collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Wanneer is een bench te klein?  (gelezen 2314 keer)

Online RustlingRose

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 385 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wanneer is een bench te klein?
« Reactie #20 Gepost op: mei 21, 2013, 09:29:55 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
:thumbs:

Kan het echt niet begrijpen dat die benchen zo populair zijn geworden. Begrijp die mensen hun dierenliefde niet.
Zelfs de asielen raden het soms aan.
Ken verschillende honden die s'nachts erin slapen (vind ik goed) maar als het baasje een uur later de hele dag moet gaan werken, dan moet hij weer in de bench.
en als ze s'avonds thuis komen en de hond is dolblij omdat ie een beetje mag bewegen, dan is die voor hun weer hyper en moet ie kalmeren in de bench. Onbegrijpelijk.
Ieder zijn mening en ik begrijp ook je argumenten. Zeker dat vetgedrukte is eigenlijk heel triest...

Ik opteer met mijn pup om deze in de bench te zetten. Vanaf hij 10 maanden is, zullen we proberen om hem los in huis te laten. Zo hebben we dat met de vorige pup ook gedaan. Mocht ik hem nu los laten, hij bijt alles kapot en  met de kat in huis gaat dat momenteel ook niet.
Onze pup zit wanneer we naar 't werk zijn in bench. Maar voor we naar het werk vertrekken ga ik er mee wandelen, en wanneer we thuis zijn krijgt hij terug een wandeling.

Offline Abtje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 100 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: mei 21, 2013, 09:50:16 »
:thumbs:

Kan het echt niet begrijpen dat die benchen zo populair zijn geworden. Begrijp die mensen hun dierenliefde niet.
Zelfs de asielen raden het soms aan.
Ken verschillende honden die s'nachts erin slapen (vind ik goed) maar als het baasje een uur later de hele dag moet gaan werken, dan moet hij weer in de bench.
en als ze s'avonds thuis komen en de hond is dolblij omdat ie een beetje mag bewegen, dan is die voor hun weer hyper en moet ie kalmeren in de bench. Onbegrijpelijk.

Ik ben elke dag momenteel nog thuis dus wij gebruiken enkel de bench om Duffy daarin te laten slapen. Als ik kort weg ben, zoals naar de bakker ofz dan blijft hij los in de living.
Wij opteren voor een bench zolang hij zeker nog pup is en puber wordt. Eenmaal volwassen willen we enkel een mand overhouden.
Maar tijd zal raad geven ...

Offline Abtje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 100 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: mei 21, 2013, 10:04:52 »
Ieder zijn mening en ik begrijp ook je argumenten. Zeker dat vetgedrukte is eigenlijk heel triest...

Ik opteer met mijn pup om deze in de bench te zetten. Vanaf hij 10 maanden is, zullen we proberen om hem los in huis te laten. Zo hebben we dat met de vorige pup ook gedaan. Mocht ik hem nu los laten, hij bijt alles kapot en  met de kat in huis gaat dat momenteel ook niet.
Onze pup zit wanneer we naar 't werk zijn in bench. Maar voor we naar het werk vertrekken ga ik er mee wandelen, en wanneer we thuis zijn krijgt hij terug een wandeling.

Zelfde mening als RustlingRose. Als pup en puber nog in de bench maar daarna voor de mand alleen gaan. Hier bijt hij niet in dingen, maar kan nog veranderen natuurlijk want zijn tandwisseling komt eraan.
Ook is het onze eerste hond in huis dus willen we eerst het zekere voor onzekere nemen. En ook hier loopt er een kat in huis waar het nog wennen is aan elkaars aanwezigheid (al moet ik zeggen dat het elke dag beter en beter wordt).
En inderdaad, het vetgedrukte ben ik ook mee eens.

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: mei 21, 2013, 10:20:40 »
Hier hebben we de bench gebruikt tijdens de puppyperiode om zo zijn rustplek te geven, en waren van plan om deze later te ruilen voor een mand :happywink: Maar Igor heeft er anders over beslist en staat er een bench čn en een mand :hmpf:
Hij ligt graag in beiden, dus ja.... maar de bench gaat nooit dicht.  Maar eigenlijk vind ik het niet slecht dat hij zo de bench gewoon blijft, je weet maar nooit dat het soms nodig is bij de dierenarts  :dance:

Offline cheke

• startende hondenvriend
  • *
  • 41 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: mei 24, 2013, 17:45:07 »
Ik vind een bench echt te klein als ze er niet languit in kunnen liggen en als ze rechtopstaand tegen de bovenkant aanstaan met de rug.Wij hebben onze hond nu een half jaar en hij is 13 manden. Intussen hebben we 3 maten. De grootste is 120x75x90, daar ligt dan zijn kussen en een deken in. Onze hond is schat ik nu 65 cm hoog. De andere 2 worden niet meer gebruikt en gaan we denk te koop zetten. ze zijn practisch van dezelfde maat maar de kleinste kan in de breedte in de auto. In de auto gebruiken we nu geen bench meer. En in huis eigenlijk ook al een tijd niet meer. Als we weggaan of gaan slapen ligt hij in de hal soms bijt hij nog eens aan zijn kussen verder is er niks waaraan hij bijten kan. Hij krijgt altijd iets te knabbelen als we even weg moeten. We hebben de bench nog in gebruik als het echt even moet vw verbouwsituatie afgelopen weken bv. Je wil niet dat ie door de specie of tegellijm gaat banjeren tenslotte. Mooie noodoplossing voor echt tijdelijk vinden wij .

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: mei 24, 2013, 18:25:54 »
ik vind een bench altijd te klein.
Moet er toch 1 staan, zou ik voor de grootste maat, ongeacht wat voor hond er in moet.

Inderdaad, ik had voor mijn jack russell ook de grootste maat die er bestaat  :lol:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal