collapse

Auteur Topic: Tess  (gelezen 5650 keer)

Online runa

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • De Hansbeekse hoeve
Re: Tess
« Reactie #40 Gepost op: juli 31, 2019, 13:06:56 »
Probleem opgelost. Ik was vergeten dat ik puppyrenpanelen besteld had  :lol:
Ik hoop alleen dat ze er vannacht niet moeilijk over doet.

Offline Perdita

• *
« Reactie #41 Gepost op: juli 31, 2019, 13:12:51 »
Je ziet het haar denken: "Verdorie." :lol:.

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #42 Gepost op: juli 31, 2019, 14:02:39 »
Herkenbaar. De hond van mijn ouders (een Mechelaar) is als puber twee keer boven gesukkeld. Vermoedelijk verschoten en naar boven gevlucht. Maar durfde ook de trap niet af. De tweede keer was ik alleen thuis met haar en net geopereerd aan mijn enkel. Ik ben toen met haar in mijn armen op mijn klont de trap af gekomen. Volgens mij was ze toen zó bang dat ze het nooit meer gedaan heeft.
Je traphekje ziet er goed uit. Succes vannacht!

Offline sepke

• *
« Reactie #43 Gepost op: juli 31, 2019, 17:56:54 »
Super opgelost!

Naar beneden is ook veel enger hé, zelfs (of zeker) als je gedragen wordt. Maar het moest natuurlijk.

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #44 Gepost op: juli 31, 2019, 23:33:48 »
Probleem opgelost. Ik was vergeten dat ik puppyrenpanelen besteld had  :lol:
Ik hoop alleen dat ze er vannacht niet moeilijk over doet.

Ik ben benieuwd, wil u geen hoop ontnemen maar zo een panelen zouden een eitje zijn voor een hond als Quincy, die van u ziet me er ook een tamelijk grote en ondernemende madam uit :fuu: :vuistje:

Online runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #45 Gepost op: augustus 01, 2019, 10:14:04 »
De panelen waren iets verschoven en ze is beginnen piepen toen ze hoorde dat ik wakker was maar ze is wel beneden gebleven.  :thumbs: Ik ben er nog altijd niet achter waarom ze precies naar boven wil.

Gisteren wel een heftige wandeling gehad. Eerst de chihuahua van de buren die ontsnapte en Tess kwam uitdagen (de buurvrouw vond het grappig en bleef nog even staan kijken met de chi op haar arm :roll:) , een straat verder ook 2 kleine hondjes die ontsnapt waren (die man heeft zich wel uitvoerig geëxcuseerd). Dan nog een eind verder was er een katje dat recht op ons af kwam, duidelijk geen schrik van ons. Tess was daar eerder nieuwsgierig naar maar ze weet niet hoe ze daar mee moet omgaan en is veel te bruut. Het katje bleef dan gelukkig toch nog op afstand. Het uitvallen naar andere honden is volgens mij ook omdat ze niet weet hoe ze wél moet reageren maar dat maakt het niet gemakkelijker, zeker in situaties waarin er plots een hond voor haar neus staat.

J. heeft wel de goeie reflex gehad om telkens tussen Tess en de andere hond/kat te gaan staan  :bow: Er op terug kijkende zijn we wel aan het twijfelen of het wel de goeie kant op gaat tussen Tess en J. In het begin blafte ze wel als hij binnen kwam, dat doet ze nu niet meer. Maar toen liet ze zich wel ook aanraken door hem, kwam ze dichter en nam ze gemakkelijk voedsel uit zijn hand. Gisteren waren we blij dat ze tijdens de wandeling toch een paar koekjes uit zijn hand durfde pakken en dat ze in huis kwam terwijl hij ook binnen was  :?
Nochtans letten we zo veel mogelijk op triggers (aankijken, plotse bewegingen, bewegingen naar haar toe,...) en proberen we het zo positief mogelijk te houden voor haar (hij probeert haar te negeren, geeft of gooit regelmatig iets lekker, geeft haar eten als hij hier is) maar het lijkt alsof het erger wordt ipv beter.  :weetniet:
Overigens tijdens de wandeling ook 2 verschillende mannen tegen gekomen die haar elk wilden aaien. Ze gaat er nieuwsgierig naar toe en als ze aangeraakt wordt draait ze weg maar ze komt dus wel dicht genoeg om aangeraakt te kunnen worden. Dat doet ze bij J. niet meer.

Qua zindelijkheid ook een paar ongelukjes gehad. 2x in huis en 2x op de koer. Ik hoop dat ze niet denkt dat het op de koer wel mag. Op zich is ze wel zindelijk maar ze toont niet aan (of ik begrijp het niet/verkeerd) wanneer ze moet. Ik moet er dus echt op letten om haar op tijd buiten te laten.

Er zit ook een egel in de tuin waar ze hevig naar uitvalt. Die egel zit dan ook telkens aan de ingang van mijn tuin waardoor het s'avonds vaak lastig is om haar uit te laten :doh:

En dan dus het probleem met de trap. Het wordt duidelijk dat het 'ideale' hondje dat we de eerste week zagen een illusie was en dat er meer werk aan is dan dat. Op zich nog altijd niet verwonderlijk gezien haar verleden maar ik twijfel vaak of ik goed bezig ben. Ik ga meer moeten bijleren over hoe ik met haar en haar issues moet omgaan.

Offline sepke

• *
« Reactie #46 Gepost op: augustus 01, 2019, 13:18:58 »
Vooral de band met J zou toch echt wel moeten beteren hé, want tenslotte moet hij er veel mee samen zijn ook.

Kan je haar reacties naar hem eens niet filmen? Ben daar wel benieuwd naar.

Online runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #47 Gepost op: augustus 02, 2019, 11:06:12 »
Ik heb gisterenavond een paar filmpjes gemaakt.

Hier had hij een snoepje gegooid maar het was op de een of andere manier onder mijn stoel beland  :doh:

Tijdens het koken

Nog wat koekjes gooien

Offline sepke

• *
« Reactie #48 Gepost op: augustus 02, 2019, 12:51:37 »
Hmmm, ja, ik snap waarom je dit niet zo graag ziet, ze is duidelijk heel onzeker tov hem. Nu, ze gaat niet in tegenreactie hé, dat deed Sky wel. Maar ik zou idd niet forceren door teveel toenadering te vragen, denk dat dat niet gaat werken. Maar dat doen jullie dus idd al niet hé. Zou hij eens jouw parfum moeten dragen?  :vuistje: Er is in ieder geval iets dat wat ze niet vertrouwt.

Heb dit mss ook gemist, maar woont je vriend daar bij jou? Ik geloof gelezen te hebben van niet?

Hoop dat je snel tips krijgt waarmee je aan de slag kan, ik zou het ook niet meteen weten.

Online runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #49 Gepost op: augustus 02, 2019, 13:30:20 »
Ze zal inderdaad eerder vluchten. Hij woont hier niet maar blijft wel af en toe slapen.

Online Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #50 Gepost op: augustus 02, 2019, 13:44:28 »
Pepsi (herder mix) zou heel wantrouwig worden moest H hier zo zijn best doen  :mrgreen:

Ik heb het bij Pepsi als volgt aangepakt maar weet niet of het iets voor Tess zou zijn ...
Pepsi was panisch als pup, enige voordeel bij haar was dat zij in de eerste plaats ging vluchten en als 2e ging ze verstijven, ze is nooit naar uitvallen gegaan. 
Pepsi had een noodlijntje aan in t begin zodat we het vluchten konden vermijden of toch inperken, eens ze wou eten (gewoon bak eten in haar bench zetten) als ik binnen de meter stond zonder nog maar in haar richting te kijken heb ik gekozen voor het iet of wat forceren van een band door een riem van 2m aan de heupgordel vast te maken waardoor ze in mijn buurt moest blijven voor de rest negeerde ik haar compleet, eerste dag vond ze het best eng maar buiten staart tussen de benen en blijven staan  ging ze niet over naar verstijven waardoor k ben doorgegaan. Dag 2 was al een heel stuk beter, ze ging op t eind van de lijn zitten, dag 4 ging ze liggen na een week had ze rust gevonden met losse lijn en was ze relax als ik opstond, ze ging gewoon rustig mee.
Was het daarmee opgelost, absoluut niet maar ze had wel rust gevonden in het samenleven met mensen om haar heen en dat was genoeg, ze kon weer gaan en staan waar ze wou en verkoos toch wel dezelfde ruimte als mij.
Een jaar na adoptie kwam ze voor het eerst naast mij zitten op de bank, mijn hart maakte een sprongetje  :lol:
Die dag ging ze het eerst los op wandeling.
Pepsi zal nooit een sociale hond worden maar k zou ze zo weer adopteren, heerlijk eigenwijs hondje is het dat mij blijft verbazen.  H heeft ze aanvaard maar ze zal nooit voor een aai bij hem gaan.  Toen we naar Slovakije waren in mei kreeg ik een berichtje van onze dogsit 'Ik heb Pepsi mogen aaien  :shock: :shock: :shock:'
Na 9 jaar  :mrgreen: :vuistje:

Het vastmaken aan mij heb k wel al vaak gebruikt bij herplaatsers met issues naar mensen, Oxo had de dag zelf al zoiets van ok ok ik kom gewoon op u schoot zitten (had bij de vorige eigenaars 6 maand nodig om 1 pers te vertrouwen, de partner heeft ze nooit vertrouwd) Nougat had een dag of 3 nodig, beide geëvolueerd naar sociale  honden.

Online runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #51 Gepost op: augustus 02, 2019, 14:10:20 »
Een interessante methode maar geen idee of het bij Tess zou werken. De eerste keer dat J. hier binnen kwam heeft ze wel lelijk gedaan naar hem. Vorig weekend zijn we ook eens gaan wandelen. Ik wou terug keren om een poepzakje in de vuilbak te gooien. Ik heb dan de leiband aan hem gegeven maar het was duidelijk dat Tess daar héél onzeker van werd en veel liever bij mij wou zijn. Later die wandeling heeft hij ook geprobeerd haar te aaien (ze zat letterlijk voor hem te schooien) en het is sindsdien dat ze hem terug veel minder vertrouwt. We mogen dus echt niet te veel forceren.
Ik denk dat ik zelf ook niet helemaal op mijn gemak zou zijn als ik Tess aan J. vastbind :shifty:
Misschien is het wel een idee om er voor te zorgen dat ze niet naar buiten kan vluchten (of naar binnen als wij buiten zijn). Tijdens de wandeling kan ik ook wel de leiband doorgeven aan hem terwijl ik ook gewoon mee wandel  :weetniet:

Het is wel duidelijk dat er een bepaalde afstand is die ze probeert aan te houden. Als J. wat verder weg gaat dan durft ze mee te gaan, als hij wat dichter komt dan gaat ze weer weg.

Online runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #52 Gepost op: augustus 02, 2019, 14:14:58 »
Ze voelt zich ook meer op haar gemak als er een barrière tussen zit. Vb de glazen deur in de keuken, als ze in haar bench zit, het hekje aan de trap,...
J. heeft intussen wel al aanvaard dat hij haar nooit zal kunnen knuffelen zoals ik dat kan. Ik blijf nog ergens de hoop koesteren dat ze volledig zal open bloeien.

Online Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #53 Gepost op: augustus 02, 2019, 14:23:33 »
T is dat dat k ook niet weet of het iets voor Tess is en als je je zelf er wat onzeker of twijfelachtig bij voelt dan zou k er niet aan beginnen.
K zou persoonlijk wel stoppen met koekjes gooien en pogingen tot aaien en haar straal negeren,  dat zie ik bij onze honden onderling ook.  Honden die zich uitsloven of toenadering zoeken naar een onzekere nieuwkomer (hoe goed ze het ook menen) doen er langer over dan de honden die geen interesse tonen (daar loopt de onzekere hond sneller achter om geuren vast te krijgen van die hond)

Offline antje

• *
« Reactie #54 Gepost op: augustus 02, 2019, 17:16:34 »
T is dat dat k ook niet weet of het iets voor Tess is en als je je zelf er wat onzeker of twijfelachtig bij voelt dan zou k er niet aan beginnen.
K zou persoonlijk wel stoppen met koekjes gooien en pogingen tot aaien en haar straal negeren,  dat zie ik bij onze honden onderling ook.  Honden die zich uitsloven of toenadering zoeken naar een onzekere nieuwkomer (hoe goed ze het ook menen) doen er langer over dan de honden die geen interesse tonen (daar loopt de onzekere hond sneller achter om geuren vast te krijgen van die hond)

Zo zou ik het ook doen, compleet negeren en haar de kans laten om zelf toenadering te zoeken als ze daar klaar voor is en dan pas rustig belonen.

Offline sepke

• *
« Reactie #55 Gepost op: augustus 02, 2019, 22:05:55 »
Bij Sky werkte dat idd ook niet, zelfs dat was te snel, maar ze at die snoep wel, maar voelde zich dan meteen te dichtbij, waardoor ze weer in 'onzekerheid' ging.

Online runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #56 Gepost op: augustus 02, 2019, 23:11:19 »
Dat gaat hij niet graag horen  :doh: Hij is er graag bij betrokken en hij had zelfs net een heleboel snoepjes voor haar gekocht. :oops: Maar misschien moeten we het toch maar eens proberen.
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2019, 23:20:41 door runa »

Online runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #57 Gepost op: augustus 05, 2019, 10:04:07 »
Zaterdag op wandeling aan de praat geraakt met een man uit de buurt, hij kon haar wel uitvoerig aaien  :weetniet:

Tegenover J. is ze ook heel wisselvallig. De ene moment zit ze vlak naast hem en een tijdje later verstopt ze zich in het verste hoekje van het bergkot. Ik heb haar uiteindelijk uit het kot gehaald en dan was het terug wat beter, wat me doet denken dat ik haar misschien meer moet beperken in dat vluchtgedrag. Anderzijds vond ik dat ze dit weekend meer stress had dan anders als hij hier is (hijgen, zenuwachtig rondlopen)
Vanmorgen ook, de ene moment ligt ze in zijn buurt en als hij haar wil buiten laten, wat hij al eerder heeft gedaan, schiet ze in een paniek weg. (ik was nog boven en wist niet dat hij dat wou doen, anders had ik haar zelf buiten gelaten)

Ik hou me vast aan het positieve, ze komt met momenten echt al dicht bij hem. Maar J. begrijpt haar niet en hij vindt het frustrerend dat wat de ene dag wel lukt op een andere dag niet meer gaat. Ik kan ook vaak geen (goed) antwoord formuleren op zijn vele vragen.

Nu zit ik te denken om misschien toch iemand te laten komen die het gedrag goed kan analyseren en meer duidelijkheid kan scheppen. Ik denk niet dat het een onoverkomelijk probleem is maar ik denk dat het voor J. wel gemakkelijker zal zijn als hij een duidelijke uitleg krijgt. Met momenten weet ik zelf ook niet wat ik er van moet denken en het feit dat ik de 'deskundige' ben in de hele situatie helpt dan niet  :doh: Dus het zou misschien wel handige zijn als we een houvast hebben.

Offline sepke

• *
« Reactie #58 Gepost op: augustus 05, 2019, 12:48:31 »
Ik snap je wel. Ik zou het zeker niet laten om dat te doen. Ik zou het ook niet meteen weten nl. Mss krijg je zo wel een kijk op de situatie waaraan je helemaal niet dacht.

Offline Ilse23

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #59 Gepost op: augustus 05, 2019, 13:00:10 »
Runa, ik denk dat je té snel resultaat wil...
Dit is een hond met een onfijne voorgeschiedenis. Reken op zeker 6 maanden voordat ze helemaal haar 'ik' zal tonen en dat ze wat bijgeschaafd is op verschillende vlakken...
Als ze zich niet comfortabel voelt bij jouw vriend, laat ze doen... dat komt op termijn wel goed maar geef het tijd. Laat haar rustig tot zichzelf komen, vaste gewoontes aanleren zoals eten en wandelen...
Het nu al zeggen dat jouw vriend haar nooit zal kunnen knuffelen, daar is het nog té vroeg voor.

Geduld is de sleutel tot succes... Hoogstwaarschijnlij k was haar vorige baasje een man en is die haar niet goed bevallen...

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal