collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: plassen  (gelezen 638 keer)

Offline Fasco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
plassen
« Gepost op: oktober 25, 2006, 20:32:48 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
S' avonds mag Fasco bij ons in de living liggen...maar nu plast hij elke avond op de mat!
Blijkbaar is het kereltje zijn plasdomein telkens aan het verleggen.  In zijn hok gaat hij niet meer (alle kussens zijn weg) maar nu dus de living op de mat.
Moet ik volledig herbeginnen met de zindelijkheidstrain ing? 
Is dit aandacht trekken?

Offline neske

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: plassen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 25, 2006, 20:38:27 »
Loeka is nu 7 maanden en doet het soms ook nog op de mat, wij denken dat het te koud buiten is voor madam, want dat is altijd 's avonds  :lol: Ik zou gewoon hem oppakken en naar buiten gaan,dat doen wij nu ook.  :wink:

Offline Bonnie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 33 HV-Punten
  • plat, platter, GiGi!!
« Reactie #2 Gepost op: oktober 27, 2006, 01:36:59 »
Luuk had dat ook..... ik heb gewoon de mat (in dat geval zo een badkamermat) weggenomen en het was gedaan.
Cute? Yeah right.... French Bitch!

Haegi

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 03, 2006, 22:06:32 »
Baloo plast in zijn eigen mand... hij is nu 12 weken.

Zie aub volgende topic:
http://www.hondenvrienden.topforums.be/forum/index.php?topic=42370.0

Wat doe ik daaraan?

Kan iemand mij hierbij helpen?

Offline Fasco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: november 04, 2006, 14:58:47 »
Heb hetzelfde probleem gehad met Fasco..

Ik ben opgestaan ' s nachts en dat heeft een weekje geduurd, nu slaapt hij tot 8h..

Even heeft hij ook geplast in zijn hok buiten, ik heb er gewoon alle kussens uitgegooid...

Offline Sedde

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: november 04, 2006, 15:11:49 »
Sem is nu bijna 5 maanden, maar ik ga 's avonds nog altijd om het anderhalf uur - 2 uur naar buiten, want anders houdt hij het gewoon niet

De mat waar hij altijd op plaste (grote mat in de living) hebben we 2 maanden weggenomen.

De honden die plassen op de mat, in hun eigen mand, zijn wel zindelijk, maar gewoon op de verkeerde plek. Inderdaad proberen om zoveel mogelijk van die dingen waar ze in plassen weg te nemen en heel vaak buiten gaan met hen.

Offline doby

• hondenvriend pro
  • *
  • 1073 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: november 07, 2006, 17:54:25 »
Je moet gewoon goed het gedrag van je pup in het oog houden.  Onze Fangio heeft enkel nog maar een plasje in de living gedaan toen we nog niet wisten wat hij bedoelde.  Als ze aan het spelen zijn of aan het slapen en staan plots recht en beginnen wat rondjes te draaien en te snuffelen, wees maar zeker dat er iets gaat gebeuren.

's Avonds laten we hem meestal rond 22h30-23h00 voor het laatst buiten, dan gaat hij de bench in om te slapen (gesloten).  Ik sta nu nog rond 3u op om hem nogmaals buiten te laten en dan sta ik op om 06u.  Dit lukt vrij goed.  Is nog maar 1x plasje in bench geweest.

Ik hoop dat ik dit stilletjes aan kan afbouwen.

Offline lieke1982

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: november 08, 2006, 20:34:11 »
amai mag ik me gelukkig prijzen met ons Xena

Toen we ze net hadden aan 8 weken, hebben we 2 nachten in de zetel geslapen en om de 2 uur haar buiten gezet. Tijdens de 2de nacht viel madam bijna al plassend in slaap  :zot: (ze dacht wss bij haar eigen van, kunnen die mij nu niet rustig laten slapen) en vanaf de 3de nacht ging ze de laatste keer buiten rond middernacht tot s morgen 7 uur. Tijdens haar hele puppytijd 2 plasjes binnen gedaan: eentje door onze onoplettendheid, waren tv aan t kijken en hadden niet gezien da ze wakker geworden was en een keer dat we door omstandigheden meer dan 10 uur van huis waren en dan was het "normaal" dat ze geplast had, na al die tijd, maar dat plasje lag toch aan de deur om naar buiten te gaan   :D
5 januari 2008 om 5 u 25 werd Nathan geboren :D

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal