collapse

Auteur Topic: Tips gevraagd wat betreft dominante tante  (gelezen 253 keer)

Offline barbera

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • groeten Barbera
Tips gevraagd wat betreft dominante tante
« Gepost op: juni 04, 2019, 18:17:58 »
Twee jaar geleden heb ik Pinda uit het asiel gehaald. Een pittige dame: vermoederlijk mix Staff-whippet. Zij was toen al twee. De eerste keer is ze gevonden in de buurt van Leeuwarden, ze is herplaatst geweest, maar moest na een jaar weg 'wegens scheiding' (twijfels van mijn kant). Daarna veranderd van angstig hondje naar bijter van mensen. Laatste plaatsing binnen 3 dagen terug: buurvrouw gebeten. Ze reageert pittig op oogcontact en wil graag bepalen wat er gebeurt. Met mijn man en mij was er meteen een klik. Helaas door fouten van begeleiding van onze kant 3 bijtincidenten gehad met bezoek ( nu al anderhalf jaar niet, door aanpassen van ons gedrag tov Pinda, bench, muilkorf of verplicht op mand).

Pinda had enorme prooiagressie: auto's fietsers joggers etc. Heel soms lijkt ze hierin terug te vallen, maar meestal is dit vooral spiegel (daar is ze heel sterk in ) voor hoe ik me voel of gedraag.

We hebben er al veel tijd en moeite in gestoken; ik heb zelf een opleiding GT gedaan(al enige tijd geleden voor vorige tophond), maar die is niet voldoende geweest voor deze problematiek. Andere GT bezocht, hondenschool gedaan om basis te verbeteren/ versterken. We hebben een goede band. I :loved: her!!

We zijn al enorm gegroeid in begeleiden van het veranderen van gedrag.
Maar toch graag wat tips van anderen!!

-Spel is bij Pinda heel lastig, ze is enorm snel afgeleid of breekt het spel af.

-fietsen ben ik aan begonnen nadat er verbetering zat in haar gedrag. Dit vond ze erg tof, ik alleen maar prijzen. Maar de afgelopen twee keer lijkt ze niet te willen rennen. Ik zit mijn hoofd te breken over feit of dit een 'machtspelletje' is (dominante tante, anders kan ik het niet omschrijven) en hoe ik dat kan ombuigen naar een activiteit die ons beiden plezier geeft.

Offline barbera

• *
  • groeten Barbera
Re: Tips gevraagd wat betreft dominante tante
« Reactie #1 Gepost op: juni 04, 2019, 18:21:18 »

Offline benji

• *
« Reactie #2 Gepost op: juni 05, 2019, 15:34:20 »
ze heeft een mooie snoet ...

We hebben een speciale hond pfff 
we hebben hem nu onder controle gelukkig ..heeft veel geduld gevraagd ..

hij zal nooit een allemansvriendje worden ..is dan ook een goede waakhond die zich niet laat omkopen ..dat is ook wel positief hé

Wij houden hem wel bezig ..hondenschool in DEB geraakt ..haha maar hij kan soms traag afkomen bij oproep . (ik kom wel baasje ...) ..

Blijf voorzichtig als iemand tekort staat, maar heb hem wel onder controle leren houden
geen incidenten

Niemand moet hem aankomen
 Agility doet hij liever
Maar moet wel zeggen dat ik hem overdreven ( :mrgreen:) complimenteer
vreugdedansje ..snoep ....Onze macho voelt zich dan belangrijk

Als hij niet mee wil rennen dan mss weer stapvoets..overdrev en complimenteren ..
zorgen dat je de meeste interessante persoon bent van de wereld
Lekkere geurtjes (lekkere, sterk geurende snoepjes, piepballetje in hand ...
Uitvinden wat zij leuk vindt , graag heeft ..ZOEKEN MAAR ....
en haar behandelen als waakhond ..niemand hoeft haar aan te komen, 
Onze hond staat onder onze bescherming en wat minder aangenaam is.... :doh: wij staan ook onder zijn bescherming

BIJ bezoek houden we hem dan ook apart ..

Houd er de moed in, het is wel een uitdaging hé :thumbs:

Offline barbera

• *
  • groeten Barbera
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2019, 08:51:19 »
@benji; dank voor je reactie.

Moest wel lachen ben van de week wezen fietsen en toen ging het weer als vanouds. Ik heb idd ook altijd snoepjes bij me en wachten bij oversteken en rustig door de bochten ging prima.

Ik merk dat ik er gewoon rekening mee moet houden dat ze heel snel afgeleid is, mijn normale gang van zaken is op tijd aandacht vragen en dat werkt over het algemeen prima.

Leuk dat je ook zo'n pittige hebt, altijd fijn om van elkaar te leren.

PS stokken spelen gaat wel goed, misschien is het gewoon geen ballen/ frisbee dame, terwijl ik had verwacht dat ze dat heel leuk zou vinden

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal