collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: zindelijk als hij zin heeft  (gelezen 747 keer)

Offline Spock

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 115 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
zindelijk als hij zin heeft
« Gepost op: mei 21, 2013, 10:15:29 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Mijn puppy is nu 14 weken ongeveer en het probleem is dat hij nog steeds binnen doen.
vooral 's nachts (laatste maaltijd is om 18u). 's morgens is de woonkamer precies een mijnenveld van drollen en plasjes.
zou een bench 's nachts misschien een oplossing zijn?

dan overdag (hij kan 's nacht en overdag buiten wanneer hij wil) plast en kakt hij ook binnen, en soms buiten (hangt er precies vanaf wanneer hij er zin in heeft)

en als ik hem meeneem in de auto doet hij niks en als we bv een halve dag bij mijn vriend op de boerderij zijn (constant buiten dus) doet hij ook niks.

Wie weet raad??

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
Re: zindelijk als hij zin heeft
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2013, 10:22:01 »
's nachts opstaan en hond buiten laten.
overdag idem.

veel en vaak naar buiten en uitbundig belonen. 

Tuurlijk is een bench geen oplossing.  Zindelijkheidstrain ing is de oplossing.

Daarnaast is je pup 14 weken.  :weetniet:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2013, 10:23:28 »
mss heeft ie wel perongeluk de verkeerde associatie gemaakt en denk hij dat hij binnen moet ipv buiten? :denk:
een bench zou wel een oplossing kunnen zijn, een hond wilt immers zijn eigen nest liefst niet bevuilen, maar daar moet je hem uiteraard stap voor stap aan gewoon maken en niet meteen de hele nacht opsluiten. En idd zoals maart zegt, eens opstaan om hem buiten te laten.
en zoveel mogelijk buiten zetten (na spelen, na slapen, na eten,..) en wachten en wachten en wachten tot ie iets doet en dan heel uitbundig belonen! :happywink: Geduld hebben dus!

Offline Spock

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 115 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2013, 10:31:25 »
het regelmatig mee buiten nemen en uitbundig belonen doe ik al (tot lachens toe van het gezin als ik weer "oh wat een flinke jongen" en rond aant springen ben)
na het eten, slapen en spelen neem ik hem ook buiten en dan doet hij zijn behoefte.

door de dag en 's nacht kan hij buiten (hij loopt ook 20x buiten binnen per uur  :wink: ) moet ik dan alsnog opstaan en hem mee buiten nemen?

en miss moet ik inderdaad het gewoon nog meer tijd nemen, hij is idd nog maar 14 weken  :cheeky:

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: mei 21, 2013, 10:34:37 »
Ik volg Maart, je moet de pup een degelijke zindelijkheidstrain ing geven. Een bench gaat niet helpen als de pup niet weet dat hij niet in huis mag doen.

En veeeeel geduld hebben. Onze border was op 9 weken zindelijk, onze keeshond pas echt zindelijk op 4 maanden.

...een bench zou wel een oplossing kunnen zijn, een hond wilt immers zijn eigen nest liefst niet bevuilen ...
Neem dat maar met een korrel zout, Django plaste expres in zijn bench als hij vond dat hij bij ons mocht zijn  :twistedevil: (ah ja, want iedere keer hij daarin plaste, liet ik hem eruit en kuiste de bench :doh:)

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 21, 2013, 10:42:51 »
Ik volg Maart, je moet de pup een degelijke zindelijkheidstrain ing geven. Een bench gaat niet helpen als de pup niet weet dat hij niet in huis mag doen.

En veeeeel geduld hebben. Onze border was op 9 weken zindelijk, onze keeshond pas echt zindelijk op 4 maanden.
 Neem dat maar met een korrel zout, Django plaste expres in zijn bench als hij vond dat hij bij ons mocht zijn  :twistedevil: (ah ja, want iedere keer hij daarin plaste, liet ik hem eruit en kuiste de bench :doh:)

daarom dat ik er ook "kunnen" en "liefst" bijzette :fuu:
en dat was wrs overdag? of snachts ook?

TS, ik zou er wel bijblijven ja, want hij kan buiten maar ook weer binnen voor hij iets gedaan heeft dus en het alsnog binnendoen..

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: mei 21, 2013, 10:44:59 »
daarom dat ik er ook "kunnen" en "liefst" bijzette :fuu:
en dat was wrs overdag? of snachts ook?
Wanneer wij er bij waren. Nu in 't begin deed hij ook 's nachts nog in de bench, ook al was hij net buiten geweest (ik stond er meerdere keren voor op). Die regel ging voor hem echt niet op, hij begreep het gewoon niet.  :shifty:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: mei 21, 2013, 10:50:01 »
hehe, ja, niet alle "trucen" werken ook voor alle honden natuurlijk :mrgreen:

Offline Roesjoesjoeke

• warme hondenvriend
  • *
  • 103 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: mei 21, 2013, 10:50:56 »

vrij logisch da hij het dan in de bench deed... wanneer de mijne in de bench deed (hij kwam dikwijls net van buiten dus ook uit protest) mocht hij steevast nog een half uur blijven zitten

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: mei 21, 2013, 10:54:00 »
vrij logisch da hij het dan in de bench deed... wanneer de mijne in de bench deed (hij kwam dikwijls net van buiten dus ook uit protest) mocht hij steevast nog een half uur blijven zitten
Ook dat hebben we geprobeerd. Dat pakte niet, integendeel hij ging er dan in liggen, vacht nam het mooi op en dan kon ik hem nog gaan wassen  :doh:
Wij hebben echt afgezien op het vlak van zindelijkheid  :lol:

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
    • SchapendrijvenWestVlaanderen
« Reactie #10 Gepost op: mei 21, 2013, 11:01:10 »
Hier een pup van  10 weken en die is 'zindelijk' in die zin dat ze buiten al piske doet op commando ... maar ik vind binnen ook wel nog eens een plasje. :wink:
Ik blijf er dus altijd bij en weet dat ze echt geplast heeft.'s Morgens moet ik haar b.v. wel 3 keer na elkaar buiten zetten,want dan heeft ze het te druk om iedereen te begroeten en ledigt ze  haar blaas niet helemaal.  :doh:
' s Avonds laat ik ze 24.00u nog de laatste keer uit en dan gaat ze in de bench tot 's morgens 7.30u en die is droog. (al vanaf de eerste nacht)
Pip eet rauw voer en dat scheelt toch enorm in kakskes ... dat is 2 maal daags en net na het eten ... daar heb ik binnen geen last van.
 En goed op de signalen letten ... als ze aan mijn broek komt trekken en wat piept, is het teken dat ze moet.  :lol:
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2013, 11:03:18 door Fay-Heathcliff »

Wakkere honden slapend maken.

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #11 Gepost op: mei 21, 2013, 11:14:22 »
ik vind niet dat je van een 14 weken oude puppy kan verwachten dat hij snachts in de donker (of zelfs overdag) alleen naar buiten gaat om te plassen  :weetniet:
dus ik zou ook opnieuw met zindelijkheidstrain ing starten
voor het slapen gana er zelf mee naar buiten en zien dat ze iets gedaan heeft.
Snachts opstaan, buiten en zien dat ze iets gedaan heeft. Daarna terug naar binnen zonder ermee te spelen.
De volgende later opstaan snachts, ...

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: mei 21, 2013, 11:19:46 »

door de dag en 's nacht kan hij buiten (hij loopt ook 20x buiten binnen per uur  :wink: ) moet ik dan alsnog opstaan en hem mee buiten nemen?

ja, want hij weet duidelijk nog niet dat binnen niet ok is en buiten wel.
Hij zal het zichzelf niet leren, jij  moet het hem leren.

in het begin zou ik niet de keuze geven binnen/buiten want als hij dan eens buiten doet en je ziet het niet, levert het hem ook niets op.

idem 's nachts. Opstaan en samen naar buiten. Desnoods maar even een paar nachten bij hem slapen of hij bij jou, zodat er geen ongelukken kunnen gebeuren.

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #13 Gepost op: mei 21, 2013, 11:24:09 »
ja, want hij weet duidelijk nog niet dat binnen niet ok is en buiten wel.
Hij zal het zichzelf niet leren, jij  moet het hem leren.

in het begin zou ik niet de keuze geven binnen/buiten want als hij dan eens buiten doet en je ziet het niet, levert het hem ook niets op.

idem 's nachts. Opstaan en samen naar buiten. Desnoods maar even een paar nachten bij hem slapen of hij bij jou, zodat er geen ongelukken kunnen gebeuren.

idd
ipv wekker zetten en opstaan, zou ik ook preferen om erbij te slapen (maar dat is ieder zijn ding natuurlijk, mijn volwassen honden slapen ook bij mij)
hoe minder hij in de fout kan gaan, hoe sneller hij het zal leren

Offline Anne en Rowlf

• warme hondenvriend
  • *
  • 463 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: mei 21, 2013, 14:18:47 »
Hier een pup van 18 weken. We hadden hem op 12 weken, maar komt uit het asiel.

Net zoals TS kan de hond bij ons binnen (wel enkel de garage, niet het hele huis) en buiten wanneer hij wil, de deur naar de tuin staat altijd open.

Wij zijn de eerste paar dagen regelmatig (na een dutje, na het eten, ...) met hem in de tuin gegaan. We proberen hem op een vaste plaats in de tuin te laten plassen (dat lukt nu nog niet helemaal, zeker omdat we overdag met 2 gaan werken). Dus namen we hem mee naar dat vaste plekje en zeiden "plasje". Als hij dan effectief een plasje of kakje deed, werd hij uitgebreid beloond. Dat lukte niet altijd, maar als hij daarna ergens anders in de tuin toch een plasje deed, werd hij ook beloond. De eerste paar dagen was er af en toe een ongelukje binnen (maar dat was ook deels omdat hij wat ziek was). De eerste week ben ik 's nachts nog 1 keer opgestaan om hem een plasje te laten doen.

De laatste tijd lukt het om hem in de tuin te laten plassen op commando. Wat hij nog niet door heeft, is dat hij moet/mag plassen als we gaan wandelen, ook al zeg ik 'plasje'. Als hij dat toevallig doet, wordt hij er wel voor beloond.

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: mei 21, 2013, 15:11:02 »
Hier een pup van 18 weken. We hadden hem op 12 weken, maar komt uit het asiel.

Net zoals TS kan de hond bij ons binnen (wel enkel de garage, niet het hele huis) en buiten wanneer hij wil, de deur naar de tuin staat altijd open.

Wij zijn de eerste paar dagen regelmatig (na een dutje, na het eten, ...) met hem in de tuin gegaan. We proberen hem op een vaste plaats in de tuin te laten plassen (dat lukt nu nog niet helemaal, zeker omdat we overdag met 2 gaan werken). Dus namen we hem mee naar dat vaste plekje en zeiden "plasje". Als hij dan effectief een plasje of kakje deed, werd hij uitgebreid beloond. Dat lukte niet altijd, maar als hij daarna ergens anders in de tuin toch een plasje deed, werd hij ook beloond. De eerste paar dagen was er af en toe een ongelukje binnen (maar dat was ook deels omdat hij wat ziek was). De eerste week ben ik 's nachts nog 1 keer opgestaan om hem een plasje te laten doen.

De laatste tijd lukt het om hem in de tuin te laten plassen op commando. Wat hij nog niet door heeft, is dat hij moet/mag plassen als we gaan wandelen, ook al zeg ik 'plasje'. Als hij dat toevallig doet, wordt hij er wel voor beloond.
Dat komt wel hoor. Hier heeft het ook lang geduurd eer hij dat door had. Nu heel fier tegen elk grassprietje pootje omhoog, thuis plast hij als een meisje.

Bij onze Beau heeft het ook lang geduurd eer hij zindelijk was, hij had dan ook het hele huis om in rond te sjorren. Toen hebben we hem beperkte plaats gegeven, geen bench, maar wel een halletje met mand, drinkbak en speeltjes en het binnen plassen en kakken was over.
Moet je eens op letten, gaat hij ook daar waar hij meest ligt, of doorloopt, want dat deed Beau niet. Hij ging achter de tafel, aan de andere kant van de zetel, op plaatsen waar hijzelf niet veel liep en gebruikte die om zijn behoefte te doen. en 14 weken is wel nog jong, hè.

Offline Kieran

• *
  • 1899 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: mei 21, 2013, 16:06:55 »
Als je wil dat je hondje zindelijk wordt doen zoals maart zegt en ik zou  er nog bij zeggen zijn oppervlakte verkleinen. Daar wil ik mee zeggen de plaats in huis waar hij s'nachts slaapt en overdag is ook al staat de deur open. Hier een pup van 4 maanden, heeft enkel in huis geplast omdat wij zijn signalen niet juist lazen. s'Nachts in een bench en van dag 1 droog, als hij wakker werd en moest plassen piepte hij en dan lieten we hem buiten, na het plasje weer bench in en dan sliep hij verder.
Veel succes en een paar onderbroken nachten  :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal