collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Uitlaten als 't baasje lang van huis is  (gelezen 1219 keer)

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Infosite over/voor blinden en slechtzienden
Uitlaten als 't baasje lang van huis is
« Gepost op: april 15, 2013, 19:21:29 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Mijn zus woont naast mij en ik kan zo bij haar binnen.  Heerlijk want als ik langer weg ben en zij is thuis, dan kan ze op mijn gepensioneerde geleidehond passen en omgekeerd kan ook ik haar hondjes uitlaten ...

Dat laatste is althans de bedoeling!  M'n zus is nu 5 maanden thuis geweest maar gaat terug werken begin mei.  Haar hondjes liet ik vroeger ook al uit maar ze weigerden steeds buiten te komen, zelfs al stond ik daar met een speeltje, worstje, deed ik de tiktakdans, ...  Ook mijn moeder, op wie ze dol zijn, krijgt die hondjes dus niet naar buiten.  Je kan ze "vangen" en buiten zetten, maar dan staan ze daar met dichtgeknepen billen heel "bescheten" bij, zo van: "ik wil terug naar binnen!".  Dat doen ze dan ook door tegen de deur te plakken ... Zonder te willen plassen/poepen.  Dan heb ik het ook echt over een uur of langer buiten zitten want ik kan zo in de tuinzetel blijven zitten.  Ze zijn super super super eenkennig en lopen echt met niemand anders mee ...

Nu, mijn zus is dus weg van 07:15 tot vaak 18:15u of later als ze nog naar de winkel moet, en ik kan perfect die honden een paar x per dag uitlaten.  De hondjes hebben nl. vaak poep aan hun kontje hangen omdat ze zo dringend moeten maar niet willen als ik ze probeer buiten te laten; of desnoods doen ze zelfs in huis, of hebben ze obstipatie van het ophouden.  Vind dit echt super zielig en ik wil ze dus echt uitlaten.  Ze hebben een eigen tuintje dus het kan perfect.  Maar ze willen dus echt compleet niet naar buiten, en ik begrijp niet waarom of hoe ik dit kan veranderen ...

Het is nu 5 maanden geleden dat mijn zus terug is gaan werken en ik wil eens kijken of ik ze binnen een paar weken toch kan uitlaten ...

Iemand tips ...?

Veel groetjes vanwege Kim en haar 2 zwarte kanjers: Xpencer (Kiwipovey's Wally), geleidehond van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren & Olly (Candy Of Ardomes Delight), geleidehond op pensioen van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden

Online myriam.e

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3728 HV-Punten
Re: Uitlaten als 't baasje lang van huis is
« Reactie #1 Gepost op: april 15, 2013, 19:25:21 »
Een moeilijke , maar mss. belachelijk idee, vermits ze zo aanhankelijk zijn aan je zus, een kledingstuk dat je zus gedragen heeft meebrengen of zelfs aandoen ??

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: april 15, 2013, 19:35:11 »
Dus ze willen zelfs niet in de eigen tuin? En als je de deur open zet en weggaat? Zouden ze dan ook niet in de tuin gaan?

Offline klaproos

• warme hondenvriend
  • *
  • 95 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: april 15, 2013, 20:12:12 »
De hondjes samen met je zus uitlaten zodat ze je gewoon zijn. En telkens veel lekkers meenemen voor ze.
Na een paar keer samen wandelen, kun je ook eens langskomen om ermee te wandelen wanneer jouw zus ook thuis is. Dan zien de hondjes dat je zus het wandelen goedkeurt (en veel snoepjes geven natuurlijk).

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: april 15, 2013, 20:45:33 »
Dus ze willen zelfs niet in de eigen tuin? En als je de deur open zet en weggaat? Zouden ze dan ook niet in de tuin gaan?

Absoluut NIET; ze blijven altijd op / in de zetel of in het bed van m'n zus liggen!  Ook als mijn zus thuis is, komen ze niet zelfstandig in de tuin als de deur openstaat; ze moet ze zelf ook altijd naar buiten halen (maar bij haar komen ze wel en plassen/poepen ze ook).
Veel groetjes vanwege Kim en haar 2 zwarte kanjers: Xpencer (Kiwipovey's Wally), geleidehond van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren & Olly (Candy Of Ardomes Delight), geleidehond op pensioen van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: april 15, 2013, 20:47:14 »
De hondjes samen met je zus uitlaten zodat ze je gewoon zijn. En telkens veel lekkers meenemen voor ze.
Na een paar keer samen wandelen, kun je ook eens langskomen om ermee te wandelen wanneer jouw zus ook thuis is. Dan zien de hondjes dat je zus het wandelen goedkeurt (en veel snoepjes geven natuurlijk).

Dat is helaas moeilijk; ik ben volledig blind en mijn zus heeft 2 armen nodig voor haar 2 honden want 1 hondje daarvan springt/blaft/gromt naar alles en iedereen dat beweegt.  Ik kan alleen volgen met mijn geleidehond maar dat is haast onbegonnen werk. Haar honden mogen snuffelen en alle mensen en andere honden begroeten, die van mij mag dat totaal niet.  Dat is dus continu stil staan en wachten en ik kan mijn aandacht ook niet aan een andere hond geven dan :).

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: april 15, 2013, 20:48:48 »
Een moeilijke , maar mss. belachelijk idee, vermits ze zo aanhankelijk zijn aan je zus, een kledingstuk dat je zus gedragen heeft meebrengen of zelfs aandoen ??

Daar kan iets inzitten; mijn zus legt haar gebruikte kleren vaak ergens op een hoopje op haar bed en daar liggen de hondjes heel vaak op. Ik zal zo eens wat gedragen kleren van haar aandoen (ahummm). Wie weet ... Al geef ik 't een zeer kleine kans maar you never know!

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #7 Gepost op: april 15, 2013, 20:50:04 »
en komen ze niet kijken als je eigen hond (degene op pensioen) in de tuin loopt te snuffelen.

Evt voorzien dat jij de honden eten geeft, buiten ...
Dus dat je zus ze smrogens geen eten geeft maar jij dan tegen de middag ofzo  (evt eerst binnen, tegen het raam en dan naar buiten werken)

Als jullie echt willen dat de honden buiten gelaten worden door jullie

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: april 15, 2013, 20:52:55 »
en komen ze niet kijken als je eigen hond (degene op pensioen) in de tuin loopt te snuffelen.

Evt voorzien dat jij de honden eten geeft, buiten ...
Dus dat je zus ze smrogens geen eten geeft maar jij dan tegen de middag ofzo  (evt eerst binnen, tegen het raam en dan naar buiten werken)

Als jullie echt willen dat de honden buiten gelaten worden door jullie

Nee, alleen een hoop geblaf voor de raam (van 1 van die 2).

De honden hebben continu eten ter beschikking en eten alleen als mijn zus thuis is, en dit ook alleen 's nachts  :zot:.

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: april 15, 2013, 20:56:53 »
Het "probleem" is ook dat het om 2 broodfokhondjes gaat.  Het éne heeft ze gekocht toen die al 4 of 5 maanden oud was en het andere komt ook van een broodfokker en is nog een herplaatserke dat na 8 maanden continu bench "weg moest omdat de bazin liever een grotere hond wou  :zot: :zot: :zot:".

Enfin, die honden hebben nooit geleerd wat "spelen" is en dat andere honden leuk kunnen zijn, en kennen alleen maar "blaffen", toch zeker 1 van die 2, bij het andere gaat het nog.

Ik ben benieuwd of er nog meer tips komen.

Offline Illeke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 364 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: april 16, 2013, 10:47:43 »
Dat is helaas moeilijk; ik ben volledig blind en mijn zus heeft 2 armen nodig voor haar 2 honden want 1 hondje daarvan springt/blaft/gromt naar alles en iedereen dat beweegt.  Ik kan alleen volgen met mijn geleidehond maar dat is haast onbegonnen werk. Haar honden mogen snuffelen en alle mensen en andere honden begroeten, die van mij mag dat totaal niet.  Dat is dus continu stil staan en wachten en ik kan mijn aandacht ook niet aan een andere hond geven dan :).

Dus als ik het goed begrijp wil je niet gaan wandelen met de hondjes maar hun gewoon de mogelijkheid geven om hun eigen tuin hun behoefte te doen ...
Ik zou dezelfde tips als hierboven gebruiken maar dan toepassen in de tuin.
- een kledingstuk van je zus aandoen ...
- hun deken of kussen mee naar buiten nemen (als ze toelaten dat je dit neemt), oude kleding van je zus meenemen en in de tuin leggen
- eens afspreken om samen je zus naar haar huis te gaan en samen een routine opbouwen om bijvoorbeeld binnen te komen, een snoepje te geven, een bevel om naar buiten te gaan, een bevel om behoefte te doen, terug naar binnen gaan. Een vaste routine waarbij je het eerst samen doet met je zus en dan je zus meer en meer uit het beeld verdwijnt. (als iemand mijn honden komt loslaten vraag ik hen ook steeds om ongeveer dezelfde routine en bevelen te houden die ik gebruik)
- misschien je huidige routine verbreken. Als je ze steeds los probeert in de tuin te lokken, ze nu misschien aanlijnen en het vrij behoefte doen wijzigen in een zogezegd aangelijnde wandeling in de tuin.

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: april 16, 2013, 11:11:43 »
Kan je ze niet aanlijnen en zo meenemen? Meesleuren desnoods in het begin  :mrgreen:

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: april 16, 2013, 11:14:43 »
Kan je ze niet aanlijnen en zo meenemen? Meesleuren desnoods in het begin  :mrgreen:

Neen; zoals reeds geschreven: ze doen niets en blijven studerend voor een standbeeld in de tuin staan. Ze gaan er evt. bij liggen, maar denken er niet aan te plassen/poepen als je hen daar dan in de tuin zet.

Mijn zus moet de honden ook altijd aanmanen iets te doen overigens, en hen naar buiten lokken, maar dan doen ze dus wel iets :).

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: april 16, 2013, 11:20:51 »
 :denk: moeilijke gevallen...

Het lijken mij overigens geen gelukkige hondjes. Is toch zielig zo een leven?
Kan je zus er mee gaan wandelen enzo?

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #14 Gepost op: april 16, 2013, 11:23:40 »
Ik zou dan gewoon het raam (of de deur) openzetten.
Vanalles lekkers buiten leggen, zien dat ze honger hebben en er zelf vooral niet gaan staan kijken of ze pushen maar een ganse dag (of week) laten doen, op hun eigen gemak.
Wie weet gaan ze dan wel eens langzaamaan uit zichzelf verkennen.

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: april 16, 2013, 15:15:25 »
Ik zou dan gewoon het raam (of de deur) openzetten.
Vanalles lekkers buiten leggen, zien dat ze honger hebben en er zelf vooral niet gaan staan kijken of ze pushen maar een ganse dag (of week) laten doen, op hun eigen gemak.
Wie weet gaan ze dan wel eens langzaamaan uit zichzelf verkennen.

Helaas, de deur staat bij goed weer dus altijd open. Er staat ook een mandje buiten en er liggen op het gras ook kluifjes. Gewoon inderdaad lastige gevallen :). Maar ik ga 't eens proberen met oude kleren van haar!

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: april 16, 2013, 15:18:24 »
:denk: moeilijke gevallen...

Het lijken mij overigens geen gelukkige hondjes. Is toch zielig zo een leven?
Kan je zus er mee gaan wandelen enzo?

Ze gaat er wel mee weg maar meestal na haar werk of in het weekend.

Ze heeft hen onlangs meegegeven met een gediplomeerde en supergoeie uitlaatservice omdat ze geopereerd is aan haar enkel en dat werd voor die hondjes ook een fiasco; ze wilden gewoon niet mee, zelfs al stond je dan in het bos. Lastig hé?! Ze willen blijkbaar enkel met hun baasje naar buiten ...

Online myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: april 16, 2013, 19:10:05 »
Vind het ook een beetje sneu voor de hondjes ...

Misschien toch eens proberen met kleren van je zus, wie weet met wat (veel) geluk lukt het, duim alvast :thumbs:

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: april 16, 2013, 19:16:34 »
Vind het ook een beetje sneu voor de hondjes ...

Misschien toch eens proberen met kleren van je zus, wie weet met wat (veel) geluk lukt het, duim alvast :thumbs:

Ja, net zoals de hond van m'n vader, zijn dit ook super super super aanhankelijke hondjes die echt dwepen voor m'n zus, maar niet omkijken naar anderen; best lastig is dat soms.

Ik ga het zeker proberen met die kleren vanaf volgende week; ben zelf superveel weg de volgende dagen, maar zij is nog thuis nu :).

Offline Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: mei 11, 2013, 08:26:34 »
Even een update.

Helaas willen de hondjes op geen enkele manier naar buiten komen, wat ik ook doe (kleren zus, snoepjes, ...).  Mijn zus krijgt ze ook amper buiten (ze gaan niet zonder haar naar buiten).

Er is wel al een kleine "positieve verandering" doorgevoerd.

Mijn zus is haar honden 2x/dag KVV gaan voeren waardoor ze 's morgens toch zeker hun grote behoefte doen en ook 's avonds na haar thuiskomst maar dan is het niet meer zo superdringend ofzo.

Ik weet niet of ik die honden ooit zo ver ga krijgen om ze naar buiten te krijgen en te plassen/poepen in de tuin.  Ik kan ze zelf echt onmogelijk meenemen voor een wandeling want anders had ik 't zeker gedaan (want dan doen ze sowieso iets).  Maar ik heb onlangs geprobeerd om één van de honden toch op te tillen en mee te nemen naar buiten, en die heeft dan minutenlang trillend plat op de grond gelegen om dan ineens ook heel snel naar binnen terug te lopen ... Nochtans heb ik ze nog nooit iets misdaan ...  't Zijn toch 2 aparte hondjes, haha!

Maar ik ben al blij dat het vaak dringende poepprobleem al is opgelost!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal