collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Zindelijkheid  (gelezen 563 keer)

Offline scania_girl

• startende hondenvriend
  • *
  • 30 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Zindelijkheid
« Gepost op: september 25, 2013, 10:44:26 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hoi Allemaal,

Unze hond (Engelse Bulldog) is nu 15 weken.
Van in het begin gingen we met haar buiten voor een plasje en kakske (en dat lukt altijd heel goed)

Alleen wanneer ze terug binnenkomt (soms zelfs na een kwartiertje) plast ze alweer in huis (niet altijd op dezelfde plaats),
soms heeft ze dan net buiten tot 3x toe een plasje gedaan.
Wij nemen altijd onze tijd om ermee naar buiten te gaan, ook gaan we regelmatig wandelen en dan doet ze ook flink haar behoefte buiten.

's nachts is ze helemaal (op een ongelukje na) zindelijk, dus ze kan het wel degelijk ophouden.

Het blijft natuurlijk nog een puppy maar zou ze niet stilletjes aan moeten beginnen aan te geven dat ze naar buiten moet...

Doen wij hier iets verkeerds, we zijn echt een beetje ten einde raad...
Ik ben bang dat ze dit zal blijven doen :-(

Offline Leeniepee

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 432 HV-Punten
Re: Zindelijkheid
« Reactie #1 Gepost op: september 25, 2013, 10:51:34 »
Mijn maltezer is nu 9 maand en geeft nog altijd niet aan wanneer ze buiten moet. Gewoon veel uitlaten en flink belonen (eventueel met snoepje in het begin) als ze buiten haar behoefte doet, en niks zeggen wanneer ze het binnen doet.

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: september 25, 2013, 11:12:47 »
Als je ervoor zorgt dat buiten plassen en * leuker wordt dan binnen, dan komt het wel goed! Dus altijd mee gaan naar buiten en zorgen dat je er altijd bij bent als ze buiten haar behoefte doet en dan héél uitbundig belonen, binnen negeren en achter haar rug opruimen.
Zorg er ook voor dat binnen plassen en * toch niet onbewust beloond wordt. Sommige honden zien het vodje waarmee je poetst wel leuk speelgoed en zien dat al als een beloning.

Offline Tinne1990

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: september 25, 2013, 12:26:59 »
Bij Goya heeft dat maanden geduurd... en dat is een kruising franse bul x engelse cocker. Maar ineens maakte hij de klik en begonnen de ongelukjes binnen te verminderen. Geduld hebben en volhouden dus. Belonen met koekjes mag je altijd doen hoor, ik doe dat nu soms nog, ook bij de volwassen honden.

Telkens als je pup een plasje doet kan je ook een commando gebruiken. Handig als ze op de duur de link leggen, want Goya weet nu wat ik verwacht als ik 'piskes doen' zeg. Ik zei dus altijd tijdens/vlak na het plasje dat het flink was + het woord dat ik gewend was te gebruiken. Dat werd dan nog eens extra bekrachtigd met een koekje (hij is heel voedselgericht). Op die manier leerde hij het snel  :yes:

Offline scania_girl

• startende hondenvriend
  • *
  • 30 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: september 25, 2013, 12:52:11 »
Als je ervoor zorgt dat buiten plassen en * leuker wordt dan binnen, dan komt het wel goed! Dus altijd mee gaan naar buiten en zorgen dat je er altijd bij bent als ze buiten haar behoefte doet en dan héél uitbundig belonen, binnen negeren en achter haar rug opruimen.
Zorg er ook voor dat binnen plassen en * toch niet onbewust beloond wordt. Sommige honden zien het vodje waarmee je poetst wel leuk speelgoed en zien dat al als een beloning.

Ik probeer altijd heel uitbundig te zijn al ze buiten haar behoefte doet, en ze doet die ook altijd,
maar misschien zoals je zegt dat ze het vodje waarmee ik poets ziet als beloning... Ze wil hier idd altijd in bijten.

Moest dit het probleem zijn,hoe kan ik dit dan best oplossen ?

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: september 25, 2013, 12:58:51 »
Ik probeer altijd heel uitbundig te zijn al ze buiten haar behoefte doet, en ze doet die ook altijd,
maar misschien zoals je zegt dat ze het vodje waarmee ik poets ziet als beloning... Ze wil hier idd altijd in bijten.

Moest dit het probleem zijn,hoe kan ik dit dan best oplossen ?

Haar eerst wegzetten voor je het vodje bovenhaalt. Wat wij deden was: van de moment dat hij plaste of aanstalten maakte tot, één van de twee er als de bliksem mee buiten (als in "pis hier maar...") en de andere poetst terwijl het plasje op.

Offline Ien

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: september 26, 2013, 12:53:27 »
Is er echt helemaal niets waaraan je ziet dat ze moet gaan?

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline scania_girl

• startende hondenvriend
  • *
  • 30 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: september 26, 2013, 13:09:39 »
Is er echt helemaal niets waaraan je ziet dat ze moet gaan?
Nee ze doet altijd anders, en zet zich te pas en te onpas gewoon plots neer. Soms zelfs tijdens het drinken,spelen,... 

Offline jpvanheist

• startende hondenvriend
  • *
  • 42 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: september 27, 2013, 13:58:05 »
mijn puppy (Duitse Dog)nu 11 weken en 3 dagen thuis gaat bij zijn derde dag al naar buiten voor haar plasje en een kakje. ze zegt het wanneer  het nodig is door te janken voor de deur, ongelooflijk slim van dit beestje. Ik ga telkens mee om te vieren.  :yes:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal