collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Voorbeeldige vs. Vernielende pup  (gelezen 6511 keer)

Offline Anouk26

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 158 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Alle honden zijn belangrijk, ook straathonden.
Re: Voorbeeldige vs. Vernielende pup
« Reactie #200 Gepost op: juni 11, 2013, 09:08:19 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
oh oh oh, wat zitten hier toch perfecte mensen met perfecte honden  :roll: :roll:

alles wat een ander doet is minder goed/minderwaardig , ... en alles wat ze zelf doorheen de jaren gedaan hebben zijn ze vergeten omdat ze nu met al hun kennis en ervaring op een eiland zitten  :roll:

shoot me, mijn mechelaar zit ook in een bench ( snachts al zeker en in de dag ook af en toe, net zoals andere honden die hier op het forum nog nooit een bench van dichtbij hebben gezien tenzij ze voor de zoveelste keer gekwetst zijn, want dan is het opeens wel een mega goeie oplossing)

mijn mechelaar zit doorgaans in een ren van 6 m, maar met momenten gaat hij de bench in, waar hij in kan ronddraaien, rechtstaan en liggen, verder niks.

jammer dat het opvoeden van honden geen exacte wetenschap is, zou hier veel minder discussie rond zijn  :roll:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #201 Gepost op: juni 11, 2013, 09:55:29 »
never mind 
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2013, 09:57:11 door maart, Reden: volwassener gedrag vertonen ;) »

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #202 Gepost op: juni 11, 2013, 16:48:21 »
net zoals andere honden die hier op het forum nog nooit een bench van dichtbij hebben gezien tenzij ze voor de zoveelste keer gekwetst zijn, want dan is het opeens wel een mega goeie oplossing)

Ga enkel hierop antwoorden want dit topic heeft al voor ruzie achter de schermen gezorgd  :silenced:

Wrm is die opmerking nu eigenlijk? Als ne mens platte rust moet moet die ook in bed blijven dus ja dan is een bench zeker een goede oplossing want dan MOETEN ze beperkt worden in beweegruimte, toch normaal  :weetniet: of blijven die van jou mss in hun mand als je dat zegt 6 weken aan een stuk?

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
« Reactie #203 Gepost op: juni 11, 2013, 16:49:59 »
Ga enkel hierop antwoorden want dit topic heeft al voor ruzie achter de schermen gezorgd  :silenced:

Wrm is die opmerking nu eigenlijk? Als ne mens platte rust moet moet die ook in bed blijven dus ja dan is een bench zeker een goede oplossing want dan MOETEN ze beperkt worden in beweegruimte, toch normaal  :weetniet: of blijven die van jou mss in hun mand als je dat zegt 6 weken aan een stuk?

neen, dat is net de nuancering die hier ontbrak... In sommige gevallen is een bench een welkom geschenk, en geen onding...  :wink:

en wat er achter de schermen gebeurt is mijn probleem niet, doe ik niet aan mee  :thumbs:

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #204 Gepost op: juni 11, 2013, 16:58:06 »
neen, dat is net de nuancering die hier ontbrak... In sommige gevallen is een bench een welkom geschenk, en geen onding...  :wink:

en wat er achter de schermen gebeurt is mijn probleem niet, doe ik niet aan mee  :thumbs:

Ja idd omdat ze soms gewoon niet mogen bewegen en dat is in een bench het geval  :lol: Mr een gezonde hond, nee die heb ik liever loslopen  :weetniet:

Mr ieder doet wat hem wil, ik persoonlijk vind een bench zielig ondanks dat bijna de helft van vrienden hun honden in een bench verblijven, zal ik mijn mening niet herzien... Ik zou het zelf bv verschrikkelijk vinden om op een appartement te wonen en zou zelf zot komen  :shifty: :fuu: geen idee wat ik zou doe zonder tuin  :shock:

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
« Reactie #205 Gepost op: juni 11, 2013, 17:00:48 »
Ja idd omdat ze soms gewoon niet mogen bewegen en dat is in een bench het geval  :lol: Mr een gezonde hond, nee die heb ik liever loslopen  :weetniet:

Mr ieder doet wat hem wil, ik persoonlijk vind een bench zielig ondanks dat bijna de helft van vrienden hun honden in een bench verblijven, zal ik mijn mening niet herzien... Ik zou het zelf bv verschrikkelijk vinden om op een appartement te wonen en zou zelf zot komen  :shifty: :fuu: geen idee wat ik zou doe zonder tuin  :shock:

wel ja, das nog zo'n nuancering... ik heb met Dina op een app gewoond ( je bent er zelfs geweest denk ik) , dus ruimte voor een kennel had ik toen niet... Toch weiger ik het houden van een hond als iets elitair te zien voor mensen met veel grond. JE kan dan wel zien wat soort hond je koopt natuurlijk.

maar goed, blijkbaar is er hier een gevoelige snaar geraakt  :roll:

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #206 Gepost op: juni 11, 2013, 17:04:20 »
wel ja, das nog zo'n nuancering... ik heb met Dina op een app gewoond ( je bent er zelfs geweest denk ik) , dus ruimte voor een kennel had ik toen niet... Toch weiger ik het houden van een hond als iets elitair te zien voor mensen met veel grond. JE kan dan wel zien wat soort hond je koopt natuurlijk.

maar goed, blijkbaar is er hier een gevoelige snaar geraakt  :roll:

Oh nee bij mijn geen gevoelige snaar geraakt hoor!  :lol: Vriendin van me zit ook op appartement mr gaat veel doen met haar hond. Ik bedoelde echt voor mezelf ook zonder honden, ik zou het niet kunnen, ik heb mijn tuin echt nodig  :lol:

Ik zeg ook niet dat mensen die dit doen slecht zijn voor hun honden mr ik zou het niet standaard aanraden en zelf zou ik het "zielig" vinden  :weetniet: denk dat dat is zoals sommige mensen het zielig vinden om met bepaalde hulpmiddelen te trainen of honden die in een ren zitten, mijn buren bv vinden het zielig dat de honden de hele dag buiten zitten mr vinden mij geen slecht mens daardoor  :cheeky:

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #207 Gepost op: juni 11, 2013, 17:05:17 »

Ik vind het dus echt raar dat je jezelf zo tegenspreekt h. :shifty:
Sky heeft nooit in een bench gezeten zeg je hier, behalve bij een kwetsuur.

Maar in een vroeger topic zeg je dit:
Goh hier ook zo'n zielige hond die in de bench zit voor 9.5h per dag! 7dagen wel, 7 dagen niet...
Als ik door de dag weg ben kan ze in de veranda  :weetniet: 's nachts niet, buren zouden niet zo blij zijn en zolang ze nog aan de kast durft knabbelen gaat ze in de bench, als ik slaap enz staat wel de deur open dat ze in en uit kan....

Goh als je hier bekijkt, Sky springt over een puppyren en het is niet mijn huis, niet mijn meubels dus hier gaat ze wel zolang haar bench in tot ik bijna zeker ben dat ze niets meer stuk doet... door de dag en als ik slaap heeft ze wel alle vrijheid, ze gaat ook 6km +/- loslopen voor ze erin gaat... Maar hier gebeurt het wel, geen gefrustreerde hond en volgens mij geen ongelukkige ook niet  :denk:
Dayos heeft ook 4 maanden zo geleefd, hopelijk is zij er na de wissel van haar tanden ook vanaf!
Laat me duidelijk zijn, ik vind dit een goede tijdelijke oplossing.. De eerste maanden dus... (was hier alles van mij zou ik wss ook geen bench gebruiken  :denk:)

Ik heb dus totaal niks tegen (verantwoord) benchgebruik, geen probleem dat jij Sky in de bench zette.
Wat ik wl raar vind is dat je hier totaal ontkend dat ze in de bench heeft gezeten, behalve voor kwetsuren. Ok je zegt in je post dat het tijdelijk is. Maar in dit topic zeg je dat Sky nooit een bench heeft gezien. Dat is toch nog een verschil met tijdelijk 9,5u per dag in de bench eh.
En je zegt ergens hierboven "ik zou mijn hond dat nooit aandoen", maar blijkbaar toch wel, aan de vorige berichten te lezen. :shifty:

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #208 Gepost op: juni 11, 2013, 17:14:30 »
Ik vind het dus echt raar dat je jezelf zo tegenspreekt h. :shifty:
Sky heeft nooit in een bench gezeten zeg je hier, behalve bij een kwetsuur.

Maar in een vroeger topic zeg je dit:

Ik heb dus totaal niks tegen (verantwoord) benchgebruik, geen probleem dat jij Sky in de bench zette.
Wat ik wl raar vind is dat je hier totaal ontkend dat ze in de bench heeft gezeten, behalve voor kwetsuren. Ok je zegt in je post dat het tijdelijk is. Maar in dit topic zeg je dat Sky nooit een bench heeft gezien. Dat is toch nog een verschil met tijdelijk 9,5u per dag in de bench eh.
En je zegt ergens hierboven "ik zou mijn hond dat nooit aandoen", maar blijkbaar toch wel, aan de vorige berichten te lezen. :shifty:

Awel dan compleet uit mijn gedacht gegaan, dat is dan echt in haar pup periode geweest mr die heeft toen geen 2 werkweken op gestaan, ben ik zeker van want ze is toen nr buiten verhuisd (vandaar dat ik geen zetel meer heb  :vuistje: ) omdat ik de bench mr niks vind.. Zij moet toen zo'n 3 maanden geweest zijn gezien ze nog niet gewisseld had.. Wss omwille van de korte duur vergeten want  :weetniet: nuja is 2j geleden en was echt overtuigd da die altijd buiten heeft gezeten... Mr blijf erbij ik vind de bench mr niks  :weetniet: simpel! Nuja zoek mr eens naar mijn posts over de TT als je je zo graag met zoiets bezig houdt en rara beide hebben dagelijks ne TT aan  :mrgreen: en voor dat heb ik hier sommige zelfs echt verweten voor mishandelaar  :whoea:

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #209 Gepost op: juni 11, 2013, 17:40:21 »
Een hond houden op een appartement lijkt me vooral vermoeiend, voor elk plasje mee naar buiten gaan. Pffff

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #210 Gepost op: juni 11, 2013, 18:14:04 »
Een hond houden op een appartement lijkt me vooral vermoeiend, voor elk plasje mee naar buiten gaan. Pffff

Dat is een keuze die je maakt  :wink: Toen ik bij mijn vriend introk ben ik ook met Bailey op een appartement terecht gekomen. Het is gemakkelijk om een tuin te hebben (had ik bij mijn ouders dus wel), maar anderzijds wordt er nu sowieso veel gewandeld met de honden. Iets wat ik helemaal niet erg vind want ik wandel heel graag. En kijk, er zijn zelfs nog 3 hondjes bij gekomen in de tijd dat we hier wonen...

Hera en Goya zijn zindelijk geworden, Bailey was dat al (handig  :mrgreen:), en Tupac heeft het ondertussen ook begrepen. Het is niet altijd gemakkelijk als je op een appartement woont maar waar een wil is, is een weg.
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2013, 18:36:26 door Tinne1990 »

Offline borderlove

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 386 HV-Punten
« Reactie #211 Gepost op: juni 11, 2013, 18:33:54 »

wij wonen in een huis met tuin maar de honden mogen daar niet in plassen  :weetniet: als ze pup zijn is da idd vermoeiend, maar nu maakt da geen verschil zenne :wink:

toen we darco kochten woonden we in een rijhuis zonder tuin, maar vlak bij een groot park, ik heb een tuin eigenlijk nooit gemist, bij goed weer zaten we in het park ...

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #212 Gepost op: juni 11, 2013, 18:43:10 »

Ik zie 10000000x liever een hond op een appartement, die X-aantal keer naar buiten gaat en waar de baasjes van alles mee ondernemen, dan een hond die nooit verder gaat dan z'n tuin. Want zo zijn er ook genoeg, dat vind ik pas een zielig bestaan voor een hond.

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #213 Gepost op: juni 11, 2013, 18:47:57 »
200% mee eens. Veel honden komen inderdaad niet buiten, "want ze hebben toch een tuin?". Tja... aan die tuin is op de duur niets interessants meer aan  :weetniet:

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
« Reactie #214 Gepost op: juni 11, 2013, 18:51:35 »

Ik neem vanaf zaterdag ook weer mijn intrek in een appartement. Maakt voor mij geen verschil. Nu heb ik nog een tuin, maar daar mag Voodoo ook niet in plassen (heeft ie ook nooit willen doen), dus ik zal maar evenveel wandelingen moeten doen als ik nu doe. Het enige dat Voodoo nu in de tuin doet is ergens gaan liggen als ik buiten zit, of eens een heel zeldzame kat wegjagen (maar die hadden allemaal al snel door dat ze beter konden wegblijven).

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #215 Gepost op: juni 11, 2013, 20:06:31 »
Die appartementshondjes zijn veel socialer dan honden die in de tuin blijven, gewoon omdat ze veel meer op straat zien, daar ben ik heel zeker van.

Maar ik stel me dat zondagsmorgen voor: mensen moeten eerst uitslapen, hond moet dringend een plas en baasje moet zich dan eerst nog aankleden voor dat ie, eindelijk kan plassen. Tegen die tijd zijn mijn honden ontploft! 

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #216 Gepost op: juni 11, 2013, 20:09:32 »
Is bij mij meestal omgekeerd. Ik word wakker, moet eigenlijk plassen, maar omdat de honden aangeven cht naar buiten te moeten ga ik eerst met hen buiten om daarna zelf naar het toilet te spurten  :lol: Ik slaap dus quasi nooit uit eigenlijk. Tenzij de honden mij tot 8-9 uur laten liggen.

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #217 Gepost op: juni 11, 2013, 20:49:25 »
Flor slaapt ook in een bench, en het deurtje gaat zelfs dicht 's nachts  :yeek: :roll:

Offline denBen

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 975 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • And in the worship of security...
« Reactie #218 Gepost op: juni 11, 2013, 20:53:14 »
Iedereen die het niet als ik doet, doet het per definitie verkeerd :mrgreen:
"Small minds discuss people; average minds discuss events; great minds discuss ideas."

Offline HeidiD

• warme hondenvriend
  • *
  • 266 HV-Punten
    • Life of Yoko
« Reactie #219 Gepost op: juni 11, 2013, 21:22:44 »
Ik zie 10000000x liever een hond op een appartement, die X-aantal keer naar buiten gaat en waar de baasjes van alles mee ondernemen, dan een hond die nooit verder gaat dan z'n tuin. Want zo zijn er ook genoeg, dat vind ik pas een zielig bestaan voor een hond.

Ben ik het helemaal mee eens!  :thumbs:
Every drop in the ocean counts - Yoko Ono

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal