collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Toby  (gelezen 953 keer)

Offline Saantje

• hondenvriend pro
  • *
  • 85 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Rattery Saantje
Toby
« Gepost op: september 28, 2006, 16:22:17 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Toby is geboren bij mensen die een ongeluksnestje hadden, als de pups 4 weken oud waren zag de moeder die al als concurrenten en heeft ze de pups willen afmaken want gelukt is behalve 1 Toby leefde nog. Rond die tijd gingen wij een kijkje nemen en kregen we de pup al mee, hij zou anders toch sterven zeiden ze

Offline krista

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 580 HV-Punten
Re: Toby
« Reactie #1 Gepost op: september 28, 2006, 17:28:28 »
Toby gedrag naar andere honden is puur dominant gedrag . Het plassen op speelgoed en slaapplaats van anderen incluis .

Offline Saantje

• hondenvriend pro
  • *
  • 85 HV-Punten
    • Rattery Saantje
« Reactie #2 Gepost op: september 28, 2006, 17:35:22 »
Ja, hij is altijd al dominant geweest, dat wist ik ook dat het dominantie is.
Maar het maakt het er niet gemakkelijker op om dat te weten natuurlijk...

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #3 Gepost op: september 29, 2006, 08:18:11 »
Idd Toby lijkt me een erg dominant hondje....niet alleen naar honden toe maar ook naar jullie (lees: pootje opheffen als hij niet mee mag).

Wat mag Toby allemaal in huis?

Offline Saantje

• hondenvriend pro
  • *
  • 85 HV-Punten
    • Rattery Saantje
« Reactie #4 Gepost op: september 30, 2006, 00:43:57 »
Hij is over het algemeen erg dominant hoor. Ook probeerde ie altijd te rijden op ons als ie jonger was enz...
Als hij aandacht wil gromd hij soms, maar het is dus niet zo dat wij daar op in gaan, we negeren het gewoon.
Hij blijft gewoon proberen maar ik vraag me af waarom want we geven toch nooit toe als hij zich zo uit...

Wat bedoel je met "Wat mag Toby allemaal in huis?"

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #5 Gepost op: september 30, 2006, 09:18:16 »
Hij is over het algemeen erg dominant hoor. Ook probeerde ie altijd te rijden op ons als ie jonger was enz...
Als hij aandacht wil gromd hij soms, maar het is dus niet zo dat wij daar op in gaan, we negeren het gewoon.
Hij blijft gewoon proberen maar ik vraag me af waarom want we geven toch nooit toe als hij zich zo uit...

Wat bedoel je met "Wat mag Toby allemaal in huis?"

dat grommen idd blijven negeren....als het echter erger wordt of blijft duren zou ik hem een 'time-out' geven....5 minuutjes apart zetten. Kijk hem daarbij niet aan, zeg niets,...

Met die vraag bedoel ik: mag hij in de zetel, hoe is zijn eetpatroon, waar slaapt hij, hoe zijn de regels,...?

Offline Saantje

• hondenvriend pro
  • *
  • 85 HV-Punten
    • Rattery Saantje
« Reactie #6 Gepost op: september 30, 2006, 17:45:23 »
De regels zijn heel anders dan bij Zaro omdat hij epilepsie heeft en dus constant

Offline Saantje

• hondenvriend pro
  • *
  • 85 HV-Punten
    • Rattery Saantje
« Reactie #7 Gepost op: oktober 04, 2006, 00:21:58 »
Eventjes een update van vandaag.
Toby wou het eten van onze kat Mindey stelen en kwam erop afgestoven, Mindey mag dan wel 16haar oud zijn maar is zeker geen katje om zonder handschoenen aan te pakken

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #8 Gepost op: oktober 04, 2006, 22:25:21 »
oei is idd wel minder....nu ja kan er niet echt boos om zijn...als die huishoudster geen egzag heeft....misschien zorgen dat ze niet meer bij Toby kan komen?

Hem nadien straffen haalt idd niets uit....dan weten ze niet meer waarom je ze straft.

Offline Saantje

• hondenvriend pro
  • *
  • 85 HV-Punten
    • Rattery Saantje
« Reactie #9 Gepost op: oktober 05, 2006, 23:24:18 »
Mja onze huishoudster heeft nergens geef gezag over om eerlijk te zijn.
Ik kan der niet weghouden van Toby, ze is nu namelijk huishoudster en doet het hele huis.
Als ik niet thuis ben en mijn ma werkt moet ze zelfs bij Toby zijn (controle op zijn epilepsie!)

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #10 Gepost op: oktober 06, 2006, 08:13:59 »
Mja onze huishoudster heeft nergens geef gezag over om eerlijk te zijn.
Ik kan der niet weghouden van Toby, ze is nu namelijk huishoudster en doet het hele huis.
Als ik niet thuis ben en mijn ma werkt moet ze zelfs bij Toby zijn (controle op zijn epilepsie!)

oei ja idd best lastig h

Offline Saantje

• hondenvriend pro
  • *
  • 85 HV-Punten
    • Rattery Saantje
« Reactie #11 Gepost op: oktober 06, 2006, 17:03:20 »
Ja das miss het beste...

Offline granny

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • http://www.hardzatenvals.be
« Reactie #12 Gepost op: oktober 17, 2006, 08:03:15 »
Ik heb het idee dat er teveel aandacht aan Toby gegeven wordt. Juist door constant op hem te letten en hem privileges te geven, zoals het slapen op bed, maken dat hij zich heel wat voelt.
Ik weet niet in welke mate hij epilepsie heeft, maar hem minder ruimte geven om zich dominant op te kunnen stellen zal waarschijnlijk toch iets uitmaken. Mijn schoonzus had ook een hond met epilepsie (aanval duurde vaak een paar uur), maar hij ging echt niet overal mee naartoe, ook werd er niet konstant op hem gelet. Wat mij wel opviel, was dat hij juist een aanval kreeg nadat hij erg druk was geweest of er voor hem iets spannends was gebeurd. (Had soms 3 aanvallen in de week)

De hond zelf is inmiddels overleden, maar hij had toch de respectabele leeftijd behaald van 12 jaar. (was een hond van 80cm schofthoogte)

Peace sells, but who is buying?

Offline Saantje

• hondenvriend pro
  • *
  • 85 HV-Punten
    • Rattery Saantje
« Reactie #13 Gepost op: oktober 18, 2006, 01:38:20 »
Over dat aandacht, mja ik weet het niet.
Hij is wel altijd in de buurt maar hij slaapt dus 99% van de tijd en we laten hem met rust omdat we weten dat hij dan ook meer en meer aandacht zal gaan vragen als we hem constant aandacht geven dus we laten hem buiten om te plassen en bij ons in de buurt, maar we doen dan wel ons werk en we zitten niet bij hem.
Hij heeft zware epilepsie en ze is onaangekondigd, het kan gebeuren tijdens het eten, slapen, spelen, of het nu druk is of rustig. Eens de aanvallen beginnen stoppen ze niet, we moeten zo snel mogelijk zijn  kaken open doen en zijn pilletje geven, dan stopt het bij de 3de aanval normaal gezien, als we het pilletje niet zouden geven (dus de aanval niet zien) blijven de aanvallen op elkaar opvolgen.
Zaro mag dan

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal