beloningen als deze (die overigens wel netjes gebeurden als ik weg was bij de hond die moest werken)

Als ik met Goa op't plein sta, dan is dat met volle goesting en vol enthousiasme, zowel bij mij als bij de hond. Ik ben zo, mijn hond is zo. Als ze goed gewerkt heeft, dan zal ik haar dat ook laten merken. Ik heb eerder al positieve opmerkingen van keurders gekregen omwille van die ingesteldheid, dan negatieve. Het is echt een (hardnekkig) fabeltje dat er op gehoorzaamheidsweds trijden standaard van je verwacht wordt dat je je hond daar in gang trekt aan zijn slipketting zoals je grasmachien voor je je volgoefening start, dat er verwacht wordt dat je je bevelen brult en dat er voor de hond niks fijns aan is. Er zijn zeker nog altijd mensen die dat doen, maar die heb ik er ook al opmerkingen voor weten krijgen, als het te gortig werd.
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2012, 18:24:20 door Fie »

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: augustus 05, 2012, 23:30:44 »
Ik had hier blijkbaar nog niet gereageerd, sorry.
Ik let inderdaad wel goed op dat ik geen andere mensen stoor. De opmerking die ik gekregen had, ging trouwens ook niet over dat belonen, maar om het feit dat ik bij de down niet stil genoeg stond. Ik was wat aan het rondkijken enzo, ik doe dat eigenlijk altijd op training, want ik vind dat zooo saai anders, en ik had er niet aangedacht dat dat op het brevet natuurlijk niet mocht. :lol:

Die foto ken ik heel goed Fie, die is inderdaad fantastisch!

Alleszins allebei bedankt voor de uitleg en jullie ervaringen!

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: augustus 05, 2012, 23:35:36 »
Ik had mij voor twee brevetten ingeschreven en ze heeft haar vorige resultaten nog verbeterd. Zaterdag is ze geslaagd met 98/100! Tijdens de houdingen kreeg ze ineens een niesaanval, dus daar heb ik 2 BB's moeten geven voor het staan.
Haar volgen vond ik wel echt slecht, ze bleef binnen de halve meter, maar dat is dan ook het enige positieve wat ik ervan kan zeggen.
Op training plakt ze zo. Op het eerste brevet was de losse volg ook al vrij slecht vond ik en nu met dit tweede brevet was al het volgen slecht. Daar is dus nog wat werk aan de winkel!

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: augustus 06, 2012, 08:09:27 »
Ik had hier blijkbaar nog niet gereageerd, sorry.
Ik let inderdaad wel goed op dat ik geen andere mensen stoor. De opmerking die ik gekregen had, ging trouwens ook niet over dat belonen, maar om het feit dat ik bij de down niet stil genoeg stond. Ik was wat aan het rondkijken enzo, ik doe dat eigenlijk altijd op training, want ik vind dat zooo saai anders, en ik had er niet aangedacht dat dat op het brevet natuurlijk niet mocht. :lol:

Die foto ken ik heel goed Fie, die is inderdaad fantastisch!

Alleszins allebei bedankt voor de uitleg en jullie ervaringen!

:shock: Echt waar?
Amai, als ik dat allemaal lees zou ik dat met Dyango dan toch beter niet doen, al kan hij het wel.
Als ik hem niet genoeg beloon voor wat hij doet is zijn interesse al snel over en steekt hij wel es zijn middelvinger op.

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: augustus 06, 2012, 08:34:06 »
:shock: Echt waar?
Amai, als ik dat allemaal lees zou ik dat met Dyango dan toch beter niet doen, al kan hij het wel.
Als ik hem niet genoeg beloon voor wat hij doet is zijn interesse al snel over en steekt hij wel es zijn middelvinger op.
Ik vond het wel een terechte opmerking. Het is echt niet de bedoeling dat je daar weet ik veel wat doet, dus ik vind het wel correct dat ze dat zeggen wanneer je niet stil genoeg staat. Uiteindelijk kan het de andere honden afleiden of kan je het als bijbevel beschouwen.

Wanneer was je van plan brevet te doen met hem? Of je bedoelde dat je het aan het overwegen was of?

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: augustus 06, 2012, 10:19:30 »
Ik vond het wel een terechte opmerking. Het is echt niet de bedoeling dat je daar weet ik veel wat doet, dus ik vind het wel correct dat ze dat zeggen wanneer je niet stil genoeg staat. Uiteindelijk kan het de andere honden afleiden of kan je het als bijbevel beschouwen.

Wanneer was je van plan brevet te doen met hem? Of je bedoelde dat je het aan het overwegen was of?

Het is inderdaad een terecht opmerking, want het stilstaan (of in andere gevallen het bewegen) hoort gewoon bij de oefening. Ze zouden je er in principe zelfs punten voor kunnen afgetrokken hebben.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal