collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Puppy aanvallen  (gelezen 9513 keer)

Offline Sofie en Lady

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1052 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
Re: Puppy aanvallen
« Reactie #80 Gepost op: september 06, 2006, 06:48:32 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
ongecontroleerde agressie is ongecontroleerde agressie, vandaag een pup morgen een kind.

met deze stelling ben ik het niet eens. Het is niet omdat een hond agressief doet tegen andere honden dat deze ook agressief zal doen tegen kinderen of volwassenen.

Offline annls

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #81 Gepost op: september 06, 2006, 08:14:00 »
ongecontroleerde agressie is ongecontroleerde agressie, vandaag een pup morgen een kind.

yeah right :roll:

dus in het vervolg met een pup laat je je hond gecontroleerd kennismaken, en niet zomaar 'hop ga maar...'

Ik denk echt wel dat Joni zo slim wel is se...

Ik blijf er van overtuigd dat het niet "voor de kil gaan was", zeker na wat er hier nog gezegd is over die beet....

Hoe reageerde Mitrill nadat de pup was weggevlogen doordat de huid scheurde?
Sit Back, Relax & Let the Mayhem Begin

schelsey

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: september 06, 2006, 09:13:36 »
Toen kenji jonger was heeft hij wat dingen doodgebeten,maar hij schud niet,grijpt ineens de nek en bijt deze door.

Als een volwassen hond een pup zo toetakelt zou ik nooit of nimmer deze hond bij pups laten.

Ik vind het allesbehalve normaal gedrag!

sonja

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #83 Gepost op: september 06, 2006, 18:27:26 »
Hoe reageerde Mitrill nadat de pup was weggevlogen doordat de huid scheurde?

ik weet dat ze allesinds niet terug op de pup vloog maar bleef staan en dan terug naar Joni ging.

Offline Irma

• *
  • 17 HV-Punten
« Reactie #84 Gepost op: september 06, 2006, 19:15:13 »
met deze stelling ben ik het niet eens. Het is niet omdat een hond agressief doet tegen andere honden dat deze ook agressief zal doen tegen kinderen of volwassenen.

Ongecontroleerde agressie zegt Herman. Das een wezenlijk verschil met gecontroleerde agressie. Mitrill is onbetrouwbaar op dat vlak (blijkbaar). Dat maakt het dus ongecontroleerd en die honden zijn platgezegd; het gevaarlijkst.

Je kan op voorhand niet zien wat ze van plan zijn. Zonder blikken of blozen ineens aanvallen. Ik ken ook van die honden en als ze de kans krijgen happen ze dus ook naar een kind, zodra ze zich bedreigd voelen of het hen niet aanstaat. Het feit dat de pup werd gedragen kan misschien wel meespelen, dat dacht ik toch direct na het lezen daarvan.

Onze Tysha kan ook niet met pups. Ze valt nooit direct aan. Ze snuffelt eerst, speelt zelfs maar dan, komt de genadeslag. Incl schudden. Onze Tysha blijft dus mooi uit de buurt van pups. Hoewel ze nog nooit een pup heeft verwond, ik weet hoe ze reageert dus ik neem voorzorgsmaatregele n. Ik zou het niet op mn geweten willen hebben dat mijn hond een pup verwond (geestelijk of lichamelijk) of nog erger, doodbijt.
« Laatst bewerkt op: september 06, 2006, 19:18:50 door Irma »

Offline bloempje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 888 HV-Punten
  • Agilityaddict
« Reactie #85 Gepost op: september 06, 2006, 19:18:11 »
@apachke: ga eens iemand anders afblaffen aub. :evil:
Ik zei +- 5 maand om mee te nemen naar een grote hondenwandeling. (miscchien wat fout geformuleerd ok
(Agility)jumping is not a crime

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #86 Gepost op: september 06, 2006, 20:34:37 »
je moet ervoor zorgen dat je je hond altijd onder controle hebt, en dat is niet altijd het geval.
'HIER' is hier, en niet ik ga eerst nog een kwartier achter dat paar lopen...
En zo is dat ook met pups.
dus in het vervolg met een pup laat je je hond gecontroleerd kennismaken, en niet zomaar 'hop ga maar...'
je houdt je hond in de gaten, en je neemt hem onmiddellijk bij de bek als hij vies gezind doet naar de pup en je draait zijn kop weg van de pup met de nodige commentaar.

Kan je concreter uitleggen wat je met ongecontroleerde aggressie bedoelt?

Oja, het is niet zo dat ik Mitrill bewust bij de pup heb gelaten. Ik had niet verwacht dat ze hem ging aanvallen, maar omdat ze nogal wild speelt hield ik haar toen hij bijvoorbeeld in het begin op de grond werd gezet in de gaten dat ze vooraan de groep bleef. Aan het water wist ik ook niet dat het pupje op de grond was.

@ Heavenlysaints: ja ik ga ze nog loslaten met andere honden, maar niet met pups

Citaat
Je kan op voorhand niet zien wat ze van plan zijn.

Mitrill heeft nog nooit 'zomaar' een hond aangevallen zonder iets te doen. Ik weet niet of je eerst grommend waarschuwen-dan pas aanvallen hiermee bedoeld, dat doet ze dan weer wel als het o meten verdedigen gaat (soms gromt ze eerst en waarschuwt ze, maar het is al 2x geweest dat ze gewoon meteen de harde aanpak deed om het zo te zeggen).

En dan ja nu bij die puppy, ik heb helaas zelf niet gezien hoe het gebeurd is.

Wat er gebeurd was nadat ze hem gepakt had weet ik ook niet goed, volgens Sofie zou mijn mama haar hebben vastgegrabbeld en naar mij hebben gebracht, maar zei zegt dat ze haar niet heeft vastgepakt. Ik weet ook niet meer juist wat ik gedaan heb, zoals ik al zei haar geroepen en haar dan aan haar band vastgegrepen en er nog iets tegen geroepen maar ik weet het niet goed meer. Maar het kane vengoed dat iemand anders haar heeft vastgepakt ofzo ik weet het niet.

Ik heb dus gebeld met onze lesgeefster van de HS en zij ging erover praten met nog iemand van de HS en we hebben afgesproken om maandagavond met de honden te gaan wandelen en dan gaan we erover praten. Volgens haar weet Mitrill goed genoeg dat als ze schudt met een pup dit ernstige gevolgen heeft, omdat ze zegt dat ze vaak genoeg met allerhande pups en soorten honden gespeeld heeft en ze niet dom is, maar volgens haar zou het ook wel kunnen dat Mitrill de pup in een vlaag van opwinding ofzo aanzag als een speeltje, en dat het piepen van iets vaak jachtinstinct opwekt bij honden. Maar toen ik haar vroeg waarom dat het dan niet eerder is voorgevallen toen ze met een poedelpupje ofzo speelde, had ze ook niet echt een verklaring.

Maar ik moet nu van de pc.

Offline bloempje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 888 HV-Punten
  • Agilityaddict
« Reactie #87 Gepost op: september 06, 2006, 20:52:01 »
yeah right :roll:

Ik ga nu niet zeggen dat Joni een slechte trainer is, integendeel.
Maar het kan wel gebeuren, waarom zou dat niet kunnen?
Als mitrill een pup aanvalt, waarom dan geen kind?
Hoewel ik het ook sterk betwijfel dat mitrill dit zou doen.
De kans bestaat er altijd in, maar nogmaals ik zou het sterk betwijfelen dat dit zou gebeuren.
(Agility)jumping is not a crime

Offline Nino

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #88 Gepost op: september 06, 2006, 22:39:29 »
efkens een vraagje:

wie draait hier eigenlijk op voor de kosten in dit verhaal?

familiale verz? Joni ? of Esquna?

apachke

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: september 06, 2006, 23:26:06 »
@ bloempje, dit noem ik geen afblaffen dit is gewoon mijn gedacht neer zetten wist niet dat dat ook al niet meer mocht op een forum. ik zeg gewoon wat ik denk.

Offline Irma

• *
  • 17 HV-Punten
« Reactie #90 Gepost op: september 06, 2006, 23:28:57 »
efkens een vraagje:

wie draait hier eigenlijk op voor de kosten in dit verhaal?

familiale verz? Joni ? of Esquna?

Dat zal wel verzekeringswerk worden, of niets zelfs, al kan ik me indenken dat je onderling wat regelt. Wettelijk gezien hebben beiden schuld, of geen schuld hoe je het noemen wilt. Je kiest er namelijk zelf voor je hond los te laten en daarmee ga je dus automatisch een risico aan, hoe plat dat ook klinkt.

Offline Saantje

• hondenvriend pro
  • *
  • 85 HV-Punten
    • Rattery Saantje
« Reactie #91 Gepost op: september 07, 2006, 04:15:36 »
Nee ze doet dat niet naar alle honden, maar we kunnen er niet echt een systeem in vinden ... reu of teef maakt niet uit, alleen dat de honden die ze aanvalt zich ogenschijnlijk heel onderdanig gedragen. Omdat we het nooit zeker weten, gaat ze ook niet meer los in vreemde groepen, alleen nog met honden waar ik weet dat het goed gaat.
Chica staat kop aan kop met een andere hond, ruikt een seconde (echt niet langer) en bijt dan in de nek en begint te schudden ... en lost niet meer. Bij een onderdanige hond die zich helemaal niet verweert, krijg je dan lelijke bijtwonden en dat wil ik niet meer meemaken ... vandaar dat ze niet meer losgaat.
De eerste ontmoeting was ze aan het uitvallen naar Zaro (zij zat in de bench) maar ze deed behoorlijk

Offline annls

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #92 Gepost op: september 07, 2006, 08:13:12 »
Ik ga nu niet zeggen dat Joni een slechte trainer is, integendeel.
Maar het kan wel gebeuren, waarom zou dat niet kunnen?
Als mitrill een pup aanvalt, waarom dan geen kind?
Hoewel ik het ook sterk betwijfel dat mitrill dit zou doen.
De kans bestaat er altijd in, maar nogmaals ik zou het sterk betwijfelen dat dit zou gebeuren.

Idd alles kan, maar ik vind persoonlijk zo'n stellingen als "vandaag een pup morgen een kind" enorm belachelijk!
Een pup is iets heel anders als een kind, je gaat er totaal anders mee om en een hond ziet dat ook als iets heel anders...
Ik vind dat het

Offline Nino

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #93 Gepost op: september 07, 2006, 12:51:23 »
mss is Mitrill even hard 'geschrokken' dat het vel loskwam..

:zot:

Dat moet

Offline J's girl

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • my hero
« Reactie #94 Gepost op: september 07, 2006, 13:05:47 »
Mitrill was dan miss niet geschrokken dat het vel loskwam (ik weet niet eens of ze dat door had)
maar zeker en vast van het piepen van de pup, want ze maakte duidelijk geen aanstalten om de pup opnieuw pijn te doen
het was Mitrill ook meteen wel duidelijk dat ze iets deed dat niet goed was, zoawel door de reactie van de pup als van iedereen die mee was op de wandeling
border collies are like potatoe chips, you can never have just one!!!

Offline annls

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #95 Gepost op: september 07, 2006, 13:16:23 »
« Laatst bewerkt op: september 07, 2006, 13:25:32 door annls »

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #96 Gepost op: september 07, 2006, 13:33:20 »
Mijn persoonlijke mening is de volgende : dat een hond een hond blijft ! Een hond is een dier, en dieren zijn in vele gevallen onvoorspelbaar. Dus zeg NOOIT mijn hond valt geen pups aan, mijn hond bijt niet, mijn hond valt geen kinderen aan .... Het kan altijd fout gaan. Met honden is het altijd voorzichtigheid geboden.
Wat ik wel weet is dat ik een hond die aggresie vertoont naar  het eender welke hond groot of klein aan de lijn houdt in het bijzijn van andere vreemde honden.
Ik wil niet dat mijn hond aangevallen wordt en andersom.
Ik lees ze hier wel enorm graag hoor de reactie, oooh t'is maar wat losgescheurd vel, t'is maar een knipke, allemaal niet erg ! Nee zolang het jullie hond niet is niet nee. Er speelt wel meer mee, dan enkel maar de fysieke verwondingen hoor !
Maar ik heb al verschillende keren aan die kant gestaan, en oooh t'was maar een gescheurd oor met het kraakbeen dat eruit stak, en oooohhh twas maar een gat in de rug, allemaal geen erg nee he ! Want de hond leeft toch nog. Maar door dat soort mensen dat hun honden die uitvallen naar andere honden gewoon loslaten(oncontrolleerbare agressie zoals Herman het noemt) zit ik nu wel met een bange en onzekere hond.
Ik volg hierin volledig de visie van Hugo en Herman. En die begrijp je nog vele beter als je al enkele malen zoiets hebt meegemaakt. Irma vind ik hierin ook heel verantwoordelijk gedrag vertonen, mijn petje af voor zulke mensen.
Sorry no offense naar Joni, of anderen, maar please als je een hond met zulke gedragproblemen hebt, denk dan een beetje mee in die zijn plaats en voorkom beter dan te genezen. Of het nu om een volwassen hond is die ze aanvliegt of een pup.
Dit is niet leuk, voor niemand niet !

Ik kan je vertellen dat het niet aangenaam is als je met 2 jacks aan het wandelen bent en er ineens een boxerreu uit het niets komt aangelopen, zonder verwittigen je hond grijpt, geen gegrom, geen geblaf, geen gesnuffel niks !! Bang er gewoon naartoe en pakken om te pakken ! Een vrouw die vele boxers heeft, allemaal van dat kaliber, dat ook goed weet. Waarom ga je dan in hemelsnaam met zo'n hond (zonder halsband - leiband notabene) het bos in ??? Wat dan vooral frappant is, is de banaliserende reactie achteraf. OOOh hij heeft nikske, madammeke, zo vlug bijt die die jackskes nie dood hoor, die kunnen wel tegen wat tegen, laat hem maar los zenne madammeke nadat die mijn jack vast had gehad en ik hem eraf getrokken had ... Mevrouw trek toch u stomme pellen van uw ogen. Niemand hoeft een groot ziener te zijn om te zeggen dat zo'n jackske geen verhaal heeft tegen zo'n grote hond !
Of een boardercollie die gewoon onze eigendom opkomt, zonder pardon op Billy vliegt en die zijn oor half van zijn kop scheurt ! Reactie van de eigenaar : hij doet niks hoor, hij wil enkel maar spelen ...... Sommige mensen zijn echt stom.
Dus vandaar ook mijn mening, honden die niet te vertrouwen zijn aan de leiband. Dat zou ook vele leuker zijn voor de andere mensen, want niemand heeft graag dat zijn hond de lappenmand in gaat of gebeten wordt.
Ik laat nooit mijn hond zomaar op vreemde honden afstevenen. Ik probeer altijd voorzichtig een een beetje vooruitziend te zijn. Met honden weet je nooit. Ik voorkom toch liever dan te genezen.
Misschien wat cru, hoor, maar dit is wel mijn mening.

Offline annls

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #97 Gepost op: september 07, 2006, 13:39:44 »
Nu mag jij mij eens zeggen wie er gezegd heeft dat het niet erg was!!

Pfft, nu zit ik hier constant te zeggen en te verduidelijken dat het echt wel erg is, en dat ik het echt wel erg vind, iedereen hier, maar dit topic is er om te proberen wat inzicht te krijgen in wat en waarom en hoe het gebeurd is en dan moet je de feiten bij zijn naam noemen he

en toch lees je gewoon wat je wil lezen... pfft

(en trouwens ik volg je mening volledig in het niet zomaar loslaten van je hond, ik doe dat ook niet, ik laat mijn hond ook niet zomaar afstevenen op andere honden, maar ik laat mijn hond wel los, en ik zeg totaal niet dat Joni Mitrill direct terug had moeten loslaten bij andere honden, ik zou het mss ook niet gedurfd hebben, maar je moet er wel voor zorgen dat je hoe dan ook het vertrouwen in je hond zo snel mogelijk terugkrijgt en dat krijg je niet door je hond nooit meer los te laten)
« Laatst bewerkt op: september 07, 2006, 13:43:35 door annls »

Offline J's girl

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • my hero
« Reactie #98 Gepost op: september 07, 2006, 14:13:53 »
@ Buster: je bent ind wel erg cru, maar tis je mening ok
ik wil je er wel op wijzen dat je vergelijking van Mitrill met die boxer totaal niet opgaat
ik heb begrepen uit je uitleg dat de boxer uit het niets kwam opduiken en zonder boe of ba je hond aanviel
maar Mitrill kwam niet zomaar aanlopen en ze heeft eerst zeker gesnuffeld (lange tijd zelfs)
en Joni's reactie was er dan al zeker NIET zo
border collies are like potatoe chips, you can never have just one!!!

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #99 Gepost op: september 07, 2006, 15:40:58 »
@ Buster: je bent ind wel erg cru, maar tis je mening ok
ik wil je er wel op wijzen dat je vergelijking van Mitrill met die boxer totaal niet opgaat
ik heb begrepen uit je uitleg dat de boxer uit het niets kwam opduiken en zonder boe of ba je hond aanviel
maar Mitrill kwam niet zomaar aanlopen en ze heeft eerst zeker gesnuffeld (lange tijd zelfs)
en Joni's reactie was er dan al zeker NIET zo

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal