collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Problemen tijdens uitlaten  (gelezen 818 keer)

Offline Boejakasja

• startende hondenvriend
  • *
  • 3 HV-Punten
Problemen tijdens uitlaten
« Gepost op: mei 19, 2013, 19:25:24 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Onze hond is 6 jaar, een duck tolling retriever, wij kregen hem "ter adoptie" na het overlijden van mijn grootmoeder. De hond is niet gewoon te gaan wandelen, en heeft zijn eerste 3 levensjaren doorgebracht in de tuin (3000m²). Hij had dus zeker wel ruimte genoeg, en liefde ook genoeg.

Hij kent zijn naam, zitten, liggen, blijven, pootje, in mand, nee (als hij iets niet mag doen) en springt ook niet tegen mensen op.

Maar als we ermee gaan wandelen zijn er toch een aantal problemen... En ik heb geen ervaring genoeg om te weten wat ik moet doen...

Soms gaat hij trekken, andere keren loopt hij netjes aan de lijn.
Wanneer hij begint te trekken zeg ik "hier", en trek hem dichter, met de bedoeling dat hij het doel waarvoor hij trekt niet kan bereiken.
Als hij heel hard trekt, dan blijf ik gewoon staan.

7/10 wandelt hij wel mooi

Wanneer hij tijdens het wandelen echter een andere hond tegenkomt,... dan gaat het verkeerd, trekken blaffen, rechtopspringen, piepen...

Wat kan ik hieraan doen???

Offline Trace

• hondenvriend pro
  • *
  • 590 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Problemen tijdens uitlaten
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2013, 20:57:00 »
Er staan hier een aantal topics die je kunnen helpen : die kan je mss. al eens even lezen, je vindt er vele nuttige tips in, ook voor het gewoon wandelen, als hij dat nog niet zo veel gedaan heeft.

http://www.hondenvrienden.be/forum/gedrag-opvoeding/wandelingetje-met-xena-(jack-russell)/
http://www.hondenvrienden.be/forum/gedrag-opvoeding/vreemde-mensen/
http://www.hondenvrienden.be/forum/gedrag-opvoeding/hond-gefocust-op-katten-en-beweging/