collapse

Auteur Topic: Stout of is er meer aan de hand?  (gelezen 714 keer)

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stout of is er meer aan de hand?
« Reactie #20 Gepost op: november 05, 2019, 17:48:41 »
Hier zou ik mee akkoord zijn als je er van uitgaat dat de hond niet bang is. Bij een bange hond gaat negeren en streng zijn niet helpen.

Daar ben ik het ook volledig mee eens, het succes bij ontsnappen kan het huidig gedrag zeker niet "verantwoorden". Die hond is bang en paniekerig, de reden is mij niet echt duidelijk, ik denk dat een strenge aanpak hier niet aan de orde is.

Offline Almora

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #21 Gepost op: november 06, 2019, 23:25:53 »
Ik sluit me aan bij de anderen: je hond is bang / in paniek en vertoont vluchtgedrag. Een bange, paniekerige hond kan je niets leren.
De oplossing is dat je hond zich veiliger gaat voelen.
Kan je je hond nergens een geborgen plekje bieden?
Ik heb hier ook een hondje dat dergelijk gedrag vertoont. Ze is bang in haar woonkamer als het regent (ze is bang van het geluid van de regen in de schoorsteenbuis). Ze wil dan vluchten en krabt aan de deur. De oplossing is hier: haar in de garage in de auto laten zitten.
Het heeft hier ook een tijd geduurd voor ik op die oplossing ben gekomen, maar probeer in de behoeften van je hondje te voorzien. Straffen of negeren gaat niets uithalen.

Als natuurlijk hulpmiddel raad ik valeriaan aan. Valeriaan van het merk Biover zit in capsules. Je kan die openmaken en de inhoud uitstrooien over het eten. Ik zou daar alvast mee beginnen.

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #22 Gepost op: november 07, 2019, 16:00:25 »
De kern van uw probleem begint al bij het ontsnappen uit de tuin.
Ze is 1x weg geraakt en het is gelukt. Ze had succes... Dan is ze het blijven proberen en nog een aantal keer erin geslaagd... Dit heet succes hebben in iets. In honden opleidingstaal noemt men dat 'zelfbelonend gedrag'.
Volgens mij heeft ze dit over gezet naar situaties binnen en situaties in de bench. Ze maakt er een sport van om te kunnen ontsnappen. Ze zoekt die beloning.

1e stap volgens mij is jouw tuin hermetisch afsluiten: Lees, betonplaten id grond met erboven betafence panelen en een poort waaronder over waarover ze niet meer weg kan. Kost veel maar dan ben je gerust.

Voor de problemen met binnen/buiten: installeer een hondenluik en leer haar zelf binnen en buiten te komen. Haal een tijdje de klep weg zodat ze beiden binnen en buiten kunnen. Installeer dan de klep en oefen dan opnieuw...

De bench training begin je compleet opnieuw van 0... Je start met de bench een hele leuk plek te maken. Zorg dat ze lekker zacht ligt en geef haar eten in de bench zodat ze hem weer leuk vindt. Hou het deurtje dan wel open... Bouw dan opnieuw op... zoek eens benchtraining op via google.

Je ander hond speelt hier ook een belangrijke rol in... Behandel beide honden hetzelfde en kordaat met discipline en strikte regels voor beiden en geen extra's meer zoals op de schoot en zo. Beide honden slapen in de bench... beide honden eten samen... beide honden moeten zitten voor het eten, ...
Ze heeft hechting met je andere hond, dus plaats beide benchen naast elkaar zodat ze de rust van de andere hond voelt en het voorbeeld volgt.

Wees kordaat, negeren is negeren... Je negeert en als het te erg wordt dan zeg je toch Foei! Negatieve aandacht is ook aandacht...

De kern van uw probleem begint al bij het ontsnappen uit de tuin. En is het geen angst zelf panisch? Het gaat hier om een hondje dat heel aanhankelijk is en nu door omstandigheden minder nabijheid krijgt. Hoe verklaar je dan de eerdere krassen aan  de deurlijsten, waarbij er geen  succes geboekt werd?

Negeren van gevoelens????????????? wat bereik je daarmee? De hond vertellen het is jouw en niet mijn probleem, wat heeft dit voor zin?
Is niet moeten gaan zitten voor het eten en op de schoot mogen een extra voor een hond die dit reeds jaar in jaar uit gewoon is een extra? Is dit niet eerder een "ceremonie" en wat gebeurt er als ceremonies wegvallen?

Offline Taygi

• warme hondenvriend
  • *
  • "Is this fish that I have, or chicken?"
« Reactie #23 Gepost op: november 08, 2019, 09:56:49 »
Ik denk dat TS het ondertussen al heeft afgetrapt. Geen verassing, TS weet het probleem zelf ook "Hond wil dicht bij mij zijn" maar negeerd elk advies dat niet in zijn/haar kraam past.
Ik heb echt medelijden met die hond

Volg ons op instagram

Eurodogshow Kortrijk: 56e Internationale Rashondenshow
De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal