collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: water  (gelezen 955 keer)

Offline bbo

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 262 HV-Punten
  • Geslacht: Man
water
« Gepost op: juni 18, 2013, 16:53:53 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hallo,

Tot mijn grote verbazing is mijn MH bang van water/tuinslangen ed...  Met dat warme weer vind ik dat jammer en ik weet echt niet hoe dit komt want anders is het verre van een bange kwezel.
Ik dacht dat het het nieuwe was en heb hem beetje geforceerd maar dat liep niet goed af dus opbouwen... Maar hoe en wat zijn de oorzaken?

mvg

Offline Liekeuh

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 796 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • ...
Re: water
« Reactie #1 Gepost op: juni 18, 2013, 17:01:48 »
Zomaar zeggen wat de oorzaken zijn lijkt mij nogal moeilijk  :lol: :lol:

Wij hebben ook geen waterrat, maar met dit weer staat er altijd een schelpenzwembadje met fris water in de tuin, staan we bij hem en spelen we wat zodat hij uiteindelijk eens met zijn pootjes in het water zit. Er zelf in spelen of zich leggen, doet hij helemaal niet. De sproeier heeft hij hier kapot gebeten dusja, dat was ook duidelijk  :vuistje:

Offline Emmanuelle

• *
  • 148 HV-Punten
    • Trimsalon / winkel / webshop
« Reactie #2 Gepost op: juni 18, 2013, 17:04:17 »
Geen een van onze 4 honden is een waterrat (behalve Toby in de zee), ik denk niet dat we daar een oorzaak bij moeten zoeken. Ze vinden het gewoon niet leuk. Ik ben ook niet echt een waterrat dus begrijp ze wel :lol:

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: juni 18, 2013, 17:06:11 »
maar met dit weer staat er altijd een schelpenzwembadje met fris water in de tuin, staan we bij hem en spelen we wat zodat hij uiteindelijk eens met zijn pootjes in het water zit.

dat schelpje stond zelf bij niet zo mooi weer als nu buiten he...  :vuistje:

TS: sommige honden hebben dat gewoon niet graag...
Hier een hond die wel achter een apport zal zwemmen in een vijver of in de zee,
maar o wee, zet hem niet in zo een schelp met water, of maak hem niet nat met de tuinslag... Dan ist de grote janet uithangen  :lol:
(nuja, ik trap daar niet in, als ik hem nat wil maken met de tuinslang, zal hij natgemaakt worden, met of tegen zijn goesting  :hmpf: )

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #4 Gepost op: juni 18, 2013, 17:23:18 »
dat schelpje stond zelf bij niet zo mooi weer als nu buiten he...  :vuistje:

TS: sommige honden hebben dat gewoon niet graag...
Hier een hond die wel achter een apport zal zwemmen in een vijver of in de zee,
maar o wee, zet hem niet in zo een schelp met water, of maak hem niet nat met de tuinslag... Dan ist de grote janet uithangen  :lol:
(nuja, ik trap daar niet in, als ik hem nat wil maken met de tuinslang, zal hij natgemaakt worden, met of tegen zijn goesting  :hmpf: )

Ja  :mrgreen: Hij gebruikt het eerder als drinkbak dan wat anders  :mrgreen:

Logeetje had er daarentegen andere plannen mee  :doh: :doh: :doh:

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: juni 18, 2013, 17:24:37 »
Logeetje had er daarentegen andere plannen mee  :doh: :doh: :doh:

zou je ze ni trg komen halen?  :mrgreen:
Heb zo geen schelp meer, en rottendweil heeft hun zwembad kapot gebeten  :muur:

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #6 Gepost op: juni 18, 2013, 17:29:11 »
hier wel waterratten, men lab zal altijdin het water springen
maar owee als ik ze onder een tuinslang zet, dat vindt ze echt niet leuk, als ik ze ga forceren vindt ze het nog minder leuk uiteraard

Zwembadje daarentegen vinden ze wel fijn.

Je kan evt met de tuinslang wel iets van 'jachtbeweging' proberen uitlokken als je dat echt wil. Kraan zachtjes open en zowat op de grond heen en weer flubberen (mja hoe noem je dat) zodat hij er in geinteresseerd raakt en het water wil 'pakken'

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #7 Gepost op: juni 18, 2013, 17:31:31 »
zou je ze ni trg komen halen?  :mrgreen:
Heb zo geen schelp meer, en rottendweil heeft hun zwembad kapot gebeten  :muur:

Ze is altijd welkom als ze verfrissing nodig heeft  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: juni 19, 2013, 08:19:42 »
Dit is een stuk gewenning, zoals een hond wassen.
Jong geleerd,oud gedaan.
Mijn honden gaan als pup al om met water, uit de tuinslang, en gieter, een zwembadje.
Wat ook een idee is, om samen met een andere hond, die wel graag met water speelt de gewenning te doen.
Zeker niet forceren.

Offline bbo

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 262 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #9 Gepost op: juni 19, 2013, 08:45:28 »
Dit is een stuk gewenning, zoals een hond wassen.
Jong geleerd,oud gedaan.
Mijn honden gaan als pup al om met water, uit de tuinslang, en gieter, een zwembadje.
Wat ook een idee is, om samen met een andere hond, die wel graag met water speelt de gewenning te doen.
Zeker niet forceren.

Sedert jongsaf ga ik iedere dag wandelen in het bos met een grote vijver.  Mijn oudere hond is zot van water (wel geen zwemmer) Ún nog nooit heeft de MH met zijn twee poten in het water gestaan, zelfs alst regent loopt ie mee als een geslagen hond  :doh: :lol:.  Het kan mij niet schelen dat hij niet zot van water is, ik loop ook niet graag in het water maar wat zwemmen, apporteren uit het water of aanvallen in een plas water zou em toch moeten kunnen dus ik vrees daarvoor...  Ik lees hier wel een reactie van een hondje die apporteert in het water doch ook niet in een plonsbadje wil, dus mss komt dit wel goed.... 
Alhoewel, het gisteren echt verschrikkelijk was, ik heb hem dus wat geforceerd (zal enige en eerste keer zijn, stom van me).   Hem vastgehouden en onderaan de buik lichtjes natgespoten amai.... Hij heeft tot tien u s avonds niet meer genaderd  :doh: :doh: :weetniet:

Offline KW

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 901 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: juni 19, 2013, 08:54:11 »
Hier ene die graag in het water gaat (vijver of modderplassen, of blauwe schelp) maar het ook niet graag heeft dat hij natgespoten wordt ofzo.

Van de pastoor die op de St Hubertusviering hem met water wilde wijden heeft hij ook een heilige schrik  :vuistje:

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: juni 19, 2013, 09:14:14 »
Er zijn honden die water niet leuk vinden.
Is hij gek op zijn balletje, anders kan je dat vooraan in het water leggen, zo steeds een beetje verder in het water.
Een keertje in het water, zodat hij net met zijn poten in het water staat, dan balletje naar de droge kant.
Mijn honden gaan graag zwemmen, maar ze zijn steeds voorzichtig aan een nieuwe omgeving. Ze springen er niet zomaar in, wat ik niet erg vind . Eens ze weten dat ze er gemakkelijk in en uit kunnen, gaan ze er volledig voor.
Met de tuinslang, misschien kan je hem zijn drinken geven via de tuinslang. Zo leert hij, dat dit niet bedreigend is.
Hem natmaken, kan je beginnen met een natte spons,of doek, die je natmaakt met de tuinslang.
Maak er eventueel een spelletje rond,balletje komt !
Wij gaan regelmatig nog met andere honden wandelen, daar waren ook een paar honden bij, die niet zo gek waren op water, wel door het spel met mijn honden, gaan die honden nu ook door de plassen, springt er ook eentje mee in de beek.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal