collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Plassen  (gelezen 3697 keer)

Offline MJ&DiEv

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 17 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Plassen
« Gepost op: juni 15, 2006, 20:21:45 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Wij hebben al altijd last gehad met Manou haar zindelijkheid. Nu, zojuist, gebeurde er weer zoiets. Manou is nu al een viertal dagen los in huis, vandaag deden we haar kennel weg, en laten het dikke kussen liggen. Ze ligt al de hele tijd op het dikke kussen te slapen en zo, en opeens hoor ik iets, ik dacht dat ze aan iets aan het likken was, maar ze had geplast op haar kussen! Ze lag ernaast alsof er niks was gebeurd! :cry:

Een tijdje terug toen ze los in huis mocht, plaste ze in de zetels! Niet leuk dus om zo thuis te komen... :cry: We dachten dat het was omdat er dekens in de zetel lagen, want daar graaft ze dan in en begint te plassen. Maar nu lag er niks, gewoon, geplast, zomaar!

Soms ben ik ten einde raad, bang dat ze weer zal plassen in de zetels! Voor vanavond weet ik echt niet wat doen! Ga het kennel nu niet naar beneden halen denk ik, heb geen kussen voor erin (zit in de wasmachine) Maar als ze morgen in de zetels geplast heeft, word het weer in die kennel! En ik vind het zo erg, ze is al een jaar en half en kan nog niet los in huis omdat ze in de zetel of op een kussen plast! :cry:

HELP! :cryblue:

Offline Cinta

• hondenvriend pro
  • *
  • 148 HV-Punten
Plassen
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2006, 20:32:04 »
Idd een ambetant probleem.
Weet je zeker dat ze dit bewust doet?
Zie je haar echt plassen of ligt er opeens een plas?
Honden zijn niet alles in het leven, maar ze maken het wel compleet.

Offline Akasha

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 281 HV-Punten
Plassen
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2006, 21:21:51 »
Ons Ciska (ook een beagle) heeft dat ook in. Het gaat drie weken goed, dan wil je uit de zetel gaan en je staat met je voet in een plas. Ze plast dan niet omdat ze nodig moet h

Offline Christine

• *
  • 0 HV-Punten
Plassen
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2006, 21:53:41 »
Heb je de urine al eens laten nakijken bij de DA zodat medische redenen kunnen uitgesloten worden?

Offline MJ&DiEv

• *
  • 17 HV-Punten
Plassen
« Reactie #4 Gepost op: juni 16, 2006, 06:06:21 »
Vanmorgen thuisgekomen en alles droog! :dance: Trots op mijn meissie! :clap:

We hebben nog niets laten nakijken bij de da. Toen Manou voor het 1st loops was, plaste ze zomaar in de zetel, zonder te graven, gewoon geplassen! Had dan gebeld naar de da en die zei dat het kwam omdat ze voor het 1st loops was. We hadden ook veel moeite met haar zindelijk te krijgen, de mensen die haar voor ons hadden moeten ook niet veel moeite hebben gedaan... :?

Weet ook niet of ze het bewust zou doen. Ze heeft wel al een paar keer ergens geplast al kijkend in onze ogen! :muur: Dekens liggen er hier niet meer op de zetels, omdat we denken dat het daardoor kwam (ze graafde erin, en plaste! :? ) Maar dat van vandaag begrijp ik gewoon niet! :denk: Ze bleef zelfs liggen op haar kussen, naast haar plas! :denk: Ze zou toch haar eigen bed niet bevuilen! :?

Het klinkt gek, maar ben blij dat we niet alleen zijn met dit probleem! Ik weet niet van welke fokker ciska komt, maar ik dacht al een hele tijd dat dit vast kon komen doordat Manou een broodfokpup is...

Offline Akasha

• *
  • 281 HV-Punten
Plassen
« Reactie #5 Gepost op: juni 17, 2006, 00:22:49 »
Broodfok kan er zeker mee te maken hebben, Ciska is ook niet echt van de topfokker :S

maar ik ben zeker dat het beagle-deel en puberteit er toch voor een groot h

Offline MJ&DiEv

• *
  • 17 HV-Punten
Plassen
« Reactie #6 Gepost op: juni 17, 2006, 00:57:45 »
Haha! :lol: Mja, je moet er van houden h

Offline Timmyke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Mijn hond ,de vriend voor het leven !
    • het hondenhokje
Plassen
« Reactie #7 Gepost op: juni 18, 2006, 19:55:42 »
Het is inderdaad vervelend als ze in de zetel plast ...
Soms kan het ook wel zijn dat de sluitspier van de blaas te slap is en dat ze het plas niet kan ophouden
Wij hebben zelf een maltezer en hij moet s'nachts ook enkele keren plassen ,ik heb wel een aan paar dikke kranten en daar een dweil op en als Timmy moet plassen dan doet hij dat daarop en ook als we iets langer weg moeten dan leg ik ook zijn kranten en de dweil ...
Timmy weet het zo goed zodat de rest mooi droog ene proper blijft ...
Vroeger wist ik het niet maar Timmy probeerde ook zijn behoefte op te houden en dan kreeg hij ook een epilepisieaanval door de stress die de situatie kon veroorzaken ...
Ik weet niet of in jou geval een  medisch probleem is ,maar als je hondje droog gebleven is zou ik hem zeker goed belonen met een brokje of een koekje
Misschien helpt het als hij aangemoedigd wordt ....
Het kan ook een hormonisch probleem zijn zoals hierboven reeds vernoemd zoals voor het eerst loops zijn
Nooit de hond straffen want eer je de plas ondekt weet de hond niet mer wat er aan de hand is en ben zeker van ...geen een hond slaapt graag in een bevuilde mand of kussen
Ik heb ook al gehoord dat ze soms zeggen ,neem de drinkbak weg na tien uur ,maar wat als het warm is ...dus daar ben ik zeker niet voor te vinden
Ik sta soms vier keer in de nacht op voor onze Timmy omdat die bij ons slaapt ...
Maar als de hond gewoon is in zijn bench of in zijn mandje dan is zo'n dweil ook wel een goede oplossing ....voor mij allesinds wel
Misschien is het ook iets voor jou

groetjes
Groetjes van Timmyke
Een hond is je beste vriend

Offline De Sjelle

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Plassen
« Reactie #8 Gepost op: juni 18, 2006, 20:38:02 »
Ons Asja, een parson russel terrier was incontinent. Nadat we dit EINDELIJK doorhadden kreeg ze eerst medicatie, elke dag 1 pilletje. Maar omdat dit een jonge hond is hebben we toch nog eens gaan rondvragen... Toen zijn we bij een DA aanbeland die ook accapunctuur deed. E

We are the Border Terriers.... You will be assimilated. Resistance is futile.

Offline Timmyke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Mijn hond ,de vriend voor het leven !
    • het hondenhokje
Plassen
« Reactie #9 Gepost op: juni 19, 2006, 20:02:40 »
Citaat van: Desjelle
Ons Asja, een parson russel terrier was incontinent. Nadat we dit EINDELIJK doorhadden kreeg ze eerst medicatie, elke dag 1 pilletje. Maar omdat dit een jonge hond is hebben we toch nog eens gaan rondvragen... Toen zijn we bij een DA aanbeland die ook accapunctuur deed. E
Groetjes van Timmyke
Een hond is je beste vriend

Offline yruvian

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
Plassen
« Reactie #10 Gepost op: juni 19, 2006, 21:19:43 »
het zijn echt niet enkel beagles hoor. Largo heeft zo ook zijn momenten gehad. Voorlopig lijken beide heren intussen toch buiten hun behoeften te doen (ze zijn intussen allebei 1 jaar en 8 maanden). Largo soms helaas boven nog tegen de muur als we niet thuis zijn :roll: , maar de zetel (en het bed) blijven nu toch droog.

Schipperke Fortran heeft deze week broertje al uit bed gezet om buiten te gaan! Zij is 12 weken... Irix doet het soms, Largo loopt wel naar de deur, maar zal niets laten weten. Als de deur niet open is, staat het gewoon in de keuken...
(\ /)
(O.o)
(> <)
Dit is Bunny. Help Bunny op zijn weg naar wereldheerschappij en kopieer hem in je onderschrift.

Offline MJ&DiEv

• *
  • 17 HV-Punten
Plassen
« Reactie #11 Gepost op: juni 22, 2006, 19:59:37 »
Gisteren heeft Manou weer op haar kussen geplast. Precies

Offline Tollertje

• *
  • 4074 HV-Punten
Plassen
« Reactie #12 Gepost op: juni 23, 2006, 12:24:31 »
mja, ik ken het probleem... Yarka mag niet in de zetel, dus dat gaat nog. MAar op haar eigen deken en kussen plast ze soms ook... (Yarka is zeven jaar :| ) Nu ist wel al heel lang geleden, maar er zijn momenten dat ik ook om de twee dagen de kussens ende dekens kon beginnen wassen... Toch een beagleprobleem dus? :wink:

Je bent pas rijk, als je iets bezit wat niet te koop is.

Offline MJ&DiEv

• *
  • 17 HV-Punten
Plassen
« Reactie #13 Gepost op: juni 23, 2006, 20:14:54 »
Ze heeft nu terug geplast! :? Het was mijn metekindje die het had gezien! Maar ditmaal grotendeels naast het kussen, maar toch is de hoes weer in de wasmachine! :cry: Ik kan haar toch moeilijk laten slapen op een stinkend kussen! Nu kan ik er zelfs geen verklaring voor geven! :denk: We zijn de hele namidag gaan wandelen in Roeselare en ze heeft een drietal keer geplast... Nu had ik erover gegaan met Dettol!

:cryblue:

Offline Tollertje

• *
  • 4074 HV-Punten
Plassen
« Reactie #14 Gepost op: juni 23, 2006, 22:05:02 »
Volgens mij is er geen verklaring... Die is en was er bij Yarka ook niet... ik moet wel zeggen, als ik het pas gezien had als het bijna droog was, liet ik het liggen (tenzij het stonk natuurlijk e :mrgreen: ) en dan gebeurde er een hele tijd niks meer...

Je bent pas rijk, als je iets bezit wat niet te koop is.

_Viper_

• Gast
Plassen
« Reactie #15 Gepost op: juni 23, 2006, 22:47:07 »
bon, ik heb niet ALLES gelezen in deze thread, maar eerlijk gezegd; als je niet thuis bent of er niet naar kunt kijken: IN DE BENCH

ik heb ook een beagle (4 maanden nu) en eerlijk gezegd hadden  we er soms ook last van dat die in z'n bench plastte. Nu is het wel een reu, dus iets meer afbakeningsdrang, maar nu laat ik z'n vetmat toh ongeveer een week liggen. plast hij er op, dan is dat jammer, maar hij moet er in liggen. Nu dat gebeurt

Offline MJ&DiEv

• *
  • 17 HV-Punten
Plassen
« Reactie #16 Gepost op: juni 23, 2006, 22:59:15 »
Ja, maar nu heeft ze het al drie keer gedaan toen we erbij waren maar gewoon niet zagen! We zaten in de zetel en het kussen ligt schuin achter ons onder de open trap... We controleren altijd de zetels en de kussens als we thuiskomen of opstaan, en die zijn droog... Wil haar niet weer in haar bench stoppen! Maar binnen een tijdje verhuizen we en krijgt ze een kamer voor haar alleen! :mrgreen:

Offline Akasha

• *
  • 281 HV-Punten
Plassen
« Reactie #17 Gepost op: juni 23, 2006, 23:07:07 »
beagles toch :)
het is toch een speciaal ras  :mrgreen:

Offline MJ&DiEv

• *
  • 17 HV-Punten
Plassen
« Reactie #18 Gepost op: juni 23, 2006, 23:51:26 »
Citaat van: Akasha
beagles toch :)
het is toch een speciaal ras  :mrgreen:

Ge meugt wedden! :mrgreen:

Nicky

• Gast
Plassen
« Reactie #19 Gepost op: juni 26, 2006, 10:39:40 »
Heel belangrijk is dat de plek waar je hond geplast heeft, ontgeurd wordt. Dettol en javel enzo ontsmetten, maar dat is op zich niet het belangrijsklte. Je eigen hond kan zichzelf niet besmetten he... Die producten leggen wel een filmpje over de geur, dus wij ruiken het niet, maar je hond nog wel. Gebruik azijnwater: 2 eetlepel azijn op een liter water in een plantenspuit, en nadat je het plasje eerst hebt opgekuist, ga je er nog eens over met het azijnwater.

Maa rals je hond plast op zijn kussen, zelfs terwijl hij ligt, zou ik toch eens een DA consulteren... Ik heb eens een klant gehad met een Beagle die 10 keer per uur een mini-plasje op hun kurken vloer deed! :? Daar was wel degelijk sprake van een medisch probleem...

Succes!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal