collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: apport afgeven  (gelezen 1037 keer)

Offline rinka

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 1 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
apport afgeven
« Gepost op: januari 17, 2007, 18:58:24 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Heeft iemand tips om Zarah haar apport te leren afgeven. Ze loopt erachteraan, brengt het tot bij mij, legt het voor mijn voeten, maar als ik mij buk neemt ze het vliegensvlug terug. Ruilen voor een snoepje lukt niet.  :muur:

Offline daikin

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
Re: apport afgeven
« Reactie #1 Gepost op: januari 17, 2007, 19:30:17 »
tegen je laten opspringen, een 'superbeloning' tonen en mogelijk gaat het muilke vanzelf open! :mrgreen:
If it's not a boxer, it's just a dog!

Offline Chelsey

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: januari 17, 2007, 22:08:39 »
Niet bukken om het aport te krijgen. En indien het snoepje niet werkt maak je een verschil tussen speelgoed en aport.
In ruil voor de aport krijgt ze speelgoed...
En als ze hem zo vliegensvlug terug wilt opnemen wilt dit zeggen dat ze (vermoed ik) angst heeft dat ze hem mss niet meer zou terug krijgen.
Ik zou als ik van u was (ken het nivo van u oefening niet) het nivo op een laag pitje zetten. Gooien en nog eens gooien totdat ze doorheeft dat ze hem terugkrijgt en dat ze er niet hebberig op moet zijn.
En spelen... Maar dan niet met het aport! Met haar speelgoed wel.

Offline eentonig

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • "Apport!"
« Reactie #3 Gepost op: januari 17, 2007, 22:16:29 »
Oefening andersom aanleren :mrgreen:

- 1. Je hond zit in zit voor met zijn apport in de muil => Flinke apport en belonen door balletje weg te smijten.
- 2. Je hond zit een metertje van jou af met apport in de muil, 'apport' => ga terug naar 1.
- 3. Je hond zit steeds verder en verder van jou af met apport in de muil, 'aoprt' => ga terug naar 1.
- 4. Je hond zit een eindje weg met apport voor hem op de grond. 'Apport' => ga terug naar 1.
- 5. Je hond zit naast jou, jij legt de apport een eindje verder neer en gaat terug. 'Apport" => ...
- 6. idem 5 maar meer afstand.
- 7. hond naast jou en je gooit apport een beetje weg 'apport' ...
...
...

Op deze manier komt je hond naarmate hij de oefening uitvoert steeds meer in een gedeelte dat hij beter kent en krijgt zelfvertrouwen. En hij weet dat er een beloning volgt.

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Offline daikin

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: januari 22, 2007, 20:56:26 »
Oefening andersom aanleren :mrgreen:

- 1. Je hond zit in zit voor met zijn apport in de muil => Flinke apport en belonen door balletje weg te smijten.
- 2. Je hond zit een metertje van jou af met apport in de muil, 'apport' => ga terug naar 1.
- 3. Je hond zit steeds verder en verder van jou af met apport in de muil, 'aoprt' => ga terug naar 1.
- 4. Je hond zit een eindje weg met apport voor hem op de grond. 'Apport' => ga terug naar 1.
- 5. Je hond zit naast jou, jij legt de apport een eindje verder neer en gaat terug. 'Apport" => ...
- 6. idem 5 maar meer afstand.
- 7. hond naast jou en je gooit apport een beetje weg 'apport' ...
...
...

Op deze manier komt je hond naarmate hij de oefening uitvoert steeds meer in een gedeelte dat hij beter kent en krijgt zelfvertrouwen. En hij weet dat er een beloning volgt.

lukt dat bij je boxer???
If it's not a boxer, it's just a dog!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal