collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Voorbeeldige vs. Vernielende pup  (gelezen 6504 keer)

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Voorbeeldige vs. Vernielende pup
« Reactie #140 Gepost op: juni 07, 2013, 20:18:32 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
klinkt mooi in theorie, maar denk dat de praktijk daar soms wel mijlenver vanaf staat. Arabella bvb plaste heel het huis vol. reden: medisch/anatomisch, maar zonder dat er via medicatie ondersteund kan worden. laat ik haar dan alles onderplassen in huis, waar mijn andere honden rondlopen, slapen, ... ? of zet ik haar de hele dag ergens in een badkamer ofzo waar ze totaal niets ziet, geen gezelschap heeft...? leuk om dan nog elke keer als je thuiskomt eerst heel het huis te gaan kuisen + de honden te wassen die in de zeik hebben gelopen en gelegen.

ander probleem was blaffen, ongeacht of ze moe was of niet, ze blafte altijd als ze overprikkeld werd. moet ik zo'n hond buiten zetten waar ze vanalles ziet? en weten dat de rest ergens anders zit waar ze er niet bij kan? lekker veel frustratie en overprikkeling voor haar. denk ook niet dat de buren ermee content zouden zijn.

ze beet ook aan mijn stoelen en tafel, ongeacht of ze veel beweging/activiteit had gehad of niet (en dan spreek ik over vier-vijf uur). ze had massa's kauwmateriaal ter beschikking, waar ze ook effectief mee bezig was.

en last but not least: ze viel constant Dakota lastig, met hevige conflicten als gevolg (lees maar even na wat er allemaal gebeurd is door haar toedoen). als ik die tussen de andere honden zet terwijl ik weg ben, kan ik beter aan de DA vragen of ik bij haar mag logeren met mijn honden, want er gebeuren gegarandeerd ongelukken.

nu wil ik wel eens weten hoe je dit op een andere manier dan met een bench leefbaar kon houden voor zowel je hond, je buren, je andere honden en jezelf?  :weetniet:

Maar ze zat ook niet elke dag een hele dag vast of heb ik het verkeerd voor? Plus je zocht naar de oorzaak en deed er wel iets aan, of ben ik verkeerd?
Ik ben niet tegen bechen (er staat hier zelfs n in de living (en als mijn vcoorruit pas gekuisd is en ik moet voor twee uur ofzo weg, is die ook bezet met twee van mijn poppenkast spelers)...
 Le bonheur est une direction, pas une destination 

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #141 Gepost op: juni 07, 2013, 20:20:49 »
die kan ik terugkoppelen door te vragen waarom een bench standaard wordt afgeraden?
zolang die hond daar geen uren aan een stuk in moet slijten en er daarbuiten wel degelijk vanalles met die hond gebeurt is er toch geen probleem?
ik denk trouwens ook dat er veel ergere dingen zijn die een hond kan/moet ondergaan dan een paar uur in een bench verblijven en daar spreekt niemand over  :weetniet:

Heel juist!!!

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #142 Gepost op: juni 07, 2013, 20:23:40 »

Ik niet! En ik zou je vlug in de keuken achter de kookpotten en aan de groentenmes en kookvuur steken!

:lol:  :thumbs:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #143 Gepost op: juni 07, 2013, 20:26:16 »
Maar ze zat ook niet elke dag een hele dag vast of heb ik het verkeerd voor? Plus je zocht naar de oorzaak en deed er wel iets aan, of ben ik verkeerd?
Ik ben niet tegen bechen (er staat hier zelfs n in de living (en als mijn vcoorruit pas gekuisd is en ik moet voor twee uur ofzo weg, is die ook bezet met twee van mijn poppenkast spelers)...

ik werk niet voltijds, dus een hele dag bench is het nooit geweest. vanaf dat ik thuis kwam mocht ze los binnen en buiten, maar dan was ik er ook wel de hele tijd bij.
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #144 Gepost op: juni 07, 2013, 20:29:21 »
ik werk niet voltijds, dus een hele dag bench is het nooit geweest. vanaf dat ik thuis kwam mocht ze los binnen en buiten, maar dan was ik er ook wel de hele tijd bij.

Volgens mij was dit hhet punt ekele uren of 99 uur in de daag plus 's nachts dat is veel als dat standaard is!!!

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #145 Gepost op: juni 07, 2013, 21:02:03 »
Ok wendy, er zijn altijd uitzonderingen op de regel, mr om daarom standaard een bench te introduceren bij een pup  :denk:

Ik zal dat wrs altijd standaard doen bij een pup..  :weetniet:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #146 Gepost op: juni 07, 2013, 21:34:02 »
Ik zal dat wrs altijd standaard doen bij een pup..  :weetniet:

Moest ik nog kunnen gaan deeltijds  werken, zou dat een mogelijkheid zijn bij mij  en nog andere oudere  hondenhebbenmaar dan met een puppyren ervoor. Dit zou dan  mee zijn ommdat de pup dan 1) niet volledg  afgezonderd zouu zijn en toch de ouderen hun rust zou kunnen respecteren  2) om het onnodig geknabbel tegen te gaan.

Moesten er kinderrekjes voor ruezen bestaan, zou ik die nu ook aanschaffen. Hoger dan een meter  vijfig of ze springen er toch nog over.... De oudste niet mee denk ik. Maar de dwergen die klimmen erover.............

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #147 Gepost op: juni 07, 2013, 22:02:15 »
Raskeuze is ook zoiets. Heb het hier aan den lijven meegemaakt. Duitse staanders in huis halen, honden die gekweekt zijn met een energie om hele dagen te werken, terwijl ik er geen werk voor had! Moet wel zeggen dat ik er daarvoor ook had en met die had ik nooit veel problemen, die hadden niet de energie van de laatste twee.
Ja awel, ik heb een keeshond, 9/10 zijn dat rustige honden die met een wandelingske tam genoeg zijn. Jeej, wij hebben den actieve van de nest.
Mijn punt raskeuze is idd een indicatie, maar 't blijft nog steeds elke hond apart te bekijken. Onze border, is veeeeeeeeeeel rustiger en was veel braver als pup.

En ik wacht nog steeds he, op d gouden tips om mijn bijtgrage sloper los in huis te kunnen houden. Een ren hebben we ook en is absoluut geen optie. Blaft de buurt bijeen en ja we hebben dat met geduld en training proberen aanleren.

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
« Reactie #148 Gepost op: juni 07, 2013, 22:37:44 »

Teveel? Dat klinkt maar verbloemend. Ik vind het dierenmishandeling. :shock:

Dat is het wettelijk ook. :yes:
Maar in praktijk word bij particulieren de oppervlakte van het gehele huis gezien als verblijf van de hond.
En het is moeilijk om aan te tonen dat een hond bij iemand anders, regelmatig langere tijd in een bench zit, en het is dan telkens woord tegen woord, dus deze wet word eigenlijk niet opgevolgd.
De wettelijke minimumafmetingen voor een binnenhok (wat een bench dus ook is) zijn 1,5m voor een hond kleiner dan 30cm, 2m voor een hond tot 40cm, 3m voor een hond tot 60cm, 5m voor een hond tot 75cm en 7m voor een hond groter dan 75cm. Dus een bench is altijd te klein en je hond daar voor langere tijd in opsluiten is dus strafbaar en volgens de wet inderdaad dierenmishandeling.

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Powder Puff
« Reactie #149 Gepost op: juni 07, 2013, 22:40:15 »
En ik wacht nog steeds he, op d gouden tips om mijn bijtgrage sloper los in huis te kunnen houden. Een ren hebben we ook en is absoluut geen optie. Blaft de buurt bijeen en ja we hebben dat met geduld en training proberen aanleren.

Zoeken naar de oorzaak waarom hij dat doet natuurlijk, en dan proberen het gedrag een andere 'draai' te geven. Net zoals je bij het blaffen ook moet doen. Jij kent je hond, jij ziet welke signalen hij afgeeft. Wij kunnen zo niet zien waarom hij zich zo gedraagt...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #150 Gepost op: juni 07, 2013, 22:55:06 »

Dat is het wettelijk ook. :yes:
Maar in praktijk word bij particulieren de oppervlakte van het gehele huis gezien als verblijf van de hond.
En het is moeilijk om aan te tonen dat een hond bij iemand anders, regelmatig langere tijd in een bench zit, en het is dan telkens woord tegen woord, dus deze wet word eigenlijk niet opgevolgd.
De wettelijke minimumafmetingen voor een binnenhok (wat een bench dus ook is) zijn 1,5m voor een hond kleiner dan 30cm, 2m voor een hond tot 40cm, 3m voor een hond tot 60cm, 5m voor een hond tot 75cm en 7m voor een hond groter dan 75cm. Dus een bench is altijd te klein en je hond daar voor langere tijd in opsluiten is dus strafbaar en volgens de wet inderdaad dierenmishandeling.

dat zijn afmetingen voor honden in kwekerijen die (vermoed ik) constant in zo'n hok moeten zitten

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #151 Gepost op: juni 07, 2013, 22:56:58 »
Zoeken naar de oorzaak waarom hij dat doet natuurlijk, en dan proberen het gedrag een andere 'draai' te geven. Net zoals je bij het blaffen ook moet doen. Jij kent je hond, jij ziet welke signalen hij afgeeft. Wij kunnen zo niet zien waarom hij zich zo gedraagt...
Maar is er bij elke hond dan altijd een oorzaak? Als een hond niet genoeg activiteit krijgt en hij begint dan te slopen, tja dan is de oorzaak duidelijk natuurlijk.
Maar als een pup bv de poot van de zetel kapot bijt, kan dat niet gewoon zijn omdat hij "pup" is en dus puppystreken uithaalt? Of zie ik het te simpel? :shifty:

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Powder Puff
« Reactie #152 Gepost op: juni 07, 2013, 23:14:30 »
dat zijn afmetingen voor honden in kwekerijen die (vermoed ik) constant in zo'n hok moeten zitten

En voor laboratoria en voor particulieren. De wet is voor al die dingen hetzelfde. Er is geen specifieke tijdsduur aangegeven, enkel 'langere periode', 'langere tijd', 'verscheidene uren'... afhankelijk van welke beschrijving van de wet dat je leest.
En verder moet een dier ook altijd wel water tot zijn beschikking hebben, en dat word in een bench ook wel eens 'vergeten'.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #153 Gepost op: juni 07, 2013, 23:19:11 »
En voor laboratoria en voor particulieren. De wet is voor al die dingen hetzelfde. Er is geen specifieke tijdsduur aangegeven, enkel 'langere periode', 'langere tijd', 'verscheidene uren'... afhankelijk van welke beschrijving van de wet dat je leest.
En verder moet een dier ook altijd wel water tot zijn beschikking hebben, en dat word in een bench ook wel eens 'vergeten'.

kan je ff de link posten waar dat in staat voor particulieren? die voor kwekers, labo, dierentuinen etc... heb ik

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Powder Puff
« Reactie #154 Gepost op: juni 07, 2013, 23:22:58 »
Maar als een pup bv de poot van de zetel kapot bijt, kan dat niet gewoon zijn omdat hij "pup" is en dus puppystreken uithaalt? Of zie ik het te simpel? :shifty:

Maar hij moet dan wel een reden hebben om de poot van die zetel uit te kiezen. Als je gewoon al eens zorgt dat er veel interessantere dingen liggen waar hij in kan bijten, dan gaat het niet bij hem opkomen om in de poot van die zetel te gaan bijten. Waarom zou hij ook, als er andere dingen zijn die veel interessanter zijn qua geur, of veel lekkerder of...

Je mag dan wel een uur zijn gaan wandelen, maar als de hond mentale stimulatie meer nodig heeft dan fysieke beweging, dan gaat ie toch nog een bezigheid zoeken om aan die behoefte tegemoet te komen. En al ga je dan 5 uur wandelen, maar word ie mentaal onvoldoende gestimuleerd, dan nog blijft dat probleem dat ie gedwongen word om zelf een bezigheid te zoeken om zijn energie/frustraties/... op kwijt te kunnen raken.

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Powder Puff
« Reactie #155 Gepost op: juni 07, 2013, 23:27:46 »
kan je ff de link posten waar dat in staat voor particulieren? die voor kwekers, labo, dierentuinen etc... heb ik

Geen idee in welk artikel dat juist staat. Moet ik morgen op het werk eens nakijken, daar hebben we die allemaal liggen.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #156 Gepost op: juni 07, 2013, 23:30:10 »
Geen idee in welk artikel dat juist staat. Moet ik morgen op het werk eens nakijken, daar hebben we die allemaal liggen.

:thumbs:

(moet jij werken op een zaterdag?)

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Powder Puff
« Reactie #157 Gepost op: juni 07, 2013, 23:35:37 »
:thumbs:

(moet jij werken op een zaterdag?)

:yes: en op zondag...

Maar in principe worden al die minimumhuisvestings richtlijnen gewoon doorgetrokken naar particulieren. Bv met betrekking tot reptielen, vissen en vogels worden er in sommige gemeentes (Lommel bv, daar zijn ze er heel streng op) vrij veel controles gedaan. terrarium, aquarium of volire te klein... 1 waarschuwing, na 2 maanden opnieuw controle en indien nog steeds in gebreke worden dieren zo in beslag genomen. Maar daar zijn dan veel soorten bij waarvoor er een meldingsplicht is, wat inhoud dat je controle kan krijgen en moet toestaan. Deze regel hebben ze niet voor honden, katten, konijnen... dus kunnen ze veel moeilijker controleren en harde vaststellingen doen.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #158 Gepost op: juni 07, 2013, 23:42:16 »
:yes: en op zondag...

Maar in principe worden al die minimumhuisvestings richtlijnen gewoon doorgetrokken naar particulieren. Bv met betrekking tot reptielen, vissen en vogels worden er in sommige gemeentes (Lommel bv, daar zijn ze er heel streng op) vrij veel controles gedaan. terrarium, aquarium of volire te klein... 1 waarschuwing, na 2 maanden opnieuw controle en indien nog steeds in gebreke worden dieren zo in beslag genomen. Maar daar zijn dan veel soorten bij waarvoor er een meldingsplicht is, wat inhoud dat je controle kan krijgen en moet toestaan. Deze regel hebben ze niet voor honden, katten, konijnen... dus kunnen ze veel moeilijker controleren en harde vaststellingen doen.

maar dan vraag ik me af waarom benchen overal verkrijgbaar zijn als ze niet toegestaan zouden zijn (tenzij voor de allerkleinste hondjes als je de afmetingen dan bekijkt)  :denk: dan zou je toch denken dat de verkoop van een bench voor het houden van honden niet is toegestaan...
lijkt mij niet echt logisch...

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #159 Gepost op: juni 07, 2013, 23:44:35 »
:weetniet:

schiet dan op mij e, want tis op mij da ze reageert  :wink:
(en ja, wij twee doen al es graag onnozel, ook int openbaar... tleven is al zuur en moeilijk genoeg, zo nu en dan is lachen kan deugd doen...)

en om nog wat olie op het vuur te gooien... wat is het verschil tussen een bench en een buitenren?  de oppervlakte?  een hondenhok daarin lijkt me even groot dan een goeie bench... ma a ja, in een buitenren hebben ze nen uitloop van zeker 4m

nen hond in een bench kan zielig zijn ja, als die daar 23u van de 24 in opgesloten zit...
maar "trainingsmiddelen" gelijk nen TT, prikketting, slipketting en heel die zever, da vind ik dan weer zielig...

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal