collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Voorbeeldige vs. Vernielende pup  (gelezen 6473 keer)

Offline Loekie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 58 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Voorbeeldige vs. Vernielende pup
« Reactie #120 Gepost op: juni 07, 2013, 19:29:13 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Maar wat met mensen die géén tuin hebben?  :weetniet:

Los binnen, toch beter als amper 1m² hebben  :weetniet: Loekie en Dayos zaten tot ik verhuisde altijd binnen en geen van beide heeft ooit een bench gezien, hier heeft wel één opgestaan voor als er ene zich wou terug trekken...
Hebben ze nog een héél huis om poten te strekken  :weetniet:

Ach ieder doet wat hij wil, ik weet dat ik het de mijn nooit zou "aandoen" voor hun zou het echt een straf zijn zo opgesloten worden. Als ik opstap ga laat ik hun ook binnen ipv in de tuin gezien sky waakt en de buren dan niet meer zo blij zouden zijn!

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #121 Gepost op: juni 07, 2013, 19:31:18 »
ik doe er helemaal niet lacherig over.

:weetniet:

oplossing voor lelijke bench: pimpen!! met vlammetjes, spoiler, vlagjes, strikjes, diamanten slot...  :thumbs:

mss de stoute bench ook opvoeden met de clicker?  :denk:

dat wordt ne race-bench  :lol:

en die snoep geeft ge aan uwe hond he  :mrgreen:

ja kweet het... mijn honden hebben mij al ter herplaatsing aangeboden, maar niemand wou mij  :mrgreen:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #122 Gepost op: juni 07, 2013, 19:31:27 »
Goh ik vind opgesloten zitten in een kamertje ook niks, zeker niet als dat dagelijks is hoor  :shock: Ik heb graag dat mijn honden kunnen kiezen waar ze liggen, op een kussen, op de stenen, op het gras, als ze hun poten willen strekken kunnen ze dat, altijd drinken ter beschikking, ze moeten nooit hun behoefte ophouden omdat ze hun anders bevuilen.... Ik heb ooit de bench gebruikt, bij blessure, bij de cockers die vochten (mr dat was dan om de dag, de ene dag de ene in de bench, de andere dag de andere) en bij opvangers omdat die anders wegkonden mr omdat ik standaard te doen, een heel leven lang? Nee dank je, als die ene opvanger toen een blijver was had ik een andere poort gezet zodat zij evenzeer buiten kon blijven!

fijn dat jouw honden dat kunnen, maar dat gaat nu eenmaal niet bij iedereen en ook niet elke hond kan daar mee om. en ik blijf het precies herhalen, maar nuanceren en relativeren is een mooie deugd  :thumbs:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #123 Gepost op: juni 07, 2013, 19:32:57 »
fijn dat jouw honden dat kunnen, maar dat gaat nu eenmaal niet bij iedereen en ook niet elke hond kan daar mee om. en ik blijf het precies herhalen, maar nuanceren en relativeren is een mooie deugd  :thumbs:

Mr ook andersom hé, wrm dadelijk een bench aanraden, ik zou eerst alles proberen waarbij de hond wél vrijheid heeft, is er absoluut géén andere mogelijkheid dan kan je nog naar de bench overschakelen  :weetniet:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #124 Gepost op: juni 07, 2013, 19:33:31 »
ik kan me daar prima in vinden  :wink:

Jeja, ik ook, want een paard in een garage zie ik niet goedkomen  :lol: :lol: :lol:

Nee maar bedoel, hoe kan je nu het sloopgedrag eruit halen als het dier in kwestie enkel sloopt als je weg bent bv?  :weetniet:

Ik heb geen problemen met honden die gewoon los in huis lopen, maar als hij alles bij elkaar blaft en sloopt (ge zult zaterdag de voordeur zien, of wat ervan overblijft  :fuu: :fuu: :fuu: ) hoe krijg je zoiets eruit als je er niet bent?

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #125 Gepost op: juni 07, 2013, 19:33:36 »

en laat de realiteit nu eenmaal zijn dat er 100den honden als het er al geen 1000den zijn, dagelijks in zo'n kotje opgesloten zijn.

Als je de HV'er als maatstaf neemt; is er meer gebrek aan jullie relativeren dan aan de mijne hoor.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #126 Gepost op: juni 07, 2013, 19:36:10 »
T'es allemaal Bando haar schuld  :shifty: :shifty: :shifty:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #127 Gepost op: juni 07, 2013, 19:36:48 »
T'es allemaal Bando haar schuld  :shifty: :shifty: :shifty:

:whoea:

we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #128 Gepost op: juni 07, 2013, 19:38:08 »
Mr ook andersom hé, wrm dadelijk een bench aanraden, ik zou eerst alles proberen waarbij de hond wél vrijheid heeft, is er absoluut géén andere mogelijkheid dan kan je nog naar de bench overschakelen  :weetniet:

ja klopt wel. maar denk dat veel mensen gewoon liever voorkomen dan genezen.

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #129 Gepost op: juni 07, 2013, 19:38:41 »
ja klopt wel. maar denk dat veel mensen gewoon liever voorkomen dan genezen.

Goh ja mr dat vind ik dan jammer

Jeja, ik ook, want een paard in een garage zie ik niet goedkomen  :lol: :lol: :lol:

Nee maar bedoel, hoe kan je nu het sloopgedrag eruit halen als het dier in kwestie enkel sloopt als je weg bent bv?  :weetniet:

Ik heb geen problemen met honden die gewoon los in huis lopen, maar als hij alles bij elkaar blaft en sloopt (ge zult zaterdag de voordeur zien, of wat ervan overblijft  :fuu: :fuu: :fuu: ) hoe krijg je zoiets eruit als je er niet bent?

Sky was ook een sloper hoor  :weetniet: Ze had een zetel en doggybags en plinten enz verbouwd, tja uiteindelijk had ze enkel de vloer nog, voor Dayos stond in de veranda een bench met kussen en er lag een dik tapijt, zij is eruit gegroeid, heb haar gewoon alles gegeven en zij heeft gelukkig optijd ingezien dat niet slopen betekent dat ze zachte slaapplaatsen heeft zeker  :lol: Nu zit ze gewoon in huis, met nette meubels want t zijn de mama haar meubels en ik heb nooit problemen gehad om ze hier binnen te laten als ik opstap ga  :weetniet:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #130 Gepost op: juni 07, 2013, 19:38:52 »
en laat de realiteit nu eenmaal zijn dat er 100den honden als het er al geen 1000den zijn, dagelijks in zo'n kotje opgesloten zijn.

Als je de HV'er als maatstaf neemt; is er meer gebrek aan jullie relativeren dan aan de mijne hoor.

:eh:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #131 Gepost op: juni 07, 2013, 19:40:48 »
Goh ja mr dat vind ik dan jammer

Sky was ook een sloper hoor  :weetniet: Ze had een zetel en doggybags en plinten enz verbouwd, tja uiteindelijk had ze enkel de vloer nog, voor Dayos stond in de veranda een bench met kussen en er lag een dik tapijt, zij is eruit gegroeid, heb haar gewoon alles gegeven en zij heeft gelukkig optijd ingezien dat niet slopen betekent dat ze zachte slaapplaatsen heeft zeker  :lol: Nu zit ze gewoon in huis, met nette meubels want t zijn de mama haar meubels en ik heb nooit problemen gehad om ze hier binnen te laten als ik opstap ga  :weetniet:

ik hoop dat je mijn vorige posts goed gelezen hebt. ik zie het liever ook zonder bench en ik gebruik zelf ook geen bench omdat het niet nodig is hier. maar ik vind niet dat een bench het grote on-ding is zoals hier al een paar keer gepasseerd is, mits een aantal voorwaardes.

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #132 Gepost op: juni 07, 2013, 19:50:48 »
ik hoop dat je mijn vorige posts goed gelezen hebt. ik zie het liever ook zonder bench en ik gebruik zelf ook geen bench omdat het niet nodig is hier. maar ik vind niet dat een bench het grote on-ding is zoals hier al een paar keer gepasseerd is, mits een aantal voorwaardes.

Ja tuurlijk, maar ik ken er genoeg waar benchen een vaste waarde zijn van pup af aan, hv'ers waar honden soms meer dan 15h per dag in de bench zitten, tja dan mag je erbuiten wandelen zoveel als je wil van mij, dat vind ik niet kunnen  :weetniet: zeker omdat dit niet is omwille van probleem gedrag mr gewoon standaard van pup af aan... Zoals ik zeg bij de opvangers kon ik ook niet anders, mr het zou altijd een laatste hulpmiddel moeten zijn ipv een start....

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #133 Gepost op: juni 07, 2013, 20:00:36 »
Ja tuurlijk, maar ik ken er genoeg waar benchen een vaste waarde zijn van pup af aan, hv'ers waar honden soms meer dan 15h per dag in de bench zitten, tja dan mag je erbuiten wandelen zoveel als je wil van mij, dat vind ik niet kunnen  :weetniet: zeker omdat dit niet is omwille van probleem gedrag mr gewoon standaard van pup af aan... Zoals ik zeg bij de opvangers kon ik ook niet anders, mr het zou altijd een laatste hulpmiddel moeten zijn ipv een start....

15u per dag standaard is idd teveel. maar dat doet niets aan het feit dat mits gebruik met wat gezond verstand het wel een goed hulpmiddel kan zijn. in feite ligt de verantwoordelijkhei d bij de eigenaar. ja kan als eigenaar je hond in een bench zetten, maar er wel vanalles mee ondernemen; of je kan je hond alle dagen in huis/tuin laten rondlopen zonder dat die verder mensen of honden ziet, mag gaan wandelen, ...

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #134 Gepost op: juni 07, 2013, 20:04:27 »
15u per dag standaard is idd teveel. maar dat doet niets aan het feit dat mits gebruik met wat gezond verstand het wel een goed hulpmiddel kan zijn. in feite ligt de verantwoordelijkhei d bij de eigenaar. ja kan als eigenaar je hond in een bench zetten, maar er wel vanalles mee ondernemen; of je kan je hond alle dagen in huis/tuin laten rondlopen zonder dat die verder mensen of honden ziet, mag gaan wandelen, ...

laat er daar nou net geen verdere uitleg over gegeven worden.

gewoon 'bench' als oplossing.  En ja, velen lossen het dus zo op.  (nu ja, als dat een oplossing is natuurlijk, want het probleem blijft gewoon.)

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #135 Gepost op: juni 07, 2013, 20:05:09 »
ja kan als eigenaar je hond in een bench zetten, maar er wel vanalles mee ondernemen; of je kan je hond alle dagen in huis/tuin laten rondlopen zonder dat die verder mensen of honden ziet, mag gaan wandelen, ...

ik pas geen 1 van de 2 toe  :weetniet:

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #136 Gepost op: juni 07, 2013, 20:10:13 »
:tongetje: :mrgreen:

ze moeten mij dan maar in uw gepimpte bench steken  :fuu:

zou je ze dat aangeleerd krijgen?  :mrgreen:

Ik niet! En ik zou je vlug in de keuken achter de kookpotten en aan de groentenmes en kookvuur steken!
« Le bonheur est une direction, pas une destination »

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #137 Gepost op: juni 07, 2013, 20:10:43 »
15u per dag standaard is idd teveel.

Teveel? Dat klinkt maar verbloemend. Ik vind het dierenmishandeling. :shock:

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #138 Gepost op: juni 07, 2013, 20:12:03 »
Raskeuze is ook zoiets. Heb het hier aan den lijven meegemaakt. Duitse staanders in huis halen, honden die gekweekt zijn met een energie om hele dagen te werken, terwijl ik er geen werk voor had! Moet wel zeggen dat ik er daarvoor ook had en met die had ik nooit veel problemen, die hadden niet de energie van de laatste twee.
Denk dat er heel veel werkhonden na één uurtje wandelen aan de lijn (dan zouden ze zogezegt moe moeten zijn) zich de hele dag zitten op te vreten in zo'n bench.

Dikwijls haalt men  gewoon het verkeerde ras in huis, modegebonden.
Ik heb het hier, nadat mijn tuin volledig afgebroken was kunnen oplossen, met een stuk bos vd familie waar niemand iets mee deed, van 1 ha in te palmen. Het heeft me heel veel werk en geld gekost om de boel dubbel te omheinen. Ze kunnen daar los rennen, zwemmen jagen en graven en ik kan lekker in een zetel zitten. Pure luxe!

Je kunt inderdaad zo'n hond aanleren om bij je te blijven tijdens de wandeling, maar volgens mij heeft zo'n jager daar niks aan. Die wil, net als vele andere werkrassen, de poten onder zijn lijf uit rennen.
Ik heb toen ondervonden dat ik voor dat bosje 2 gefrustreerde honden hier rondlopen had, niet moe te krijgen en nu zijn ze echt kapot en voldaan als we thuis komen. Die slapen hier de hele dag.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2013, 20:16:09 door tira00 »

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #139 Gepost op: juni 07, 2013, 20:15:01 »
Teveel? Dat klinkt maar verbloemend. Ik vind het dierenmishandeling. :shock:

Dat is nog het minimum bij vele, 8h per nacht en min 8h uit werken, rara waar de honden tussendoor soms ook nog eens steken  :happywink:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal