collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

ZOOBIO.BE

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: Onze hond is bang van fietsers  (gelezen 336 keer)

Offline Palmarina

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Onze hond is bang van fietsers
« Gepost op: juli 10, 2017, 09:16:15 »
Hallo, wij hebben een Bearded Collie van 5 jaar. Hij is zeer bang van fietsers. Wij wonen middenin een fietsnetwerk en als er fietsers door de straat komen vlucht hij naar binnen en is superbang. Op zondag is het helemaal om zeep, dan komen de mountainbikers en cyclotoeristen voorbij in grote groepen. Daardoor durft hij overdag nog amper in de tuin te komen, ook niet als hij dringend zijn behoefte moet doen. Nochtans is er geen direct contact tussen hem en de fietsers. Hij gaat wel gewillig mee wandelen aan de leiband. Tijdens de wandeling blijft hij meestal aangelijnd want als er in de verste verte ook maar een spoor te zien is van een fiets is hij weg ... Als hij dan tijdens een wandeling eens los loopt dan komt hij vragen om aangelijnd te worden, dat schijnt hem een veilig gevoel te geven vinden we. Ik zal hier op het forum wat rondkijken om te zien of ik hier een helpende tip vind ivm dit probleem. Bach Rescue for pets helpt in ieder geval niet om hem wat rustiger te krijgen.

Online sepke

• verslaafde hondenvriend
  • *
Re: Onze hond is bang van fietsers
« Reactie #1 Gepost op: juli 10, 2017, 09:17:26 »
Reageert hij al op een stilstaande fiets?

Offline Palmarina

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2017, 09:23:23 »
Als ik mijn fiets uit de stalling haal dan blaft hij wel opgewonden, maar hij schijnt dan niet bang te zijn. In ieder geval vlucht hij niet weg. Ook niet als we ergens op een terras iets drinken en er staan fietsen geparkeerd. Daar reageert hij ook niet op.
Zitten we met hem in de tuin dan hoort hij al van ver fietsers afkomen en vlucht naar binnen. Dan pas merken wij dat er fietsers zijn.
We proberen er niet te veel aandacht aan te geven om zijn gedrag niet te versterken. Maar het wordt sowieso erger en erger.

Reageert hij al op een stilstaande fiets?

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #3 Gepost op: juli 10, 2017, 09:35:49 »
Kan je niet met hem gaan wandelen en je fiets meepakken aan de hand? en zo stilaan opbouwen naar fietsen met hem naast je lopen?  :weetniet:

Offline kiangara

• *
« Reactie #4 Gepost op: juli 10, 2017, 10:22:29 »
Kan je niet met hem gaan wandelen en je fiets meepakken aan de hand?  :weetniet:

Dit zou ik ook doen.
Maar dan wel met 2. Iemand die de fiets aan de hand houdt en iemand de hond. eerst wat ruimte tussen laten en zo verder opbouwen.

Online sepke

• *
« Reactie #5 Gepost op: juli 10, 2017, 10:24:03 »
Dit zou ik ook doen.
Maar dan wel met 2. Iemand die de fiets aan de hand houdt en iemand de hond. eerst wat ruimte tussen laten en zo verder opbouwen.

Idd, ik zou het ook zo opbouwen. En dan na een tijd iemand op de fiets op grote afstand (waarop hij niet reageert laten passeren) en na langere tijd de afstand verkorten.

Reageert hij niet op auto's?

Offline Palmarina

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #6 Gepost op: juli 10, 2017, 13:01:33 »
We gaan deze tips zeker proberen.

Hij reageert niet op auto's.

Offline kiangara

• *
« Reactie #7 Gepost op: juli 10, 2017, 13:33:53 »
Succes!!

Bouw het rustig op. Ga vooral niet overhaast te werk.  :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal