collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Plassen  (gelezen 3698 keer)

Offline MJ&DiEv

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 17 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Plassen
« Reactie #20 Gepost op: juni 26, 2006, 19:27:00 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Alvast bedankt voor de tip! :wink:

Haar kussen is in ieder geval weg, terug naar de winkel want door het veelvuldig wassen is de rits kapot! :muur: Als we een nieuw zouden krijgen, dan leg ik het weg totdat we verhuist zijn! In ons nieuwe huis zal ze een kamer voor haar alleen hebben, met geen zetels meer, maar enkel haar kussen! :mrgreen:

Nu doet ze het niet meer, hopelijk blijft ze het volhouden! :pray:

elis

• Gast
Plassen
« Reactie #21 Gepost op: juli 15, 2006, 10:20:54 »
hallo mensjes

ik heb een herder van zes en halve maand en is nu drie weken bj ons, alleen bij de fokker kreeg ze maar 2 keer perdag drinken en is dus haar blaas niet getraind, we doen het water langzaam op voeren, maar in de bench plast ze ook en dan geven we vanaf zeven uur niks meer, maar in de nacht geeft ze het ook niet aan ze gaat er dan inliggen weten jullie een tip omdit op te lossen binnen in huis plast hij niet meer nu de duer open staat rent hij de tuin in endoet daar plassen bij haar krant

gr elis

Offline Zeno

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • Zeno's Wandelpagina
Plassen
« Reactie #22 Gepost op: juli 15, 2006, 10:50:27 »
hey Elis,

Toen mijn labje die leeftijd had, zaten wij hier ook met hetzelfde probleem. Ik ging dan voor het slapen gaan nog een wandeling maken en stond dan op tegen 3u om hem nog eens te laten plassen. Na een tijdje hielp dit.

Nu is hij bijna 11 maand en blijft zijn drinken staan, dag en nacht (zeker met dit warme weer). En elke dag gaan we een half uur naar de losloopweide ravotten met ons labje. Wie dan als laatste gaat slapen, laat onze zeno nog eens uit.

Soms komt hij zelf vragen (tegen 6u) of anders ga ik met hem als ik zelf moet gaan plassen. Dan komen wij terug binnen en dan slapen wij verder. Zeno is op dit moment nog aan het slapen.

groetjes

Offline Boxerke Zo

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Als dieren konden praten? Wat zouden ze zeggen?
Plassen
« Reactie #23 Gepost op: juli 15, 2006, 17:37:10 »
Hoi,

Mijn broertje Crazy ging speciaal naar zijn bench om op zijn kussen te plassen.
Dat heeft waarschijnlijk heel veel te maken met de opvoeding die hij gekregen heeft van zijn moeder. (Weinig of geen dus want zijn mama werd door papa samen met 2 andere pups dood gevonden, gestorven door uithongering.)

Het heeft even geduurd voordat het euvel verholpen was, maar nu doet hij het alleen als hij stress heeft, dus hier op tijd de stress wegnemen en ons kleine rat buiten steken.

Sponsje,

Zo
Ook honden hebben gevoelens, behandel ze dan ook met gevoel.

Offline Gilraen

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • Doggy Fun
Re: Plassen
« Reactie #24 Gepost op: augustus 17, 2006, 13:27:12 »
Ik heb ook een klein probleemke met mijn woefke...

Het is een border collie van bijna 7 maanden. Ze is al wel zindelijk, maar soms plast ze gewoon van enthousiasme, en dan kijkt ze niet waar ze zit hoor, vloer, mat, het is allemaal eender.
Is daar een oplossing voor?

Groetjes

Offline Gilraen

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Doggy Fun
« Reactie #25 Gepost op: augustus 19, 2006, 22:23:59 »
Ik heb ook een klein probleemke met mijn woefke...

Het is een border collie van bijna 7 maanden. Ze is al wel zindelijk, maar soms plast ze gewoon van enthousiasme, en dan kijkt ze niet waar ze zit hoor, vloer, mat, het is allemaal eender.
Is daar een oplossing voor?

Groetjes

Nog iets...

Daarjuist kwam ik gewoon even naar boven. En toen ik 5 minuutjes later terugkwam, plaste ze gewoon omdat ze mij zag. En ik was dus nog altijd thuis...
Op sommige momenten is het echt wel erg hoor.

Heeft er iemand wat tips of een mogelijke verklaring?

Alvast bedankt.
Groetjes

Offline benji

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 263 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: augustus 19, 2006, 22:54:46 »
wij gebruiken zoals hierboven aangegeven ook een dweil.
Als wij er niet tijdig bij zijn kan hij daar plassen.
Wij hebben ergens gelezen dat als de hond binnenplast we hem moeten negeren en als hij het netjes buiten doet enthousiast reageren.
Wel dat hebben we van de eerste dag dat hij bij ons was gedaan,
We feliciteerden enthousiast; dat pupke keek ons met grote ogen aan en verklaarde zijn menskes voor gek.
Binnen geen woord, geen blik. Negeerden die verbaasde oogkes
Deed hij het op de dweil, een matig reactie...'s Nachts sliep hij naast mijn bed op kussen ..'s Avonds nog eens buiten, vroegen "plaske doen" en deden een enthousiast danskes als hij het deed. 's Morgens sprintje naar tuin en zelfde scenario; Dweil lag er ook altijd voor in geval van ....
Na amper twee nachten was ons manneke droog en overdag na ongeveer een week. Soms nekeer op zijn dweil als we te lang gewacht hadden hem buiten te laten na zijn eten of te lang alleen geweest was en zich niet kon ophouden.
Altijd drinken ter beschikking
Komt het nu door ons enthousiast gedoe als hij buiten iets presteert of wat???? Vindt hij de reactie van zijn gekke mensjes zo leuk???
Wat we gelezen hebben lukte toch blijkbaar
Het was een boek van M. Gaus denk ik
wandelen spelen en ja ook sporten , zolang het leuk blijft voor de hond.

Offline MJ&DiEv

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 17 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: augustus 19, 2006, 23:22:44 »
We hebben altijd h

Offline Ekar en Luna

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: augustus 25, 2006, 22:22:56 »
Lijkt me idd iets te maken te hebben met de geur van dat kussen na het wassen.

A dog is for life not just for X-mass

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal