collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Voorbeeldige vs. Vernielende pup  (gelezen 6466 keer)

Offline Shorty26

• warme hondenvriend
  • *
  • 178 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • my golden dream is comin' true...
Re: Voorbeeldige vs. Vernielende pup
« Reactie #180 Gepost op: juni 08, 2013, 11:59:03 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Als ik niet wil dat mijn hond mijn gsm opvreet zorg ik dat die nergens rondslingert, als ik niet wil dat mijn hond mijn keukenstoelen opvreet zet ik die op tafel, als ik niet wil dat mijn hond mijne zetel demonteert zit die hond niet in de woonkamer :weetniet:

Sorry...maar dat vind ik er toch ook een beetje over..  :lol:
Ok, waardevolle spulletjes kan je opbergen zodat je hond ze niet kan opvreten.
Maar hier hebben de honden 'geleerd' dat ze geen meubels mogen stuk bijten, kortom...ze worden netjes opgevoed :) (En nee, 'k zeg hier niet da jij je honden niet opvoedt...'k zal't maar zelf zeggen voorda'k da naar mijne kop krijg..)
'k Zie mij al bezig...alle dagen ne stoelendans in mijn keuken... En dan mag ik mij gelijk een nieuwe keuken zetten ook...eentje die niet uit hout gemaakt is...

Ge kunt nen hond toch gewoon leren wat mag/niet mag. Als je altijd situaties gaan vermijden...daar leren ze toch niks mee? Als ze dan wl eens ergens zitten waar ze wl aan iets zouden kunnen bijten...tja...

Offline HeidiD

• warme hondenvriend
  • *
  • 266 HV-Punten
    • Life of Yoko
« Reactie #181 Gepost op: juni 08, 2013, 13:42:56 »

Nuja voor de TS: bijt ze dus aan meubels? Kaya heeft hier ook int begin 2 maal geknaagd aan het oude bed waarop ze lag. Ik heb dat toen ingesmeerd met azijn met een washandje. Ze heeft daarna daar niet meer opgeknabbeld (en op nergens eigenlijk, al heb ik toen misschien strategisch de mogelijks interessante hoekjes op voorhand eens 'ingesmeerd', dat weet ik niet meer)
Idem met plasjes opkuisen (want ja, zij heeft dat de eerste keren dat ze alleen zat wel gedaan), dat deed ik met water met azijn in.

Nee van de meubels blijft hij gelukkig af!
Stoelen met houten poten gecontroleerd, niets aan te zien!
En m'n plasjes (all die van hem dan) poets ik ook op met azijn... (Tip van de mama)
Every drop in the ocean counts - Yoko Ono

Offline san de bels

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
« Reactie #182 Gepost op: juni 08, 2013, 14:59:45 »
Sorry...maar dat vind ik er toch ook een beetje over..  :lol:
Ok, waardevolle spulletjes kan je opbergen zodat je hond ze niet kan opvreten.
Maar hier hebben de honden 'geleerd' dat ze geen meubels mogen stuk bijten, kortom...ze worden netjes opgevoed :) (En nee, 'k zeg hier niet da jij je honden niet opvoedt...'k zal't maar zelf zeggen voorda'k da naar mijne kop krijg..)
'k Zie mij al bezig...alle dagen ne stoelendans in mijn keuken... En dan mag ik mij gelijk een nieuwe keuken zetten ook...eentje die niet uit hout gemaakt is...

Ge kunt nen hond toch gewoon leren wat mag/niet mag. Als je altijd situaties gaan vermijden...daar leren ze toch niks mee? Als ze dan wl eens ergens zitten waar ze wl aan iets zouden kunnen bijten...tja...
Ik zet hier ook geen stoelen op tafel, en mijne zetel wordt door de honden als bed gebruikt  :lol:
Het ging er in dit topic om hoe je kunt voorkomen dat een (jonge) hond uw huis opvreet als je niet thuis bent, en op dat moment ook niet kunt ingrijpen als hij die dure leren salon in het oog krijgt. 
En ja, ik vermijd "situaties" als mijn honden nog pup of jonge puber zijn.  Dat deed ik ook toen mijn kinderen nog peuters waren.  Is veel beter voor de gemoedsrust dan constant erachter moeten lopen om dingen te verbieden.  Mijn kinderen breken mijn huis trouwens ook niet af, net zoals mijn honden dat niet doen !
Groetjes, Sandra Jazz, Ziggy en Marley !!!

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #183 Gepost op: juni 08, 2013, 18:36:54 »
Natuurlijk is het logisch als je een opgroeiende hond in huis hebt en ie mag los lopen als je weg bent, dat je spullen weg zet. Ik heb hier ook houten stoelen op de tafel gezet. En bij momenten moet ik nu nog tijdelijk stoelen in de zetels leggen, want ze hebben soms perioden dat ze in mijne divan kruipen als ik weg ben.
Alles waar een pup graag op kauwde werd opgeruimd. Ik ga echt niet wachten tot ie beslist om aan mijn spullen te knabbelen.
Bij een kind maak je een huis kindvriendelijk en bij een hond hondvriendelijk.

En het lijkt me heel moeilijk...een hond opvoeden als je niet thuis bent...  :denk: Geef hem gewoon geen kans om aan je spullen te knabbelen. ( en hoop er op dat je altijd brave pups in huis haalt)

Offline Loekie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #184 Gepost op: juni 08, 2013, 18:39:38 »
Inderdaad!  :thumbs: Toch zeker als die ook onder de 'standaard' vallen!  :silenced:

Ik wou eigenlijk niet reageren mr soit, dan hebben we dus beide zielige honden en zijn we beide slechte baasjes h  :silenced:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #185 Gepost op: juni 08, 2013, 18:59:53 »
Natuurlijk is het logisch als je een opgroeiende hond in huis hebt en ie mag los lopen als je weg bent, dat je spullen weg zet. Ik heb hier ook houten stoelen op de tafel gezet.

Beetje nutteloos als je ook een houten tafel hebt waar lekker aan geknaagd kan worden  :vuistje:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #186 Gepost op: juni 08, 2013, 19:59:18 »
Beetje nutteloos als je ook een houten tafel hebt waar lekker aan geknaagd kan worden  :vuistje:

:thumbs: :thumbs: :thumbs:
 En de  kasten: zelf  meegemaakt!!
 Le bonheur est une direction, pas une destination 

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #187 Gepost op: juni 08, 2013, 22:40:31 »
Hey, ik heb niet de hele topic gevolgd maar hoe gaat het nu met je hond? 5 maanden is wel zo'n typische leeftijd. Waarschijnlijk weet je dit allemaal al maar alles opruimen, de hond buiten zetten, periode dat je weg bent langzaam opbouwen, een speeltje of speeltje gevuld met eten thuislaten, de hond moe maken voor je vertrekt... zijn dingen die wel vaak werken. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van de bench omdat het vaak een makkelijkeheidsoplo ssing wordt (zonder dat je 't weet), het blijft een kooi en als je uren weg bent is dat niet echt een goede oplossing. Zelf verkies ik ervoor om mijn honden zo min mogelijk in een kooi op te sluiten, tenzij in bepaalde situaties als je geen andere oplossing ziet bijvoorbeeld. Dan kunnen ze een erg goed hulpmiddel zijn.

Bij onze pup werkte alle bovenstaande dingen wel en toen ze ouder werd heeft ze vanzelf zich leren gedragen als ze thuis is (dat stukbijten gaat er in veel gevallen wel uit, ookal laat je wel dingen slingeren eens ze ouder zijn), dus een bench is zeker niet noodzakelijk. Misschien heeft je hond een vorm van verlatingsangst, da's dan ook iets apart waar je op kan oefenen (kan je eens googelen). Wat je ook doet, succes.. en de moed niet opgeven.

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #188 Gepost op: juni 08, 2013, 23:10:18 »
Hey, ik heb niet de hele topic gevolgd maar hoe gaat het nu met je hond? 5 maanden is wel zo'n typische leeftijd. Waarschijnlijk weet je dit allemaal al maar alles opruimen, de hond buiten zetten, periode dat je weg bent langzaam opbouwen, een speeltje of speeltje gevuld met eten thuislaten, de hond moe maken voor je vertrekt... zijn dingen die wel vaak werken. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van de bench omdat het vaak een makkelijkeheidsoplo ssing wordt (zonder dat je 't weet), het blijft een kooi en als je uren weg bent is dat niet echt een goede oplossing. Zelf verkies ik ervoor om mijn honden zo min mogelijk in een kooi op te sluiten, tenzij in bepaalde situaties als je geen andere oplossing ziet bijvoorbeeld. Dan kunnen ze een erg goed hulpmiddel zijn.

Bij onze pup werkte alle bovenstaande dingen wel en toen ze ouder werd heeft ze vanzelf zich leren gedragen als ze thuis is (dat stukbijten gaat er in veel gevallen wel uit, ookal laat je wel dingen slingeren eens ze ouder zijn), dus een bench is zeker niet noodzakelijk. Misschien heeft je hond een vorm van verlatingsangst, da's dan ook iets apart waar je op kan oefenen (kan je eens googelen). Wat je ook doet, succes.. en de moed niet opgeven.

Eens met  Joni!

Vet: Dat kan.... aar het kan ook verlatingsVREUGDE of TERUGKEER ANGST zijn. Wat is je eerste reaktie als je binnenkomt? Wat mag de hond tijdens uw aanwezighed wel doen en wat mag hj niet doen. Daar zou ik toch eens bij stillstaan. Uit dat puppygedoe komen ze wel heen.
 Le bonheur est une direction, pas une destination 

Offline HeidiD

• warme hondenvriend
  • *
  • 266 HV-Punten
    • Life of Yoko
« Reactie #189 Gepost op: juni 09, 2013, 08:48:46 »

Hij is een engeltje als we thuis zijn,
we passen nu al je bovenstaande tips toe en moeten kijken hoe het verder verloopt.
Soms denk ik als ik thuis kom "pfff moet ik zijne rommel weer opruimen, kijk wat hij nu weer gedaan heeft"
Maar we hebben voor hem gekozen, dus we gaan er ook voor 100% voor

[quote author=triene link=topic=156058.msg3396668#msg3396668 date=1370725818

Vet: Dat kan.... aar het kan ook verlatingsVREUGDE of TERUGKEER ANGST zijn. Wat is je eerste reaktie als je binnenkomt? Wat mag de hond tijdens uw aanwezighed wel doen en wat mag hj niet doen. Daar zou ik toch eens bij stillstaan. Uit dat puppygedoe komen ze wel heen.
[/quote]

Ik denk toch verlatingsangst, ik probeer altijd heel rustig thuis binnen te komen, hij krijgt ook pas knuffel als hij zelf rustig is, dus niet wanneer hij als een gek komt opspringen.
Hij mag als we thuis zijn ook niet aan onze spullen, als hij iets wil pakken en we zeggen AF laat hij het ook meteen gerust.
Laatst had hij een trui van mij gevonden, en al is hij destructief, hij lag er gewoon op te slapen, was niks aan de trui...

Offline san de bels

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
« Reactie #190 Gepost op: juni 09, 2013, 10:17:23 »
Het kan zijn dat jouw geur, die in die trui hangt, hem kalmeert.
Misschien dat je eens een nachtje kan slapen in een oud t-shirt en dat bij de hond in de mand legt.
Groetjes, Sandra Jazz, Ziggy en Marley !!!

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #191 Gepost op: juni 09, 2013, 14:57:49 »
Als alle honden die slopen verlatingsangst zouden hebben, amai dan zijn we wel effe stil.
Blijf erbij dat het pure verveling is, bij de meeste honden dan toch.
Denk ook dat het allemaal veel simpelder is  als je nog andere, brave, honden in huis hebt lopen.

Offline HeidiD

• warme hondenvriend
  • *
  • 266 HV-Punten
    • Life of Yoko
« Reactie #192 Gepost op: juni 09, 2013, 19:27:25 »
Denk ook dat het allemaal veel simpelder is  als je nog andere, brave, honden in huis hebt lopen.

Dan werd hij indd fijn mee opgevoed door die andere, brave honden.
Maar daar hebben we hier de ruimte niet voor.
We zullen het dus zelf moeten aanpakken.

En het lijkt me heel moeilijk...een hond opvoeden als je niet thuis bent...  :denk: Geef hem gewoon geen kans om aan je spullen te knabbelen. ( en hoop er op dat je altijd brave pups in huis haalt)

Daar hoopt iedereen natuurlijk op  :yes:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #193 Gepost op: juni 10, 2013, 13:25:33 »
Ik ben niet anti-bench, maar gebruik er zelf geen als het niet nodig is. Bij de zindelijkheidstrain ing van Goya heb ik ook gevloekt maar uiteindelijk is hij toch zindelijk geraakt. En zowel hij als de andere honden hebben nooit aan kasten, de tafel,... geknabbeld. Ze hebben kauwmateriaal en speelgoed genoeg, krijgen voldoende beweging, enzovoort. Daarnaast weten ze heel goed dat ze bijvoorbeeld wel een kartonnen doos mogen slopen (die laat ik soms expres staan omdat zowel de katten als de honden dat super vinden om mee te spelen), maar niet de meubels.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #194 Gepost op: juni 10, 2013, 15:27:15 »
Ik ben niet anti-bench, maar gebruik er zelf geen als het niet nodig is. Bij de zindelijkheidstrain ing van Goya heb ik ook gevloekt maar uiteindelijk is hij toch zindelijk geraakt. En zowel hij als de andere honden hebben nooit aan kasten, de tafel,... geknabbeld. Ze hebben kauwmateriaal en speelgoed genoeg, krijgen voldoende beweging, enzovoort. Daarnaast weten ze heel goed dat ze bijvoorbeeld wel een kartonnen doos mogen slopen (die laat ik soms expres staan omdat zowel de katten als de honden dat super vinden om mee te spelen), maar niet de meubels.

ik ook ni zenne...
een bench is geen wondermiddel, maar wel een hulp soms...

en er zijn honden die ondanks veel knabbelmateriaal en enorm veel beweging, nog altijd slopen en vanalles stukbijten  :wink:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #195 Gepost op: juni 10, 2013, 15:30:05 »
dat weet ik :) daarom zeg ik ook, "als het niet nodig is"

Offline barbaras

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 2004 HV-Punten
« Reactie #196 Gepost op: juni 10, 2013, 20:10:00 »
We zijn hier heel onze opties aant bespreken  :yes:
We hebben nu een afgescheiden ruimte in huis gecreerd, prikkelvrij kunnen we het wel noemen
waarin hij de mogelijkheid heeft om binnen en buiten te lopen.
Vers drinken, speeltjes, iets om goed op te kauwen en zijn mand...
[/quote]

:thumbs: VEEL SUCCES!!! wat een reakties heeft jullie topic al teweeggebracht zeg, aan welke pagina zitten we ondertussen?  :cheer: wel interessant om mee te volgen...
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2013, 20:13:36 door barbaras »
o

Offline HeidiD

• warme hondenvriend
  • *
  • 266 HV-Punten
    • Life of Yoko
« Reactie #197 Gepost op: juni 10, 2013, 21:10:03 »

:thumbs: VEEL SUCCES!!! wat een reakties heeft jullie topic al teweeggebracht zeg, aan welke pagina zitten we ondertussen?  :cheer: wel interessant om mee te volgen...

Dank je!
Ja inderdaad, heel wat reactie! Wel fijn!
En natuurlijk ook heel interessant om de verschillende meningen te lezen...

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #198 Gepost op: juni 11, 2013, 07:11:33 »

en er zijn honden die ondanks veel knabbelmateriaal en enorm veel beweging, nog altijd slopen en vanalles stukbijten  :wink:

Idd! Saint is gewoon zo iemand. Het kan een deel verlatingsangst zijn, geen idee ... Wij hebben al vl gewerkt aan dat "opbouwen", t'es een ramp  :hmpf: :vuistje:

Offline HeidiD

• warme hondenvriend
  • *
  • 266 HV-Punten
    • Life of Yoko
« Reactie #199 Gepost op: juni 11, 2013, 08:51:48 »

Indd  :yes: dan kunt ge ze nog zoveel geven voor te kauwen, wandelen tot ge om valt... Soms gaat dat er gewoon niet uit!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal