collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Rijden  (gelezen 759 keer)

Offline AD1988

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 687 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Rijden
« Gepost op: september 21, 2013, 19:54:07 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hoi iedereen  :wave:

De meeste onder jullie kennen m'n verhaal met Roy wel dus ik ga het niet opnieuw uitleggen. Maar nu begint meneer zich hier  wel een beetje té goed thuis te voelen  :mrgreen: Hij mag (met toestemming van ons) in de zetel bij ons zitten, maar zal uit zichzelf nooit in de zetel gaan. Nu merken we dat als we hem bij ons roepen in de zetel hij soms probeert te rijden op ons. Omdat er hier toch wel ervaring is met ook een gestresseerde Roy, weet en zie ik dat dit geen stress is. Volgens mij is hij ons aan het uittesten, enfin, hij probeert volgens mij de controle over te nemen. Corrigeer me als ik verkeerd ben.

Een tijdje geen zetel meer voor onze bulleman, tot hij zich gedraagt. Maar pak ik het juist aan? Als hij begint (en das meestal op mijn vriend, zelden of nooit op mij) staat mijn vriend recht en bevelen we hem om naar zijn plaats te gaan. Plaats is het enige woord die wij er aan vuil maken op dat moment. Hij gehoorzaamt vrijwel direct, omdat we hem nooit tot op het punt laten komen dat hij effectief kan rijden. Nu, de signalen dat hij het gaat doen zijn duidelijk: eerst pootje op de arm leggen, dan verzet hij hem en voor je het weet staat hij al recht en probeert hij te humpen  :hmpf:

Is dit de goede manier van aanpakken? Alle tips zijn welkom  :shifty:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
Re: Rijden
« Reactie #1 Gepost op: september 21, 2013, 20:33:40 »
Hoi iedereen  :wave:

De meeste onder jullie kennen m'n verhaal met Roy wel dus ik ga het niet opnieuw uitleggen. Maar nu begint meneer zich hier  wel een beetje té goed thuis te voelen  :mrgreen: Hij mag (met toestemming van ons) in de zetel bij ons zitten, maar zal uit zichzelf nooit in de zetel gaan. Nu merken we dat als we hem bij ons roepen in de zetel hij soms probeert te rijden op ons. Omdat er hier toch wel ervaring is met ook een gestresseerde Roy, weet en zie ik dat dit geen stress is. Volgens mij is hij ons aan het uittesten, enfin, hij probeert volgens mij de controle over te nemen. Corrigeer me als ik verkeerd ben.

Een tijdje geen zetel meer voor onze bulleman, tot hij zich gedraagt. Maar pak ik het juist aan? Als hij begint (en das meestal op mijn vriend, zelden of nooit op mij) staat mijn vriend recht en bevelen we hem om naar zijn plaats te gaan. Plaats is het enige woord die wij er aan vuil maken op dat moment. Hij gehoorzaamt vrijwel direct, omdat we hem nooit tot op het punt laten komen dat hij effectief kan rijden. Nu, de signalen dat hij het gaat doen zijn duidelijk: eerst pootje op de arm leggen, dan verzet hij hem en voor je het weet staat hij al recht en probeert hij te humpen  :hmpf:

Is dit de goede manier van aanpakken? Alle tips zijn welkom  :shifty:

Edit: ik moet wel toegeven dat de laatste week en een half is er wel minder activiteit geweest  :oops: ik ben ziek geweest, kben wel hersteld, maar bon, minder beweging voor Roy dus tzal hem ook wel wat opgestapeld hebben qua energie..

Nog een edit (man man man) hij is chemisch gecastreerd sinds 3 weken, en ik weet dat ze dan vaak een hormoonopstoot krijgen. Zou die opstoot hier een rol kunnen in spelen (testosteron teveel = dominantie stijgt = ons proberen domineren?)
« Laatst bewerkt op: september 21, 2013, 20:50:31 door AD1988 »

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: september 22, 2013, 07:52:40 »
rijden is wel een teken dat er iets niet goed zit in jullie relatie (wel stress dus) of het moest hormonaal zijn  :wink:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #3 Gepost op: september 22, 2013, 09:08:00 »
rijden is wel een teken dat er iets niet goed zit in jullie relatie (wel stress dus) of het moest hormonaal zijn  :wink:

Roy is chemisch gecastreerd.

Ik heb niet willen reageren, maar dacht dus hetzelfde. In het begin van onze relatie heeft Saint dat ook gedaan. Sinds we eraan gewerkt hebben, is het nooit meer gebeurd :)

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: september 22, 2013, 10:07:09 »
Roy is chemisch gecastreerd.

Ik heb niet willen reageren, maar dacht dus hetzelfde. In het begin van onze relatie heeft Saint dat ook gedaan. Sinds we eraan gewerkt hebben, is het nooit meer gebeurd :)

Bedoel je dan toch stress? Of hormonaal? Hij deed het nooit meer, en hij werd chemisch gecastreerd en hup, doet het weer..

Offline Loetje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 393 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: september 22, 2013, 12:00:23 »
Ik denk dat je vrijdag wel die vraag kunt stellen aan iemand die je een goed antwoord zal geven  :wink:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: september 22, 2013, 12:12:46 »
Ik denk dat je vrijdag wel die vraag kunt stellen aan iemand die je een goed antwoord zal geven  :wink:

Hehehe ja, dat dacht ik ook wel  :wink:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: oktober 11, 2013, 19:05:24 »
Het rijden is nu toch wel al een tijdje niet meer gebeurd  :shifty: Hij mag nog steeds bij ons in de zetel maar dan proberen we zo neutraal mogelijk te doen tegen hem, want we merkten als we hem bij ons pakten, dat hij daar niet mee om kon en begon te rijden (uit stress) dus nu mag hij bij ons maar we praten zo min mogelijk tegen hem en hij ligt lekker bij je, maar wil niet meer op je kruipen! Dus voorlopig gaat het heel goed hiermee  :dance:

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: oktober 11, 2013, 19:35:01 »

Had je uw vraag kunnen stellen aan die persoon die waarschijnlijk een goed antwoord kon geven?

Persoonlijk denk ik dat Roy het vooral doet uit opwinding en blijdschap, niet om te domineren.
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2013, 19:36:33 door tira00 »

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: oktober 11, 2013, 19:39:55 »
Had je uw vraag kunnen stellen aan die persoon die waarschijnlijk een goed antwoord kon geven?

Persoonlijk denk ik dat Roy het vooral doet uit opwinding en blijdschap, niet om te domineren.

Nee ik ben niet op die lezing geraakt  :doh:
Awel ja Tira, ik denk dat die opwinding er echt voor een groot stuk tussen zat. En hij mag van mij hééél blij zijn  :vuistje: maar liefst niet op m'n been  :vuistje:

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: oktober 11, 2013, 19:44:10 »
Nee, is geen smakelijk zicht  :vuistje:
Hij zou nu gewoon moeten leren dat mensen zulke "hondsdingen" niet graag hebben, een andere gewoonte aanleren. Het leven kan simpel zijn.
Ps ik had echt heel graag die mens zijn antwoord gehoord....

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: oktober 11, 2013, 19:52:52 »
Nu gaat hij weer volop voor de bully run door heel het huis, en dat is maar goed ook. Als hij het nog zou doen dan moet hij naar zijn plaats en das voor hem echt niet leuk, ligt heel graag bij zijn mensen. Maar we spelen ook niet meer met hem in de zetel, hij heeft niet veel nodig van opwinding. Tja, ik heb al verschillende dingen gehoord :) stress/opwinding en dominantie het meest..

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: oktober 11, 2013, 20:00:48 »
Ja, vroeger ging men er altijd van uit dat het domineren was.
Maar ook hele brave niet dominante honden doen dit soms. Honden waar mensen totaal geen problemen in de opvoeding mee hebben. Die voor de rest totaal geen dominant gedrag vertonen.
Dat oude denken zit nog altijd teveel vastgeroest bij veel mensen.

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: oktober 11, 2013, 20:16:11 »
Ja dat heb ik me toen ook laten vertellen. Ik vind Roy zijn gedrag steeds makkelijker om te lezen, hoe langer hij bij ons is, hoe beter het gaat. Maar enfin, ik ben blij dat het gepasseerd is :)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal