collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

ZOOBIO.BE

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: pup loopt weg van mij  (gelezen 533 keer)

Offline amberson

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
pup loopt weg van mij
« Gepost op: november 21, 2017, 13:25:37 »
Hallo, ik heb een maltezer/havanezer pup van 7 maanden. Toen ik ze in huis haalde op 9 weken had ze enorm last van verlatingsangst en s'nachts het was een ramp 2 a 3 keer per nacht haar bench bevuild wist er echt geen raad mee. Dit heeft toch wel een week of 3 geduurd. Heb er een gedragstherapeut bijgehaald en nu kan ze alleen blijven, bench is geen probleem meer, dus prima denk je maar nee. Nu is het net het tegenovergestelde, ze loopt weg van mij, wil niet meer geknuffeld of gestreeld of gepakt worden ze wil me precies niet meer, ze komt alleen voor eten. Ik heb met haar een puppycursus gevolgd en steek er nu al maanden zoveel tijd in om haar liefde terug te winnen maar ben ten einde raad, weet niet meer wat te doen om goed te doen. Het doet me zo pijn en vermoeiend dat ik er zelf ziek van word. Mijn man die amper thuis is en er niks mee doet daar is ze dan weer heel erg aanhankelijk tegen en mij negeert ze. Ze is ondertussen wel zindelijk maar geeft het zelf niet aan maar dat is geen ramp. Ze kwispelt ook nooit met haar staartje naar mij Zou het haar karakter zijn of doe ik iets verkeerd? Hopelijk kan mij hier iemand raad geven, alvast bedankt

Offline Voica

• verslaafde hondenvriend
  • *
Re: pup loopt weg van mij
« Reactie #1 Gepost op: november 21, 2017, 14:11:41 »

Hoe 'cru' dat ook klinkt, maar mss is er degelijk geen 'klik' tussen jullie. Mijn eerste eigen hond 'Voica' de meeste herinneren haar zich nog hier (toch degene die al heel lang op Hv zitten). Zij was in principe mijn hond , maar het was meer mijn papa's hond... voor hem deed ze alles ! Ik heb jaren gezwoegd om met haar van alles te kunnen, bij mij liep ze weg, kwam niet terug , luisterde wel op de hs maar tot op een bepaalde niveau, werkte duidelijk liever voor mijn papa dan voor mij. Terwijl mijn papa eigenlijk heel vaak zijn schoen/pantoffel op hield naar haar als ze in huis iets verkeerd deed etc (hij heeft haar nooit pijn gedaan, maar dreigen of kwaad kijken was voldoende). Ik heb jaren lang gezegd dat ze de 'nagel aan mijn doodskist' was... en dat was ze ook, gewoon steenkoppig ! Pas toen ze enkel jaren oud was verbeterde onze band, en kon ik ze al eens los laten maar effectief luisteren ???

Ik had gewoon geen band met haar, hoe hard dat ook is... ze heeft helaas mijn papa overleefd , en is dan nog 15,5 jaar mogen worden. Ze heeft haar leven netjes bij ons doorgebracht maar als ik het verschil bekijk met mijn honden waar ik wel band mee had, was zij eigenlijk niet gelukkig met mij, en ik niet met haar...

Offline silas

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #2 Gepost op: november 21, 2017, 15:10:50 »
Stop eens een tijdje met je uit te sloven en negeer je hond. Doe het hoogst nodige maar probeer haar niet aan te halen of te forceren bij jou te komen. Zeg ook niet meer dan strikt nodig. Zij negeert jou, ok dan negeer je haar. In het beste geval zoekt ze jou na een tijdje wel op, anders vrees ik idd dat er tussen jullie geen klik is. Gezien haar leeftijd zou het kunnen dat ze in haar dwarse periode zit, dat trekt wel bij. Ik kan mij goed voorstellen dat het je verdriet doet, na al die moeite. Probeer vol te houden en geef jullie nog een kans. Aan je man zou ik vragen haar eten te geven en haar verder te negeren. Het klinkt misschien raar, maar ik denk dat je hond je momenteel een beetje als personeel beschouwt (ik weet niet hoe ik het anders kan formuleren).
Laat haar maar eens even diep nadenken, misschien valt het kwartje dan wel dat jij de slechtste nog niet bent.  :wink: Ik ken iemand bij wie het 14 dagen geduurd heeft, maar het werkte en daarna nooit meer problemen mee gehad.

Offline chanelle

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #3 Gepost op: november 22, 2017, 12:16:54 »
Wat doe jij voor met haar? Spelletjes, wandelen ....
Ik zou haar elke dag eventjes mee nemen en wat gaan trainen en spelen ergens op een grasveldje. Het is maar een klein hondje maar ik zou proberen haar wat te leren, af zit voet..... met snoepjes en een balletje. 5 minuten trainen en 10 minuten spelen.
Ik heb ondervonden dat een hond waar je mee werkt, daar heb je een veel betere band mee dan eentje die alleen huishond is. En waarom zou een maltezertje niet kunnen gehoorzaamheid doen. Ik zou het wel niet in groep doen, jij moet exclusief met haar bezig zijn en niet nog eens andere mensen en honden daarrond.

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #4 Gepost op: november 22, 2017, 16:57:53 »
Ik ga mee met Silas. Negaar haar een aantal dagen, enkel eten geven, verzorgen, maar verder geen aandacht. Na een poosje zal ze dan hopelijk erg veel aandacht voor jou hebben als je je met haar bezighoudt.....

Offline tara

• *
« Reactie #5 Gepost op: november 22, 2017, 17:39:36 »
Ik zou haar vooral negeren. Haar de ruimte laten,om terug een beetje op haar plooi te komen, want ik denk dat je het zo goed hebt willen doen,dat ze het misschien toch wel allemaal met wat druk heeft ervaren.
Als ze enkel komt voor haar eten, kan je daar stilletjesaan,op een rustige en ontspannen manier mee aan de slag.
Probeer te genieten van de kleine toenaderingen die van haar komen.Al is dit enkel met haar eten.
Nadien kan het misschien met wat spel,of met iets wat ze graag doet.
Kijk naar hoe je man en je hond met elkaar omgaan, daar kan je ook tips uithalen.
Wat ik zeker niet zou doen, is er nu veel druk opzetten, eigenlijk MOET ze eventjes niks.
Eerst ontspannen zijn, in elkaars omgeving, dat verder uitbouwen .

Offline Ien

• *
« Reactie #6 Gepost op: november 22, 2017, 18:25:40 »
Lijkt me ook een geval van "overdaad schaadt"  :vuistje:. Een hond dient ook niet om te knuffelen, strelen of op te pakken. Dat zijn menselijke behoeften.  :weetniet:
Waarschijnlijk geef je je hond daarmee zoveel verwarrende signalen dat ze jou gewoon niet prettig meer vindt.
Negeren is ook mijn advies (een leven en laten leven manier van omgaan dan, want echt negeren kan te hard zijn voor een pup), af en toe wat spelen maar heeft ze geen aandacht voor je stop je ermee en wandel je weg en ga je maar wat anders leuks doen zonder je pup. Krijgt ze interesse, kan je haar betrekken. En stop met spelen voor ze het beu wordt of je zich weer verwijdert. En doe dit niet te vaak.
Nu trainen lijkt me geen goede zet, dan ga je weer constant om aandacht moeten zitten smeken. Dat komt vanzelf wel eens het weer goed zit tussen jullie.

Offline runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #7 Gepost op: november 22, 2017, 19:01:13 »
Wat was het advies van die gedragstherapeut om haar van haar verlatingsangst af te helpen?

Offline petitparis

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #8 Gepost op: november 30, 2017, 16:17:44 »
Ik heb met haar een puppycursus gevolgd en steek er nu al maanden zoveel tijd in om haar liefde terug te winnen maar ben ten einde raad, weet niet meer wat te doen om goed te doen. Het doet me zo pijn en vermoeiend dat ik er zelf ziek van word.

Hoe heb je de verlatingsangst aangepakt?

Laat het verder even los, je zit nu in een negatieve spiraal. Je kan een hond niet dwingen lief, aanhankelijk en enthousiast te zijn. Je jaagt ze alleen maar weg. Je doet zoveel moeite waardoor er waarschijnlijk in je pup z'n ogen iets "misloopt"/niet duidelijk is. Jouw aandacht heeft hij al, die van je man niet. Je man is door het grotendeels negeren/weinig aandacht besteden in de beleving van de hond consequenter/duidelijker.

Offline benji

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #9 Gepost op: december 02, 2017, 00:22:06 »
een hond gaat op geur af
vraag :
- ben je van parfum of deodorant verandert of zo ?
- houd hij wel van knuffelen of je manier van knuffelen ?
- zelf ga ik altijd op de grond zitten met iets lekkers in de handen  of etensbakje ..
maar liever nog een speeltje..
Heeft hij een speeltje die hij graag heeft ?
zonder de hond te bekijken begin ik op de grond te spelen met een speeltje   
Heb piepbeestjes, balletje of leuk strektouw
dus daar speel ik mee en doe of ik me amuseer, lach ..goed het speeltje op enz..maar kijk niet naar de hond ....
na een paar dagen kwam hij nader ..begin hem vooral niet direct te knuffelen
een kriebeltje onder kin of langs hun nekje .of aan hun staartaanzet
eens zijn vertrouwen gewonnen en wat zoeken hoe hij graag geknuffeld wil worden , dan komt hij wel bij je om geaaid te worden ..kijk ook eens naar een eenvoudige massage ...de onze komt er regelmatig naar vragen

Hondenvrienden.be

« Reactie #9 Gepost op: december 02, 2017, 00:22:06 »
Dier algemeen

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal