collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Zindelijkheidstraining bij volwassen hond  (gelezen 1893 keer)

Offline Woef

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
Zindelijkheidstraining bij volwassen hond
« Gepost op: oktober 09, 2006, 11:43:57 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hallo iedereen, wij zijn hier nieuw op de site en zitten wat met ons handen in ons haar betreft de zindelijkheidstrain ing van onze hond.

Onze "woef" is nu 4 maand bij ons. We hebben hem geadopteerd uit het asiel. Het is een 3-jarige kruising tussen een Shih Tsuh en een Maltezer.
Doodbraaf beest, aanhankelijk, speelt goed met de kindjes maar heeft echter

Bruno

• Gast
Re: Zindelijkheidstraining bij volwassen hond
« Reactie #1 Gepost op: oktober 09, 2006, 12:12:20 »
Geen compassie , maar effici

Offline Fasco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: oktober 09, 2006, 15:00:58 »
Zeker en vast met de bench werken.  Even doorbijten en inderdaad geen compasie hebben...anders blijf je schuren hoor.  Je kan al beginnen als je thuis bent om hem er af en toe eens in te zetten...met kleine periodes..

Veel succes!!

Offline Woef

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: oktober 09, 2006, 15:44:14 »
Vandaag begin ik ermee! Mag ik hem er dan al de hele nacht in zetten? Als we 's avonds beneden zijn, doet hij dus ook niets. Hij gaat rond 22u30 voor de laatste keer buiten en terug om 6u00. Zit er mss teveel tijd tussen? Raar is dat het niet altijd is dat hij in huis doet, soms dagen niets en dan ineens schade inhalen  :denk:

Sandra

Offline Sofie en Lady

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1052 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #4 Gepost op: oktober 09, 2006, 16:11:00 »
Idd ik zou ook benchtraining opteren.

Zie hier:
http://www.dogweb.nl/gedrag/bench.html

Offline Woef

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: oktober 13, 2006, 09:14:37 »
Amaai, nacht 3 zit erop. Hond doet niet anders dan huilen en blaffen als ik hem in bench steek. Na hem een goed uurtje te laten blaffen, haal ik hem eruit. Ik zou niet graag de buren op mijn dak krijgen. Is dit probleem op te lossen? Mijn man zegt ook, laat hem maar eens goed doen maar vrees voor de buren. (anders hoor je de hond dus nooit) Tsss....

Sandra

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: oktober 13, 2006, 09:22:46 »
Ik vrees toch dat je hem eens gaat moeten laten steken (verwittig eventueel de buren).
Begin met een korte periode, als hij rustig is haal je hem er pas uit...
Want als je hem nu eruit haalt terwijl hij nog aan 't lawaai maken is, dan beloon je hem voor dat gejank. En dat kan natuurlijk ook de bedoeling niet zijn. Wij hebben het ook zo gedaan... Als hij bleef janken in dezelfde ruimte gaan staan, maar effectief wachten tot hij rustig was en zich neerlegde om hem eruit te halen. Ondertussen loopt hij uit zichzelf die bench in als hij moe is 's avonds....
.

Offline Fasco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: oktober 13, 2006, 10:14:02 »
Hem er inderdaad niet uithalen als hij aan het janken/blaffen is = beloning voor dat gedrag.
Praat met de buren, vertel hen wat het probleem is en hoe je dit wil aanpakken.  Neem van mij gerust aan, praten helpt altijd hoor!

Veel succes en vlohouden h

Offline chanelle

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: oktober 13, 2006, 12:28:42 »
Maar je moet de tijd die hij in de bench verblijft wel leuk maken natuurlijk. Op deze manier is het een straf en dat is helemaal niet goed. Een bench moet een veilig hol zijn voor hem of haar, geen plaats waar hij in vliegt als hij stout is.
Geef hem zijn eten daar in, een knook, een kong met vannalles lekkers in verstopt maar maak eerst dat hij het fijn vindt, sla deze stap niet over want een hond van 3 jaar kan lang blaffen ......
Chanelle

Offline Lies - Onak

• *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: oktober 14, 2006, 19:41:03 »
Idd, maak van de bench een fijne plaats door bv eten te geven in de bench (deurtje dan open laten).  Rustig aan opbouwen en doorbijten. Eens hij de bench associeert met iets leuks, zal hij denk ik wel minder gaan janken.
In the end everything will be fine... if it's not fine, it's not the end

Offline wildgirl1981

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Ik doe wat ik wil ...
    • www.begood.be
« Reactie #10 Gepost op: oktober 16, 2006, 11:08:17 »
Amaai, nacht 3 zit erop. Hond doet niet anders dan huilen en blaffen als ik hem in bench steek. Na hem een goed uurtje te laten blaffen, haal ik hem eruit. Ik zou niet graag de buren op mijn dak krijgen. Is dit probleem op te lossen? Mijn man zegt ook, laat hem maar eens goed doen maar vrees voor de buren. (anders hoor je de hond dus nooit) Tsss....

Sandra
Heb je dit wel goed opgebouwd, want je mag de tijd dat je de hond in een bench steekt maar heel traag opvoeren. Je moet echt beginnen met seconden, dan een halve minuut en zo voort. En inderdaad, maak van die bench iets leuks, geef hem er zijn eten, een bot, een kong, enz ...

Dogs ... my life ... Gillius ... my love ...

Offline Woef

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: oktober 16, 2006, 11:14:16 »
Ik liep idd wat te hard van stapel vrees ik. Dit weekend me eens uitgebreid bezig gehouden met hem wat snoepjes te geven in de bench en het vlot al aardig. Snachts laat ik het deurtje nog wel open, maar hij gaat er al zelf in liggen. Vanaf vandaag probeer ik het deurtje met een kwartiertje dicht te doen ('s avonds als we gaan slapen), zo zal ik dit opbouwen tot hij de nacht (is hier max 6 uur) kan doorbrengen in gesloten bench en dus bijgevolg niks meer zal uitsteken.

Sandra

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal