collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Wanneer is een bench te klein?  (gelezen 2306 keer)

Offline Abtje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 100 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Wanneer is een bench te klein?
« Gepost op: mei 17, 2013, 10:33:30 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Misschien een rare vraag maar wanneer is een bench te klein voor de woef?
Duffy is nu nog maar 15weken oud (golden retriever) maar toch heb ik het gevoel dat zijn bench te klein aan het worden is. Rechtstaan kan hij nog maar als hij rechtuit ligt ligt hij aan de ene kant met zijn neus ertegen en de andere kant zijn kont. Het is nu een bench van L 78 x B 55 x H 61 cm.

Wat denken jullie? Te klein of zou ik nog even wachten?
En moest ik vergroten, is het dan beter om 1 slag groter te kopen of direct al : L 109 x B 69 x H 75 cm?

Nog een ander vraagje. Nu hebben we enkel een bench beneden staan. Maar is het beter enkel een bench te zetten of daarnaast ook nog een mand te plaatsen?

Alvast merci en sorry voor alle vragen :oops: maar nog een echte beginneling :weetniet:

Offline RustlingRose

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 385 HV-Punten
Re: Wanneer is een bench te klein?
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2013, 10:41:01 »
Ik vind een bench te klein wanneer de hond er niet deftig in kan staan. Aande afmetingen te zien vind ik de bench die je hebt voor een volwassen golden retriever te klein. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe lang je hond in de bench zit. Maar als die er heel vaak in zit, dan ga ik toch voor een grote, ruimere bench zodat de hond toch wat comfort heeft en zich op zijn minst deftig kan uitstrekken.

Mocht je een grotere kopen, dan zou ik meteen voor het grootste gaan.

Je kan een mand voor je hond zetten, of een matje/doek/matras/kussen/... Ik vind niet dat de pup in de bench moet wanneer ik thuis ben. Wanneer ik thuis ben dient de bench enkel als time-out. Wanneer wij in de zetel zitten, mag onze pup op zijn kussen bij ons zitten. De bench staat trouwens wat afgezonderd in de living bij ons, terwijl zijn kussen naast de zetel ligt. Let wel op, onze pup wou de eerste weken alleen maar bijten op zijn kussen, we hebben het dan weggenomen en een doek in de plaats gelegd (waar hij in 't begin nog mee ging lopen). 

Offline Abtje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 100 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2013, 10:53:34 »
Ik vind een bench te klein wanneer de hond er niet deftig in kan staan. Aande afmetingen te zien vind ik de bench die je hebt voor een volwassen golden retriever te klein. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe lang je hond in de bench zit. Maar als die er heel vaak in zit, dan ga ik toch voor een grote, ruimere bench zodat de hond toch wat comfort heeft en zich op zijn minst deftig kan uitstrekken.

Mocht je een grotere kopen, dan zou ik meteen voor het grootste gaan.

Je kan een mand voor je hond zetten, of een matje/doek/matras/kussen/... Ik vind niet dat de pup in de bench moet wanneer ik thuis ben. Wanneer ik thuis ben dient de bench enkel als time-out. Wanneer wij in de zetel zitten, mag onze pup op zijn kussen bij ons zitten. De bench staat trouwens wat afgezonderd in de living bij ons, terwijl zijn kussen naast de zetel ligt. Let wel op, onze pup wou de eerste weken alleen maar bijten op zijn kussen, we hebben het dan weggenomen en een doek in de plaats gelegd (waar hij in 't begin nog mee ging lopen).

Mja dat dacht ik ook, dat we voor de grootste bench moeten gaan want ze schatten onze woef al 5maand of meer terwijl hij nog belange niet zo oud is :) maar hij is al groot voor zijn leeftijd.
Nu staat de bench voor de zetel naast de tv. Maar als die bench groter zou moeten kan die daar niet meer staan :(. Dus misschien idd kijken voor een mand voor hem zodat hij nog altijd dicht bij ons kan zijn.
Een dekentje zou hier ook niet gaan want daar gaat hij ook mee aan de haal :).

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
  • 960 HV-Punten
    • Flynn, Koda, Mowgli en Sibo
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2013, 11:08:58 »
Eén maat groter (ongeveer 91 cm) zal wel passen maar persoonlijk zou ik voor een Golden ook eerder die van rond 109 cm nemen.

The Australian Shepherd - Not just a breed, but a lifestyle

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2013, 12:13:26 »
Als het geen grote golden wordt, kan een bench van 90 anders zou ik er een van 109 nemen.Dus een maatje groter.
En een extra mand is ook een goed idee. Hier staat een bench van 109 in de veranda ,daar gaat Elmer toch nog regelmatig inliggen.
Twee manden, eentje in de veranda en eentje in de living, met een verschillende dikte van kussen is, alsook nog een stretcher.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2013, 12:15:34 »
ik vind een bench altijd te klein.
Moet er toch 1 staan, zou ik voor de grootste maat, ongeacht wat voor hond er in moet.

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: mei 17, 2013, 12:19:49 »
Ik zou nu ook voor de grote gaan.  :thumbs: Wij hebben er hier nog van 76 staan, en de honden komen daardoor niet helemaal recht. Daar ligt dus ook nooit een hond in, tenzij op vakantie, uit noodzaak. Voor de minimuis zijn ze nu ideaal.  :lol:

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: mei 17, 2013, 21:47:50 »
Als een hond er uren in moet blijven, vind ik elke bench ook te klein.
Vreselijk voor de honden die daar hele dagen in moeten blijven als de bazen werken zijn. Ik vraag me af wat zo'n hond de hele dag doet daarin. Die baasjes zouden daar zelf eens één uur in moeten gaan zitten.
Als ze dan echt niet vrij in huis (en tuin met hondenluik) mogen lopen, dan zou ik gewoon een grote ren in de hof zetten. Dan zien ze tenminste nog eens een vogeltje langs vliegen.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: mei 17, 2013, 21:53:23 »
een bench is groot genoeg als hij helemaal kan rechtstaan, zich makkelijk kan draaien en comfortabel kan liggen.

ik gebruik zelf maar heel sporadisch een bench omdat ik ook liever heb dat mijn honden kunnen gaan en staan waar ze willen als ik weg ben. maar voor sommige honden was een bench beter omdat ze zich daar veiliger in voelden of omdat ze enkel zo tot rust kwamen. en sommige honden zouden in een ren buiten veel ongelukkiger zijn dan in een bench binnen, afhankelijk van wat ze als pup gewoon zijn geweest.
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: mei 17, 2013, 22:08:11 »
Yenko kan zeker 2x in zijn bench, kan dus languit liggen. En Kozz kan denk ik 3x in zijn bench :mrgreen:
En bench dat maar net gepast is, lijkt mij echt niet aangenaam! Ik zou dus voor de grootste gaan! :yes:

de benchen staan hier in de berging, om te slapen, anders zitten ze er niet in. In huis hebben ze elk een mat en een eenpersoonszetelke waar ze in mogen (nuja, enkel Kozz gaat daarin).

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #10 Gepost op: mei 18, 2013, 08:03:44 »
Hier ook eentje van 110cm voor een staff  :vuistje: :vuistje: T'kan niet groot genoeg. Hij zit er enkel in om time out te kunnen geven als hij wat te "opgewonden" is bij bezoek!  :vuistje:

Offline Abtje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 100 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: mei 20, 2013, 11:49:44 »
Hier ook eentje van 110cm voor een staff  :vuistje: :vuistje: T'kan niet groot genoeg. Hij zit er enkel in om time out te kunnen geven als hij wat te "opgewonden" is bij bezoek!  :vuistje:

inderdaad  :yes: beter te groot dan te klein he ... vandeweek eens zien voor een grotere versie, allé ja eentje zoals die van jou ongeveer he  :wink:
en waar zijn bench nu staat komt er mand ... moet waarschijnlijk dan ook zo groot zijn zeker ???  :denk:

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: mei 20, 2013, 13:03:59 »
Eén maat groter (ongeveer 91 cm) zal wel passen maar persoonlijk zou ik voor een Golden ook eerder die van rond 109 cm nemen.

Ik heb voor mijn middenslag schnauzer een bench van 91cm, en deze is niks te groot.  Voor een golden zou ik dus zeker 2 maten groter gaan  :thumbs:

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: mei 20, 2013, 14:06:03 »
Als hij toch in een bench moet zou ik ook de grootste nemen. Hier heeft de bench in het begin goed gediend, maar nu is ze weg, hij lag er toch niet meer in + ze was ook te klein aan het worden. Hij ligt nu op zijn kussen en als hij het te warm krijgt kruipt hij gewoon op de grond. Hij kan los in huis lopen, ook als we weg zijn, hij bijt aan niks.

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: mei 20, 2013, 14:24:57 »
Hier gaan de benchen ook mee op vakantie. Het grootste formaat was dan weer niet handig om in de auto dakkoffer te krijgen.

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline Kinai

• hondenvriend pro
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: mei 20, 2013, 15:12:52 »
Mijn cocker zit in een bench van 90 en kan daar net languit in liggen. Kinai is nu ook wel groter dan de doorsnee cocker. Ik ga liever voor te ruim dan te klein.

Offline Abtje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 100 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: mei 20, 2013, 22:12:28 »
Als hij toch in een bench moet zou ik ook de grootste nemen. Hier heeft de bench in het begin goed gediend, maar nu is ze weg, hij lag er toch niet meer in + ze was ook te klein aan het worden. Hij ligt nu op zijn kussen en als hij het te warm krijgt kruipt hij gewoon op de grond. Hij kan los in huis lopen, ook als we weg zijn, hij bijt aan niks.

De bench zou later ook wegvallen maar willen nu nog opteren voor één dus gaan we voor de grootste gaan zodat hij toch zeker op zijn gemak kan liggen :)

Offline lydhan

• Global-Moderator
  • *
  • 1083 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: mei 20, 2013, 22:16:53 »

Deze maat hebben wij ook staan voor ons Raya (ttz m'n zoon zijn golden)

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
« Reactie #18 Gepost op: mei 20, 2013, 22:33:41 »
Als een hond er uren in moet blijven, vind ik elke bench ook te klein.
Vreselijk voor de honden die daar hele dagen in moeten blijven als de bazen werken zijn. Ik vraag me af wat zo'n hond de hele dag doet daarin. Die baasjes zouden daar zelf eens één uur in moeten gaan zitten.
Als ze dan echt niet vrij in huis (en tuin met hondenluik) mogen lopen, dan zou ik gewoon een grote ren in de hof zetten. Dan zien ze tenminste nog eens een vogeltje langs vliegen.

In theorie is een bench eigenlijk zelfs verboden en valt dat onder dierenmishandeling. Minimum huisvesting voor huisdieren is gelijk aan dat voor laboratoriumdieren, en die mogen tegenwoordig niet meer in een verblijf qua oppervlakte gelijk aan een bench gehouden worden.
Verschil is dat er bij huisdieren wettelijk enkel gekeken word naar de totale oppervlakte van het huis (of kennel in de tuin) en niet naar de werkelijke leefruimte die het dier toebedeeld krijgt. Er is al sprake van geweest om de verkoop en gebruik van benches in België te verbieden, maar dat is natuurlijk een onhaalbaar plan aangezien er toch geen controle mogelijk is.

Benches zijn gemaakt om een dier veilig te kunnen transporteren. Niet om een dier een hele dag (en dan meestal ook nog eens de hele nacht) in op te sluiten. Maar dat is dan weer een andere discussie.

Maar ik zou dus ook zeggen; als je dan toch een bench wil gebruiken, neem dan de grootste die je kunt vinden!

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: mei 21, 2013, 09:16:46 »
 :thumbs:

Kan het echt niet begrijpen dat die benchen zo populair zijn geworden. Begrijp die mensen hun dierenliefde niet.
Zelfs de asielen raden het soms aan.
Ken verschillende honden die s'nachts erin slapen (vind ik goed) maar als het baasje een uur later de hele dag moet gaan werken, dan moet hij weer in de bench.
en als ze s'avonds thuis komen en de hond is dolblij omdat ie een beetje mag bewegen, dan is die voor hun weer hyper en moet ie kalmeren in de bench. Onbegrijpelijk.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal