collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Sultan verhuizen of niet?  (gelezen 675 keer)

jdebedts

• Gast
Sultan verhuizen of niet?
« Gepost op: oktober 04, 2006, 08:57:18 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hallo,

Bij mijn schoonouders zaten tot verleden weekend 2 Husky's. Zondag is Linka overleden.  :(
Sindsdien is het duidelijk dat Sultan treurt. Niet verwonderlijk Linka was 15 en Sultan is zijn ganse leven bij haar geweest. Ooit waren er daar 4 honden, maar hij blijft nu als laatste over.
Mijn schoonouders willen gezien hun leeftijd geen nieuwe hond meer.

Bij mij thuis hebben we een Jack Russel en een Newfoundlander.

Nu zitten we te twijfelen. De Husky treurt maar eet eigenlijk nog wel. Hij is ook al 12 jaar oud. Zouden we hem verhuizen naar ons huis?
Sultan kent onze honden niet, echt agressief is hij niet, maar als echte husky heeft hij wel al zijn palmares, zoals kippen, katten, ratten, ....

Verwachten jullie conflicten tussen onze honden en Sultan. Is 12 jaar niet te oud om hem nog te verhuizen, of denken jullie dat het juist goed is om hem wel te verhuizen?

Alle input is welkom, vooral als je uit ervaring kan spreken...

Bedankt,

Offline eentonig

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • "Apport!"
Re: Sultan verhuizen of niet?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 04, 2006, 09:12:40 »
Ik spreek niet uit ervaring, maar zou je niet beter nog effe wachten vooraleer hem terug zo'n verandering aan te doen.

't is ook wel normaal dat hij nu treurt, nu zijn maatje zo kort geleden weggevallen is. Misschien betert het wel vanzelf binnen enige tijd. Als het echt problematisch wordt, kan je nog altijd deze stap nemen.

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Moepie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 04, 2006, 09:56:25 »
Ik zou ook nog even afwachten, een nieuw huis, andere honden, het is echt stressen voor een hond.

Zolang hij eet, treurt hij nog niet zo erg...hier heeft na een sterfgeval mijn reu eens weken niet gegeten tot we een pup bijhaalden en toen wel.

Nog effe afwachten, hem bezig houden met wandelen enz, veel geluk!

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: oktober 04, 2006, 13:05:25 »
Ik zou het op basis van wat ik lees niet doen.

Husky's zijn echte roedeldieren, en dit wil dus ook zeggen dat ze zich h

jdebedts

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 04, 2006, 14:11:34 »
Bedankt allemaal voor de feedback, ik denk ook dat het beter is wat te wachten. Als er nog iemand goede tips heeft, hoor ik het graag.

Jurgen

Offline Nele

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 3 HV-Punten
  • Dara 't Hollanderke
« Reactie #5 Gepost op: oktober 04, 2006, 15:30:14 »
Ik zou het ook niet doen. Husky's zijn dan wel roedeldieren maar iedere hond treurt wel een beetje als zen maatje overleden is... Geef hem gewoon wat tijd.

Offline Swaas

• *
  • 0 HV-Punten
    • MEI - BAI - YIN CAAFJES
« Reactie #6 Gepost op: oktober 04, 2006, 23:30:49 »
Wat IK wel zou doen , is hem in contact brengen met mijn eigen honden, samen wandelen bv. zodat ze elkaar leren kennen, je zal snel zien of het klikt of niet, als het dan toch zover moest komen dat hij bij jullie zou moeten komen, kent hij tenminste al de honden en weet je ongeveer hoe ze op elkaar reageren, wie weet klikt het wel goed omdat die hush altijd gezelschap heeft gehad en misschien zoekt naar andere roedelleden :denk:

EEN GLIMLACH IS DE BRUG TUSSEN 2 MENSEN

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #7 Gepost op: oktober 05, 2006, 07:15:39 »
Ik zou hem ook lekker thuislaten.
Wat je wel kan doen is nu wat extra met hem bezig zijn: andere wandelingen, spelletjes,... Zo treurt die niet teveel.

Offline Angelke

• *
  • 0 HV-Punten
  • Falco en me (l)
    • Angelke
« Reactie #8 Gepost op: oktober 05, 2006, 15:03:48 »
Wat IK wel zou doen , is hem in contact brengen met mijn eigen honden, samen wandelen bv. zodat ze elkaar leren kennen, je zal snel zien of het klikt of niet, als het dan toch zover moest komen dat hij bij jullie zou moeten komen, kent hij tenminste al de honden en weet je ongeveer hoe ze op elkaar reageren, wie weet klikt het wel goed omdat die hush altijd gezelschap heeft gehad en misschien zoekt naar andere roedelleden :denk:

Idd, hem bij jou in huis nemen dat weet ik niet zo...
Ik ken geen Husky's, maar ik ken wel het verdriet van een hond als hij zijn maatje verliest!
Hier heeft ons Abil dat vaak meegemaakt, zijn kleine maatje dat overleden was (klein poedeltje dat we in de tijd hadden) en hij miste het ook wel... Na een tijdje is Davy dan gekomen, dan was hij weer heel blij! Abil houdt enorm van puppy's  :greenroll: en als ons Davytje overleden is, is hij ook eventjes alleen geweest... Nu met Fenji is hij weer heel blij...

Hangt wel af van karakter van de hond... maar zoals Swaas zegt, hem in contact brengen met jouw honden, kan wel goed doen denk ik... Helpt ook wel beetje die leegte te verminderen... En als alles goed gaat, wie weet...
~ Dogs are not our whole life, but they make our lives whole ~ [/center]

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal