collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: zindelijkheid, hoe kan de pup aangeven wanneer hij naar buiten moet  (gelezen 1006 keer)

Offline zwieperke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 151 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Mijn puppy doet het vrij goed, alleen geeft hij zelf niet echt aan wanneer hij naar buiten moet gaan voor zijn behoeftes.
Soms gaat hij echt gaan zoeken achter een plaatsje en dan zetten we hem buiten en doet hij inderdaad zijn behoeftes, maar soms is dit ook niet het geval.
Dat hij buiten zijn behoefte moet doen heeft hij wel degelijk door want als hij buiten zit en ik roep hem binnen en hij heeft nog niets gedaan dan doet hij eerst zijn behoefte voor hij binnen komt  :vuistje:

Is er soms een manier om aan te leren zodat hij kan aangeven dat hij buiten moet? En wat raden jullie aan?

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
Re: zindelijkheid, hoe kan de pup aangeven wanneer hij naar buiten moet
« Reactie #1 Gepost op: mei 22, 2013, 20:56:43 »
Hoe oud is je pup?
In het begin moet je hem echt zelf in het oog houden, wanneer hij begint te zoeken buiten zetten en goed belonen als hij wat doet.
Bas ging na een tijd zelf in de richting van de deur lopen, maar dan moet je het ook nog in t oog houden, want anders is het te laat.
Nu gaat hij naar de deur en gaat aan de sleutel rammelen, kan hij net bij met zijn neus. Duurt het te lang blaft hij even.
Ik denk dat de hond dat zichzelf aanleert als onderdeel van zindelijk worden, hoe maak ik mijn baasje duidelijk dat ik moet.
Een pupje dat net begint met zindelijkheidstrain ing moet eerst vooral leren dat buiten zijn behoefte doen leuk is. Door snoepjes of iets anders,
S nachts gaf hij dat eigenlijk direct aan door te piepen, heeft maar 1x in zijn bench geplast. Nu kan hij zich de hele nacht inhouden, is bij hem eigenlijk heel vlot gegaan.

Offline evie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #2 Gepost op: mei 22, 2013, 21:03:05 »
een pup van 9 weken (denk ik toch, ik zie dat je je pupje een week hebt), zet je voldoende buiten
aangeven dat hij moet vind ik echt wel nog niet aan de orde
(mijn honden geven trouwens nooit aan dat ze moeten of het moest snachts zijn en ze zijn ziek (diarree), ze weten dat ik hen toch tijdig buiten laat, ik wil geen hond die het zelf aan geeft (of daar misbruik van maakt) )

Offline zwieperke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 151 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: mei 22, 2013, 21:05:50 »
hij is nu 2 maand, als ie in de bench zit snachts gaat ie zelf ook aangeven wanneer ie naar buiten moet, maar heb wel liever dat hij het aangeeft  :weetniet: heb namelijk zelf ook momenten dat ik zelf wat minder mobiel ben en ja dan is het natuurlijk wel handig

Offline Linda G.

• *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: mei 22, 2013, 21:24:05 »
Op die leeftijd zijn er vooral tijdstippen waarop hij buiten moet. Na het eten, na het slapen, na het spelen.

Offline josiane

• *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 22, 2013, 21:50:02 »
een pup van 9 weken (denk ik toch, ik zie dat je je pupje een week hebt), zet je voldoende buiten
aangeven dat hij moet vind ik echt wel nog niet aan de orde
(mijn honden geven trouwens nooit aan dat ze moeten of het moest snachts zijn en ze zijn ziek (diarree), ze weten dat ik hen toch tijdig buiten laat, ik wil geen hond die het zelf aan geeft (of daar misbruik van maakt) )
[/b]Hoe bedoel je? Binnen en buiten lopen? Onze Bas gaat soms aan de deur en dan blijft hij een tijd buiten, ligt dan wat te kijken naar wat op straat gebeurt of zo, maar je bedoelt wss aan de deur gaan voor niks en je zo de hele avond bezig houden.

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
« Reactie #6 Gepost op: mei 22, 2013, 22:45:02 »
Op die leeftijd moet je ze gewoon nog voor zijn. Dus na het slapen, eten, spelen direct naar buiten. En verder gewoon binnen goed in de gaten houden of ze tussendoor misschien toch nog eens moeten. Hoe minder ongelukjes, hoe sneller ze helemaal zindelijk zijn.

Offline Kieran

• *
  • 1899 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: mei 22, 2013, 22:52:06 »
Soms laten ze het je zien door naar de deur te gaan. Vaak zeggen ze dan niks maar dan is het aan jouw om de lichaamstaal te leze. Esky deed dat zo maar wij hadden het soms niet gezien en daardoor wel eens een ongelukje. Maar zoals gezegd, regelmatig buiten zetten en uitbundig belonen.
Nu hij 5 maand is gaat hij enkel nog als ik ze buiten laat en vraagt niks of het moest  heel dringend zijn en dan loopt hij onrustig rond en piept.

Offline borderlove

• *
  • 386 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: mei 23, 2013, 06:57:19 »
momenteel zal je pup het mss nog niet aangeven, maar dat komt wel hoor, hier geven ze het zelden aan omdat ik nooit zolang wacht tot ze dringend moeten  :mrgreen: maar als het toch gebeurd gaat Kyra voor de deur liggen en naar je staren, Darco zal zich dan weer voor de tv zetten en beginnen "mopperen"  :mrgreen:

dus gewoon geduld hebben, ge moet ze da ni aanleren dat komt wel goed :thumbs:

Offline zwieperke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 151 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: mei 23, 2013, 09:41:58 »
hij gaat op vaste tijdstippen naar buiten, maar als hij bijvoorbeeld geslapen heeft en uit zijn bench komt, dan wil ik hem meepakken naar buiten maar dan loopt ie zo rap als het maar kan terug naar zijn bench en gaat ie verder slapen  :doh:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal