collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Olly verrast me ... met het loslopen  (gelezen 1013 keer)

Online Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Infosite over/voor blinden en slechtzienden
Olly verrast me ... met het loslopen
« Gepost op: oktober 20, 2006, 14:09:14 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Olly heeft gisterenavond zo'n 3u stil moeten liggen toen ik nogal onverwacht op restaurant ging en daar een lezing moest geven (Rotary-club)!  Ze deed het zo uitmuntend en was de ster van de avond!

Aangezien 3u stilliggen in tuig heel vermoeiend is voor een geleidehond, ben ik net ff naar een onbekend park geweest met Olly.  Ben er vorige week ook al eens geweest met een aangelijnde Olly ... is een heel ingewikkeld park met veel padjes en zijpadjes en splitsingen enz.  Ik kan me echter meer dan prima ori

Veel groetjes vanwege Kim en haar 2 zwarte kanjers: Xpencer (Kiwipovey's Wally), geleidehond van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren & Olly (Candy Of Ardomes Delight), geleidehond op pensioen van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden

Offline Piraatje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
Re: Olly verrast me ... met het loslopen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 20, 2006, 14:15:04 »
geweldig toch zo'n hond  :D
Een dier is voor het leven NIET voor even !!

Offline krista

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: oktober 20, 2006, 14:15:38 »
 :thumbs:Je durft en doet het maar weer !

Offline Kaylasj

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: oktober 20, 2006, 14:40:54 »
 :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:
Bewondering voor baasje en hond  :thumbs:

Offline Sille

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: oktober 20, 2006, 14:48:09 »
Fantastisch! Ik ben blij dat ik het ook eens echt heb kunnen zien! Olly is een zalige hond

Online Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: oktober 20, 2006, 14:56:26 »
Fantastisch! Ik ben blij dat ik het ook eens echt heb kunnen zien! Olly is een zalige hond

Ja alleen katten h
Veel groetjes vanwege Kim en haar 2 zwarte kanjers: Xpencer (Kiwipovey's Wally), geleidehond van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren & Olly (Candy Of Ardomes Delight), geleidehond op pensioen van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden

Online Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: oktober 20, 2006, 14:56:58 »
Je had de werkfoto's trouwens nog niet gepost ???  Dan zal ik ze plaatsen :).

Offline Sille

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: oktober 20, 2006, 15:01:34 »
Nee nog niet gedaan, ik laat de eer aan jou :lol:

En die mooie poseerfoto mag er ook wel bij, niet? die van Olly apart en die van jou en Olly in de tuin.

Heb je mijn pb al gelezen?

Online Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: oktober 20, 2006, 15:03:18 »
Nee nog niet gedaan, ik laat de eer aan jou :lol:

En die mooie poseerfoto mag er ook wel bij, niet? die van Olly apart en die van jou en Olly in de tuin.

Heb je mijn pb al gelezen?

Oh ja, die zal ik ook eens apart uploaden want die staan nog niet op Photobucket maar moet ik eerst nog handmatig verkleinen want als ik ze als bijlage in mijn mailbox stuur, zijn ze net iets te groot om evt. op mijn weblog te plaatsen :).

Ik heb je pb ontvangen en ik zal het dadelijk nalezen!!

schelsey

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:20:41 »
dat een geleidehond los mag kan ik goed begrijpen,daar hebben ze ook recht op,maar wat gebeurt er als ze eens iets ziet,toch wegloopt en door omstandigheden niet terugkomt of geraakt?

sonja

Online Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: oktober 20, 2006, 17:45:35 »
dat een geleidehond los mag kan ik goed begrijpen,daar hebben ze ook recht op,maar wat gebeurt er als ze eens iets ziet,toch wegloopt en door omstandigheden niet terugkomt of geraakt?

sonja

Dat is nog nooit gebeurt gelukkig.  Ik ben van het principe: ik durf mijn hond te laten leven en vertrouw erop dat het goed komt; bij een ziende is het immers ook zo dat er altijd iets kan gebeuren.

schelsey

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: oktober 21, 2006, 07:23:54 »
dat wel,maar kan me voorstellen,als niet ziende of minder ziende je nog meer in paniek geraakt,ik doe dit al als de mijne even uit zicht verdwijnt,die van jou moet je terug thuisbrengen.

tof dat je toch dat risico kan nemen en de hond een leuke leven kunt geven,denk dat er vele dit in jou situatie misschien niet durven

sonja

Online Miske

• hondenvriend pro
  • *
  • 703 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: oktober 21, 2006, 07:28:22 »
dat wel,maar kan me voorstellen,als niet ziende of minder ziende je nog meer in paniek geraakt,ik doe dit al als de mijne even uit zicht verdwijnt,die van jou moet je terug thuisbrengen.

tof dat je toch dat risico kan nemen en de hond een leuke leven kunt geven,denk dat er vele dit in jou situatie misschien niet durven

sonja

Het klinkt misschien raar maar ik panikeer dus niet of toch niet direct als ik Olly niet meteen hoor (ze heeft een rinkelend belletje aan haar halsband hangen).  Alleen als ik Olly echt hoor wegsprinten, weet ik dat het menens is en ze iets echt heel interessant gezien heeft, en dan roep ik ze wel terug.  Eigenlijk is dat altijd al heel goed gelukt, straffer zelfs: Van de ongeveer 10x dat ik Olly alleen heb losgelaten, heb ik nog maar een keer of 3 Olly 1 of 2x op een uur tijd moeten terugfluiten, voor de rest is ze gewoon altijd in de buurt.  Ik vertrouw Olly wel dat het goed komt!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal