collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Voorbeeldige vs. Vernielende pup  (gelezen 6503 keer)

Offline Liekeuh

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 796 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • ...
Re: Voorbeeldige vs. Vernielende pup
« Reactie #100 Gepost op: juni 07, 2013, 16:21:52 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
ja kweet het... mijn honden hebben mij al ter herplaatsing aangeboden, maar niemand wou mij  :mrgreen:

Rest nog optie asiel eh  :denk: :denk: :denk:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #101 Gepost op: juni 07, 2013, 16:27:24 »

Rest nog optie asiel eh  :denk: :denk: :denk:

dat willen ze niet, want ze krijgen zelf de diepvriezer met hun eten niet open  :mrgreen:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #102 Gepost op: juni 07, 2013, 16:33:17 »
*haalt clicker boven*

wedden dat ik het Aivic geleerd krijg  :fuu: :fuu: :fuu: :vuistje: :vuistje: :vuistje:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #103 Gepost op: juni 07, 2013, 16:34:30 »
*haalt clicker boven*

wedden dat ik het Aivic geleerd krijg  :fuu: :fuu: :fuu: :vuistje: :vuistje: :vuistje:

Bij Aivic twijfel ik er niet aan  :mrgreen:

het is pas een uitdaging als het je met Dakota lukt  :hmpf:  :lol:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #104 Gepost op: juni 07, 2013, 16:36:10 »
T'moet geen uitdaging zijn, ze moeten gewoon van u af kunnen  :fuu: :fuu: :fuu:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: juni 07, 2013, 16:39:03 »
T'moet geen uitdaging zijn, ze moeten gewoon van u af kunnen  :fuu: :fuu: :fuu:

:tongetje: :mrgreen:

ze moeten mij dan maar in uw gepimpte bench steken  :fuu:

zou je ze dat aangeleerd krijgen?  :mrgreen:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #106 Gepost op: juni 07, 2013, 16:40:03 »
:tongetje: :mrgreen:

ze moeten mij dan maar in uw gepimpte bench steken  :fuu:

zou je ze dat aangeleerd krijgen?  :mrgreen:

Samenzwering?? Jeja, met den Aivic lukt alles (als gij ook beetje meewerkt uiteraard  :mrgreen: :mrgreen::vuistje:

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #107 Gepost op: juni 07, 2013, 16:40:55 »
en die o zo stoute bench (ik ben een dierenbeul!) heeft er ook voor gezorgd dat mijn honden een stuk rapper zindelijk werden...

Ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft, mijn honden zijn altijd na een week, 2 weken zindelijk geweest  :weetniet: Sky sliep dag 1 in de bench, want ja een pup wat geen goede start heeft gehad, in ne stal zat enz, na 1 nacht heb ik die terug in de berging gezet en sliep ze op bed  :fuu:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #108 Gepost op: juni 07, 2013, 16:44:55 »
Samenzwering?? Jeja, met den Aivic lukt alles (als gij ook beetje meewerkt uiteraard  :mrgreen: :mrgreen::vuistje:

hmmm...  :denk: 

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #109 Gepost op: juni 07, 2013, 17:41:35 »
en hij staat ocharm al zo mager... ge kunt zo zijn ribben tellen  :lol:

:rofl: :rofl:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #110 Gepost op: juni 07, 2013, 18:52:34 »
tussen 1 dag met meerdere keren uitlaten en dagelijks 9 u aan een stuk om er dan 's nachts weer in te vliegen, maande/jaren aan een stuk, vind ik toch wel heel veel verschillen zitten  :weetniet:

Dit vind ik terecht!!! Hier waren en zijn er nog benchen maar nooit heeft een hond daar 9 uur aan een tuk ingezeten tenzij, ik eens langs sliep 's nacht de pup niet en de andere indien ze het wilden met deurbench open!
« Le bonheur est une direction, pas une destination »

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #111 Gepost op: juni 07, 2013, 18:54:39 »
en wat dan met honden die ge simpelweg niet los kunt laten lopen als ge weg zijt of snachts  :weetniet: zelfs niet buiten in een hok
Dan oek je naar de redenen en zoek je een oplossing!
« Le bonheur est une direction, pas une destination »

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #112 Gepost op: juni 07, 2013, 19:10:21 »
Dan oek je naar de redenen en zoek je een oplossing!

klinkt mooi in theorie, maar denk dat de praktijk daar soms wel mijlenver vanaf staat. Arabella bvb plaste heel het huis vol. reden: medisch/anatomisch, maar zonder dat er via medicatie ondersteund kan worden. laat ik haar dan alles onderplassen in huis, waar mijn andere honden rondlopen, slapen, ... ? of zet ik haar de hele dag ergens in een badkamer ofzo waar ze totaal niets ziet, geen gezelschap heeft...? leuk om dan nog elke keer als je thuiskomt eerst heel het huis te gaan kuisen + de honden te wassen die in de zeik hebben gelopen en gelegen.

ander probleem was blaffen, ongeacht of ze moe was of niet, ze blafte altijd als ze overprikkeld werd. moet ik zo'n hond buiten zetten waar ze vanalles ziet? en weten dat de rest ergens anders zit waar ze er niet bij kan? lekker veel frustratie en overprikkeling voor haar. denk ook niet dat de buren ermee content zouden zijn.

ze beet ook aan mijn stoelen en tafel, ongeacht of ze veel beweging/activiteit had gehad of niet (en dan spreek ik over vier-vijf uur). ze had massa's kauwmateriaal ter beschikking, waar ze ook effectief mee bezig was.

en last but not least: ze viel constant Dakota lastig, met hevige conflicten als gevolg (lees maar even na wat er allemaal gebeurd is door haar toedoen). als ik die tussen de andere honden zet terwijl ik weg ben, kan ik beter aan de DA vragen of ik bij haar mag logeren met mijn honden, want er gebeuren gegarandeerd ongelukken.

nu wil ik wel eens weten hoe je dit op een andere manier dan met een bench leefbaar kon houden voor zowel je hond, je buren, je andere honden en jezelf?  :weetniet:

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #113 Gepost op: juni 07, 2013, 19:13:54 »
Ok wendy, er zijn altijd uitzonderingen op de regel, mr om daarom standaard een bench te introduceren bij een pup  :denk:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #114 Gepost op: juni 07, 2013, 19:19:51 »
Ok wendy, er zijn altijd uitzonderingen op de regel, mr om daarom standaard een bench te introduceren bij een pup  :denk:

die kan ik terugkoppelen door te vragen waarom een bench standaard wordt afgeraden?
zolang die hond daar geen uren aan een stuk in moet slijten en er daarbuiten wel degelijk vanalles met die hond gebeurt is er toch geen probleem?
ik denk trouwens ook dat er veel ergere dingen zijn die een hond kan/moet ondergaan dan een paar uur in een bench verblijven en daar spreekt niemand over  :weetniet:

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #115 Gepost op: juni 07, 2013, 19:22:59 »
die kan ik terugkoppelen door te vragen waarom een bench standaard wordt afgeraden?
zolang die hond daar geen uren aan een stuk in moet slijten en er daarbuiten wel degelijk vanalles met die hond gebeurt is er toch geen probleem?
ik denk trouwens ook dat er veel ergere dingen zijn die een hond kan/moet ondergaan dan een paar uur in een bench verblijven en daar spreekt niemand over  :weetniet:

Goh ik vind opgesloten zitten in een kamertje ook niks, zeker niet als dat dagelijks is hoor  :shock: Ik heb graag dat mijn honden kunnen kiezen waar ze liggen, op een kussen, op de stenen, op het gras, als ze hun poten willen strekken kunnen ze dat, altijd drinken ter beschikking, ze moeten nooit hun behoefte ophouden omdat ze hun anders bevuilen.... Ik heb ooit de bench gebruikt, bij blessure, bij de cockers die vochten (mr dat was dan om de dag, de ene dag de ene in de bench, de andere dag de andere) en bij opvangers omdat die anders wegkonden mr omdat ik standaard te doen, een heel leven lang? Nee dank je, als die ene opvanger toen een blijver was had ik een andere poort gezet zodat zij evenzeer buiten kon blijven!

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #116 Gepost op: juni 07, 2013, 19:25:12 »
Maar wat met mensen die géén tuin hebben?  :weetniet:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #117 Gepost op: juni 07, 2013, 19:25:32 »

het gaat er natuurlijk niet om om nu dingen te gaan opsommen die nog slechter zijn.

en tja, doe er maar lacherig over om een dier op te sluiten. Het  is maar nog eens een bewijs van hoe normaal het gevonden worden om dieren dagelijks te kooien en te beperken in vrijheid zodat ze net een rondje rond eigen as kunnen draaien.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #118 Gepost op: juni 07, 2013, 19:27:28 »
en tja, doe er maar lacherig over om een dier op te sluiten. Het  is maar nog eens een bewijs van hoe normaal het gevonden worden om dieren dagelijks te kooien en te beperken in vrijheid zodat ze net een rondje rond eigen as kunnen draaien.

ik doe er helemaal niet lacherig over. vind sommige reacties anti-bench een beetje overdreven. zwart-wit kijken is nooit goed hoor. er bestaat nog zoiets als grijs.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #119 Gepost op: juni 07, 2013, 19:28:29 »
Maar wat met mensen die géén tuin hebben?  :weetniet:

Al die mensen die zo'n hond(en) in huis halen en zelfs geen tuin hebben? Zit daar het probleem niet? Net gelijk iemand hier zei dat je ook geen paard houd als je de ruimte er niet voor hebt: groot gelijk.

ik kan me daar prima in vinden  :wink:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal