collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Zelfbeheersing  (gelezen 1559 keer)

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelfbeheersing
« Reactie #20 Gepost op: september 11, 2013, 22:47:16 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik weet niet vanwaar je bent maar wij trainen nu bij maliskodogsport.be
Levi heeft 0,0 aandacht op de hondenschool en tijdens de wandelingen terwijl hij de oefeningen perfect kent... Op de gewone hs zitten we in de A en vorige week grandioos gebuisd om naar de volgende groep over te gaan  :roll: hij wou zijn zit en lig niet eens doen...

We zijn nog maar 3 keer geweest bij malisko maar we merken toch al een beetje verschil.
Je kan er 2 keer in de week trainen en de groepen zijn tot 5 beperkt.
Jij hebt daar ook je handen vol mee he.
Hier gaat het ook met ups en downs, deze morgen was hij een modelhond, deze avond was hij de duivel zelf. :doh:

Offline sportinggirl

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: september 11, 2013, 22:50:03 »
Jij hebt daar ook je handen vol mee he.
Hier gaat het ook met ups en downs, deze morgen was hij een modelhond, deze avond was hij de duivel zelf. :doh:

Goh ja, thuis is hij braaf ze maar het is daarbuiten  :mrgreen:
En het is nu eenmaal buiten da ge ze moe krijgt he  :lol:

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: september 11, 2013, 22:59:26 »
Goh ja, thuis is hij braaf ze maar het is daarbuiten  :mrgreen:
En het is nu eenmaal buiten da ge ze moe krijgt he  :lol:
Ik dacht daarstraks te joggen met hem, dat was goed voor eventjes, dan begon hij te springen en naar mijn handen te happen. Dan maar gewoon stappen hoor.

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: september 11, 2013, 23:02:38 »
Ik dacht daarstraks te joggen met hem, dat was goed voor eventjes, dan begon hij te springen en naar mijn handen te happen. Dan maar gewoon stappen hoor.

Joggen is hier een succes, ik mag alleen ni ff rusten van meneer   :fuu:

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: september 11, 2013, 23:04:55 »
Ik ben van de regio Leuven.

Clicker kent hij en houdingen doet hij wel hoor. Thuis en op wandeling geen probleem. Hij kent zit, staan, lig, pootje, high five, blijf en wacht. Nu ben ik de "naast" (naast me wandelen) en de volg aan het aanleren.
Maar op de HS is het alsof ik niet besta, hij maakt amper oogcontact, zet ik hem voor me doet hij echt alles om weg te kijken :-(
Wat schuilt er achter dab wegkijken, denk je?

Wat de je zodra hij oogkonact met je maakt?

Le bonheur est une direction, pas une destination 

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
  • 2570 HV-Punten
    • Mauro & friends
« Reactie #25 Gepost op: september 12, 2013, 08:41:58 »
Hmm, in het Leuvense ben ik niet zo thuis in hondenmogelijkheden ...

Inderdaad, waarom kijkt hij van je weg? Wil hij geen aandacht voor je hebben of is hij gewoon te geprikkeld door de omgeving?

Offline Hond Inform

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 33 HV-Punten
    • Hond Inform
« Reactie #26 Gepost op: september 12, 2013, 09:03:33 »
Betreffende de begroeting van je hond. Is je hond "uitbundig" of zit hij met opwinding omwille van niet om kunnen met de situatie. Geen controle en voorspelbaarheid hebben omtrent de situatie. Hoe is zijn lichaamstaal?
Heb je lichaamstaal geleerd op de hondenschool?

Ik heb zo de indruk dat je hond met bepaalde situaties niet over weg kan, hij voelt zich niet veilig, de situatie is niet voorspelbaar voor hem en dan wordt hij in mensentaal "uitbundig", "nerveus", "geen aandacht".

Ik zou zeggen, lees zijn taal. Maak de situatie voorspelbaarder voor hem en breng hem niet in situaties die hij momenteel niet aankan. Bouw verder jullie vertrouwens band uit en vanuit die basis zal je hond meer aankunnen en.... dan ook met jou kunnen bezig zijn.

heel veel succes

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: september 12, 2013, 13:32:52 »
@Triene, Wendy, Pixie

Geen idee waarom hij geen oogcontact maakt. Hij is de hele tijd aan het observeren, echt aan het kijken naar de zaken die rond hem gebeuren. Soms aan het snuffelen. Af en toe maakt hij dan oogcontact en dan zie je hem zo denken "och baasje jij bent hier ook! leuk!" en dan doet hij een paar minuten mee en baf dan ben ik hem weer kwijt. Sommige lessen heb ik 60% van de tijd zijn aandacht soms niets. En de laatste tijd is het meer dat laatste.
Hij heeft het al van bij de pups. Alleen de allereerste les was hij de beste leerling ooit (100% aandacht voor mij).

In ieder geval werken eten en speeltjes en zot doen dan niet. Ik heb daar al gestaan met BBQ vlees (waar hij thuis/op wandeling alles voor doet), ik heb daar met speelgoed gestaan (ook speelgoed van anderen, omdat hij dat mss leuker zou vinden), met hoge stemmekes vol enthousiasme,... werkt niet.

't is een verdomd slimme hond, we hebben al geleerd dat we hem niet met een truukje om de tuin mogen leiden, want hij onthoudt dat en is dan het vertrouwen kwijt en hij zal nooit 2x in dezelfde val trappen. 

@Hond Inform
Hij weet dat ik van 't werk kom (ik vermoed dat hij dit weet omdat mijn partner dan aan het eten begint en hij heeft die link gelegd). Als hij in de tuin zit, wacht hij op dat moment aan de poort op mij. Vanaf hij mij kan zien blijft hij gewoon zitten zonder te blaffen ofzo. Ik kom binnen en dan "begroet" hij me, maar dus heel uitbundig. Zijn lichaamstaal, mja hij kwispelt, springt een aantal keren op (leren we nu af door me om te draaien en negeren), loopt dan een rondje of 2, gaat dan liggen/zitten/liggen/zitten, om dan tegen mij aan te komen zitten/liggen en op zijn buikje te laten aaien. Soms blaft en/of piept hij daarbij.

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: september 12, 2013, 14:19:11 »
@Triene, Wendy, Pixie

Geen idee waarom hij geen oogcontact maakt. Hij is de hele tijd aan het observeren, echt aan het kijken naar de zaken die rond hem gebeuren. Soms aan het snuffelen. Af en toe maakt hij dan oogcontact en dan zie je hem zo denken "och baasje jij bent hier ook! leuk!" en dan doet hij een paar minuten mee en baf dan ben ik hem weer kwijt.
Sommige lessen heb ik 60% van de tijd zijn aandacht soms niets. En de laatste tijd is het meer dat laatste.
Hij heeft het al van bij de pups. Alleen de allereerste les was hij de beste leerling ooit (100% aandacht voor mij).

In ieder geval werken eten en speeltjes en zot doen dan niet. Ik heb daar al gestaan met BBQ vlees (waar hij thuis/op wandeling alles voor doet), ik heb daar met speelgoed gestaan (ook speelgoed van anderen, omdat hij dat mss leuker zou vinden), met hoge stemmekes vol enthousiasme,... werkt niet.

't is een verdomd slimme hond, we hebben al geleerd dat we hem niet met een truukje om de tuin mogen leiden, want hij onthoudt dat en is dan het vertrouwen kwijt en hij zal nooit 2x in dezelfde val trappen. 

@Hond Inform
Hij weet dat ik van 't werk kom (ik vermoed dat hij dit weet omdat mijn partner dan aan het eten begint en hij heeft die link gelegd). Als hij in de tuin zit, wacht hij op dat moment aan de poort op mij. Vanaf hij mij kan zien blijft hij gewoon zitten zonder te blaffen ofzo. Ik kom binnen en dan "begroet" hij me, maar dus heel uitbundig. Zijn lichaamstaal, mja hij kwispelt, springt een aantal keren op (leren we nu af door me om te draaien en negeren), loopt dan een rondje of 2, gaat dan liggen/zitten/liggen/zitten, om dan tegen mij aan te komen zitten/liggen en op zijn buikje te laten aaien. Soms blaft en/of piept hij daarbij.

Zou het kunnen dat aandacht voor je hebben (in de ogen van je hond) gelijk staat aan werken met je ipv te doen waar hij zin in heeft? Wat indin je hel belloft voor die aandacht en hem dan weer een "vrij" zelfs aan de lijn geeft?

Kun je hem geen gemakkelijk en voor hem leuk commando aanleren dat hij moet doen als j  thuiskomt? De verwarring zou missschin wel eens op dat moment voor bhem te groot kunnen zijn en wanneer hij weet wat hij moet doen zou dit misschien kunnen afnemen.
 Le bonheur est une direction, pas une destination 

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal