collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Voorbeeldige vs. Vernielende pup  (gelezen 6515 keer)

Offline Liesel

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 63 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Voorbeeldige vs. Vernielende pup
« Reactie #80 Gepost op: juni 07, 2013, 12:24:07 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
En voor iemand die niet weet hoe om te gaan met een bench is dit inderdaad belangrijke informatie.
Maar het duurt hier wel tot pagina 2 voor de eerste keer genuanceerd wordt dat een bench misschien niet onbeperkt bruikbaar is.

Ik vind het dan wel terecht dat Maart moeite steekt om een iets andere nadruk te leggen op benchgebruik

Euh ja, maar sommigen hier doen alsof je een boeman bent als je een bench (correct) gebruikt, of er wordt hier verweten dat je je hond niet goed opvoedt.
En dŗt stoort mij aan de hele discussie.
Dat er alternatieven aangereikt worden en dat je erop wijst dat benchgebruik beperkt moet worden en liefst afgebouwd wordt, akkoord.
Maar sommige beweringen hier vind ik nogal cru.  En ik ben blijkbaar niet de enige die dat vindt.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #81 Gepost op: juni 07, 2013, 12:27:44 »
En voor iemand die niet weet hoe om te gaan met een bench is dit inderdaad belangrijke informatie.
Maar het duurt hier wel tot pagina 2 voor de eerste keer genuanceerd wordt dat een bench misschien niet onbeperkt bruikbaar is.

Ik vind het dan wel terecht dat Maart moeite steekt om een iets andere nadruk te leggen op benchgebruik

Daar heb je een goed punt! Maar ik noem haar beschuldigingen (en in sommige reacties zelfs ronduit grove verwijten!) al niet meer 'een iets andere nadruk leggen'!  :weetniet:
En zoals ik in men vorige reactie al aanhaalde vind ik dat ze zich er gemakkelijk vanaf maakt door enkel te zeggen dat er alternatieven bestaan, zonder dan die alternatieven te benoemen.. Op die manier zouden we hier allemaal eventueel nog wat kunnen bijleren..  :weetniet: (en ja, dat laatste meen ik oprecht!)

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline denBen

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 975 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • And in the worship of security...
« Reactie #82 Gepost op: juni 07, 2013, 12:43:42 »
't Is hier natuurlijk 't internet; iedereen vergeet al eens correct te nuanceren :wink:
"Small minds discuss people; average minds discuss events; great minds discuss ideas."

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #83 Gepost op: juni 07, 2013, 12:48:04 »
Wij (35 jaar geleden, als pas getrouwt koppel) hadden vroeger inderdaad geen benchen en toch honden. Soms werden er voor de kleine huishondjes kinderparken gebruikt.
De "werkhonden" zaten gewoon in kennels buiten als je werken was. Ze hadden gewoon de kans niet om veel kapot te maken. Ik had in die tijd bij ene slopermechelaar zelfs gewoon stro in zijn schuilhok liggen, omdat ie al zijn kussens kapot beet.
Al die mensen die zo'n hond(en) in huis halen en zelfs geen tuin hebben? Zit daar het probleem niet? Net gelijk iemand hier zei dat je ook geen paard houd als je de ruimte er niet voor hebt: groot gelijk.
Mijn honden en de pups lopen altijd los als ik weg ben (heb ook een tijdje buitenhuis gewerkt) Ik vind kaka van de pups tot ze door het hondenluik kunnen, daarna nooit nog iets. Ze kunnen de hele dag in en uit. De tuin is wel driedubbel beveiligt.
Met de Duitse staanders wel dikwijls halve hartinfarcten gehad als ik thuis kwam. Die trokken de buxusstruiken gewoon uit de grond om aan een muis te geraken. En hielden zich de hele dag bezig met graven.

Offline denBen

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 975 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • And in the worship of security...
« Reactie #84 Gepost op: juni 07, 2013, 12:56:16 »
Dat er alternatieven aangereikt worden en dat je erop wijst dat benchgebruik beperkt moet worden en liefst afgebouwd wordt, akkoord.
Hier weer hetzelfde probleem... als alle andere oplossingen bestempeld worden als 'alternatieven', dan wordt benchgebruik bestempeld als de standaardoplossing. Inherent aan het taalgebruik.

Maar je hebt zeker gelijk, hierbij dan ook de reeds aangehaalde suggesties:
- je hond leren om bij je afwezigheid in de bench te blijven. Dit vraagt gewenningstraining.
- buitenkennel. Zie bovenstaande punt.
- hondje moe maken voor weg te gaan.
- minder lang alleen laten en wanneer je tussendoor langsgaat voldoende tijd spenderen met de hond.
- eigen kamer geven
- bezigheden tijdens je afwezigheid: radio of tv, kong, bevroren speeltjes, hertengewei, ...
- niet meer 's middags binnenwippen; zodat de overige samen-tijd ook voldoende lang is.
-
"Small minds discuss people; average minds discuss events; great minds discuss ideas."

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #85 Gepost op: juni 07, 2013, 13:38:35 »
Jij liet haar vroeger toch altijd in de bench als je ging werken, of ben ik nu zo verkeerd? :denk:

Sky niet, de opvangers wel omdat die over de poort sprongen (1m20) de mijn hebben 's nachts altijd in de veranda/buiten gezeten, de enige periode dat Sky de bench heeft gezien is haar 2x rust periode (+/- 6 weken telkens denk ik) geweest omwille van een spierscheur  :denk:
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2013, 13:44:47 door Loekie »

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #86 Gepost op: juni 07, 2013, 14:10:06 »
Ik vind een bench niet slecht, maar niet om een pup (of hond) er 9u per dag en dan ook nog een hele nacht in te doen.
Hier zitten de honden buiten in een (grote) ren.
De pup zit tijdens de dag ook buiten(zelf als ik weg ben) en s'nachts (voorlopig nog) in de bench.

TS kun je je pup tijdens de dag echt niet buiten zetten, schaduw is toch snel gemaakt?
Ik zou sowieso een hok zetten, is ook goed bij minder warm weer!

Offline HeidiD

• warme hondenvriend
  • *
  • 266 HV-Punten
    • Life of Yoko
« Reactie #87 Gepost op: juni 07, 2013, 14:34:09 »
TS kun je je pup tijdens de dag echt niet buiten zetten, schaduw is toch snel gemaakt?
Ik zou sowieso een hok zetten, is ook goed bij minder warm weer!

We zijn hier heel onze opties aant bespreken  :yes:
We hebben nu een afgescheiden ruimte in huis gecreŽerd, prikkelvrij kunnen we het wel noemen
waarin hij de mogelijkheid heeft om binnen en buiten te lopen.
Vers drinken, speeltjes, iets om goed op te kauwen en zijn mand...
Every drop in the ocean counts - Yoko Ono

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #88 Gepost op: juni 07, 2013, 14:48:13 »
We zijn hier heel onze opties aant bespreken  :yes:
We hebben nu een afgescheiden ruimte in huis gecreŽerd, prikkelvrij kunnen we het wel noemen
waarin hij de mogelijkheid heeft om binnen en buiten te lopen.
Vers drinken, speeltjes, iets om goed op te kauwen en zijn mand...

:thumbs:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #89 Gepost op: juni 07, 2013, 15:43:00 »
Ik ben zo iemand die een bench zielig vind. Ik heb geen tuin, dus daar kan ik ze al niet steken. Vind het toch raar dat al die pups en honden hier zoveel slopen hoor. De mijne doen niets kapot, m'n vader heeft een hondje van bijna zes maand, is als pup gekomen..;zonder bench en niets kapot (en hij woont op een appartement). M'n zus en haar rottweiler, idem...Ik vind dat toch raar hoor, bij ons allemaal is er nooit iets stuk, hebben ze nooit een ongelukje gedaan, tja :weetniet:
Oh ja, en alle levende wezens worden hier hťťl zachtaardig behandeld...

je kan de ene hond toch niet met de andere vergelijken? heb al border collies in opvang gehad waar totaal geen problemen mee waren qua slopen, maar arabella sloopte heel het huis en piste alles nog eens onder ook.

wat stel je dan voor om te doen? hond buiten steken de hele dag terwijl de rest binnenzit? daar gaan de buren niet mee akkoord zijn, want die blaft alles bijeen. alle honden buiten gaan de buren nog minder leuk vinden. nog meer gaan doen met haar terwijl je al vier-vijf uur per dag ermee bezig bent? en ja, hier worden ze ook met zachte hand opgevoed.

en Arabella is twee maand geleden trouwens geplaatst in een gezin zonder tuin. ze gaat dagelijks vijf-zes uur los wandelen, lopen, met de paarden mee etc... dus wie beweert dat een hond houden niet kan als je geen tuin hebt, zit er dik naast. Arabella heeft zelfs veel meer beweging en bezigheid dan sommige honden die alle dagen zo los in de tuin kunnen lopen.
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #90 Gepost op: juni 07, 2013, 15:49:20 »
Ik was anti-bench, mijn twee volwassen herplaatsers hebben wel af en toe iets gesloopt, (vooral Ytang was daar ne krak in als ze vond dat ze te weinig aandacht of beweging had gehad  :twistedevil:) maar toen ik Antje geadopteerd had als pup ben ik op m'n stappen teruggekeerd qua bench. Ik heb haar zo zindelijk gekregen (ze was al 6 maand en het wilde maar niet lukken om haar volledig zindelijk te krijgen) Dankzij de bench... ze heeft wel wat gesloopt maar niet om te zeggen heel erg, gewoon de gebruikelijke puppy-dingen hť (mijn Singstar micro's  :cryblue: :cryblue: Al heeft ze dat mss wel met reden gedaan  :denk:) dus het was gewoon om haar 'droog' te leren zijn.

Al bij al heeft ze een paar maanden id bench gezeten als we uit werken waren, vaak ging ze uit zichzelf in haar bench liggen als we thuis waren en die openstond (zeker als ze iets lekkers kreeg, zodat de andere twee 't niet zouden gaan pikken) in het begin toen ik haar meenam naar het asiel ging ze ook id bench als't heel druk was, later kon ze gewoon los te lopen tussen alles en iedereen. Toen ze es gaan logeren is bij m'n ouders was de bench mee en ging ze daar ook gaan inliggen, al stond die open en moest ze helemaal niet.

Dus bij Antje was die bench een zegen. Of ik dat bij een andere pup zou nodig hebben weet ik niet.
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #91 Gepost op: juni 07, 2013, 16:01:03 »
en die o zo stoute bench (ik ben een dierenbeul!) heeft er ook voor gezorgd dat mijn honden een stuk rapper zindelijk werden...
en wat dat lelijke onding (dat ik nu onmiddellijk bij het oud ijzer ga zetten se!) ook al gedaan heeft, is een veilige haven zijn als 1 van de drie zich es ff wil afzonderen... Texas zat ook niet in een bench om te slapen, toen ze een maand of 8 was kroop ze er zelf in en maakte van haar oren als het deurtje te lang openbleef... dikke foei da ik da toegelaten heb  :shifty:
een buitenren is zoveel beter!!!! temeer omdat wij hier een bouwovertreding begaan als we ze te groot maken, en een deel beton willen onderkappen...
een bench in nen auto??? da doet ge toch ni!  kunnen ze zich 100km lang ni bewegen seg!

*zucht*  :roll:
mannekes, in plaats van weeral op elkaar te schieten, gebruik jullie energie nekeer om den broodfok verleden tijd te maken, of om dierenbeulen af te ronselen of iet in dien trant

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #92 Gepost op: juni 07, 2013, 16:04:25 »
en die o zo stoute bench (ik ben een dierenbeul!) heeft er ook voor gezorgd dat mijn honden een stuk rapper zindelijk werden...
en wat dat lelijke onding (dat ik nu onmiddellijk bij het oud ijzer ga zetten se!) ook al gedaan heeft, is een veilige haven zijn als 1 van de drie zich es ff wil afzonderen... Texas zat ook niet in een bench om te slapen, toen ze een maand of 8 was kroop ze er zelf in en maakte van haar oren als het deurtje te lang openbleef... dikke foei da ik da toegelaten heb  :shifty:
een buitenren is zoveel beter!!!! temeer omdat wij hier een bouwovertreding begaan als we ze te groot maken, en een deel beton willen onderkappen...
een bench in nen auto??? da doet ge toch ni!  kunnen ze zich 100km lang ni bewegen seg!

*zucht*  :roll:
mannekes, in plaats van weeral op elkaar te schieten, gebruik jullie energie nekeer om den broodfok verleden tijd te maken, of om dierenbeulen af te ronselen of iet in dien trant

oplossing voor lelijke bench: pimpen!! met vlammetjes, spoiler, vlagjes, strikjes, diamanten slot...  :thumbs:

mss de stoute bench ook opvoeden met de clicker?  :denk:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #93 Gepost op: juni 07, 2013, 16:07:28 »
oplossing voor lelijke bench: pimpen!! met vlammetjes, spoiler, vlagjes, strikjes, diamanten slot...  :thumbs:

ma wa steek ik die snoep he...  :denk:

:mrgreen:

o, ne spoiler... ge brengt mij op ideeŽn  :shifty:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #94 Gepost op: juni 07, 2013, 16:07:47 »

Opdracht voor de zus: de bench van Saint pimpen :cheer:  :vuistje: :vuistje: :vuistje:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #95 Gepost op: juni 07, 2013, 16:09:36 »
ma wa steek ik die snoep he...  :denk:

:mrgreen:

o, ne spoiler... ge brengt mij op ideeŽn  :shifty:

dat wordt ne race-bench  :lol:

en die snoep geeft ge aan uwe hond he  :mrgreen:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #96 Gepost op: juni 07, 2013, 16:14:47 »
dat wordt ne race-bench  :lol:

en die snoep geeft ge aan uwe hond he  :mrgreen:

ja, want kpeis dat de bench het ni kan binnenhouden  :mrgreen:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #97 Gepost op: juni 07, 2013, 16:16:11 »
ja, want kpeis dat de bench het ni kan binnenhouden  :mrgreen:

en hij staat ocharm al zo mager... ge kunt zo zijn ribben tellen  :lol:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #98 Gepost op: juni 07, 2013, 16:18:34 »
Gunder slechte baasjes :hmpf: :hmpf: :hmpf:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #99 Gepost op: juni 07, 2013, 16:20:58 »
Gunder slechte baasjes :hmpf: :hmpf: :hmpf:

ja kweet het... mijn honden hebben mij al ter herplaatsing aangeboden, maar niemand wou mij  :mrgreen:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal