Dus ze willen zelfs niet in de eigen tuin? En als je de deur open zet en weggaat? Zouden ze dan ook niet in de tuin gaan?
De hondjes samen met je zus uitlaten zodat ze je gewoon zijn. En telkens veel lekkers meenemen voor ze. Na een paar keer samen wandelen, kun je ook eens langskomen om ermee te wandelen wanneer jouw zus ook thuis is. Dan zien de hondjes dat je zus het wandelen goedkeurt (en veel snoepjes geven natuurlijk).
Een moeilijke , maar mss. belachelijk idee, vermits ze zo aanhankelijk zijn aan je zus, een kledingstuk dat je zus gedragen heeft meebrengen of zelfs aandoen ??
en komen ze niet kijken als je eigen hond (degene op pensioen) in de tuin loopt te snuffelen.Evt voorzien dat jij de honden eten geeft, buiten ...Dus dat je zus ze smrogens geen eten geeft maar jij dan tegen de middag ofzo (evt eerst binnen, tegen het raam en dan naar buiten werken)Als jullie echt willen dat de honden buiten gelaten worden door jullie
Dat is helaas moeilijk; ik ben volledig blind en mijn zus heeft 2 armen nodig voor haar 2 honden want 1 hondje daarvan springt/blaft/gromt naar alles en iedereen dat beweegt. Ik kan alleen volgen met mijn geleidehond maar dat is haast onbegonnen werk. Haar honden mogen snuffelen en alle mensen en andere honden begroeten, die van mij mag dat totaal niet. Dat is dus continu stil staan en wachten en ik kan mijn aandacht ook niet aan een andere hond geven dan .
Kan je ze niet aanlijnen en zo meenemen? Meesleuren desnoods in het begin
Ik zou dan gewoon het raam (of de deur) openzetten.Vanalles lekkers buiten leggen, zien dat ze honger hebben en er zelf vooral niet gaan staan kijken of ze pushen maar een ganse dag (of week) laten doen, op hun eigen gemak.Wie weet gaan ze dan wel eens langzaamaan uit zichzelf verkennen.
moeilijke gevallen...Het lijken mij overigens geen gelukkige hondjes. Is toch zielig zo een leven?Kan je zus er mee gaan wandelen enzo?
Vind het ook een beetje sneu voor de hondjes ...Misschien toch eens proberen met kleren van je zus, wie weet met wat (veel) geluk lukt het, duim alvast