collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Puppy aanvallen  (gelezen 9508 keer)

Offline Tollerke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Onze honden
Re: Puppy aanvallen
« Reactie #60 Gepost op: september 05, 2006, 11:59:21 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hoe gaat het nu met Nino? Hopelijk komt alles terug in orde.
Een dag je hond geen aandacht geschonken is een dag niet geleefd.
Nova Scotia Duck Tolling Retriever, pure dynamite.

Doglovers

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: september 05, 2006, 12:49:02 »
heb het voorval even gelezen,en vind dat als een volwassen hond naar een pup bijt er toch iets met die hond scheelt mijn vriendin en ik hebben nu samen 2 sint bernards en ik heb al meer dan 15j bull terriers en heb nog nooit geweten dat 1 van onze honden naar een pup heeft gebeten laat staan gegrommeld of gesnouwt.
en ja een ongeluk kan altijd gebeuren.
het is altijd opletten geblazen zeker als je met verschillende honden samen bent
de ene hond is al wat liever dan de andere of agressiever.
het zijn en blijven honden met goede en slechte dagen je weet maar nooit
en zolang een hond niet kan praten is het baasje verantwoordelijk als hij de hond meeneemt naar andere plaatsen met honden
ik persoonlijk zou in dit geval die hond dan ook niet meer meenemen als er een pup in de buurt is
een volwassen hond die zomaar een pup aanvalt niet echt normaal denk ik.
is toch een teken dat of de hond geen opvoeding heeft gehad i.v.m pups?
mvgrt eddy

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • mijn weblogje
« Reactie #62 Gepost op: september 05, 2006, 17:45:00 »
heb het voorval even gelezen,en vind dat als een volwassen hond naar een pup bijt er toch iets met die hond scheelt mijn vriendin en ik hebben nu samen 2 sint bernards en ik heb al meer dan 15j bull terriers en heb nog nooit geweten dat 1 van onze honden naar een pup heeft gebeten laat staan gegrommeld of gesnouwt.
en ja een ongeluk kan altijd gebeuren.
het is altijd opletten geblazen zeker als je met verschillende honden samen bent
de ene hond is al wat liever dan de andere of agressiever.
het zijn en blijven honden met goede en slechte dagen je weet maar nooit
en zolang een hond niet kan praten is het baasje verantwoordelijk als hij de hond meeneemt naar andere plaatsen met honden
ik persoonlijk zou in dit geval die hond dan ook niet meer meenemen als er een pup in de buurt is
een volwassen hond die zomaar een pup aanvalt niet echt normaal denk ik.
is toch een teken dat of de hond geen opvoeding heeft gehad i.v.m pups?
mvgrt eddy

er is een verschil tussen vreemde pups en pups die de honden gewoon zijn.
een hond is niet gestoord omdat hij een pup aanvalt en ik vind dat dit topic ook veel te lang duurt.
het enige wat ervan komt is nog extra giswerk en ergens proberen te vinden wie of wat de schuldige is van het voorval terwijl dat dit niet te achterhalen is.

kijk eens naar wolven in het wild. als een pup zich niet geeft maken ze die ook af.
als je plots een pup uit een roedel A tussen roedel B smijt komt er ook niet veel goeds van hoe onderdanig die ook doet.

Ik vind niet dat Joni weg moet blijven waar er pups komen (je weet dat ook niet altijd op voorhand.) wel kan ze Mitrill aan de lijn houden terwijl er pups zijn. niet leuk maar inderdaad meer zekerheid en dan heeft ze de wandeling toch gedaan i.p.v. this te blijven

het is gebeurt, kan niet teruggedraait en ik denk dat het zowel voor Joni als de baasjes van het pupje leuk zou zijn als hier een slotje op komt?

Offline Joni

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #63 Gepost op: september 05, 2006, 19:29:06 »
Slotje vind ik niet nodig, ik hoop op reacties/ervaring van andere mensen.

Heavenlysaints; als je zegt dat er geen opvoeding betreft pups is geweest, heb je dan over het deel gelezen dat ze vroeger heel veel met pups speelde, en ook als ze ouder was en we gingen op wandeling (bijvoorbeeld van de HS) liep ze altijd los met pups. Na een tijd waren er geen HS-wandelingen meer en dus enkele de HV-wandelingen, waar niet altijd pups meekomen, maar soms wel. Toen Feya 8 of 9 weken was was die ook mee op wandeling, en daar heeft ze niks aan gedaan. Ook heeft ze met pups van een paar vrienden gespeeld zo hier op de veldweg en bij die hun thuis, ook toen ze volwassen was, maar het laatste jaar heeft ze niet met heel kleine pups mogen spelen (wel snuffelen) omdat ze nogal wild is in haar spel.

We gaan inderdaad misschien eens naar Rudy bellen ofzo. Want blijkbaar heeft ze er eerst aan gesnuffeld krijg ik net te horen en dat verontrust mij wel, want dan is er toch geen sprake meer van aanzien als een prooi ofzo. We'll see.

Is de nestgeur er helemaal uit met wassen? Want ze heeft wel nog nooit met een pup in contact geweest die nog die dag bij de fokker was geweest ofzo. Of inderdaad misschien jaloersheid omdat de pup werd gedragen (maar dat zou mij verbazen want eens in de Sahara werf Feya ook de hele tijd gedragen en toen deed ze niets) of voor jaloersheid ofzo voor iets anders.

Ik denk nu na even rondgehoord enzo te hebben wel niet meer dat eht echt om te killen was. Ze heeft al 2x een grote, langharige hond gewond en dat was allemaal ook maar zeer snel gegaan, en ze heeft de pup toch efjes dooreengeschudt en het vel is afgescheurd toen hij wegvloog; ik denk dat als ze echt wou ze hem meteen doorboord had, niet? Allez ik weet het ook niet. In het begin dacht ik dat ze hem echt wou hebben om te hebben omdat ze hem zo fel dooreenschudde, maar blijkbaar is dat schudden niet zo om-te-killen als het lijkt volgens sommigen.

Of het kan natuurlijk ook aan de sterilisatie liggen  :shifty:

Offline Daylight

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #64 Gepost op: september 05, 2006, 19:30:58 »
We gaan inderdaad misschien eens naar Rudy bellen ofzo. Want blijkbaar heeft ze er eerst aan gesnuffeld krijg ik net te horen en dat verontrust mij wel, want dan is er toch geen sprake meer van aanzien als een prooi ofzo. We'll see.

Dat is ook, wat Chica doet ... effe ruiken ... en dan ...

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #65 Gepost op: september 05, 2006, 20:00:33 »
Doet Chica dat naar alle honden? (ik bedoel niet naar alle, maar zo naar reuen en teven, grote en kleine, pups eng rote, ... of een bepaalde categorie)

Doglovers

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: september 05, 2006, 20:03:50 »
Het is zo'n raar proces h

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #67 Gepost op: september 05, 2006, 20:17:09 »
Ik denk eerlijk gezegd niet was om de pup te domineren, maar ik heb naar Eva gebeld want ze antwooirdde niet op haar mail en 2 lange berichten ingesproken, ik heb gevraagd voor terug te bellen. Als ik iets weet zet ik het hier.

Offline whipperken

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #68 Gepost op: september 05, 2006, 20:27:15 »

Was het misschien niet uit pure jaloezie omdat dat hondje tijdens de wandeling in de arm gedragen werd en dus hoger in rang stond?
[/quote]

Das idd een vraag die ik me hier ook al gans de tijd zit af tevragen.

likjes en pootjes van Cora, Dorie en Trixie

Offline Nele

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 3 HV-Punten
  • Dara 't Hollanderke
« Reactie #69 Gepost op: september 05, 2006, 20:41:48 »
Dara heeft ook nooit naar pups gebeten. Tot ik een pupke uit de hondenschool de hele tijd op men schoot heb gehad waar zij bij was...Sindsdien gromde ze altijd als die hond nog maar in men buurt kwam. Nu is die hond 7 maanden en begint ze hem meer te mogen. Ik heb altijd gehoord dat een hond jaloezie niet kende maar toen twijfelde ik er toch ook aan. Mss dat mitrill inderdaad een beetje jaloers was.
Dat ze niet gebeten heeft om te doden... Ik denk als ze dat wilde dat het wel op 1 second gebeurd was dan...

Laat je vertrouwen in mitrill nu niet vallen door dit voorval he...

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #70 Gepost op: september 05, 2006, 20:57:31 »
ik zou het vertrouwen wel laten vallen, ttz, gewoon heel scherp in de gaten houden...
In trouwe vast

Offline Nele

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 3 HV-Punten
  • Dara 't Hollanderke
« Reactie #71 Gepost op: september 05, 2006, 21:02:29 »
wat gaat er gebeuren als joni het vertrouwen helemaal laat vallen? Ze gaat mss de leiband opspannen waardoor mitrill helemaal in de war geraakt.

Wat meer op haar hoede zijn maar vertrouwen laten vallen zeker niet.

Offline Nino

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #72 Gepost op: september 05, 2006, 21:03:12 »
ik hoor hier steeds dat ze niet heeft gebeten om te doden...da pupke is aan mekaar gelapt door nen dierenarts want t hing in frennen blijkbaar. Er zijn drie natuurlijke beten om een prooi te doden; uit mekaar trekken, schudden of keihard drukken met de kaken. indien de hond zijn gang had kunnen gaan denk ik dat Nino (het pupje) nog een paar keer door de lucht had gevlogen.

Offline Chica

• *
  • 9 HV-Punten
    • Axl, Jesse, Maureen en Hugo
« Reactie #73 Gepost op: september 05, 2006, 21:10:51 »
Doet Chica dat naar alle honden? (ik bedoel niet naar alle, maar zo naar reuen en teven, grote en kleine, pups eng rote, ... of een bepaalde categorie)

Nee ze doet dat niet naar alle honden, maar we kunnen er niet echt een systeem in vinden ... reu of teef maakt niet uit, alleen dat de honden die ze aanvalt zich ogenschijnlijk heel onderdanig gedragen. Omdat we het nooit zeker weten, gaat ze ook niet meer los in vreemde groepen, alleen nog met honden waar ik weet dat het goed gaat.
Chica staat kop aan kop met een andere hond, ruikt een seconde (echt niet langer) en bijt dan in de nek en begint te schudden ... en lost niet meer. Bij een onderdanige hond die zich helemaal niet verweert, krijg je dan lelijke bijtwonden en dat wil ik niet meer meemaken ... vandaar dat ze niet meer losgaat.

Doglovers

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: september 05, 2006, 21:11:37 »
Wij verschrokken ons ook hard door de foto hoor, het is een vieze scheur geweest...ik moet er niet aan denken als het mijn pupje was.

Maar ik moet er dan ook weer niet aan denken moest het mijn grote reu geweest zijn.

Joni, je zei dat je zondag Trilleke terug los hebt gelaten, ik persoonlijk laat Angel niet meer los, SUmmer wel. Ik vertrouw Summer, en bij Angel twijfel ik.
Ga je hem nog loslaten in de toekomst met andere honden?

Offline Zien

• hondenvriend pro
  • *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #75 Gepost op: september 05, 2006, 21:18:24 »
Schudden met een prooi is 'doodschudden'.     Je ziet het nog vaak bij honden die met een touw of zo spelen.
Mijn jack russel schud vogeltjes ook dood, kort en krachtig snel achter elkaar schudden met het hoofd... dat is doodschudden.

Volgens mij heeft de pup heel veel geluk gehad dat hij is weggevlogen.    En als je die hechtingen ziet....dat is niet zomaar eens een 'knipje' geven h
Ik spaar geen geld.    Ik spaar mooie momenten!

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #76 Gepost op: september 05, 2006, 21:30:23 »

Volgens mij heeft de pup heel veel geluk gehad dat hij is weggevlogen.    En als je die hechtingen ziet....dat is niet zomaar eens een 'knipje' geven h

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #77 Gepost op: september 05, 2006, 22:13:25 »
Volgens mij heeft Mitrill met enkele voortanden een stukje vel vastgenomen, heeft even geschud en is het vel dan losgescheurd. Doordat er een stuk vel van de rug was, is de wonde open gevallen en lijkt het daarom nog groter denk ik.

Het is niet dat ze de ganse rug "in stukken heeft gebeten". Ze zat net door de huid, maar helemaal niet diep, je zag dat er nog een vlies op de rug zat, de wonde bloedde ook niet.

Als ik zie hoe snel Yis met

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #78 Gepost op: september 05, 2006, 22:51:56 »
ongecontroleerde agressie is ongecontroleerde agressie, vandaag een pup morgen een kind.
je moet ervoor zorgen dat je je hond altijd onder controle hebt, en dat is niet altijd het geval.
'HIER' is hier, en niet ik ga eerst nog een kwartier achter dat paar lopen...
En zo is dat ook met pups.
dus in het vervolg met een pup laat je je hond gecontroleerd kennismaken, en niet zomaar 'hop ga maar...'
je houdt je hond in de gaten, en je neemt hem onmiddellijk bij de bek als hij vies gezind doet naar de pup en je draait zijn kop weg van de pup met de nodige commentaar.
In trouwe vast

Doglovers

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: september 06, 2006, 00:16:19 »
wel herman ben het niet altijd eens met je maar deze keer wel vind ook hier is hier en een correcte opvoeding heeft er veel mee te maken mijn vriendin ziet ook nooit kwaad in een andere hond ik ben van princiepe het is mijn hond niet en bestudeer altijd eerst het gedrag van de hond vooraller ik erop af stap
of mijn honden bij andere honden laat zo voorkom je in de meeste gevallen ongelukken.
vind het heel erg wat er is voorgevallen voor de pup maar ook voor de andere hond
mensen wees dus gewaarschuwd op het honden forum heb ik al veel bijgeleerd
en als er iets iets is waar ik geen verstand heb of het niet weet vraag ik hier altijd rond er is wel altijd iemand die je kan helpen we zijn tenslotte toch allemaal honden liefhebbers die het beste voor hebben met hun beestjes mvgrt eddy de vriend van vicky

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal