collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Puppy aanvallen  (gelezen 9500 keer)

Offline bloempje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 888 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Agilityaddict
Re: Puppy aanvallen
« Reactie #100 Gepost op: september 09, 2006, 15:50:59 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
@apachke: als iemand tegen mij zegt dat ik op mijn kop ben gevallen.
Dan voelt het wel of ik word afgeblaft.
(Agility)jumping is not a crime

Offline Zien

• hondenvriend pro
  • *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #101 Gepost op: september 09, 2006, 17:48:32 »
Ik ben het eigenlijk met Buster eens.  Als je weet dat je hond onvoorspelbaar uitvalgedrag kan vertonen dan hou je hem aan de lijn of dat nu bij pups of andere honden zijn.
Ik spaar geen geld.    Ik spaar mooie momenten!

Offline Joni

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #102 Gepost op: september 09, 2006, 18:28:58 »
Inderdaad, maar wat is onvoorspelbaar? Moet ik mijn hond aan de lijn houden omdat ze van nature gefixeerd is op eten en ze het soms niet toelaat dat een dominante teef haar op haar plaats wil zetten?

Het is niets voor niets dat ik vaak op wandelingen bij de apr
« Laatst bewerkt op: september 09, 2006, 18:31:14 door Joni »

Offline workingmalinois

• hondenvriend pro
  • *
  • 166 HV-Punten
    • http://www.workingmalinois.be
« Reactie #103 Gepost op: september 09, 2006, 19:16:00 »
Een heel spijtig voorval en ik ben ervan overtuigd dat zowel Gwen als Joni er behoorlijk van overstuur zijn.

Maar als je met een hele hoop honden samen gaat wandelen, zijn dit dingen die onvermijdelijk gebeuren, want niet iedereen heeft genoeg controle over zijn hond.

Ik persoonlijk laat mijn honden NOOIT samen spelen met andere honden, alhoewel ze luisteren als soldaatjes.  Onze kleine Fun gaat wel samen met Tim of Fils, omdat ik weet dat die heel tolerant zijn tegenover pupjes, maar ondanks dat dragen ze toch een nylon muilbandje.  Je weet maar nooit....
Met vreemde honden komt onze pup zeker nooit samen omdat ik er totaal niet het nut van inzie.

In groep echter, met allemaal vreemde honden samen, gebeuren zulke dingen onvermijdelijk.

1 opmerking heb ik wel.  In de vorige berichtjes heb ik gelezen dat Joni het voorval niet echt zag gebeuren....  Ik weet zeker dat ze het niet kwaad bedoelde, maar het gaat er bij mij niet in dat je in groep je hond ook maar 1 seconde uit het oog verliest....

Al bij al is het blijkbaar toch relatief goed afgelopen.  Gelukkig stelt de kleine het goed en hopelijk heeft iedereen iets bijgeleerd door dit spijtige voorval.

Offline Leen

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #104 Gepost op: september 14, 2006, 11:00:08 »
"Ik laat mijn hond niet op een andere hond afstormen"
Dat vind ik vreemd. Is de hond dan zo voorspelbaar? Geen enkele hond is 100 % voorspelbaar.
Heeft de hond echt iets in zijn hoofd om ergens op af te stormen, doet hij dat gewoon. Mss kan je hem wel tegehouden met een leiband of door een bevel, maar dan nog...

En het is allemaal erg wat er gebeurd is, dat is waar.
Maar ik denk dat Joni gewoon wilt weten wat er gebeurd is en waarom.
Ik denk niet dat ze op zoek is naar iemand die haar de les leest of die zegt dat haar hond nu volledig onbetrouwbaar is.

Dat wou ik gewoon even kwijt.

Doglovers

• Gast
« Reactie #105 Gepost op: september 14, 2006, 12:06:30 »
Les lezen?
Hier zegt iedereen zijn mening, dat wou Joni toch?
Ze kan er alleen maar uit leren, en wij trouwens ook, ik toch zeker!

Het is een bewogen topic, heb het op de voet gevolgd.

Offline Leen

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #106 Gepost op: september 14, 2006, 12:53:03 »
Les lezen is mss wel overdreven dat geef ik toe.
Maar soms komt het over bij mij dat men zegt dat het totaal verkeerd was van Joni haar hond los te laten. Maar hoe kan die nu weten dat de hond zou 'aanvallen'?

Dat is alles dat ik daarmee bedoel.

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #107 Gepost op: september 14, 2006, 13:34:09 »
Niemand zegt hier aan Joni dat het fout is om haar hond los te laten, enkel goed op te letten en wat vooruitziend te zijn, zeker als je weet uit ervaring dat je hond prooigedrag en uitvalsgedrag vertoond. Des te meer in situaties met vreemde honden.
Dat is toch wat ik altijd probeer te doen.
En met puppies moet men altijd opletten. Als je al negatieve ervaringen hebt gehad, dan weet je dat voorzichtigheid geboden is ... Ik spreek uit ervaring.
 :fuu:

Zo was er dit weekend het JR puppietje van mijn schoonzusje op bezoek. Ik heb die van mij daar niet zomaar onmiddellijk naar toe laten gaan hoor, integendeel.
Stilletjesaan mochten ze even gecontroleerd kennis maken. Billy had er niet veel interesse in, en blies de aftocht om ver buiten het bereik van de puppy op zijn kluif te gaan kauwen.
Buster daarentegen was geobsedeerd - lees verliefd - helemaal weg van het beestje.
Alles kon  hij ervan verdragen. Niks was hem teveel. Het beestje was helemaal natgezeverd en afgelikt en doodop van het spelen toen het bij ons terug vertrok.
Ondanks deze positieve ervaring heb ik hem g

schelsey

• Gast
« Reactie #108 Gepost op: september 14, 2006, 16:05:38 »
Een hond is nooit 100 % te vertrouwen,er kan altijd iets gebeuren zonder dat je het verwacht had van je hond.

Toen schelsey voor de 1 ste keer mijn nichtje beet was ik ook heel verwonderd,nu weet ik dat ze heel kleine kindjes niet moet en hou ik daar rekening mee,denk dat Joni dat nu ook doet,maar dan met kleine pups.

sonja

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #109 Gepost op: september 14, 2006, 16:56:36 »
Een hond is nooit 100 % te vertrouwen,er kan altijd iets gebeuren zonder dat je het verwacht had van je hond.

Voila en daar is voor mij alles mee gezegd.
Aan de lijn valt Kay willekeurig uit naar vreemde honden, los heb ik ze nog nooit weten uitvallen. Ze heeft 2keer los gevochten en dit was voor een balletje.
@ Buster wat moet ik dan met mijn hond doen? Ook niet loslaten omdat ze aan de lijn uitvalt?

Ik volg het idee, dat Mitrill te opgewonden was en in Nino een 'speeltje' gezien heeft. Ben er van overtuigd dat als een hond gaat voor te doden (zeker een Malamute) dat er niets van overschiet. Ik heb de Malamute van m'n grootouders een een eend zien doodbijten, dat is in 1beet. Dus als het echt voor te doden was, dan vrees ik dat Nino er niet meer geweest zou zijn.

schelsey

• Gast
« Reactie #110 Gepost op: september 14, 2006, 18:53:42 »
Als ze met de pup schudde,dan was het wel om te doden,ik persoonlijk denk doordat zijn huid afscheurde hem dit heeft gered,maar kan verkeerd zijn.

Sonja

Offline Irma

• *
  • 17 HV-Punten
« Reactie #111 Gepost op: september 14, 2006, 19:07:04 »
Wat dan ook de reden was, ik denk dat Mitrill zelf ook wel schrok van het feit dat er iets gebeurde. Anders zou het een koelbloedige agressieveling geweest zijn en dat geloof ik niet. Ik vind dat Joni verstandig met haar hond(en) omgaat en ik geloof nooit dat ze express deze risico's zou nemen, zij kent haar hond immers het beste.

Hoe dan ook, tis en blijft een rotsituatie, waarvan ik alleen maar kan hopen dat het niet meer gebeurd. En dat zal het ook vast niet, want het is een les voor iedereen.

Zoals Schelsey al zei; geen hond is 100% te vertrouwen. Ik liep eens een wandeling met 4 honden waarvan 1 hond nog geen vlieg zou doodbijten. Zo'n lieve hond en hij deed nooit wat. Op een dag heeft hij 'vanuit het niets' (in zoverre je dat kan zeggen) een hond aangevallen en dusdanig verwond dat die ingeslapen moest.

Een hond is niet te vertrouwen. Nooit niet.

Offline Enya

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Een echte Toller Liefhebber
« Reactie #112 Gepost op: september 14, 2006, 21:56:07 »
Het is inderdaad heel erg wat er gebeurd is. :(
Je kan geen enkele hond voor 100% vertrouwen (dat is natuurlijk ook juist). :thumbs: :thumbs:
Het kan natuurlijk uit jaloesie geweest zijn doordat Nino de hele wandeling gedragen is.
Moest het zijn om te doden zou Nino er niet zo vanaf gekomen zijn hoor. :( :( :shifty: :shifty:
De hond zal wel geschrokken hebben hetzij van het piepen van Nino hetzij van iets anders.
Je weet nooit hoe een hond denkt.
We zullen dit nooit kunnen doorgronden.

Het is nu aan Joni om terug vertrouwen te krijgen in haar hond. :thumbs: :thumbs: :lol: :lol:
Het is natuurlijk jammer dat ze het zelf niet gezien heeft.
Misschien als ze haar hond in de gaten had gehad zou ze het misschien gezien hebben.
Maar ja dit zijn allemaal zaken die je nooit zal weten.

Aan wandelen in een grote groep met loslopende honden hangen inderdaad altijd risico's vast.
Maar ja als iedereen zijn eigen hond in de gaten houdt kan er misschien niets fout lopen.

Ik had vroeger een labrador (Laika) een heel brave hond en ze deed nooit een vlieg kwaad.
Op een gegeven moment tijdens de les werd ze achteraan aangevallen door een bouvierreu.
Een reu die een teef aanvalt komt normaal gezien ook nooit voor maar ja.
Ze hebben met 3 op de hond moeten kloppen om mijn schattebout los te krijgen en dan nog was het omdat hij adem moest nemen dat hij haar los liet. Het was een serieus diepe beet.
Ze kwam zelfs niet onmiddellijk naar mij toe.
Nadien heeft ze nog 1 keertje gebeten geweest.
De etter liep zo uit de wonde. Maar de dierenarts heeft die wonde niet mogen naaien er zat al te veel vuil in. De wonde is toen dichtgegroeid met een paardemiddel.
De hond heeft nadien nog verschillende honden gebeten. Eens ze bloed geproeft hebben is het heel gevaarlijk h
Een flinke poot en enkele natte likjes van ons lieve Enya

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #113 Gepost op: september 14, 2006, 22:25:02 »
Als ze met de pup schudde,dan was het wel om te doden,ik persoonlijk denk doordat zijn huid afscheurde hem dit heeft gered,maar kan verkeerd zijn.

Sonja

nee hoor die pup zou dood geweest zijn moest het echt voor te doden zijn..... :denk:
« Laatst bewerkt op: september 14, 2006, 22:30:30 door Sofie en Lady »

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #114 Gepost op: september 15, 2006, 08:16:28 »

@ Buster wat moet ik dan met mijn hond doen? Ook niet loslaten omdat ze aan de lijn uitvalt?

.

Leer nou toch eens een keer goed lezen wat er staat !!! Waar  heb ik geschreven dat een hond NOOIT los mag ???
Als ik zeg dat ik een hond die uitvalt of niet te vertrouwen is niet zomaar los laat temidden van andere vreemde honden, ben ik dan ineens onredelijk ? Daar gaat het bij mij om. Dat is mijn mening. Ik zeg niet dat het zo gegaan is op de wandeling, nogmaals ik veroordeel niemand, ik beschuldig niemand, ik spreek enkel voor mezelf.
Als ik ga wandelen alleen, honden los. Zie ik andere honden die ik NIET ken gaan ze zowieso aan de lijn, en verwacht van de tegenpartij hetzelfde omdat ik al verschillende malen slecht gevaren ben.
Wandel ik alleen en de honden zijn los, en ik kom honden tegen die ik WEL ken en waarvan ik weet hoe het klikt, dan blijven ze los en mogen ze spelen van mij zoveel ze willen. Kans zit er altijd in dat het fout gaat, maar dat is dan maar het risico van het vak. IK kan mijn honden niet altijd aangelijnd en buiten het bereik van andere honden houden. Dit is dan eerder een berekend risico. Buster gaat geregeld spelen bij de buurhond hoor ... hij heeft zijn vast klikje waarmee hij speelt, en waarmee - ik ga hout vasthouden - het altijd super gaat. Bij vreemde honden kan dit niet zomaar.
Temidden van een groep vreemde honden, zal ik Buster nooit zomaar loslaten. Eerst moet de situatie ingeschat worden, en als die gevaarlijk lijkt, of ik zie de donderwolken al hangen, jammer voor Buster, maar dan blijft die mooi waar die is, en dat is bij mij aan de lijn.
Dus ik verwijs hier niet naar Joni, of wie dan ook.  Ik kan niet voor haar spreken. Zij kent haar hond het beste, en weet hoe ze ermee moet handelen. Ik spreek enkel uit eigen ervaringen en lessen die ik geleerd heb !
Dus waarom jij je nu weer ineens zo aangevallen voelt, is mij een raadsel hoor .....

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #115 Gepost op: september 15, 2006, 08:23:26 »
nee hoor die pup zou dood geweest zijn moest het echt voor te doden zijn..... :denk:

Weet je wat ? Je kunt hier nog eeuwen naar gissen ... we zullen het wel nooit weten wat exact de bedoeling was van Mitrill.
Het is gebeurd en er zijn hopelijk wijze lessen uit getrokken.
Oppassen met puppies voila. We kunnen ons nog jaren afvragen waarom ze dat deed.
Het kan voor te doden zijn, het kan voor te spelen zijn, vergiste ze zich even  ... Whatever.
Het maakt van Mitrill nu niet ineens een valse hond, maar een hond waarmee je moet oppassen bij puppies.
Dat is alles wat er uiteindelijk over te zeggen valt.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #116 Gepost op: september 15, 2006, 08:29:16 »
Weet je wat ? Je kunt hier nog eeuwen naar gissen ... we zullen het wel nooit weten wat exact de bedoeling was van Mitrill.
Het is gebeurd en er zijn hopelijk wijze lessen uit getrokken.
Oppassen met puppies voila. We kunnen ons nog jaren afvragen waarom ze dat deed.
Het kan voor te doden zijn, het kan voor te spelen zijn, vergiste ze zich even  ... Whatever.
Het maakt van Mitrill nu niet ineens een valse hond, maar een hond waarmee je moet oppassen bij puppies.
Dat is alles wat er uiteindelijk over te zeggen valt.

en daarin geef ik je geen ongelijk.

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #117 Gepost op: september 15, 2006, 12:17:33 »
en daarin geef ik je geen ongelijk.

Dank u Sofie  :D

Offline Saantje

• hondenvriend pro
  • *
  • 85 HV-Punten
    • Rattery Saantje
« Reactie #118 Gepost op: september 16, 2006, 11:09:15 »

Sonja
Zo

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal