collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: apporteren  (gelezen 841 keer)

Offline gaelle4

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
apporteren
« Gepost op: maart 08, 2007, 08:24:55 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Onze hond singha is 6 maanden en is een heidewachtel. Als ik een stok of balletje weggooi dangaat hij het halen maar hij brangt het niet terug (alleen als hij goesting heeft :shifty:) Ik hoor veel mensen praten over een klikker . Wij hebben er 1 maar vele mensen leggen het uit op een andere manier dus nu wil ik ook vragen hoe je de klikker moet gebruiken en hoe je een hond moet laten apporteren

Offline miss esquna

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Retrievermadness
Re: apporteren
« Reactie #1 Gepost op: maart 08, 2007, 10:37:02 »
ik zou persoonlijk als je je hond wil laten apporteren en hij brengt het niet terug een lange lijn aandoen kan hij niet anders dan terug komen

You are always in my hart

Mich

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 08, 2007, 17:33:25 »
Vooraleer je begint te experimenteren met een clicker :
Doe je hond aan de lijn, zeg zijn naam en telkens wanneer je zijn naam zegt en hij kijkt naar jou zeg je flink en geef je hem iets heel lekkers dat hij alleen voor deze oefening krijgt. Oefen dit wanneer de hond wegkijkt, zeg zijn naam, wanneer hij kijkt naar jou : flink + snoepje
Speel met hem in een kleine plaats, best een smalle doorgang, speel met hem en het speelgoedje en wanneer hij het vast heeft, zeg dan los en gooi een snoepje op de grond zodat hij het kan zien. Het moet wel iets heel lekkers zijn. Oefen dit een paar keer. Gooi het speeltje weg in die smalle gang, wanneer de hond het vastneemt, zeg je zijn naam, wanneer hij naar je kijkt zeg je flink, kom hier, wanneer hij komt, flink en geef hem het snoepje. Normaal zal hij het speelgoedje meenbrengen, wanneer hij het laat vallen toch evengoed belonen en opnieuw proberen. Lukt dit niet dan moet je een stapje tussen bouwen. Dit wil zeggen je leert hem aan de leiband het commando vast. Laat het apportje voor je voeten vallen, neemt hij het op dan zeg je flink + snoepje. Doet hij dit goed dan zeg je 'vast' op het moment dat hij het speelgoedje wil oprapen, dan flink zeggen en hem een snoepje geven.
Nu kan je weer in de smalle doorgang gaan oefenen, speelgoedje weggooien, hond loopt er naartoe, 'vast' als hij bij het speelgoedje is,
naam roepen, wanneer hij kijkt 'flink' - kom hier - 'los' - 'flink' en snoepje geven. Het proberen waard. Succes

Offline gaelle4

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: maart 09, 2007, 08:17:43 »
ok

Mich

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 09, 2007, 09:22:04 »
Ben je dan buiten in de tuin of ergens anders ook met stap 1 beginnen met de naamtraining en het apportje op bevel laten oprapen aan de leiband ? Want dit is wel van groot belang dat je op elke andere plaats terug van stap 1 begint.
Als je dit doet dan zou het normaal moeten lukken of het moet zijn dat je voor andere oefeningen ook een aandachtsprobleem hebt, door het volgen van zijn jachtinstinct, zoals het komen op bevel of constant snuffelen bij het liggen of het wandelen.
Ik wil je niet terechtwijzen h

Offline gaelle4

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: maart 09, 2007, 11:11:50 »
Ik voel mij niet aangevallen en ik weet dat een jachthond altijd snuffelt en ik ben blij voor de informatie ik zal het zeker proberen ;)

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: maart 10, 2007, 12:56:32 »
spel in brengen.

2 speeltjes. bv ballen. het ene wegsmijten. als hij het heeft toon je een 2de bal en roep hem. als hij bijna bij je is smijt je het tussen je benen weg. zo leert hij tot voor je komen zonder negatieve ervaringen op te doen. en betekend het voor hem. terugkomen is nog meer spel.

hiermee kun je starten. is natuurlijk ook te zien of de hand genoeg buitdriften heeft om in spel te kunnen krijgen

Offline zoomi

• *
  • 0 HV-Punten
    • Girl on the run
« Reactie #7 Gepost op: april 18, 2007, 18:39:03 »
Ik had iets nieuws gekocht (omdat zijn kongknuffel kapot gebeten is) een tennisbal met een touw aan en aan de andere kant van het touw een grote knoop van het touw.
Ik oefen er even mee voor de wandeling, ga gaan wandelen, we eten, kom buiten en dienen tennisbal daar ligt het omhulsel hier van.
Jamaar zeg  :cry: Ik dacht "nu heb ik iets tofs gekocht"  :roll:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: april 18, 2007, 22:35:36 »
Zoomi, het is beter je hond niet met de apport te laten spelen, als je er niet bij bent. De apport dient om te brengen en vast te houden en om samen te spelen, niet om ergens mee gaan te liggen en kapot te bijten. Hij zou niet mogen doorhebben dat dat kan. Als je hem dat toelaat dan zal hij later als je de apport weggooit, hem gaan halen en ermee weg lopen om hem ergens kapot te bijten.

Je mag er onder begeleiding mee spelen, gedaan met spelen betekent apportje bij baasje en niet bij hondje.

Dit is geen kritiek, maar een tip.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal