collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Pootje geven  (gelezen 2516 keer)

Offline Liesel

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 63 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Pootje geven
« Reactie #40 Gepost op: mei 25, 2013, 13:53:04 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Super Trace!  :thumbs:

Wat dat afleren betreft: ik volg Tinne daarin.  Is veel moeilijker dan iets aanleren.  Zeker als het om gedrag gaat dat ze wss al jaren vertoont.
Beste is eigenlijk om niet af te leren, maar om het om ongewenste gedrag om te buigen in iets anders.
Maar hoe je dat dan moet doen ivm verlatingsangst, dat weet ik ook niet. 

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #41 Gepost op: mei 25, 2013, 13:56:31 »
Super Trace!  :thumbs:

Wat dat afleren betreft: ik volg Tinne daarin.  Is veel moeilijker dan iets aanleren.  Zeker als het om gedrag gaat dat ze wss al jaren vertoont.
Beste is eigenlijk om niet af te leren, maar om het om ongewenste gedrag om te buigen in iets anders.
Maar hoe je dat dan moet doen ivm verlatingsangst, dat weet ik ook niet.

technisch gezien kan je gedrag ook niet afleren; je kan het of je kan het niet. je kan wel voorkomen dat bepaald gedrag gesteld wordt of kiezen om een bepaald gedrag te stellen  :mrgreen:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: mei 25, 2013, 13:57:43 »
technisch gezien kan je gedrag ook niet afleren; je kan het of je kan het niet. je kan wel voorkomen dat bepaald gedrag gesteld wordt of kiezen om een bepaald gedrag te stellen  :mrgreen:

Ook waar...  :lol:
Maar je weet wel wat ik wil zeggen hé.   :lol:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: mei 25, 2013, 14:07:33 »
Ook waar...  :lol:
Maar je weet wel wat ik wil zeggen hé.   :lol:

:yes:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Auryn

• warme hondenvriend
  • *
  • 261 HV-Punten
  • love my animals! <3
« Reactie #44 Gepost op: mei 26, 2013, 20:06:30 »
hier ook ene die het maar niet wil aanleren :(

heb al geprobeerd met zelf poot op te nemen, en dan te belonen (werkte zo bij Bruce, Luna & Lilou goed, die waren er heel snel mee weg), maar bij Flynn werkt dat dus niet...

dan heb ik een truukje geleerd van een vriendin van op de hondenschool, dus met het snoepje in gesloten hand, en dit werkte wel bij Peggy, die geeft nu ook poot dankzij die manier.

maar Flynn is dus echt een ramp hé.  als hij er niet gemakkelijk aan kan, dan interesseert het hem niet, en zit hij rond te kijken... :(
Everything for my animals, forever...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: mei 26, 2013, 20:08:01 »
hier ook ene die het maar niet wil aanleren :(

heb al geprobeerd met zelf poot op te nemen, en dan te belonen (werkte zo bij Bruce, Luna & Lilou goed, die waren er heel snel mee weg), maar bij Flynn werkt dat dus niet...

dan heb ik een truukje geleerd van een vriendin van op de hondenschool, dus met het snoepje in gesloten hand, en dit werkte wel bij Peggy, die geeft nu ook poot dankzij die manier.

maar Flynn is dus echt een ramp hé. als hij er niet gemakkelijk aan kan, dan interesseert het hem niet, en zit hij rond te kijken... :(

eens ander snoep proberen  :wink:

Offline Auryn

• warme hondenvriend
  • *
  • 261 HV-Punten
  • love my animals! <3
« Reactie #46 Gepost op: mei 26, 2013, 20:11:19 »
hmjah ik probeer vanalles :(

tis al met zo rodi-worst geweest, met gewone snoepjes, met hespjes...

het probleem beperkt zich trouwens niet tot het pootje geven... liggen lukt ook, niet, en voet met hééééél veel moeite ...

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #47 Gepost op: mei 26, 2013, 21:17:15 »
kipfilet, kippenhartjes, zwanworst, kaas, vis,... het kan soms even duren voor je dé beloning gevonden hebt  :wink:

Goya snapte het liggen ook niet. Dat heb ik uiteindelijk op een heel simpele manier aangeleerd gekregen. Ik heb hem eens een dag achtervolgd in huis, met de clicker. Elke keer dat hij ging liggen klikte ik. En ineens viel zijn frank. Dus hij probeerde het nog eens, en ja toen heeft hij denk ik een handvol snoepjes gekregen, zo content was ik  :vuistje: Sindsdien kan hij het. Ik moet hem nog wel 'helpen' met een handgebaar maar ja ik kan moeilijk verwachten dat hij met alles even snel weg is.

De voet snapte hij ook niet. Ik heb uiteindelijk tegen een muur, kast, zetel,... geoefend om hem naast mijn been te laten zitten. Dat ging zo :Goya achter mij door laten gaan, dan snoepje naast mijn knie en dat been verzetten. Hij volgt dan en staat automatisch waar hij moet staan. Dan kreeg hij natuurlijk de beloning, maar wel zodanig dat hij moest gaan zitten (snoepje net iets te hoog boven zijn snoet houden en iets naar achteren). Uiteindelijk ben ik begonnen daar het commando 'voet' op te plakken. En wonder boven wonder, hij begrijpt het!

Offline Auryn

• warme hondenvriend
  • *
  • 261 HV-Punten
  • love my animals! <3
« Reactie #48 Gepost op: mei 26, 2013, 21:20:08 »
met die klikker moet ik wel opletten met 5 honden in huis :)  ze zouden rap allemaal rond mij staan voor snoep  :vuistje:

maar kvind het wel een goed idee!

de voet weet ik hoe ik moet aanleren, maar probleem is dat hij het snoepje moeilijk volgt... die's dus echt superlui hé. of kan het met het puberen te maken hebben?  hij is 8 maand...

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: mei 26, 2013, 21:20:54 »
en een balletje of ander leuk speeltje?

Offline Auryn

• warme hondenvriend
  • *
  • 261 HV-Punten
  • love my animals! <3
« Reactie #50 Gepost op: mei 26, 2013, 21:29:31 »
op de hondenschool 0,0 interesse :(    ik zag hem begin deze week spelen met iets, ik dacht ok, dat hou ik opzij voor op de hs, maar neen hoor... had nog een bal ook bij, maar ook dat interesseerde hem niet :(

moet nu wel eerlijk zeggen dat ik dat thuis nog niet geprobeerd heb (de voet dan toch)

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: mei 26, 2013, 22:42:01 »
Het heeft bij Goya echt maanden geduurd voor ik hem aan het spelen kreeg. Met een simpele tak lukte het uiteindelijk wel redelijk. En nu speelt hij eigenlijk met alles dat ik hem aanbied. Een flostouw, een oude sok, een piepspeeltje,... het kan niet altijd gemakkelijk gaan.

De voet zou ik zeker eens thuis proberen. Vaak lukt het beter om in een vertrouwde en veilige omgeving iets aan te leren  :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal