collapse

Auteur Topic: Shiba Inu  (gelezen 702 keer)

Offline kevin0202

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Man
Shiba Inu
« Gepost op: april 24, 2019, 18:00:06 »
Goeiedag allen,

We zijn op zoek naar een Shiba Inu fokker die zeker te vertrouwen is.
We horen ook allerlei verhalen over de Shiba wat veel aan de opvoeding ligt denk ik: de ene zegt een super lieve hond zou niemand kwaad doen, de andere zegt dat ie niet bijt op familieleden maar wel op vreemden die hem zouden strelen, de andere vertelt dan dat ie super is met kindjes maar niet met andere honden..

We zouden zowiezo iedere week naar een hondenschool gaan om hem toch een aantal zaken bij te leren.

Wat zijn jullie ervaringen met een Shiba?

Alvast bedankt

Offline Majaken

• geavanceerde hondenvriend
  • *
Re: Shiba Inu
« Reactie #1 Gepost op: april 25, 2019, 06:50:30 »
Mijn broer heeft een shiba van 5 jaar, een reu, die ik al vanaf zijn 4 maanden bij hou als ze op verlof gaan, wat 5 keer per jaar is
Dus ik ken de hond heel goed
Hij is heel sociaal naar andere honden, maar ik ken er ook 1 die dat niet is
Luistert redelijk in huis maar kan niet los op wandeling want dan is hij potdoof
Knuffelt wel eens maar altijd heel kort en enkel als hij het wil, anders kan je hem niet aanraken, dan loopt hij weg
Hij is geen hond die op schoot kruipt of heel de dag achter je aan loopt, is redelijk afstandelijk, ook thuis tegen zijn eigen volk maar wel lief
Is een appart ras dat niet gemakkelijk op te voeden is
Onthoud alles en elk negatieve ervaring blijft bij, en word het moeilijker zijn vertrouwen terug te winnen
Zit enorm graag buiten, kan uren in de tuin wat kuieren of soezen
De shiba die ik ken van achterburen kan wel los maar, is erg dominant naar andere reuen, valt soms andere reuen aan

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: april 25, 2019, 10:40:52 »
Alles wat ik ooit heb gezien van Shiba's eens op wandeling een groep mensen allemaal met Shiba's,  allen aangelijnd,  wij een groep mensen met alle rassen, onze honden lopen altijd los, maar worden wel aangelijnd als er andere honden in het vizier zijn, nu die Shiba mensen die begonnen als van erg ver te paniekeren en te roepen dat wij onze honden moesten aanlijnen, dat wij echt geen besef hadden van wat een Shiba was etc. , kwaad omdat wij het aandurfden om met onze "vulgaire" honden hun Shiba's te benaderen want ja, hoe kun je zo dom zijn om zo een risico te nemen.

Offline runa

• verslaafde hondenvriend
  • *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #3 Gepost op: april 25, 2019, 11:40:01 »
De shiba die ik kende was in het begin afwachtend en eerder afstandelijk. Eens je hem kende kwam hij wel graag naast je in de zetel zitten en liet zich graag aaien maar een echte knuffelhond die aandacht komt vragen was hij niet.
Hij kon wel behoorlijk eigenzinnig zijn, deed graag zijn eigen zin. Als je hem iets wou verplichten dan werd hij ronduit koppig. Als je iets van hem gedaan wilde krijgen moest je er dus voor zorgen dat hij het zelf ook wilde en geen druk opleggen.
Naar andere honden en kinderen zijn er bij mijn weten geen problemen geweest.

Offline Majaken

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #4 Gepost op: april 25, 2019, 15:05:35 »
Tis zoals Runa schreef, leg je er druk op mag je het vergeten, dan doet hij niks meer

Offline JanaM.

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #5 Gepost op: april 27, 2019, 16:55:06 »
Wij hebben ook een shiba gehad (is ondertussen al enkele jaren geleden gestorven).
Was een vriendelijk beestje voor eigen volk. Naar vreemden toe eerder gereserveerd, afwachtend, maar niet angstig of agressief. Ze was geen knuffelkont, maar wel graag in de buurt van haar eigen volk.
Altijd hondenschool mee gedaan, luisterde in huis zeer goed, eenmaal los... oost-indisch doof.
Niet overdreven kindvriendelijk, wel betrouwbaar. Eerder op  het idee " ze zijn hier, we moeten ermee leven :-))

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
    • mijn weblogje
« Reactie #6 Gepost op: april 30, 2019, 21:37:42 »
Je mag steeds een mailtje doen naar shibarescue@gmail.com

Zowel voor ras info als herplaatsers en betrouwbare plaatsen om een pup te halen.

19 mei hebben we van Shiba rescue en wandeling.
Mogelijk een uitgelezen moment om met ons een andere baasjes te spreken

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
    • mijn weblogje
« Reactie #7 Gepost op: april 30, 2019, 21:39:51 »
Jammer om te lezen, gelukkig reageert niet iedereen zo. Zeker als de andere hun honden netjes aanlijnen voor ze bij elkaar zijn :bow:

Alles wat ik ooit heb gezien van Shiba's eens op wandeling een groep mensen allemaal met Shiba's,  allen aangelijnd,  wij een groep mensen met alle rassen, onze honden lopen altijd los, maar worden wel aangelijnd als er andere honden in het vizier zijn, nu die Shiba mensen die begonnen als van erg ver te paniekeren en te roepen dat wij onze honden moesten aanlijnen, dat wij echt geen besef hadden van wat een Shiba was etc. , kwaad omdat wij het aandurfden om met onze "vulgaire" honden hun Shiba's te benaderen want ja, hoe kun je zo dom zijn om zo een risico te nemen.

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #8 Gepost op: mei 02, 2019, 10:05:21 »
Ja, die hebben zich echt belachelijk gemaakt en de Shiba een kwalijke reputatie bezorgd.

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal