collapse

Auteur Topic: Pup vraagt aandacht  (gelezen 1069 keer)

Offline FloretteV

• begonnen hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • Instagram
Re: Pup vraagt aandacht
« Reactie #20 Gepost op: februari 03, 2020, 17:29:18 »
Dat is niet wat ik versta onder speuren, dat is gewoon een zoekspelletje.  :vuistje: Ga eens op internet op zoek naar mantrailen of praktijkspeuren dan zal je zien dat ze daar wel iets langer aan bezig zijn.

En ja als ik hier in huis en of tuin gewoon een stuk speelgoed wegstop moet ik dat ook om de minuut terug wegsteken (als hij heel het huis heeft om te zoeken en ik loop ook effectief alle kamers af, doe je dat niet dan gaan ze gewoon waar je laatst geweest bent).

Maar geloof mij dat als je 1 bolletje jeneverbes wegstopt in de living het voor een hond in training wel wat langer duurt dan een paar seconden om die te vinden  :mrgreen:

Ik heb meer informatie gevraagd rond een initiatieles speuren. Lijkt me super interessant. Ons huis is hier minder interessant voor, arbeiderswoning waarbij zij alleen op de gelijkvloers komt. En dat is een open ruimte. Daarom dat alles ook zo makkelijk is ;) Maar ik denk dat dit wel super is om met haar als "sport" te gaan doen.

Offline barbera

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • groeten Barbera
« Reactie #21 Gepost op: februari 04, 2020, 11:07:19 »
Dat snap ik niet! Waarom moet de eigenaar altijd het spel afknappen?  Is spel juist niet iets dat gebeurt door onderlinge toestemming van alle betrokkenen? Waarom beslist er één altijd wanneer het spel stopt, is dit om te beginnen al niet te saai en kan iets saaie een echt spel zin? Dus, er wordt een wedstrijd gespeeld waarbij de winnaar bij voorbaat gekend is   :bow:

Ik snap je punt. Maar ik merk bij opvoeding van mijn honden (vooral dominante tante die ik nu heb) dat dit spel en de manier van spelen ervoor zorgt dat ze meer respect voor mij heeft. Doe ik dit niet, dan begint en eindigt zij het spel en is er dus voor beiden niet veel aan.
Omdat dit hondje uit zichzelf een uitvalspel ging doen, leek me dit een handige tip.

Tussendoor laat ik hond ook winnen en succeservaring hebben :wink:

Offline barbera

• *
  • groeten Barbera
« Reactie #22 Gepost op: februari 04, 2020, 11:08:37 »
Ik heb meer informatie gevraagd rond een initiatieles speuren. Lijkt me super interessant. Ons huis is hier minder interessant voor, arbeiderswoning waarbij zij alleen op de gelijkvloers komt. En dat is een open ruimte. Daarom dat alles ook zo makkelijk is ;) Maar ik denk dat dit wel super is om met haar als "sport" te gaan doen.

Klinkt leuk!!

Offline FloretteV

• begonnen hondenvriend
  • *
    • Instagram
« Reactie #23 Gepost op: februari 04, 2020, 11:39:30 »
Ondertussen krijgt ze ook wat minder beweging. We zien niet echt een verandering in haar gedrag. Maar het is vooral de twee dagen dat ze alleen is thuis geweest dat ze zeer erg is in haar bijten.
Nu hebben we haar oude ren rond de zetel geplaatst en vanaf ze bijt moet ze weg bij ons. Dit begint te werken. Maar die dagen heeft ze zich dan ook zitten vervelen, ookal zorg ik voor zeer veel to do's als ik wegga: gevulde bevroren Kong, snuffeldoos met verrassing, bal met brokjes in, dagelijks nieuwe speeltjes, en de radio staat aan. Soms hondentv.

Ze doet alles in de eerste twee uur. De rest van de dag verveelt ze zich. Gelukkig valt dit maar twee keer per week voor. Maar die dagen is ze extra lastig.
Vanaf de zomer kan ze een dag nog op dagopvang bij een vrienden dus is ze nog maar een dag per week alleen, maar dat is nog even wachten.

Offline RustlingRose

• verslaafde hondenvriend
  • *
« Reactie #24 Gepost op: februari 05, 2020, 13:59:54 »
Het vraagt erg veel tijd om dat gedrag te veranderen.
Onze hond vertoonde ook vervelend gedrag (alles kapot bijten, constant rond lopen), ik had er een topic over: http://www.hondenvrienden.be/forum/gedrag-opvoeding/rust-in-huis-aanleren/

Offline FloretteV

• begonnen hondenvriend
  • *
    • Instagram
« Reactie #25 Gepost op: februari 05, 2020, 21:53:22 »
Het vraagt erg veel tijd om dat gedrag te veranderen.
Onze hond vertoonde ook vervelend gedrag (alles kapot bijten, constant rond lopen), ik had er een topic over: http://www.hondenvrienden.be/forum/gedrag-opvoeding/rust-in-huis-aanleren/

Klein beetje gelezen, klinkt inderdaad zeer vergelijkbaar. Kga het morgen rustig eens allemaal doornemen. Dus jou hond kon geen rust vinden in huis en had niet te veel beweging. Dus het is mogelijk dat dat niet het probleem is hier. 😉 Nu beweging hebben we wat teruggeschroefd maar dat haalt tot nu toe weinig uit. Dus ik denk dat dat niet de oorzaak is! Volgens mij ga ik uit dat topic van jou veel tips kunnen halen

Offline RustlingRose

• verslaafde hondenvriend
  • *
« Reactie #26 Gepost op: februari 06, 2020, 11:33:24 »
Klein beetje gelezen, klinkt inderdaad zeer vergelijkbaar. Kga het morgen rustig eens allemaal doornemen. Dus jou hond kon geen rust vinden in huis en had niet te veel beweging. Dus het is mogelijk dat dat niet het probleem is hier. 😉 Nu beweging hebben we wat teruggeschroefd maar dat haalt tot nu toe weinig uit. Dus ik denk dat dat niet de oorzaak is! Volgens mij ga ik uit dat topic van jou veel tips kunnen halen
Op het toppunt ging ik er 's ochtends en 's avonds 1u mee wandelen en 's middags joggen en dan nog 's avonds spelletjes, -en het is geen border collie - maar dat bleek dus véél te véél te zijn. Waardoor hij net zoals een klein kind dat niet genoeg rust, vervelend gedrag vertoonde.

Wij hebben toen de beweging teruggeschroefd tot 1 wandeling per dag. En met gebruik van time-outs (in de bench). Je moet ook heel consequent zijn, want wij gaven onbewust ook gemengde signalen. Met consequent zijn, time-outs én véél geduld/doorzetting hebben wij onze hond rust aangeleerd. We moesten de touwtjes duidelijk in handen nemen.

Het heeft echt wel geduurd tot zijn 2 jaar tot al erge kantjes eraf waren. Hij is momenteel 7 jaar en een droomhond  :loved: maar we hebben ooit op het punt gestaan om hem te herplaatsen, om maar te zeggen wat voor dieptepunten we hebben gekend.
Nu hoe sneller je je van het probleem bewust bent, hoe sneller het opgelost raakt.

Offline FloretteV

• begonnen hondenvriend
  • *
    • Instagram
« Reactie #27 Gepost op: februari 06, 2020, 15:16:49 »
Op het toppunt ging ik er 's ochtends en 's avonds 1u mee wandelen en 's middags joggen en dan nog 's avonds spelletjes, -en het is geen border collie - maar dat bleek dus véél te véél te zijn. Waardoor hij net zoals een klein kind dat niet genoeg rust, vervelend gedrag vertoonde.

Wij hebben toen de beweging teruggeschroefd tot 1 wandeling per dag. En met gebruik van time-outs (in de bench). Je moet ook heel consequent zijn, want wij gaven onbewust ook gemengde signalen. Met consequent zijn, time-outs én véél geduld/doorzetting hebben wij onze hond rust aangeleerd. We moesten de touwtjes duidelijk in handen nemen.

Het heeft echt wel geduurd tot zijn 2 jaar tot al erge kantjes eraf waren. Hij is momenteel 7 jaar en een droomhond  :loved: maar we hebben ooit op het punt gestaan om hem te herplaatsen, om maar te zeggen wat voor dieptepunten we hebben gekend.
Nu hoe sneller je je van het probleem bewust bent, hoe sneller het opgelost raakt.

Dat is echt geweldig om te horen. Ragna begint ook al te beteren. Als ik overdag werk ligt ze gewoon in haar mand naast me te slapen. 's avonds durft ze nog eens haar zetel bijt spel spelen maar nu bij de minste tanden op huid of tanden op kleren is ze weg van de zetel zone. Vanaf ze naar haar mand gaat en daar even blijft liggen mag ze terug bij ons, als ze rustig blijft. Begint ze te stelen als ze niet meer bij ons in de zetel mag om aandacht te vragen gaat ze in de bench. Het lijkt te werken.

Ragna is een Duitse Herder - Terrier mix dus ik denk dat die wel wat beweging en mentale uitdaging kan gebruiken, dus dat krijgt ze nog steeds.

Offline barbera

• *
  • groeten Barbera
« Reactie #28 Gepost op: februari 07, 2020, 07:57:42 »
Dat is echt geweldig om te horen. Ragna begint ook al te beteren. Als ik overdag werk ligt ze gewoon in haar mand naast me te slapen. 's avonds durft ze nog eens haar zetel bijt spel spelen maar nu bij de minste tanden op huid of tanden op kleren is ze weg van de zetel zone. Vanaf ze naar haar mand gaat en daar even blijft liggen mag ze terug bij ons, als ze rustig blijft. Begint ze te stelen als ze niet meer bij ons in de zetel mag om aandacht te vragen gaat ze in de bench. Het lijkt te werken.

Ragna is een Duitse Herder - Terrier mix dus ik denk dat die wel wat beweging en mentale uitdaging kan gebruiken, dus dat krijgt ze nog steeds.

Wat een leuk nieuws!!

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #29 Gepost op: februari 07, 2020, 17:55:36 »
Dat snap ik niet! Waarom moet de eigenaar altijd het spel afknappen?  Is spel juist niet iets dat gebeurt door onderlinge toestemming van alle betrokkenen? Waarom beslist er één altijd wanneer het spel stopt, is dit om te beginnen al niet te saai en kan iets saaie een echt spel zin? Dus, er wordt een wedstrijd gespeeld waarbij de winnaar bij voorbaat gekend is   :bow:

Ik snap je punt. Maar ik merk bij opvoeding van mijn honden (vooral dominante tante die ik nu heb) dat dit spel en de manier van spelen ervoor zorgt dat ze meer respect voor mij heeft. Doe ik dit niet, dan begint en eindigt zij het spel en is er dus voor beiden niet veel aan.
Omdat dit hondje uit zichzelf een uitvalspel ging doen, leek me dit een handige tip.

Tussendoor laat ik hond ook winnen en succeservaring hebben :wink:

Bedankt voor je antwoord! Als spel toch ook spel blijft, vind ik het al iets!

Offline barbera

• *
  • groeten Barbera
« Reactie #30 Gepost op: februari 10, 2020, 08:51:18 »
Bedankt voor je antwoord! Als spel toch ook spel blijft, vind ik het al iets!

:wink:

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal