collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: wandelen  (gelezen 697 keer)

schelsey

• Gast
wandelen
« Gepost op: augustus 21, 2006, 08:47:17 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Als ik met kenji een lange wandeling aan de lijn doe,bv 45 min dan komt hij thuis,legt zich op de zetel en slaapt,als ik een wandeling doe waar hij los kan,meestal is dat dan 1 uurtje,dan komt hij thuis en begint soms nog uren rond te lopen,te spelen,uit te dagen enz.

Ik verwachte eigenlijk tegenovergestelde want wandelen los verbruikt toch meer energie dan aan de lijn?

Hoe komt dit eigenlijk?

sonja

Offline Sinneke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
Re: wandelen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 21, 2006, 09:09:47 »
Misschien windt de extra activiteit hem meer op ?

Persoonlijk heb ik dit ook ... als ik sport of meer fisieke aktiviteit uitoefen, kan ik daarna geen rust kennen.  Het is net of mijn hersenen op volle toeren draaien en als ik 's avonds sport kan ik dan ook niet in slaap raken  :denk: (1 van de redenen dat ik probeer overdag te sporten of 's morgens)... ik slaap sowieso al heel weinig en als ik die paar uren dan nog oversla, wordt dat op den duur fataal.
Ik begin dan ook aan de meest onmogelijke werkjes (zoals kasten uitwassen, stallen uitmesten enz...) dat mijn man echt niet begrijpt waar die energie na die fisieke inspanning plots vandaan komt ???

S :wink:

Offline Annemie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 415 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 21, 2006, 09:56:24 »
Boris heeft dat ook, na een actieve wandeling gaat hij nooit direct liggen, maar wil hij spelen, lopen in de tuin, ...

Offline monica

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Luna & Ebony
    • Verdere foto's van Ebony en Luna te bekijken
« Reactie #3 Gepost op: augustus 21, 2006, 10:30:22 »
Als ik met mijn honden ga wandelen aan de lijn is het nadien rusten geblazen maar als we in het bos gaan wandelen, gewoonlijk zijn we dan met 4 honden en dan zijn ze los, dan krossen ze dat je denkt dadelijk vallen ze hier dood neer. Maar dan thuis gekomen gaan ze verder met spelen en lopen. Dus in vrijheid voelen ze zich gewoon beter en veel ontspanender.  :mrgreen:
groetjes van Monica en sterretjes Luna en Ebony

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: augustus 21, 2006, 13:13:35 »
Bij ons is het andersom eigenlijk.

Offline Sinneke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 21, 2006, 13:24:20 »
Bij ons is het andersom eigenlijk.

Bij mijn woefers ook ze joni, die vallen ook neer als blokken ... maar waarschijnlijk zijn er ook woefers die er opgewonden door raken ?

Offline Begfa

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 70 HV-Punten
  • Goede honden vind je ook in het asiel!
    • Waarom géén dier uit een asiel?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 21, 2006, 18:11:47 »
Aan de lijn is "in het gelid lopen", ze doen niet echt wat ze willen... dit is veel vermoeiender dan vrij rondlopen en doen wat ze willen...  Bo is doodop na een donderdagje "markten"...  ga ik echter gewoon wandelen...  dan komt hij thuis en wil hij nog met het "balletje" spelen, lopen, ravotten....

Als je met paarden weg gaat is het net hetzelfde, als ik vroeger meeging met mijn paard met een soort "stoet", dan was mijn paard 's avonds doodop...  Ging ik echter gewoon "los" rijden, dan kon ik "uuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuren" rijden, dan was hij 's avonds nog niet moe....

Met geld kun je wel een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 22, 2006, 10:38:51 »
Aha, was mij hetzelfde aan het afvragen!

Na een uurtje hondenschool slaapt Darco als een blok. Na een wandeling van een dik uur waarin hij de hele tijd als een speer over de velden racet (en de afstand dus in werkelijkheid een keer of 3 aflegt  :mrgreen:) komt hij thuis en haalt hij zijn speeltje.  :denk:

Ze zitten soms toch raar ineen...  :denk:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal