collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Verhuizen  (gelezen 803 keer)

Offline KimVE

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 116 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Verhuizen
« Gepost op: april 12, 2013, 13:56:47 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik weet niet goed waar ik deze topic moet zetten, dus heb hier maar voor gekozen.

Ik wou eens horen of jullie tips hebben, om onze honden zich te laten aanpassen aan een verhuis?

Ons huis is verkocht dus we verhuizen sowieso, naar waar juist weten we nog niet maar alleszins in de buurt.

Nu Jenka en Roxy gaan hier normaal geen probleem mee hebben, want die zijn ook mee verhuist van de studio naar ons huis. Natuurlijk waren ze toen nog jong en wonen we in ons huidig huis vijf jaar. Maar ik heb het meeste schrik hoe ons Sen er op gaat reageren.

Zij is het daar al gewoon van pup, en onze tuin is echt haar tuin. Nu haren bal is haren beste vriend, dus die gaat uiteraard mee, en we kijken vanzelfsprekend uit naar een woning met een tuin zoals ze nu heeft.

Maar tips zijn welkom.

Offline Xanthippe

• warme hondenvriend
  • *
  • 44 HV-Punten
Re: Verhuizen
« Reactie #1 Gepost op: april 12, 2013, 16:40:30 »
Persoonlijk zou ik het alleen laten opnieuw opbouwen, dus de honden niet meteen 8u of zo alleen laten in het nieuwe huis terwijl ik ga werken.

Offline DarrenRastaKaité

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2013, 16:48:36 »
Wij huren nu. Rasta ging al eens mee als we spullen gingen brengen toen we het net gehuurd hadden. Dan kon ze eens de kamers op haar gemak bekijken, enz. De dag van de verhuus was ze bij mijn mama en pas de tweede dag is ze bij ons gekomen... In het begin had ze het 's nachts erg moeilijk (hijgen, enz). Toen hebben we een nachtlampje gehangen en daarna was het beter. Het lampje heeft toen enkele weken aangeweest 's nachts en dan was het oké.

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2013, 17:09:39 »
Wij zijn deze zomer ook verhuisd, bij ons kenden de honden het huis al omdat we er maanden in gewerkt hebben en de hondjes gewoon mee gingen.
We hebben hun mandjes en benches mee verhuisd met hun oude dekentjes erin zodat ze hun vertrouwd geurtje nog hadden.
In het begin hadden ze het moeilijk wanneer wij aan het eten waren, voordien hadden wij een vierkante keukentafel en lagen ze daar onder als wij aan 't eten waren, in ons nieuwe huis zitten wij aan een  keukeneiland te eten, hier moesten ze terug een nieuw plaatske zoeken, dat heeft een paar dagen geduurd.
Het positieve aan het nieuwe huis was dat ze ons lieten uitslapen en nog steeds   :bow: vroeger begon er anders een beagle het gans kot bijeen te blaffen en nu wacht die geduldig af  :dance:

Offline kwikstaart

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 91 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: april 12, 2013, 17:23:57 »
wij zijn nu ook aan het renoveren en nemen de hond ook al mee, zodat deze het al kent
ik zou als je iets gevonden hebt, het alleen blijven precies ook terug opbouwen.

waar ben je iets aant zoeken ( van waar ben je nu?)

Offline Malka

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: april 13, 2013, 08:50:55 »
Wij zijn ruim een half jaar geleden verhuisd. Voor Malka veranderde er toen wel erg veel. Ze verhuisde nl van bij mijn ouders naar ons. Ik was 2 jaar eerder bij mijn vriend gaan wonen op een appartement en kwam gedurende die tijd 2 a 3 keer per week bij mijn ouders om met haar te gaan wandelen, maar verder zorgde mijn ouders voor haar.

Op voorhand enkele keren meenemen was voor ons geen optie aangezien Malka enorm wagenziek is... het zou dus alleen maar heel veel stress geven.
Wij hebben wel een DAP verstuiver ingestoken enkele dagen voor zij bij ons kwam en verder heb ik na haar komst een week verlof gepakt.
De eerste dagen ben ik niet weggeweest en daarna getest met een uurtje, en zo telkens iets langer.

Eigenlijk hebben we nooit echt problemen gehad... zodra de buren aanhaalde dat ze toch wel regelmatig blafte overdag hebben we daar de nodige voorzorgen genomen en voor zover we nu weten is alles in orde.

Succes!

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: april 13, 2013, 09:44:16 »
Ik heb nooit iets anders of speciaals gedaan als ik verhuisde en m'n honden hebben er nooit een probleem mee gehad.

Offline KimVE

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 116 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: april 15, 2013, 16:42:21 »
Thx iedereen voor de tips.

Zoals ik zei zijn Jenka en Roxy al eens verhuist en ging dit zonder problemen, enkel voor ons Senneke is dit de eerste keer.

Maar uiteraard zijn wij er, en al onze meubels, hun manden, etc dus daar hebben ze wel hun gekende geur. Ik hoop alleen dat we niet eerst moeten gaan huren, want dan is het nog eens 2 keer verhuizen.

We wonen nu in Lebbeke en zoeken ook in de zelfde regio, maar niet simpel want ook al staat er veel te koop er staat maar weinig te koop dat we zoeken, en dan moet je ontzettend snel zijn.

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #8 Gepost op: april 15, 2013, 16:46:04 »
Wij hebben daar eigenlijk niet moeilijk over gedaan  :oops:
Zondag verhuisd en maandag zat Pixel alweer alleen tijdens de werkuren  :oops:

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #9 Gepost op: april 16, 2013, 13:26:44 »
Wij hebben daar eigenlijk niet moeilijk over gedaan  :oops:
Zondag verhuisd en maandag zat Pixel alweer alleen tijdens de werkuren  :oops:
Zo ging het hier ook

Offline KimVE

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 116 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: april 19, 2013, 12:04:32 »
Ja de eerste twee dagen na de verhuis ben ik sowieso thuis dus normaal mag dit geen probleem zijn.

Vandaag weten we of we het huis dat we ons oog hebben op laten vallen, al dan niet hebben.

Zo niet vrees ik dat we eerst zullen moeten huren, aangezien onze tijd beperkt is en we ook niet een huis willen kopen om te kopen.

Natuurlijk een huurhuis vinden met onze honden zal ook niet zo makkelijk zijn vrees ik en nogmaals onze tijd is beperkt. Het wordt nog een ware uitdaging..

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: april 19, 2013, 12:14:10 »
Vandaag weten we of we het huis dat we ons oog hebben op laten vallen, al dan niet hebben.

:thumbs: Duimen op een positief antwoord straks!  :thumbs:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: april 19, 2013, 15:57:54 »
We duimen mee voor KimVE :thumbs:

Offline KimVE

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 116 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: april 22, 2013, 17:50:10 »
Bedankt iedereen.

We hebben goed en slecht nieuws gekregen.. De bank heeft ons dossier aanvaard dus krijgen een lening. Maar de verkoper wilt er nu vanonder uit en zegt dat hij het aan een 'neef' wilt verkopen.

Maar dit is een totaal andere discussie, dus zal hiervoor even een andere topic openen.

Toch al bedankt iedereen voor de tips. Hopelijk kan ik binnen een paar maanden zeggen, dat alles vlot is gegaan  :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal