collapse

Cadeauwinkel

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: Opvoeden 2 reutjes  (gelezen 376 keer)

Offline Callebaut

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Hallo
Opvoeden 2 reutjes
« Gepost op: januari 12, 2019, 09:30:04 »
We hebben onlangs een nieuwe pup gekocht een rottweiler Onze vorige Rottie Is gestorven na 12 jaar en enkele maanden nadien onze 13 jarige Golden Retriever Toen bleef enkel nog Cooper onze dobbermapincher van 5 jaar over Altijd  hadden die 3 in harmonie met elkaar geleefd
Na bijna 1jaar ertussen besluiten we opnieuw een Rottweiler in huis te halen Ronaldo een schat van een hond Hij krijgt opvoeding in de hondeschool maar ook privť en hij leert snel
Maar we hebben sinds kort een probleem dat nu (Ronaldo is bijna 8maand)  de pincher niet meer vredig kan leven met de Rottie Zolang we buitenshuis zijn gaat het goed eenmaal thuis moeten we ze constant scheiden
We begonnen op aanraden van de privetrainer met het clickersysteem om zelfvertrouwen op te bouwen en de stress tussen die 2 af te bouwen maar de situatie blijft duren
Heeft iemand raad

Offline cherish

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Angels in the outfield
Re: Opvoeden 2 reutjes
« Reactie #1 Gepost op: januari 14, 2019, 11:50:21 »
Wij kunnen vanuit een forum geen raad geven omdat het hele plaatje niet zichtbaar is. Met een clicker zo een issue oplossen linkt mij ook niet echt zinvol.

Kan je niet op zoek gaan naar een iemand die wel de situatie beter kan inschatten? Van welke regio zijn jullie?

Offline Callebaut

• startende hondenvriend
  • *
  • Hallo
« Reactie #2 Gepost op: januari 14, 2019, 12:15:54 »
Wij zitten in de hondeschool en hebben een privetrainer maar het wantrouwen komt door onzekerheid voort zegt deze en met clickershaping verhoogt deze en zal de situatie verbeteren

Offline barbera

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • groeten Barbera
« Reactie #3 Gepost op: januari 14, 2019, 12:51:48 »
Wij zitten in de hondeschool en hebben een privetrainer maar het wantrouwen komt door onzekerheid voort zegt deze en met clickershaping verhoogt deze en zal de situatie verbeteren

Ik wil net als Cherish geen tips en adviezen geven, dat kan nl. niet zonder observeren.
Ik zou zeggen: zet eerst de hulp en adviezen in die je nu volgt, dat geeft misschien niet meteen verbetering, maar als je van de ene methode in de ander overgaat geeft dat voor de honden en jezelf alleen onduidelijkheid.

Misschien leuk als je wat uitgebreider uitlegt hoe en waar je nu op traint. Daar ben ik wel benieuwd naar.

Offline Callebaut

• startende hondenvriend
  • *
  • Hallo
« Reactie #4 Gepost op: januari 14, 2019, 13:42:33 »
Het verhaal is eigenlijk kort samengevat dat de oudere 6 jarige pincher die vroeger met onze 1e Rottie en een Golden Retriever wel harmonieus heeft samengeleefd nu niet meer  overeen komt in huis l met de nieuwe rottweilerpup van 8 maand nu  Hij is angstig en vertoont zeer veel stress 'we hebben privetraining ingeschakeld maar de situatie blijft wij vrezen ervoor dat het nooit zal lukken daarom een andere aanpak met shaping

Offline tara

• *
« Reactie #5 Gepost op: januari 14, 2019, 13:55:23 »
Een pup van een groot ras en een pincher,ja dat is niet altijd evident.
Ik zou ervoor zorgen, dat de pincher een rustplek heeft, waar de pup niet mag en kan komen.
Voor de rest ben ik het eens met vorige antwoorden.
En een clicker is een mooi iets,maar goed weten waar je mee bezig bent.

Offline Callebaut

• startende hondenvriend
  • *
  • Hallo
« Reactie #6 Gepost op: januari 14, 2019, 14:57:49 »
Beide honden hebben een rustplaats in hun Bench ze zijn daarmee vertrouwd  dat is hun veilig plaatsje maar ze moeten toch ook eens samen kunnen loslopen in huis tenminste dat wil ik toch  nu is dat onmogelijk

Offline barbera

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • groeten Barbera
« Reactie #7 Gepost op: januari 14, 2019, 15:53:35 »
Beide honden hebben een rustplaats in hun Bench ze zijn daarmee vertrouwd  dat is hun veilig plaatsje maar ze moeten toch ook eens samen kunnen loslopen in huis tenminste dat wil ik toch  nu is dat onmogelijk

Dat is een mooi doel om voor ogen te hebben!! Houd dat ook voor ogen en ga verder met trainen. Ik vind wel de opmerking over de clicker van tara een goede. Misschien kan de prive-trainer extra observeren of je het op de juiste manier inzet.

Offline cherish

• *
  • Angels in the outfield
« Reactie #8 Gepost op: januari 15, 2019, 10:39:36 »
Met een clickrr moet je goed weten waarmee je bezig bent want het kan goed gedrag bevestigen maar het kan ook voor meer stress zorgen.

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal