collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Weglopen door sterke jachtdrift oplossen zonder e-collar  (gelezen 7349 keer)

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Weglopen door sterke jachtdrift oplossen zonder e-collar
« Reactie #120 Gepost op: juni 28, 2013, 07:52:52 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik laat mijn honden wel stropen in een privé bos he, dus wettelijk doe ik niks fout.
En nee, ik ga daar geen dieren uitzetten om hem op te leren. Op dit moment is alle wild dood of weg.

wauw zeg, je verdient een standbeeld  :thumbs:  :roll:
Blij dat het wild in ons bos rustig zijn gang kan gaan, zalig is het om de uilen hun jongen mee te zien opgroeien  :thumbs:

alleen krijg je dan van die onmensen die met de natuur niets inzitten en vergif komen strooien  :silenced:
triestige mentaliteit hebben mensen die enkel aan eigen belang denken.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #121 Gepost op: juni 28, 2013, 08:49:32 »
Ik ben van mening dat een TT zeker kan mits je hem jiust gebruikt.
Eigenlijk is elk hulpmiddel goed, als het resultaat geeft, tuurlijk geen pijn gebruiken.

Maar bij een TT moet een je een hond hebben die toch een beetje schrikt als dat ding trilt, onder de indruk zijn. Wanneer je ene hebt die nergens bang van is en gekweekt is om tot het uiterste te gaan, zal je met zo'n ding niet veel indruk maken.
Je blijft met het probleem "te veel energie" zitten als zo'n hond altijd aan de riem moet lopen.
Ik vind het altijd grappig wanneer mensen denken dat ze de hardste en beste en mooiste en de echtste hond op aarde hebben, die dingen kan die geen enkele hond ooit gekund heeft of zal kunnen in de verre toekomst. De beste stroper, van niets bang, enkel in echt wild geïnteresseerd, voor iets anders niet te porren, blablabla.

Train er dan mee. Ga er mee fietsen, laat hem apporteren op wandeling.
Maar neen, hem zomaar van jongs af aan laten lopen in een bos, nooit een kommando, niet 'hier' aanleren, tja, dan zal hij wel enkele uren gaan jagen 'als een echte, goed gefokte' DS. De nuance is dat je hem gewoon laat doen en mssn te lui bent om er iets anders mee te doen, of hem iets anders aan te leren.   

Offline Nelweb

• hondenvriend pro
  • *
  • 226 HV-Punten
    • vom Bussardwald - Duitse herders
« Reactie #122 Gepost op: juni 28, 2013, 09:01:59 »
Ik vind het altijd grappig wanneer mensen denken dat ze de hardste en beste en mooiste en de echtste hond op aarde hebben, die dingen kan die geen enkele hond ooit gekund heeft of zal kunnen in de verre toekomst. De beste stroper, van niets bang, enkel in echt wild geïnteresseerd, voor iets anders niet te porren, blablabla.

Maar neen, hem zomaar van jongs af aan laten lopen in een bos, nooit een kommando, niet 'hier' aanleren, tja, dan zal hij wel enkele uren gaan jagen 'als een echte, goed gefokte' DS. De nuance is dat je hem gewoon laat doen en mssn te lui bent om er iets anders mee te doen, of hem iets anders aan te leren.   

:thumbs: :thumbs: :thumbs:
"Only those who dare to fail greatly can ever achieve greatly" - Robert F. Kennedy

Offline Idiesel

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 300 HV-Punten
  • Mijn klein pupje xxx
« Reactie #123 Gepost op: juni 28, 2013, 10:15:25 »

Hey mijne hond is wel de hardste en beste en mooiste en de echtste hond op aarde en hij kan dingen die geen enkele hond ooit gekund heeft  :rolf:

Seg ik train mijn honden van pupje af zene en ik heb toch ook het probleem... en wees gerust die van mij kunnen hun energie kwijt hebben veel beweging en training, al moet ik het zelf zeggen dus daar zit het hem toch ook niet altijd  :weetniet:

Wij gaan samen door het leven stap voor stap               en bekijk het leven met opgeheven hoofd

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #124 Gepost op: juni 28, 2013, 10:30:34 »
Seg ik train mijn honden van pupje af zene en ik heb toch ook het probleem... en wees gerust die van mij kunnen hun energie kwijt hebben veel beweging en training, al moet ik het zelf zeggen dus daar zit het hem toch ook niet altijd  :weetniet:
Was dat dan op jou?  :weetniet:

Ik beweer ook niet, dat wanneer je hem traint, dat hij dan niet meer gaat jagen hé. Ik beweer enkel dat je je hond kan afmatten tijdens een wandeling, zodat het argument dat hij aan een uur wandelen (wat zo is) niets heeft, niet echt opgaat. 

Mijn jonge hond heeft ook niet genoeg aan een uur wandelen en hij zou niets anders en liever doen dan het bos doorscheuren in alle richtingen op zoek achter wild. Maar ik laat dat niet toe. (in de mate van het mogelijke)
« Laatst bewerkt op: juni 28, 2013, 10:34:03 door pipo de clown »

Offline Idiesel

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 300 HV-Punten
  • Mijn klein pupje xxx
« Reactie #125 Gepost op: juni 28, 2013, 11:10:40 »
Nee tuurlijk ik snap je punt wel ik had het eigenlijk op het feit van pup af aan het commando aanleren enz

Gho soms lijkt alles idd op papier zo makkelijk maar vaak in het echt is het wel anders.  En is er niet altijd een pasklare oplossing.

Dieseltje de Boxer loopt nooit weg net als mijn vorige honden van vroeger, maar daar zit het ook zo niet in.  Mijn Engelse Cocker dan weer wel maar die was snel onder de indruk als je haar bestrafte.  Dus daar was het probleem ook snel van de baan.
Léon is nu weer heel andere koek, een zeer zelfstandig hond, helemaal niet snel onder de indruk en dan dat neusjagen (zullen het zo maar noemen) maakt het voor mij weer moeilijk.   Ik heb dit nog niet gehad in een hond, dus het is zoeken naar oplossing en ach veel mensen zouden nu al tevreden zijn met hoe het loopt maar ik niet.

Ik wil dat het nog beter gaat.  Mss is dit een kwestie van tijd geven, een kwestie van een andere methode, daar ben ik nog niet uit, het is hier nog wat zoeken, maar voorlopig kan het er wel door.

Ik merk wel met hem eerst eens goed te laten uitrazen voor de wandeling dat het neusjagen iets minder is.  Maar Léon is bv ook een hond die met een uurtje aan de lijn wandelen echt niet toekomt.

Wij gaan samen door het leven stap voor stap               en bekijk het leven met opgeheven hoofd

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #126 Gepost op: juni 28, 2013, 11:15:03 »
geduld geduld geduld geduld geduld...  :thumbs:

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #127 Gepost op: juni 28, 2013, 12:16:26 »

Doe ik dus. En trainen. En laten zwemmen en waterapporteren. En tijdens wandelingen in de heide apporteren, doet ze ook heel graag, dan springt ze de heuvels op en af. Veel touwtrekken, spelevechten, balletjes uit de lucht laten plukken en gekke spelletjes.
Maar dat fietsen is een groot probleem. Zit nu met een beschadigde hand doordat ze een kat zag en ik haar wilde tegenhouden. Dan maar springer gehaald, maar ook hiermee is ze erin geslaagd me tegen de grond te trekken, ik was een half uurke ferm in de war.

Toch ga ik iets bedenken dat het fietsen toch veilig wordt, ze superkort aan de springer hangen, of er een extra stang bijzetten, want ze doet dat veel te graag (en ik ook ondanks de valpartijen). Tips hier welkom!
Het valt me wel op dat het nu het mooi weer is erger is er is veel meer te bespeuren.

Laatste plan ivm fietsen: terug gaan lopen en dat houden voor de zomer en fietsen voor de winter. Kost wel veel moed van mij  :lol: Als ik mijn beide benen op de grond heb heb ik veel meer controle, dan schiet ze niet, dan gaat ze gewoon op haar achterste poten staan.

Het is dat ik er mee kan lachen en dan nu die voerdummy, dat zie ik wel zitten , dat lijkt me plezant. :thumbs:

Ik heb zeker niet de strafste en felste hond, maar t'is toch een klein kadeeke :vuistje:

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #128 Gepost op: juni 28, 2013, 12:44:15 »
Fietsen aan een springer ennmet een halti om, kan je sneller ingrijpen.

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #129 Gepost op: juni 28, 2013, 12:54:23 »
Is dat niet gevaarlijk voor haar, een halti bij het fietsen?

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #130 Gepost op: juni 28, 2013, 12:57:13 »
Je kan de hond met een tuigje aan de Springer vastmaken, en dan met een gewone lijn aan de halti (die los hangt). Als je dan je hond zijn aandacht bij jou wil kan je hier de halti voor gebruiken. Ik vermoed dat dat is wat terrierlady bedoelt.

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #131 Gepost op: juni 28, 2013, 12:59:51 »
Waarom zou ik mijn honden niet zchzelf laten amuseren als je een omheind gebied hebt waar alles mag en kan? Iedereen met honden zou hetzelfde doen.

En jawel ik heb ook ooit uren op de fiets gezeten met de honden aan de springer (ook verschillende keren overkop gegaan als ze opeens onverwacht uitschoten naar een merel) okee ze zijn dan wel moegelopen, maar voldaan absoluut niet)

En ik heb ook jaren getraind in de bossen tijdens de wandelingen. Met lange lijn, TT en de lekkerste snoepjes.

De dieren die bij mij zaten hebben ook niet afgezien, die waren bij de eerste hap dood, net als bij een jager.

En jawel ik hou, heel erg, vd natuur en alle beestjes, maar toen ik dat bos in gebruik nam waren mijn honden net iets belangrijker voor mij.

Zeker als je lichamelijk niet meer zo mobiel geworden bent, maar de honden niet wil weg doen. Ik hoef nu niet met hen mee te wandelen geen kms meer te stappen of overkop te vallen en kan daar gaan zitten als ik wil. Zou iedereen op dit forum niet dezelfde oplossing gekozen hebben om hun honden te kunnen houden? Stel dat je een bos ter beschikking zou hebben?

Ps ik zou zeker een halti aan een lijn in je hand in combinatie met een springer gebruiken, dan kan je haar corrigeren.

« Laatst bewerkt op: juni 28, 2013, 13:19:19 door tira00 »

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
    • SchapendrijvenWestVlaanderen
« Reactie #132 Gepost op: juni 28, 2013, 13:25:43 »
Waarom zou ik mijn honden niet zchzelf laten amuseren als je een omheind gebied hebt waar alles mag en kan?  Iedereen met honden zou hetzelfde doen.

Ik denk het niet.  :shock:
Wij hebben ook omheind gebied mét schapen en dat wilt daarom nog niet zeggen dat wij ons 2 borders waarmee we niet schapendrijven daar eventjes hun zin laten doen om zichzelf te amuseren.  :zot:
De eerste border die hier eventjes uit zichzelf op onze of andermans schapen begint te drijven om zich te amuseren,zal het zich lang heugen !

Wij verwachten respect voor andere dieren van ons honden en schapen of konijnen/vogels/herten/katten ... (of het nu de onze zijn of van iemand anders) daar hebben ze zich niet mee te 'amuseren'.

« Laatst bewerkt op: juni 28, 2013, 13:29:15 door Fay-Heathcliff »

Wakkere honden slapend maken.

Offline Nelweb

• hondenvriend pro
  • *
  • 226 HV-Punten
« Reactie #133 Gepost op: juni 28, 2013, 13:28:50 »
Waarom zou ik mijn honden niet zchzelf laten amuseren als je een omheind gebied hebt waar alles mag en kan? Iedereen met honden zou hetzelfde doen. Nope

En jawel ik heb ook ooit uren op de fiets gezeten met de honden aan de springer (ook verschillende keren overkop gegaan als ze opeens onverwacht uitschoten naar een merel) okee ze zijn dan wel moegelopen, maar voldaan absoluut niet)

En ik heb ook jaren getraind in de bossen tijdens de wandelingen. Met lange lijn, TT en de lekkerste snoepjes.

De dieren die bij mij zaten hebben ook niet afgezien, die waren bij de eerste hap dood, net als bij een jager. Een jager jaagt niet tot het bos leeg is...

En jawel ik hou, heel erg, vd natuur en alle beestjes, maar toen ik dat bos in gebruik nam waren mijn honden net iets belangrijker voor mij. Dus mag het welzijn van andere dieren even opzij geschoven worden  :silenced:

Zeker als je lichamelijk niet meer zo mobiel geworden bent, maar de honden niet wil weg doen. Ik hoef nu niet met hen mee te wandelen geen kms meer te stappen of overkop te vallen en kan daar gaan zitten als ik wil. Zou iedereen op dit forum niet dezelfde oplossing gekozen hebben om hun honden te kunnen houden? Stel dat je een bos ter beschikking zou hebben?

Ps ik zou zeker een halti aan een lijn in je hand in combinatie met een springer gebruiken, dan kan je haar corrigeren.

:doh:
"Only those who dare to fail greatly can ever achieve greatly" - Robert F. Kennedy

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #134 Gepost op: juni 28, 2013, 13:32:44 »
Waarom zou ik mijn honden niet zchzelf laten amuseren als je een omheind gebied hebt waar alles mag en kan? Iedereen met honden zou hetzelfde doen.

meer dan een hectare grond hier, nee, de honden mogen daar niet alles doen wat ze kunnen, willen en mogen.

In ons bos hebben ze eveneens geen dieren te pakken. Het is leuk dat de honden er kunnen lopen, maar het bos is en blijft van het wildleven dat er in zit.  ook de jagers mogen er niet in  :thumbs:

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #135 Gepost op: juni 28, 2013, 13:35:15 »
Een wei met schapen kan je niet vergelijken met een stuk bos waar niemand iets mee doet. Da's onzin.
Had ik dan echt mijn staanders in een ren moeten gooien of weg doen? Want ik kon ze op geen enkele andere manier de beweging meer geven die ze dagdagelijks absoluut nodig hadden.

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #136 Gepost op: juni 28, 2013, 14:07:11 »
Ik val hier dus echt van mijne stoel...  :shock: Laat bij deze ook het mysterie opgelost zijn van 'jagers die steevast boos zijn als ze loslopende honden tegen komen'  :muur:

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
    • SchapendrijvenWestVlaanderen
« Reactie #137 Gepost op: juni 28, 2013, 14:58:58 »
Een wei met schapen kan je niet vergelijken met een stuk bos waar niemand iets mee doet. Da's onzin.
Had ik dan echt mijn staanders in een ren moeten gooien of weg doen? Want ik kon ze op geen enkele andere manier de beweging meer geven die ze dagdagelijks absoluut nodig hadden.

Voor mij gaat het op beide plaatsen om het tonen van respect voor andere dieren ... als je weet dat je je hond niet onder controle kunt houden op een plaats waar hij namelijk maar aan 1 ding meer denkt, dan laat je daar je hond niet los.
En omdat je ze niet hun nodige beweging kunt geven, laat je ze dan maar los in een bos waar ze hun gang kunnen/mogen gaan.  :silenced:

Wakkere honden slapend maken.

Offline workingmalinois

• hondenvriend pro
  • *
  • 166 HV-Punten
    • http://www.workingmalinois.be
« Reactie #138 Gepost op: juni 28, 2013, 15:14:34 »

Hier 2.5ha grond, waarvan meer dan 1ha ongeschonden bos met konijnen vossen, reeën enz... en een vijver van 0.5ha met eendjes, meerkoeten, waterhoentjes enz...
Mijn honden mogen zich uitleven, rennen en zwemmen, maar ze weten heel goed dat ze geen wild mogen toucheren.  Dieren die op onze grond leven zijn veilig!  Daarom dragen mijn honden ook steeds hun TT.

Offline Nelweb

• hondenvriend pro
  • *
  • 226 HV-Punten
« Reactie #139 Gepost op: juni 28, 2013, 15:22:17 »
Hier 2.5ha grond, waarvan meer dan 1ha ongeschonden bos met konijnen vossen, reeën enz... en een vijver van 0.5ha met eendjes, meerkoeten, waterhoentjes enz...
Mijn honden mogen zich uitleven, rennen en zwemmen, maar ze weten heel goed dat ze geen wild mogen toucheren.  Dieren die op onze grond leven zijn veilig!  Daarom dragen mijn honden ook steeds hun TT.

Maar jij hebt brave MH's die afgericht geboren worden, geen echte jagers zoals de Duitse Staande  :happywink:  :vuistje:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal