collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Na 4 jaar ineens beginnen blaffen om eten  (gelezen 2993 keer)

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Na 4 jaar ineens beginnen blaffen om eten
« Reactie #20 Gepost op: mei 09, 2013, 22:35:17 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik zou het eten vervroegen, dan blaft ze nog niet en heeft ze er ook geen reden toe. En dan op verschillende tijdstippen geven. Ze weten het verdomd goed wanneer er wat staat te gebeuren.

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: mei 10, 2013, 09:38:01 »
De mensen die beweren dat vasten gezond is voor een hond moeten vooral zelf af en toe een dag niet eten, dan voelen ze zich veel gezonder achteraf. Van bakerpraatjes gesproken.

Waarschijnlijk is het gedrag van je hondje per ongeluk ontstaan. Een kefje en toevallig begon je hun eten te maken. Zij denkt nu gewoon dat het met blaffen sneller gaat.
Het beste lijkt mij inderdaad je eigen gewoontes veranderen. Haar laten merken dat ze met blaffen niets bereikt.

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: mei 10, 2013, 09:40:07 »
De mensen die beweren dat vasten gezond is voor een hond moeten vooral zelf af en toe een dag niet eten, dan voelen ze zich veel gezonder achteraf. Van bakerpraatjes gesproken.

als jij het spijsverteringsstel sel van een hond met dat van een mens gaat vergelijken... tjah.
Verdiep je eens in voeding. Je kunt duidelijk nog heel veel leren  :thumbs:

Offline Xanthippe

• warme hondenvriend
  • *
  • 44 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: mei 10, 2013, 13:37:19 »
Hier krijgt hij altijd time-out in bench als hij ongewenst gedrag vertoont. Of je kan oefenen op de "it's your choice" - oefeningen ...

Ze hebben dat vlug door hoor  :thumbs:

Wat is dat?

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #24 Gepost op: mei 10, 2013, 15:02:03 »
Wat is dat?

Internet is je vriend  :mrgreen: :mrgreen:

Online Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: mei 10, 2013, 18:03:49 »

Puur uit nieuwsgierigheid, maar waar baseer jij je dan op?

Zoals maart al zei, is het spijsverteringsstel sel van een mens niet hetzelfde als dat van een hond.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: mei 10, 2013, 18:30:10 »

Waarschijnlijk is het gedrag van je hondje per ongeluk ontstaan. Een kefje en toevallig begon je hun eten te maken. Zij denkt nu gewoon dat het met blaffen sneller gaat.
Het beste lijkt mij inderdaad je eigen gewoontes veranderen. Haar laten merken dat ze met blaffen niets bereikt.

denk je dat honden en (verwilderde) aanverwanten elke dag op hetzelfde uur eten? of een konijn vangen en opeten? een hondenmaag is zo gebouwd dat het grote hoeveelheden voedsel tegelijk kan 'opslaan' en verteren, wat er dus op wijst dat ze af en toe een grote maaltijd nodig hebben ipv regelmatig een kleinere
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline vs89

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 577 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #27 Gepost op: mei 10, 2013, 21:06:01 »
een hond kan gemiddeld 38 dagen (dacht ik ) zonder voeding dus een dagje vasten gaat hem niks doen. behalve dat die dan misschien heel de dag blaft  :mrgreen:.
toen ik opgroeide was het hier zelf normaal dat de zondag de hond gewoon iets heel klein kreeg om te eten (of zelf niks ) en dat was dan een maal per week.

Offline Xanthippe

• warme hondenvriend
  • *
  • 44 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: mei 10, 2013, 22:26:38 »
Internet is je vriend  :mrgreen: :mrgreen:

Sjiek! En bedankt!  :wink:

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: mei 10, 2013, 23:06:22 »
Ewel ja, ik ben eerder geneigd om haar op vraag eten te geven, dan voor ons en daarna op verschillende tijdstippen te geven. Omdat ik wat schrik heb voor een hond die de hele dag blaft.
Ze kent wel een aantal commando's (die wij nodig achten dat ze die kent) en ik kan haar wegsturen, maar dan ligt ze te trillen van spanning.
Ze heeft zo haar gewoontes hoor. Op de camping bv gaat ze waken dat het geen naam heeft, zowel binnen als buiten. iets dat ze hier niet doet, enkel als ze op de oprit zit :weetniet:  Er zat daar wel een JR die een hele dag blafte, het beesteke is vorig seizoen gestorven. Ik ben benieuwd of ze nu nog zo lelijk gaat doen.
Ze weet ook dat ze niet op het gras mag, ze gaat op het terras, tot aan het randje, kijkt om, gaat dan iets verder (op het gras dus) en pas als ik zeg 'vooruit jong, terug!' dan doet ze dat pas...waarschijnlij k een gewoonte die ik haar zelf heb aangemeten :oops: maar dat vind ik allemaal niet erg.

Tira00 wat doe je dan met een hond die zich niet lekker voelt? Blijven volstompen? Met Marie doe ik dat niet : die is nogal gevoelig aan haar maag en krijgt geregeld een vastendag hoor. Ik merk gewoon aan haar wanneer het niet goed zit.

Een mensengestel vergelijken met een hondengestel : géén goed idee. Hebt ge al eens gezien naar 't filmke van maart? Zie me m'n eigen pulkskes nog ni opvreten ze :mrgreen:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #30 Gepost op: mei 10, 2013, 23:57:51 »
ik voer al jaren op verschillende tijdstippen. Toch nu een hond die begint te blaffen in de avond.  :wink:

Dan blaft de mijne gewoon gezellig de hele avond.

Ik geef gewoon eten. Soms hoeft een probleem echt geen probleem te zijn hoor  :wink:

Pingo doet dat ook, die rust niet tot hij eten heeft gehad. Hij blaft niet (enkel als ik ah scheppen ben) maar hij begint echt mega irritant rond te schuifelen en op te springen, heel nerveus en ik word er zelf ook nerveus van.

Hier krijgen de honden en katten op dezelfde tijdstippen eten en heb daar al dik spijt van. 's ochtends staan de katten al van te zessen te draaien ( ik sta dan wel op maar geef het maar om 7u) en ook heel zagerig te miauwen. Bij de honden valt 't s'ochtends wel mee maar Pingo wordt id avond altijd zo irritant als het uur begint te naderen. (ze krijgen twee maal per dag eten)

Hier is het omdat ze bang zijn dat ze hun deel gaan verliezen  :roll:
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline tira00

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 478 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: mei 11, 2013, 10:32:12 »
Wie heeft het over een hond volstoempen?
 Een normale hond stopt toch gewoon met eten als ie genoeg heeft. Zou ie iets niet op krijgen neem je het toch weg. Bovendien krijgen mijn honden een portie afhankelijk van hun behoeftes.

Ik kan me niet voorstellen dat een wilde hond een dag niet zou eten omdat het gezond zou zijn, geen enkel dier zou dat doen, dat is een uitvindsel vd mens. Maakt niet uit welk verteringsstelsel het heeft. Als dat wild dier een dag geen eten heeft gevonden heeft ie gewoon pech gehad, het heeft daar niet voor gekozen en zal zich daar zeker niet gezonder door voelen.... komaan.

Een mens zal ook wel 38 dagen zonder eten kunnen. Maar of dat gezond is?
probleem is dat de meeste honden ,net als de mens gewoonweg overvoed zijn.
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2013, 11:00:49 door Marengo »

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: mei 11, 2013, 10:37:16 »

Een normale hond stopt toch gewoon met eten als ie genoeg heeft.

Probleem is dat de meeste honden, net als de mens; gewoonweg overvoed zijn.

Spreek je jezelf hier niet tegen?

Of zijn de meeste honden 'niet normaal' dan?

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: mei 11, 2013, 11:04:40 »
 Een normale hond stopt toch gewoon met eten als ie genoeg heeft. Zou ie iets niet op krijgen neem je het toch weg. Bovendien krijgen mijn honden een portie afhankelijk van hun behoeftes.

Ik kan me niet voorstellen dat een wilde hond een dag niet zou eten omdat het gezond zou zijn, geen enkel dier zou dat doen, dat is een uitvindsel vd mens. Maakt niet uit welk verteringsstelsel het heeft. Als dat wild dier een dag geen eten heeft gevonden heeft ie gewoon pech gehad, het heeft daar niet voor gekozen en zal zich daar zeker niet gezonder door voelen.... komaan.

en toch is minder eten gezonder  :wink: zoek maar eens op wat het effect is van een maaltijd op bvb de pancreas

we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #34 Gepost op: mei 11, 2013, 11:13:28 »
Mijn golden zou zich dood kunnen eten denk ik. :lol:
En mijn sheltie mag niet vasten, straffer nog, die moet 2 keer per dag eten hebben en er mag niet teveel tijd tussenzitten. Er zijn dus wel honden die niet tegen vasten kunnen, maar goed Feya heeft wel een extreem gevoelig spijsverteringsstel sel (kan ook niet tegen ontdooien-invriezen-ontdooien) en is dus een specialleke.  De golden vast daardoor ook nooit, maar krijgt wel sommige dagen heel weinig eten. Juist omdat dat voor de hond zo natuurlijk mogelijk is. Dagen dat hij weinig doet gaat hij ook eens bijna geen eten krijgen, is hij een dag op wedstrijd geweest of een serieuze training gehad, dan krijgt hij een grote portie bij het thuiskomen.

Wat betreft de oorspronkelijke vraag nu :lol: Heb je het al geprobeerd ondertussen van in de zetel te gaan zitten en te wachten tot het stil is voor je aan hun eten begint? Mijn honden krijgen ook op wisselende tijdstippen eten en toch zit er een ingebouwde klok in Feya, die gaat tussen 17u en 17u30 voor de koelkast zitten. :lol:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: mei 11, 2013, 11:18:38 »

de natuur heeft zich daar gelukkig aan aangepast en de hond zo gebouwd, dat het normaal bevonden wordt door het lichaam om een dag niet te eten.
Dagelijks kleine hoeveelheden eten, is wel degelijk ongezonder dan onregelmatig grote hoeveelheden eten.
Maar nogmaals, daarvoor zou je je moeten verdiepen in het wezen hond en dat is duidelijk niet aan jou besteed  :wink:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: mei 11, 2013, 11:19:26 »
Spreek je jezelf hier niet tegen?

Of zijn de meeste honden 'niet normaal' dan?

Dat is nog geen klein beetje tegenstrijdig  :vuistje:

Online luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: mei 11, 2013, 11:58:21 »
Pino krijgt ook zijn eten na onze maaltijd. Zijn gedrag verandert ook als we beginnen op te ruimen maar hij gaat niet blaffen.
Als wij ons dan in de zetel zetten is hij terug vergeten dat het etenstijd is.  :fuu:

Online Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: mei 11, 2013, 12:57:29 »

Een wilde hond of wolf zal jagen, en zich vol eten voor het geval dat ze een keer niet kunnen jagen of de jacht niet lukt de dag(en) nadien. Bij mijn weten worden zij daar niet ongezonder van  :weetniet:

Kom eerst maar met een degelijke onderbouwing, voor je dingen gaat roepen die niet kloppen.

Offline Hondenmanieren

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 15 HV-Punten
  • Gedragstraining & Advies
    • Hondenmanieren
« Reactie #39 Gepost op: mei 11, 2013, 19:52:52 »
Ewel ja, ik ben eerder geneigd om haar op vraag eten te geven, dan voor ons en daarna op verschillende tijdstippen te geven. Omdat ik wat schrik heb voor een hond die de hele dag blaft.
Ze kent wel een aantal commando's (die wij nodig achten dat ze die kent) en ik kan haar wegsturen, maar dan ligt ze te trillen van spanning.
Ze heeft zo haar gewoontes hoor. Op de camping bv gaat ze waken dat het geen naam heeft, zowel binnen als buiten. iets dat ze hier niet doet, enkel als ze op de oprit zit :weetniet:  Er zat daar wel een JR die een hele dag blafte, het beesteke is vorig seizoen gestorven. Ik ben benieuwd of ze nu nog zo lelijk gaat doen.
Ze weet ook dat ze niet op het gras mag, ze gaat op het terras, tot aan het randje, kijkt om, gaat dan iets verder (op het gras dus) en pas als ik zeg 'vooruit jong, terug!' dan doet ze dat pas...waarschijnlij k een gewoonte die ik haar zelf heb aangemeten :oops: maar dat vind ik allemaal niet erg.

Tira00 wat doe je dan met een hond die zich niet lekker voelt? Blijven volstompen? Met Marie doe ik dat niet : die is nogal gevoelig aan haar maag en krijgt geregeld een vastendag hoor. Ik merk gewoon aan haar wanneer het niet goed zit. 

Misschien een betere oplossing: De hond eens een dag niet na jullie maaltijd maar ervoor eten geven en hem dan daarvoor een opdracht laten doen zoals naar de bench sturen. Voor je aan jullie eten begint stuur je bijvoorbeeld de hond naar zijn bench of mand en dan geef je hem zijn eten als beloning. Als je dat aanhoudt zal hij leren dat in de mand of bench zitten meer oplevert dan blaffen. Dan zal hij in zijn mand gaan liggen als hij eten wilt wat op zich niet storend is. Door de voeding voor jullie etenstijd te geven voorkom je dat hij al blaft.
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2013, 19:55:51 door Hondenmanieren, Reden: Typfout »

Hondenmanieren Gedragstraining & advies Middelkerke

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal